načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Život víry 2015/5 - KMS

Život víry 2015/5

Elektronická kniha: Život víry 2015/5
Autor:

Život víry – rozmanité stránky církvemezidenominační měsíčník, který vydává Křesťanská misijní společnostV květnovém čísle najdete: * rozhovor: „Jeďte do Iráku, a ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  25
+
-
0,8
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » KMS – Křesťanská misijní společnost
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 36
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 999-00-015-5338-8
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Život víry – rozmanité stránky církve
mezidenominační měsíčník, který vydává Křesťanská misijní společnost

V květnovém čísle najdete: * rozhovor: „Jeďte do Iráku, a přestanete si stěžovat“
- Volker Baumann, 75letý německý misionář a humanitární pracovník, vypráví o své práci v oblastech postižených živelními katastrofami nebo válkami, ale i o svém životě – např. o tom, co prožil na Sibiři, nebo proč opustil vedení velké nadnárodní firmy. Za pozornost stojí i jeho názor na to, zda má ČR přijímat muslimské uprchlíky…

* téma: Láska trestající?
- Plácnout, nebo neplácnout? (Marie Sponarová)
- Aby se z andílka nestal ďáblík… (David Novák)
- Společenské trendy a změny v oblasti rodiny (Dan Drápal)
- J. A. Komenský o trestech (Jan Hábl)
+ anketa: Jak vaši rodiče trestali vás a jak sami trestáte své děti?

* můj příběh
- Srdeční vada (P. Mečkovský)
- Neviditelné žíly (M. Hovorková)

* z historie: „Chtěl jsem být ve všem jako Číňan“
- fiktivní rozhovor s Hudsonem Taylorem (1832–1905), průkopníkem misie v Číně

+ úvodník Bohuslava Wojnara (O království Boží jde až… na prvním místě)
+ editorial Tomáše Dittricha (Jak sám sebe neobelhávat)
+ kreslený vtip Pavla Bosmana
+ pokoj s Izraelem: Výsledky voleb a kdo je kdo (J.

Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Tělesné

tresty

Jsou opravdu

potřeba?

㶜 㶜

ŽIVOT VÍRY

5

55

㶏 㶡


ŽIVOT VÍRY  květen 20152

foto na titulní straně a v záhlaví tématu Joe Belanger © 123RF.com; na této straně:

(6) GPO (Mark Nayman)

(8) archiv Volkera Baumanna

(11) Valeriy Lebedev © 123RF.com

(20) Hudson Taylor v roce 1893 – archiv redakce

6

Izraelci volili

novou vládu

Kdo je kdo v izraelské politice

11

Láska jako

řemen?

Kdy a jak

děti trestat?

co najdete v tomto čísle

z příštího číslaz příštího čísla

 rozhovor s místopředsedou vlády Pavlem Bělobrádkem

 Osobní cesta k vydanosti Bohu

 Politici – muži ohrožení rozvodem

 Ohrožuje EU tradiční křesťanské hodnoty?

 Poslání „sedmi hor“

 Proroctví, které nasměrovalo americké křesťany

 Proč se týká i nás?

úvodník

4 O království Boží jde až...

na prvním místě Bohuslav Wojnar

pokoj s Izraelem

6 Kam kráčíš, Izraeli? Johannes Gerloff

rozhovor

8 Jeď te do Iráku, a přestanete

si stěžovat Volker Baumann

téma: Láska trestající?

11 Plácnout, nebo neplácnout? Marie Sponarová

12 Jak jsem dostal... anketa

14 Aby se z andílka nestal ďáblík... David Novák

16 Potřebují děti výchovu? Dan Drápal

17 Tresty, nebo týrání? Svatoslava Dezortová

18 Matka-služka, nebo manažer? alko

můj příběh

19 Neviditelné žíly Marie Hovorková

19 Srdeční vada Petr Mečkovský

z historie

20 Čína se stala mým osudem Hudson Taylor,

Jaroslav Pleva

recenze

23 Pokora – tajemství svatosti a radosti Tomáš Dit trich

8

Volker Baumann

„Jeďte do Iráku, a přestanete si stěžovat“

20

Hudson

Taylor

„Číňané mi řekli:

Proč jste

nepřišel

dříve?“


3ŽIVOT VÍRY  květen 2015

Proměna společnosti evangeliem

ročník 26 / květen 2015

cena 39 Kč / 1,60 €

Život víry je měsíčníkem vydávaným

Křesťanskou misijní společností (KMS),

která sdružuje různá křesťanská

společenství, organizace a jednotlivce.

KMS slouží k vzájemnému dorozumění

křesťanských pracovníků, kteří

usilují o misii a o jednotu křesťanů

ve světle Písma. Chce napomáhat

k duchovnímu růstu a vzdělávání

křesťanů a místních sborů.

KMS chce sloužit Božímu lidu.

Snaží se o prohloubení vztahů mezi

křesťany a usiluje o probuzení.

Šéfredaktor: Mgr. Tomáš Coufal

Redakce: Ing. arch. Tomáš Dittrich

Redakční rada: Ing. arch. Tomáš Dittrich,

Ing. Lubomír Ondráček, Mgr. Jiří Unger,

Ing. arch. Kateřina Hodecová

Sazba a grafi cká úprava: Ondřej Pumr

Korektury: Mgr. Tomáš Coufal, Zdenka Brázdilová

Výtvarná spolupráce: Pavel Bosman

Tisk: Grafotechna Plus, s. r. o.

Redakce a administrace

KMS – Život víry, Primátorská 41, 180 00 Praha 8

tel.: 284 841 922, fax: 284 841 923

e-mail: redakce@zivotviry.cz, web: www.zivotviry.cz

Předplatné

objednávejte pomocí výše uvedených kontaktů

nebo na e-mailu predplatne@zivotviry.cz.

Půlroční (239 Kč) či roční předplatné (477 Kč) lze

zahájit kterýmkoli měsícem roku. Bližší informace

(mj. kompletní ceník včetně množstevních slev)

najdete na www.zivotviry.cz, odkud lze časopis

také pomocí on-line formuláře objednat.

Informace na vyžádání zašleme i poštou.

Předplatné, distribuce a reklamace na Slovensku:

Kníhkupectvo Jonatán,

Legionárska 2, 811 07 Bratislava

tel. 02/555 63 040, e-mail: jonatan@vbh.sk

http://obchod.mrp.sk/vbh

Distribuce pro zrakově postižené elektronicky:

Diakonie ČCE, Klimentská 18, 110 05 Praha 1

tel.: 222 316 306, e-mail: szp@diakonie.cz

Vydavatel: KMS, IČ 539 147

Registrováno: MK ČR E 6094, ISSN 1210-43-45

Za obsah podepsaných článků odpovídají autoři.

Redakce si vyhrazuje právo zaslané příspěvky krátit.

Snažíme se publikovat původní texty. Pokud články,

které nám posíláte, chcete zveřejnit i jinde,

prosíme, abyste nás o tom informovali.

© Život víry – všechna práva vyhrazena.

Přetiskování článků či jejich delších částí bez

písemného svolení redakce se zapovídá, přetiskování

kratších částí (do jednoho odstavce) možno pouze

s uvedením přesné citace (včetně ročníku, názvu

článku a strany). Jednotlivé články možno šířit

prostřednictvím xerokopií, pouze zdarma.

Uzávěrka řádkové i plošné inzerce

je druhého dne předchozího měsíce.

Později zadané inzeráty zařadíme dle možností,

s 50% příplatkem.

Redakce si vyhrazuje právo inzerát odmítnout.

Seznamovací a fundraisingové inzeráty

nezveřejňujeme.

Podmínky inzerce: http://inzerce.zivotviry.cz

Číslo vychází koncem předchozího měsíce

a je distribuováno během první poloviny měsíce.

editorial

3

Milý čtenáři,

někteří vědci na počátku 90. let objevili

genetické podmínění homosexuality. Šlo

o tři výzkumy, které vedli tři homosexuálové

a jeden prohomosexuální heterosexuál. Brzy

se ukázalo, že získané výsledky nelze potvrdit

nezávislými studiemi. „Gen homosexuality“ ale

dál žije v myslích mnoha našich neopatrných

současníků, kteří nepředpokládají, že by vědci

mohli podvádět.

Pro vědce a učitele ale není největším

nebezpečím podvod. Stejně jako je pro učitele

výhoda, když může přinášet to, co prožil, je pro

něj velice nebezpečné, když podle toho, co žije,

naopak upravuje to, co vyučuje. Většinaučitelů podvádět nechce, a přesto častopřizpůsobují to, co učí, tomu, jak žijí. Neuvědomují

si to, jen v nich něco neviditelného pracuje

na tom, aby chytře (ale neuvědoměle) hájili

různé nesprávné postoje.

Kazatelé zdůvodňují předmanželský sex,

praktikování homosexuality, to, že ženya černoši jsou méněcenní, to, že se mámemodlit k mrtvým, a někdo dokonce i to, že je

potřeba zabíjet římské katolíky (tomu věřily

tisíce našich krajanů v době husitských válek,

a taky se podle toho tenkrát jednalo). Ti lidé

nějak museli sami sebe nevědomě obelstít, aby

pak v kázáních, politických proslovechi v knihách srdnatě hájili uvedené a další hlouposti či

zvrácenosti.

Aktuálním nebezpečím v této oblasti je

kázání pohodlného spokojenéhosamospravedlivého života. Nepředpokládám totiž, že by

nějaký čtenář Života víry volal po pogromu

na zástupce lobby sexuálních menšin, římské

katolíky nebo muslimy. Pokud člověkz různých důvodů ztratí nasazení pro Božíkrálovství, začne intuitivně hájit a prosazovatkrálovství svoje, království svého pokoje, království

tohoto světa. Mějme se rádi, buďme na sebe

pokud možno hodní a mějme se dobře, vždyť

to patří k Božímu požehnání. Ano, v podstatě

souhlasím, ale jestli to má být všechno, je to

falešné učení.

To, čím jsme, je ovlivňováno tím, co děláme

– ať chceme či nechceme, ať to víme nebo

nevíme. Má víra v Krista ovlivňuje mécháání dějin. Chci být poctivý, a proto v dějinách

často kritizuji právě křesťany, a toi probuzenecké. Perspektivu mi dává víra, že na zemi

působí Boží království a že jde o zjevování jeho

spravedlnosti. Nejeden historik by můj úhel

pohledu zavrhl, protože chce být „objektivní“,

„nezaujatý“. Ale co to je objektivní? Vždyť i on

vychází z určitých ideových pozic, jen si jejich

vliv asi nebude ochoten připustit. Když si třeba

myslí, že hodnoty jsou relativní, danémomentální kulturou, ovlivňuje to jeho závěry stejně

radikálně, jako když si někteří mysleli, žeexistují méněcenné národy.

Každý, kdo vyučuje (a nejde jeno profesory nebo kazatele, ale taky třeba o nás

rodiče a o kohokoli, kdo někomu předává

něco z Bible), má velkou výhodu, když může

říct například: „Ježíš uzdravoval nemocné

a za mě se předloni modlili, načež mi zmizel

nález na srdci. Přístroje ho pak už nemohly

najít.“ Když se někdo opakovaněmodlil za uzdravení, a lidé uzdraveni nebyli,

a někteří i umřeli, je v nebezpečí, že z toho

udělá teorii: Ježíš kdysi uzdravoval a učedníci

také, ale pak Pán Bůh uzdravovat přestal.

Dnes už uzdravuje jenom duši. Člověk, který

bere Bibli tak vážně, že se biblického principu

drží, i když jeho zkušenost říká něco jiného,

dělá dobře.

Aby to nebylo tak jednoduché, je ještě další

možnost: Křesťané, kteří Bibli správně vy -

učují, ale v soukromí podle ní nežijí –například významní bývalí evangelikální vedoucí

Ted Haggard nebo Paul Cain. Haggard,

vedoucí Asociace evangelikálů Spojených států

a pastor megasboru New Life Churchv Colorado Springs, šokoval svět, když vyznal, že

praktikuje homosexualitu a bere drogy.Prorok Paul Cain, jeden z průkopníkůshromáždění s uzdravováním ve 40. a 50. letech,

vyhlášený přesnými slovy poznání k jednotlivcům, byl ve svých 86 letech nucen přiznat,

že má několik let problémy s praktikováním

homosexuality a s alkoholismem.V podobných případech platí Ježíšova slova na účet

farizeů: Máme žít podle toho, co takoví lidé

správně učí, ale nemáme se řídit jejichosobním příkladem.

Řekněme, že nemáme problém s takevidentním pokrytectvím, jaký měli zmínění

slavní vedoucí. Jak ale poznat, že to, copřináším, nepřizpůsobuji svým neuvědomělýmnebiblickým postojům?

K něčemu takovému každý z nás potřebuje

milost. Tady jsou tři nápady, jak se jí otvírat:

– Číst Bibli. Bible nás udržuje bděléa střízlivé. To, co v ní čteme (a potřebujeme ji číst

často a v dostatečném množství), opravuje

naše představy ohrožované silami tohoto světa.

Znám křesťany, kteří si myslí, že Bibli už znají,

a proto ji moc nečtou. Trápí mě, když od nich

občas uslyším nějakou biblickou frázi, která

do dané situace nic neříká. Je mi smutno, když

slyší slovo, které by je mohlo obohatit, ale které

se jejich života nedotkne, protože Bibli už znají

tak moc, že od ní ani od jejícho výkladu nic

neočekávají.

– Mít lidi, kteří mi vidí do života. Mípřátelé si neuvědomělého posunu v mýchnázorech a postojích mohou všimnout snáz než já.

Nechat se kritizovat, vystavovat senapomínání, to pomáhá.

– Spolupracovat s lidmi různých názorů.

Když se mnou lidé, kteří si v něčem myslí

opak, vydrží, je to dobré znamení.Pochoitelně potřebují vědět, že se rozcházíme –

nesmí se to před nimi schovávat. Rádspolupracuju i s nevěřícími. Lidé s odlišnými

názory mi rozšiřují perspektivu, a to

i v mém pohledu na sebe.

Přeju Ti, aby Tvé cesty hluboceovlivňovala Bible a a aby to, co předáváš,

vedlo lidi ke Kristu.

Jak sám sebe

neobelhávat


ŽIVOT VÍRY  květen 20154

Stanislav Gross odešel smířený.

Bývalý český premiér Stanislav Grossze

mřel 16. 4. jako 45letý. Tento zprvuob

líbenýpoli

tik z výsluní

odcházel

s ostudou.

Zpochybňo

vanýmzpů

sobemzís

kal doktorát práv, peníze na luxusní byt

a později neprůhlednou transakcí mnoho

milionů, za které si koupil třebanemo

vitost na Floridě. Pak přišla dlouhá těžká

nemoc. V loňském televiznímdokumen

tu, který ho bulvárním způsobemsni

žoval, uvedl, že přijal Krista:„Po odcho

du z politiky jsem zažil několik úžasných

věcí. V osobním životě jsem měl možnost

si hodně narovnat vztahy doma. A v tom

duchovním životě jsem taky prošelně

jakým vývojem. Přijal jsem Krista a žiju

vnitřně svobodnějším životem.“Na ka

meru také vyznal některé hříchy svého

angažmá v politice a poprosilo odpuště

ní ty, které zklamal. Jeho manželka Šárka

byla v dlouhodobém kontaktu se sborem

CB Praha-Dejvice.

Překvapivé bylo, jak na Grossovu smrt

reagovali politici a média. Kritikaustou

pila a příznivé hodnocení jeho konverze

zaznívalo téměř sborově. „Změnil se.

Můžeme doufat, že zemřel smířen. Díky

jeho obrácení i my s ním můžeme být

smířeni. Ke konci svého krátkéhopes

trého života to zřejmě opravdu myslel

upřímně. To má větší cenu než celá jeho

kariéra,“ napsal pro Aktuálně.cz bývalý

úředník na ministerstvu vnitraa publicis

ta Martin Fendrych.

Chaverut ve Valašském Meziříčí.

Česká pobočka ICEJ připravilave spoluprá

ci s velvyslanectvím státu Izraela s mezi

říčskou radnicí 11. ročník Dnů přátelství –

Chaverut. Série setkání a výstav probíhala

v Meziříčí od února do dubna.

Úvodní akcí byla 17. 2. přednáška

Luď ka Eliáše „Jak jsem přežil holocaust“.

Souběžné výstavy Historie Židů v  Čechách

a na Moravě, Židovské tradice a  zvyky

a Zmizelá židovská stopa byly k  vidění

na zámku Žerotínů od konce února do

10. 4. Na vernisáže 22. 2. navázalapro

mluva vrchního zemského rabína Karola

Sidona o tom, jak vycházet s jinaksmýš

lejícími lidmi. O judaismu promluvil 8. 3.

religionista Tomáš Novotný. Promítal

k tomu ukázky z francouzské filmovéko

medie s Luisem de FunèsemDobrodruž

ství rabína Jákoba.

Vrcholem akce bylo vystoupenívelvy

slance státu Izrael J. E. Gary Korena spolu

s europoslancem Pavlem Svobodou 22. 3.

ve velkém sále Zámku Žerotínů.

Pochod pro život. CelostátníPo

chod pro život se 21. 3. konal v Praze.

Letos mu předcházelo šest letošníchregi

onálních pochodů (Brno, Olomouc, České

Budějovice, různé části Prahy). Jižpopat

nácté ho zorganizovalo Hnutí pro život.

Podle odhadu policie měl pochod letos

asi 1500 účastníků, ale podle fotografie

zaplněného Václavského náměstí se zdá,

že jich bylo nejméně dvakrát tolik.

Cílem pochodu podle pořadatelů bylo

upozornit na přetrvávající bezpráví, které

je pácháno na více než 23 tisících dětech,

jež u nás loni byly usmrceny umělým

potratem.

Účastníci pochodu odeslali českému

premiérovi dopis s prosbouo vypraco

vání strategie pomoci těhotným ženám

a podpory rodin, zvláště těch, kdeočeká

vají třetí dítě, o přípravu informačníkam

paně zdůrazňující zodpovědnost mužů

být ženě oporou a o vytvořenílegislativ

ních podmínek pro ochranu životakaž

dého člověka od okamžiku početí. „Dítě

je to nejdražší, co jsme dostali, a žádná

žena nemá mít pocit, že musí souhlasit

s usmrcením svého nenarozenéhodítě

te kvůli ekonomickým nebo jinýmdůvo

dům,“ napsali organizátoři Bohuslavu

Sobotkovi.

Letošní pochod podpořilo deset

poslanců a senátorů včetněmístopřed

sedy vlády Pavla Bělobrádka, vesměs

z KDU-ČSL (dva z TOP 09) a také vrcholní

čeští představitelé římskokatolické církve.

Stranickou pestrost rozmnožil Tomio

Okamura (Úsvit), který na zahájení akce

označil ochranu lidského životaza samo

zřejmost a zdůraznil nutnost politické

podpory rodiny, založené na manželství

muže a ženy.

Před pochodem sloužil kardinál Duka

mši. Pochod se ubíral ze Starého Města

po nábřeží a Národní třídouna Václav

ské náměstí. Tam byl ukončen zpívanou

modlitbou k svatému Václavu. Přestože

se do Pochodu pro život u nás zapojují

i nekatolíci, římskokatolické vyznění akce

jimi zůstává neovlivněno.

Organizátoři pochodu upozornili na

to, že Události ČT ze soboty 21. 3.refero

valy např. o kompostování nebokomu

nikaci nosorožců, o masovédemonstra

ci v centru Prahy však ne. Na písemný

dotaz vedoucí osobnosti Hnutí Pro život

ČR Radima Ucháče, proč veřejnoprávní

televize o akci neinformovala,odpovědě

la Edita Horáková z domácí redakcezpra

vodajství vyhýbavě.

Velký pátek v Bratislavě.Společ

né bohoslužby společenství sdružených

v platformě Kresťania v meste se konaly

krátce

A

si jde v mém případě o „pracovní úraz“, ale

stále víc si uvědomuji, že to, o cov evange

liích jde především, je Boží království. Je to

zřejmě následkem víc než dvouletého zabývání

se Matoušovým evangeliem, protože ve  sboru

procházíme netradičně delší sérii „Mesiáš po

dle Matouše“. Ne že by mi ten následek vadil.

Naopak. Je fascinující vidět všechny souvislosti

a  Boží záměry, které Matouš z  inspirace Božího

Ducha popsal vskutku mistrovským způsobem.

Řekl jsem to už na mnoha místech, a chci to

říct znovu i  zde, že jsem ještě nikdy nebyl tak

fascinován Ježíšem, tím, co pro nás znamená, co

pro nás vykonal, s  čím vším to souvisí, ale pře

devším tím, kým vlastně je. Je nádherné jej vidět

v  souvislosti s  Božím královstvím, které v  něm

a v jeho narození bylo inaugurováno, jeho smrtí

a vzkříšením nám bylo zpřístupněno a jednou –

v den jeho příchodu v moci a slávě – bude slavně

završeno.

Máme „ovlivňovat

společnost“?

A  zde začíná potíž, o  které se chci v  tomto

krátkém zamýšlení podělit. Je to už přes 28 let,

co jsem měl možnost poprvé nahlédnoutdo zá

kulisí toho, čím žije západní církev ve  svých

rozmanitých podobách. Od té doby se můjpo

hled měl možnost ještě více prohloubit a do

konce se mé spektrum pohledu ještě rozšířilo

i o zkušenosti s církví na méně privilegovaných

místech. Často i  tam, kde jsou křesťané vyslo

veně pronásledováni a  je jim upírána možnost

být plnohodnotnými spoluobčany ve  svých ze

mích. Víc než kdykoliv jindy si uvědomuji, jak

pravdivá jsou Ježíšova slova o tom, že jeho„krá

lovství není z  tohoto světa...“ (J 18,36), a záro

veň je nádhernou realitou, že Ježíšovo králov

ství je v  tomto světě a  my máme možnost se

toho všeho účastnit.

Potíž je v  tom, jak je představa Božího krá

lovství v  naší západní části světa vzdálená té

v neprivilegovaných částech světa, ale to není to

hlavní. Hlavní potíž je v tom, že se liší od pojetí

Božího království, které představuje Ježíšv evan

geliích a které je vlastně mnohem blíže tomu, co

vidíme v  zemích, kde být křesťanem znamená

být (v kontextu jejich světa) v nevýhodě.

V  tom našem světě je ze všech stran slyšet,

jak je potřeba vnášet do  světa hodnoty Králov

ství, ovlivňovat společnost křesťanskými prin

cipy, snažit se o  to, aby naše společnost byla

víc křesťanská v  oblasti sociální spravedlnosti

atd. To všechno jsou ušlechtilé cíle. Problém je

v  tom, že se velmi často zakládají na  principu

vnějšího „pokřesťanšťování“ společnosti – a  to

úvodník

O království Boží jde až...

na prvním místě

Bohuslav Wojnar


5ŽIVOT VÍRY  květen 2015

na Velký pátek ve velkém sále Istropolisu.

Podle informace jednoho z pastorůpořá

dajících sborů mělo setkání 1100 až 1200

účastníků. Setkání zahájil a vedl PeterČu

řík (Slovo života). Kázal Ján Szollos (BJB

Palisády) na téma utrpení a následování

Krista (1Pt 2,21). Chvály vedl MartinIlav

ský (KC Prielom) a Večeři Páně uvedlaGa

briella Kopas (ECM Petržalka). Paralelně

proběhla bohoslužba pro děti, kteroupři

pravily sbory KS Christiana a BJB Viera.

V Olomouci společně. Společnéveli

konoční bohoslužby uspořádalo šest sborů

evangelikálních církví v Olomouci (AC, CB,

BJB, SŽ, CNN, KřSb), kteréspolupracu

jí v rámci místní platformy H

4

O – Hope for

Olomouc a které zrušily svá vlastníshro

máždění. Do sáluho

telu Clarion přišlo přes

300 lidí, k nim jepo

třeba přičíst několik

desítek dětí. KázalSva

topluk Dysmas z AC.

Kazatel místního

sboru BJB Petr Coufal

Životu víry pověděl, že

všichni hodnotili atmosféru setkánível

mi pozitivně. „Společné slavení Památky

Páně bylo manifestací jednoty v různosti,“

uvedl. Na výzvu k přijetí Krista čik opě

tovnému vydání života Kristu reagovalo

asi 20 přítomných.

Dennis Cameron oslovilkřesťan

ské voliče. „Velikonoce jsou pro křesťany

časem, kdy oslavují totální vítězstvíživo

ta nad smrtí ve vzkříšení Ježíše. A pro nás

všechny je to čas k zamyšlení, jakou roli

v životě našeho národa hraje křesťanství.“

Těmito slovy zahájil své poselství britský

premiér Dennis Cameron ve videu, které

se objevilo o velikonoční neděli na jeho

facebookové stránce. „Církev po celé naší

zemi dělá výbornou práci. Křesťanév Bri

tánii se neomezují na mluvení o lásce

k bližnímu, oni ji žijí. ... A z těchtodůvo

dů můžeme s hrdostí prohlásit, že toto je

křesťanská země. ... Proto máme taképo

vinnost mluvit o pronásledování křesťanů

po celém světě. ... Stojíme při vás,“vzká

zal perzekvovaným věřícím a jejich útlak

v dnešní době označil za „šokující“.

Cameron, který také zdůraznil, že

jeho vláda podpořila opravy kostelůi prá

vo modlit se na veřejných místech, se

v době vrcholící volební kampaně (volby

se ve Velké Británii konají počátkemkvět

na) zjevně snažil oslovit váhajícíkonzer

vativní křesťanské voliče. Ti si totiž dobře

pamatují, že to byl právě on, kdo mj. loni

prosadil zákon o manželství osob stejného

pohlaví, proti němuž církve marněprotes

tovaly. Vzhledem k tomu, že předvolební

průzkumy předpovídají poměrněvyrov

naný výsledek, bude zajímavé sledovat,

zda Cameronovi tento tah přinese kýžené

ovoce v podobě získaných hlasů. V ČR by

si politik, který by se takto jasně postavil

na stranu křesťanství, pravděpodobně

spíše uškodil. t5c

United City Tour. Pátý ročníkfesti

valu United proběhne 20.–22. 8.ve Vsetí

ně. Ve druhé půlce dubna uspořádali jeho

organizátoři setkání s účastníkyfestiva

lu v šesti městech (Plzeň, Praha, Brno,

Olomouc, Ostrava, Vsetín) – United City

Tour. „Chceme se od návštěvníkůfesti

valu dovědět, jak je Pán Bůh na festivalu

formoval a také, co se jim líbí a jaké mají

nápady na změny,“ uvedl koordinátorUni

ted City Tour Daniel Raška. Kromě zpětné

vazby posloužila setkání také k propagaci

festivalu. Život víry je mediálnímpartne

rem festivalu United.

www.festivalunited.cz

Misijní víkend v Brně. Sedmýroč

ník konference „Misijní víkend“ se konal

28. 3. ve sboru BJB v Brně. K pořádání se

spojilo pět misijních organizacízaměře

ných na vysílání českých křesťanůdo svě

tové misie: NF Nehemia, OM ČR, Wycliffe

ČR, YWAM ČR a NF KMS, ke kterým nově

přibylo Rádio 7. Cílem bylo povzbuditne

jen misionáře a pracovníky misijníchor

ganizací, ale každého, kdo bere vážně

Velké poslání. Tento záměr se naplnil jen

částečně, účastníků bylo jen kolem 50,té

měř polovina z nich se rekrutovala přímo

z pořádajících organizací.

Hlavní řečníkem

byla bývalá ředitelka

německé odnožeorga

nizace WycliffeAnge

lika Marschová,učitel

ka speciálnípedago

giky, která žila 12 let

v Peru mezikečuán

skými indiány. Naučila

se jejich jazyk a připravovala učitelejazy

ků a laické pastory. S některými z nich

vypracovala učební materiály prokečuán

ské děti, zatímco další skupina přeložila

do kečuánštiny Nový zákon.

Nechyběly ani semináře a  prezentace

misijních organizací. „Setkání bylo dobré

a podnětné,“ řekl Životu víry ředitel Na

dačního fondu KMS Michal Klesnil, „ale

ukazuje se potřeba hledat, jakv propaga

ci misie postupovat v budoucnu.“ Vedoucí

misijních organizací se v brzké doběse

jdou k modlitbám a k hledání strategie.

CampFest: „Jednoducho v Ňom“.

Křesťanský multižánrový festivalCamp

Fest, který proběhne 6.–9. 8. na Ranči

Kráľova Lehota v Nízkých Tatrách užpo

sedmnácté. Letošní téma „Jednoducho

v Ňom“ navazuje na loňské„Jednodu

cho s Ním“. „Nasledovať Pána Ježiša nie je

vôbec zložité,“ uvedli k volbě heslapořa

datelé, „nepotrebujeme byť na to učenci

ani vedci, naopak potrebujeme byť ako

deti.“ Přáním organizátorů je, abyúčast

níci téma společně prožili. Život víry je

mediálním partnerem Campfestu.

www.campfest.sk

připravil Tomáš Dittrich

při vší úctě k té snaze není naším úkolem a nemá

to zhola nic společného s šířením Božíhokrálov

ství. Nemá smysl „pokřesťanšťovat“ a  vnucovat

křesťanské zásady a hodnoty lidem, kteříjedno

duše nejsou křesťany. Někteří snaživí křesťané by

dokonce tyto zásady a  hodnoty nejraději hned

uzákonili a snad i narušitele těch zásad a hodnot

perzekvovali.

Vím, že se dotýkám tématu, které je mnohem

obšírnější a komplexnější, než je možnost tohoto

úvodníku. Jen chci nám všem pomoct uvědomit

si, jak potřebujeme zpřesnit svůj pohled na to, co

to je Boží království nyní, co je dílem Království

a co je jen dílem lidského zbožného přánía sna

žení. Nechci budit dojem, že by bylo správné se

nějak zabarikádovat před světem a  žít svůj ži

vot s  Kristem zavření a  chránění od  vlivu to

hoto světa. Na druhou stranu si stále vícuvědo

muji, že Ježíšovo království je alternativní spo

lečností k  tomuto světu. My jako Kristovi lidé

a  občané království, které není z  tohoto světa,

nevylepšujeme tento svět, ale v  tomto světě zís

káváme Ježíši – Mesiáši a Králi – nové poddané

(hrozné slovo, že?), a tím se vliv Božíhokrálov

ství v tomto světě šíří.

Co není z Ducha...

Tragédie západních zemí není v tom, že jsou

málo křesťanské, ale že křesťané v  těchto ze

mích jsou málo následovníky Krista. Potřeba

naší země není v tom, aby se nám podařilopro

sadit více zákonů, které budou víc vyjadřo

vat křesťanské hodnoty a  principy. Potřeba je

v tom, abychom my křesťané v Čecháchna Mo

ravě i  ve  Slezsku byli skutečnými následov

níky Krista, kteří své místo i  roli v  tomto světě

správně chápou. Kteří vědí, že království Boží je

nyní království inaugurované, už je zde, ale ještě

ne ve  své vnější završené podobě, ve  které bude

až v okamžiku, kdy se naplní slovo z knihyZje

vení: „Království světa se stala královstvím na

šeho Pána a jeho Mesiáše...“ (Zj 11,15) Zatímpů

sobí Boží království jako tajemství, přenáší se

od  srdce k  srdci a  je všude tam, kde jsou lidské

životy, které se dobrovolně a  individuálně pod

daly Pánu Ježíši Mesiáši.

Z  pohledu tohoto světa jsme v  obrovské ne

výhodě a možná mnohým i k smíchu. Z pohledu

těch, kteří vědí, oč jde, jsme šťastlivci, a to i tam,

kde jde kvůli Kristovu svědectví o život. Takně

jak tuším, že tahle perspektiva nám bude po

třebná mnohem více než doposud, a navíc, je to

perspektiva biblická.

Jeden z  největších „aha momentů“ v  po

slední době jsem prožil při čtení knihy „Spirit

and King dom in the Writings of Luke and Paul“,

ve které se autor Youngmo Cho zabývá vztahem

Pavlova učení o  působení Ducha svatého a Ježí

šova důrazu na Boží království. Když Pavel mluví

o  působení Ducha v  nás a  skrze nás v  tomto

světě, mluví přesně o  tom, o  čem mluvil Ježíš,

když vyučoval o  působení Božího království.

Vše, čím Boží království v tomto světě v současné

době je, v  této fázi inaugurovaného, ale ještě ne

završeného Království, je působeno v Duchusva

tém a skrze Ducha svatého. Co není z DuchaBo

žího, to z  principu nemůže být aktivitou Krá

lovství. To je přesně to, co Ježíš zdůraznil učed

níkům před svým nanebevstoupením, když jim

odpovídal na otázku o tom, jak to je s touobno

vou Království (Sk 1,3–8).

Od té doby znovu a znovu přemýšlíma sna

žím se poznat, kolik věcí v mém životě jez Du

cha a  kolik jich je jen dobře míněnou snahou.

O  totéž se mi jedná i  ve  sboru, ohledně  našich

sborových aktivit, projektů a programů.A tako

vou „inventuru“ bych chtěl doporučit i každému,

komu leží otázka Božího království v  naší zemi

na srdci.

Autor je pastorem AC Křesťanské centrum

Český Těšín a členem Rady Apoštolské církve.

Tragédie Západu není v tom, že je málo křesťanský,

ale že křesťané zde málo následují Krista.

S. Dysmas




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist