načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Život víry 2014/7-8 - KMS

Život víry 2014/7-8

Elektronická kniha: Život víry 2014/7-8
Autor:

Život víry – rozmanité stránky církveŽivot víry (časopis vydávaný Křesťanskou misijní společností) je nejrozšířenější protestantský křesťanský měsíčník v našich ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  37
+
-
1,2
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » KMS – Křesťanská misijní společnost
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 52
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 999-00-001-3978-1
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Život víry – rozmanité stránky církve

Život víry (časopis vydávaný Křesťanskou misijní společností) je nejrozšířenější protestantský křesťanský měsíčník v našich zemích. Mezi několik tisíc jeho čtenářů patří členové naprosté většiny českých a slovenských církví a společenství.
Život víry přináší informace o dění v křesťanských církvích i mimo ně, analýzy a komentáře k aktuálním tématům, rozhovory, recenze, čtenářské příběhy, fejetony, humor atd.
Součástí každého vydání je i bohatý informační servis o chystaných akcích (Kalendář křesťanských akcí najdete i na našich webových stránkách – http://kalendar.zivotviry.cz).

Web: www.zivotviry.cz (včetně objednávkového formuláře on-line).
Facebook: www.facebook.com/zivotviry

 Letní dvojčíslo 2014/7-8:
* téma: Romské probouzení - Francie: 25 tisíc věřících Romů v jednom „autokempu“ / Slovensko: Zázraky jako v Africe / Olomouc: Z mafiána a alkoholika pastorem / Režisér Kilián: „Rómovia v osadách sa menia“... Příběhy proměněných životů, v nichž se odráží Boží moc, vás chytnou za srdce.

* rozhovor: Heidi Bakerová – Jednosměrná letenka na svatební cestu - Americká misionářka působící v Mosambiku vypráví o zabíjení švábů, o baletu, o dramatickém obrácení v indiánské rezervaci, o rozchodu těsně před svatbou, o stěhování do slumu, o půstu, o soucitu a uctívání...

* reportáž - zajímavosti o návštěvě papeže Františka v Izraeli, které se z jiných médií nedozvíte

* křesťan a společnost
- Odebírání dětí v v ČR – jaká je pravda?
- „Ako môžeme ovplyvniť politiku“, píše nově zvolený slovenský europoslanec Branislav Škripek
- Křesťané a homofobie: Máme rádi homosexuály?

* nad Biblí - Večeře Páně – tradiční obřad vs. současné trendy

* hudba
- Zranitelnost a síla křesťanských písničkářů
- Nové CD a DVD skupiny Timothy

* z historie - Jak Kalvín ovlivnil křesťanskou ekonomiku?

+ úvodník Jakuba Limra „Milovat Babylon?“
+ kreslený vtip Pavla Bosmana
+ čtenářské příběhy (Je náš syn v nebi?; Skinhead mi řekl: Vím, koho miluješ)
+ pokoj s Izraelem (Židovská vesnice – mošav)
+ zprávy ze života církve u nás i v zahraničí
+ knižní recenze
+ oznámení o chystaných křesťanských akcích
+ soutěžní křížovka
+ mimořádná příloha: Mapa pronásledování křesťanů (čtenářům elektronické verze časopisu ji rádi zašleme na vyžádání)

Toto číslo časopisu v tištěné podobě si můžete zakoupit na:
http://www.kmspraha.cz/knihkupectvi/casopisy/zivot-viry/zivot-viry-7-8-2014
Další informace včetně předplatného: tel. 284 841 922, e-mail: predplatne@zivotviry.cz, web: www.zivotviry.cz (včetně objednávkového formuláře on-line), facebook: www.facebook.

Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

52 stran

čtení na léto

soutěžní

křížovka

příloha:

Mapa pronásledování

Proměna

společnosti

evangeliem

ŽIVOT VÍRY

7 -8

2014

55 Kč

Bůh jedná

mezi Romy

Zázraky i v Evropě / 12

Je náš syn

v nebi?

Příběh čtenářky / 21

Odebírání

dětí úřady

Jaká je pravda? / 28

Heidi

Bakerová

„Uvěřila jsem

mezi indiány

Extreme persec

utio

n

Abso

lute persec

utio

n

2

1

3

4

5

Sev

ere

Persec

utio

n

Moder

ate

Persec

utio

n

Sparse

Persec

utio

n

1

2

3

4

Extreme persec

ution

Absolu

te persec

ution

2

1

3

4

5

Severe

Persec

ution

Moder

ate Persec

ution

Sparse

Persec

ution

1

2

3

4

JIŽNÍ AMERIKA

25

2

4

3

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

1

22 23

26

27

28

29

30

32

31

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

48

49

50

24

12 ERITREA

16 STŘEDOAFRICKÁ REPUBLIKA

14 NIGÉRIE

10 JEMEN

13 LIBYE

15 UZBEKISTÁN

9 ÍRÁN

11 SÚDÁN

18 VIETNAM

23 BARMA MYANMAR

20 TURKMENISTÁN

17 ETIOPIE

22 EGYPT

19 KATAR

24 BRUNEJ

21 LAOS

27 OMÁN

31 BHÚTÁN

29 SRÍ LANKA

25 KOLUMBIE

28 INDIE

32 ALŽÍRSKO

30 TUNISKO

26 JORDÁNSKO 37 ČÍNA

39 KAZACHSTÁN

33 MALI

35 SPOJENÉ ARABSKÉ EMIRÁTY

38 KUVAJT

40 MALAJSIE

34 PALESTINSKÁ ÚZEMÍ

36 MAURITÁNIE

1 SEVERNÍ KOREA

6 SAÚDSKÁ ARÁBIE

3 SÝRIE

4 IRÁK

8 PÁKISTÁN

2 SOMÁLSKO

7 MALEDIVY

5 AFGHÁNISTÁN

41 BAHRAJN

43 KEŇA

48 BANGLADÉŠ

45 TÁDŽIKISTÁN

50 NIGER

42 KOMORY

47 INDONÉSIE

44 MAROKO

49 TANZÁNIE

46 DŽIBUTSKO

Extrémní pronásledování

Totální pronásledování

Tuhé pronásledování

Mírné pronásledování

VÝZNAM BAREV:

1

2

3

4

47

Mapa pronásledování

2014

Křesťané jsou nejutlačovanější náboženskou menšinou na světě

„Když se cítím slabá,

Bůh mi ukazuje,

že to břemeno nemusím nést sama,

ale že ho sdílím s lidmi po celém světě,

kteří se modlí se mnou.“

Hanna, křesťanka ze Sýrie

Pamatujte na vězně, jako byste byli uvězněni

s nimi; na ty, kteří jsou trápeni, jako ti, kteří jsou

sami také v těle.

(Žd 13,3)

Hospodine, ... obnov své dílo v těchto letech,

dej ho poznat... V nepokoji pamatuj na slitování.

(Abk 3,2)

Tato mapa zobrazuje 50 zemí světa, kde je nejtěžší být křesťane

m. Zemí, kde křesťané

čelí útlaku, nepřátelství, násilí či dokonce smrti.

Mapa vychází ze seznamu Open Doors World Watch

List, jediné každoroční studie

o  podmínkách náboženské svobody křesťanů po  celém sv

ětě. Tato studie při posu

zování míry pronásledování využívá informace od  místních

spolupracovníků Open

Doors i od nezávislých odborníků. Kromě analýzy násilných

a teroristických činů také

zkoumá každodenní život křesťanů a míru svobody, s níž moh

ou svou víru uplatňovat

v pěti klíčových oblastech: v soukromém životě, v rodině, ve

 své komunitě,na celos

tátní úrovni a v církvi.

Vydáno jako příloha časopisu Život víry podle podkladů

organizace Open Doors.

www.zivotviry.cz www.opendoorsuk.org

ŽIVOT VÍRY


ŽIVOT VÍRY  červenec–srpen 20142

12

Bůh mění životy Romů

ve Francii, na Slovensku i v ČR

32

Večeře Páně

Vážný obřad, nebo hostina?

35

Zranitelnost a síla

křesťanských písničkářů

co najdete v tomto čísle

úvodník

4 Milovat Babylon? Jakub Limr

reportáž

6 Mši v Betlémě ukončil muezzin Ulrich W. Sahm

a Krista Gerloffová

rozhovor

8 Jednosměrná letenka

na svatební cestu Heidi Bakerová

téma: Romské probouzení

12 Největší stan Evropy Jarmila Beková

12 Vie et lumière Jarmila Beková

15 Už jsem nevěděl, jak se cítí střízlivý Aladar Vrba

16 Rómovia v osadách sa menia Juraj Kilián

17 Všechny děti kněze Kuffy Jana Šustová

můj příběh

18 Za zázraky nemusíme do Afriky Romana Hanzlová

19 Skinhead mi řekl: Vím, koho miluješ Jan Tatar

19 Táborové hádky o trilobitech Jonáš Chvojka

20 Neboj se, o syna se ti postaráme Šárka Sad

z historie

23 Kalvín a evropská ekonomika Tomáš Evan

pokoj s Izraelem

24 Židovská vesnice – mošav Krista Gerloffová

křesťan a společnost

26 Změní se EU po volbách? Jan Krajník

27 Ako môžeme ovplyvniť politiku,

aj keď sme v menšine Branislav Škripek

28 Odebírání dětí v ČR

– jaká je pravda? Jan Klusáček

30 Křesťané a homofobie Tomáš Bílek

nad Biblí

32 Obřad, nebo hostina? Tomáš Dit trich

ze života církve

34 Vnitřní uzdravení:

Začít znovu a jinak Tomáš Dittrich, t5c

hudba

35 Zranitelnost a síla písničkářů Marek Moškoř

recenze

36 Timothy: Jediný a Rozsvieť a vstúp Tomáš Couf al

37 Milujte se a množte se Vít Šmajstrla

37 Byla jsem buddhistickou jeptiškou Marek Říčan

38 Čemu věřil Darwin? Josef Potoček

8

Heidi

Bakerová

„Než zabíjet šváby,

to radši na evangelizaci“

foto na titulní straně Život víry – Tomáš Coufal; na této straně:

(8) Život víry – Tomáš Coufal

(12) Mirek Bek

(32) Martin Boulanger

(35) archiv redakce


3ŽIVOT VÍRY  červenec–srpen 2014

Proměna společnosti evangeliem

ročník 25 / červenec–srpen 2014

cena 55 Kč

Život víry je měsíčníkem vydávaným

Křesťanskou misijní společností (KMS),

která sdružuje různá křesťanská

společenství, organizace a jednotlivce.

KMS slouží k vzájemnému dorozumění

křesťanských pracovníků, kteří

usilují o misii a o jednotu křesťanů

ve světle Písma. Chce napomáhat

k duchovnímu růstu a vzdělávání

křesťanů a místních sborů.

KMS chce sloužit Božímu lidu.

Snaží se o prohloubení vztahů mezi

křesťany a usiluje o probuzení.

Šéfredaktor: Mgr. Tomáš Coufal

Redakce: Ing. arch. Tomáš Dittrich

Redakční rada: Ing. arch. Tomáš Dittrich,

Ing. Lubomír Ondráček, Mgr. Jiří Unger,

Ing. arch. Kateřina Hodecová

Sazba a grafi cká úprava: Ondřej Pumr

Korektury: Mgr. Tomáš Coufal, Zdenka Brázdilová

Výtvarná spolupráce: Pavel Bosman

Tisk: Grafotechna Plus, s. r. o.

Redakce a administrace

KMS – Život víry, Primátorská 41, 180 00 Praha 8

tel.: 284 841 922, fax: 284 841 923

e-mail: redakce@zivotviry.cz, web: www.zivotviry.cz

Předplatné

objednávejte pomocí výše uvedených kontaktů

nebo na e-mailu predplatne@zivotviry.cz.

Půlroční (226 Kč) či roční předplatné (452 Kč) lze

zahájit kterýmkoli měsícem roku. Bližší informace

(mj. kompletní ceník včetně množstevních slev)

najdete na www.zivotviry.cz, odkud lze časopis

také pomocí on-line formuláře objednat.

Informace na vyžádání zašleme i poštou.

Předplatné, distribuce a reklamace na Slovensku:

Kníhkupectvo Jonatán,

Legionárska 2, 811 07 Bratislava

tel. 02/555 63 040, e-mail: jonatan@vbh.sk

http://obchod.mrp.sk/vbh

Distribuce pro zrakově postižené elektronicky:

Diakonie ČCE, Klimentská 18, 110 05 Praha 1

tel.: 222 316 306, e-mail: szp@diakonie.cz

Vydavatel: KMS, IČ 539 147

Registrováno: MK ČR E 6094, ISSN 1210-43-45

Za obsah podepsaných článků odpovídají autoři.

Redakce si vyhrazuje právo zaslané příspěvky krátit.

Snažíme se publikovat původní texty. Pokud články,

které nám posíláte, chcete zveřejnit i jinde,

prosíme, abyste nás o tom informovali.

© Život víry – všechna práva vyhrazena.

Přetiskování článků či jejich delších částí bez

písemného svolení redakce se zapovídá, přetiskování

kratších částí (do jednoho odstavce) možno pouze

s uvedením přesné citace (včetně ročníku, názvu

článku a strany). Jednotlivé články možno šířit

prostřednictvím xerokopií, pouze zdarma.

Uzávěrka řádkové i plošné inzerce

je druhého dne předchozího měsíce.

Později zadané inzeráty zařadíme dle možností,

s 50% příplatkem.

Redakce si vyhrazuje právo inzerát odmítnout.

Seznamovací a fundraisingové inzeráty

nezveřejňujeme.

Podmínky inzerce: http://inzerce.zivotviry.cz

Číslo vychází koncem předchozího měsíce

a je distribuováno během první poloviny měsíce.

editorial

33

Milý čtenáři,

pro kohokoli je četba Bible klíčová. Když

ztratíme vztah k Bibli, ztratili jsme všechno.

Můžeme klidně dál žít zajímavýmkřes

ťanským životem, a přitom jsme ztratili to

podstatné. Taková věc se samozřejmě musí

projevit. Kristus nám dobyl přímý vztah

k Otci, ale k tomu, aby tento vztah přímým

zůstával, potřebujeme žít z Božího slova.

Boží slovo je mocné a účinné, má mocmě

nit naše duše, tj. naše životy... a přesto si někdy

s rozpaky uvědomuji, že se já ani někteříkřes

ťané v mém okolí moc neměníme. To s tím, jak

má Bible působit, nejde dohromady.V minu

lém editorialu jsem napsal, že důvodem, proč

nás Bible nemění, může být, že ji přijímáme

v nedostatečném množství a s uvolněnou

frekvencí, ale důvodů může být víc.

Měl jsi někdy pocit: „Bibli už znám, není

tam pro mě nic nového“? Nezlehčuji to, sám

jsem to tak dříve někdy prožíval. Mít takový

pocit není kriminální přečin. Jde o to, jak

z toho ven. Dnes naopak prožívám, že čím víc

Bibli znám, tím víc věcí tam objevuji a zjišťuji,

že ji moc neznám.

Co je potřeba změnit, aby četba Bibleně

koho bavila a naplňovala? Aby mu přinášela

nové věci?

Pan prezident Zeman je znám jako čtenář

Bible. Tady je jeho komentář:

„Jako tolerantní ateista beru Nový zákon

jako geniální filozofické dílo, samozřejmě

rozmělněné epištolami svatého Pavla. Jezají

mavé, jak konvertita dokázal zku..it, dovolte

mi použít toto slovo, poselství evangelií svými

epištolami. Nový zákon je poselství, které

do značné míry předstihlo dobu.“

Jedna paní, které si vážím a která není

křesťanka, mi jednou řekla, že třináctá

kapitola Pavlova Prvního listu Korintským je

nádherným vystižením lásky. To je úplný opak

prezidentova výroku. Prezident Zeman mluví

o něčem, čemu nerozumí. Možná na toto téma

slyšel určitý názor, který přejal. S takovým

postojem nemůže z Bible přijmout velkýuži

tek. První věc, ke které Bůh člověka v takové

situaci vede, je, aby svůj postoj k Bibli změnil.

S naším panem prezidentem v pohledu

na Nový zákon asi nesouhlasíme.Nepodobá

me se mu ale náhodou v něčem? Východiskem

Zemanova citátu je postoj: ,To, co Bible říká,

umím nejlépe posoudit sám.‘

Před lety jsem jel tramvají na jednu

přednášku cyklu pro nově obrácené. Četl jsem

si v Bibli a došel jsem na začátek 66. kapitoly

Izajáše:

„Takto praví Hospodin: Nebe jest mi stolice

a země podnože noh mých. Kdež ten dům

bude, kterýž mi vzděláte? Aneb kde bude místo

odpočívání mého?

Nebo všecko to ruka má učinila a jí stojí

všecko, praví Hospodin. I však na toho patřím,

kdož jest chudý a skroušeného ducha a třese se

před slovem mým.“

Četl jsem to kralicky, tak to v kraličtině

taky cituji. To slovo mě zneklidnilo. ,Třesu se

před Božím slovem, nebo je beru na lehkou

váhu?‘ ptal jsem se v tísni sám sebe.A najed

nou mi to došlo: Přečetl jsem si kousek z Bible,

vzal jsem ho vážně, a proto jsem se vylekal.

Takže se ukázalo, že se před Božím slovem

třesu! Přímo v tramvaji jsem získal ujištění

a povzbuzení.

Boží slovo může vypadat jako švédský stůl:

tu ďobnout, tam ďobnout, tu je rajče, tak ho

po někom hodím... Nedávno po mně kamarád

hodil Božím slovem jako měkkým rajčetem.

Obvinil mě ze hříchu, což mě zasezneklidni

lo, tak jsem se mu omluvil. Až pak mi došlo,

že to tak vůbec nebylo a že mi ukřivdil. Bojím

se, že jsem něco takového kolikrát udělal

i já. K Božímu slovu jako ke švédskému

stolu přistupovat nesmíme. To slovo je pro

nás závazné, je to náš nejvyšší šéf, vyšší než

nadřízení v práci nebo než pastor sboru či

vedoucí denominace.

Božího slova si potřebujeme vážit, a proto

ho musíme poslouchat. Píšu o bázni a jedním

dechem napíšu i o radosti. To oboje tu patří

k sobě. V Žalmech se píše: Ustanovení tvá

jsou mé písničky na místě mého putování.

(Ž 119,54) Podle rabínských výkladů je v Tóře

613 příkazů. Žalmista znal Boha tak, že ho

poslouchání bavilo. Možná věděl, že příkazy

stejně musí poslouchat, a proč by to dělal

z povinnosti, když z toho může mít radost?

Boží slovo číst potřebujeme, tak proč to dělat

bez radosti?

Tady je několik důvodů, proč mě Bible baví

i po 30 letech:

– zajímavé příběhy, jejichž podrobnosti si ne

vždy pamatuji, zajímavé souvislosti

– pořád nějaké objevuji

– zajímavé informace a moudrost, od nichž

očekávám, že mi budou pomáhat

a měnit mě

– pomáhá mi orientovat se v životěi v dneš

ním světě

– je to kvalitní literatura (obdivuju literární

mistrovství, čerpám inspiraci pro své psavé

řemeslo)

– dává mi čas se zastavit, vydechnout,načer

pat (někdo k tomu používá televizi, i já se

dívám na mistrovství světa ve fotbale, ale

„nenasytí se oči viděním“)

Určitě jsou i další důvody, proč četba

Bible přináší radost, můžeš mít i něco zcela

osobního.

Užívat si Bibli je biblické. Pokud z Bible

momentálně příliš radosti nemáš, hledej

změnu. Ta změna je reálná a je blízko. Jsem si

jistý, že Bůh si s nikým, kdo mu patří, nehraje

na schovávanou. Jak udělat, aby Bible člověka

začala bavit? Je to úkol pro tvořivé lidi.

Nedávejme si pokoj, dokud s žalmistou

neřekneme:

„Tvá svědectví jsem obdržel do

věčného dědictví, ano, jsou radostí

mému srdci.“ (Ž 119,111)

Bože, bojím se

tvých nařízení


ŽIVOT VÍRY  červenec–srpen 20144

Fenomén „Biblická škola“.Biblic

ká škola Slovo života vznikla na konci

80. let ve Švédsku a je inspirovánaško

lou Rhema ve Spojených státech. Za 30

let v jejích pobočkách po celém světě

(Čína, Vietnam, Rusko, Indie, Brazílie,

Izrael atd.) studovalo přes 25 tisícstu

dentů. V 90. letech působila i v naší

zemi, kde ji během několika let přijed

noročním denním studiu v Brněabsol

vovalo přes 700 studentů ze 14 zemí.

Rozhodli jsme se jipo několika

leté přestávce znovu otevřít. Biblická

škola (BIŠB) začne v září. Během osmi

měsíců nabídne přes 20 základních

předmětů. Většina studentů bude

do školy docházet v Brně.

V Brně budou osobně vyučovat

např. Carl-Gustaf Severin(evangeli

sta a misionář s celosvětovoupůsob

ností a bohatými zkušenostmi z misijní

služby), Svante Rumar (přednášel

na univerzitě Livets Ord, od roku 1985

vyučuje na biblické škole v Uppsale),

Ake Carlson (pastor církve v Göteborgu,

vystudovaný psycholog,s dlouhole

tými zkušenostmi v oboru Poradenství

a rodina) a další.

Díky internetu a on-line přenosům

bude možné studovat i v jinýchměs

tech (Praha, Mikulov, Pardubice, další

místa se připravují). Vyučování bude

probíhat vždy večer od středy do pátku

a v sobotu dopoledne. Protože jsme si

vědomi toho, že ne každý má možnost

dojíždět a studovat jen v určitýchměs

tech, je studium nabízeno i on-line.

Více na www.bisb.cz.

Michal Vaněk, pastor SŽ Brno

a senior pastor SŽ

Festival United: „Znamení“.Uni

ted, nejvýznamnější křesťanský festival

současnosti v ČR, se uskutečníve Vsetí

ně 21. až 23. 8. Na programu jsoukon

certy, přednášky, semináře, workshopy,

divadelní představení, promítání filmů,

diskuse s vystupujícími a sportovní

aktivity.

Mezi hlavní zahraniční hosty patří

americký zpěvák Paul Colman, britští

FourKor

nerz,pol

ští GŁYK

P.I.K. Trio

a Nuteki

z Ruska.

Pod

titulem

letošního

ročníku

je heslo „Znamení“. Z tohoto tématu

budou vycházet hlavní řečníci:Stani

slav Bubik, Kateřina Lachmanová, Jiří

Unger a Václav Vondrášek. Akci pořádá

občanské sdružení Den Vsetínve spo

lupráci s festivalem CampFesta vsetín

skými společenstvími různých církví.

www.festivalunited.cz

Modlitby 24-7 mají nový web.

Modlitební hnutí 24-7 vzniklo

v britském Chichesteru koncem

minulého tisíciletí. Na celostátní rovině

je koordinováno v 17 státech světa.

České stránky www.modlitby24-7.cz

mají za cíl o hnutí

informovat

a povzbuzovat

české křesťany

k modlitbám.

V rámci blogu jsou

na stránkách

svědectví z modlitebních místností.

„Věříme, že to bude povzbuzením pro

každého, kdo zápasí o svůj pravidelný

modlitební život. Na stránkách budeme

také uveřejňovat inspirativní nápady

i modlitební náměty,“ uvedl Daniel

Raška, vedoucí koordinátor 24-7.

Za život v Bratislavě. Pochod za

život v Bratislavě měl 13. 4. asi 9000

účastníků, přibližně třikrát víc nežob

dobně zaměřený pochod v Prazekon

cem března. Oproti loňskému prvnímu

ročníku, na který přišlo 2000 lidí, to

byl výrazný nárůst. Letos byl pochod

zaměřen na projekty pomocitěhot

ným matkám v nouzi. „Druhý ročník

prekročil naše očakávania najmävyso

kou účasťou. Množstvo ľudí, ktorí prišli

na Hviezdoslavovo námestie a najmä

potom na pochod ulicami Bratislavy,

svedčí o tom, že nám na najvyššejľud

skej hodnote, ktorou je život, naozaj

záleží,“ uvedla po skončení akcejed

na z organizátorek, Natália Šepitková.

Na pochod přišlo hodně mladých lidí,

rodin i s dětmi a seniorů. Akce mělaza

jímavý hudební program a aktivity pro

děti. Uspořádala ji skupinadobrovolní

ků v rámci kampaně „25. březen – Den

počatého dítěte“.

Komise zase jednala o církvením

majetku. Církevní část expertníko

mise zabývající se vracením majetku

církví, která byla ustavena v listopadu,

ukončila činnost 25. 3., kdy proběhlo

její třetí a poslední setkání se zástupci

ČSSD a ANO. Požadavky stranna změ

nu zákona o majetkovém vyrovnání

s církvemi tlumočila místopředsedkyně

ČSSD Alena Gajdůšková. Požadovala

snížení finančních náhrad o 13 mld. Kč,

zrušení inflační doložky, revizi celého

zákona, předkupní právo státuna vy

dávaný majetek a o účelovou vázanost

finančních prostředků (80 % financí

na veřejné účely). Expertní komise

církví všechny tyto požadavky odmítla.

Oznámila také, že další jednání mezi

církvemi a státem by se nadále mělo

týkat postavení církví ve společnosti

a kooperativní spolupráce se státem,

ne zákona o vracení majetku.Případ

ným partnerem pro jednání nemají být

podle komise politické strany, alepří

mo vláda České republiky.

Příběhy obrácení. Od 25. 5. lze

každou neděli v 17:50 na ČT2

shlédnout jeden díl cyklu Příběhy

obrácení. Židovský rabín Štěpán

Kliment, římskokatolický kněz Miroslav

Herold, oddaný vyznavač hnutí Hare

Krišna Sankírtan Das, předseda Ústředí

muslimských obcí Muneeb Hassan

Alrawi, adventistický teolog Bedřich

Jetelina a religionistky Jana Zlámalová

a Lucie Čechovská přišli 18. 5. v Brně

na předpremiéru dvou dílů cyklu.

Přítomni byli i konvertité různých

náboženství, kteří také viděli hotový

dokument poprvé a podobně jako

někteří z návštěvníků se neubránili

dojetí. „Zástupci různých náboženství

ocenili především to, že dokumentuká

zal, jak se lidé různého vyznání mohou

stát přáteli, a vyvrátil tak zažitoupřed

stavu o mezináboženskénesnášenli

vosti,“ stojí v tiskové zprávě ČT.

PrimeNet mezi esoteriky.Orga

nizace Primenet zorganizovalaevan

gelizaci na mezinárodním prodejním

a vzdělávacím festivalu esoteriky

a zdravého životního stylu Alternativa

na pražském Výstavišti 11.–13. 4. „Dva

naši dobrovolníci u vchodu rozdávali

krátce

B

ojujeme se dvěma extrémy. Buď si jako

křesťané preventivně udržujeme od světa

takový odstup, že s ním ztrácíme kontakt.

Jsme mimo realitu. Nebo se na druhé straně

podobáme světu natolik, že není mezi námi

a okolím znát žádný rozdíl. Existuje však třetí

cesta: evangelium!

Tenhle Boží sen můžeme zmapovat tisíce let

do historie. V šestém století před Kristem Izrael

prohrál válku a většina národa se ocitla v zajetí.

Nuceně se stěhovali do monumentální, ale kruté

říše Babyloňanů. Najednou byli obklopeni kul

turou, zvyky, hodnotami a  vírou, které se tolik

lišily od jejich.

Babyloňané chtěli, aby se Izraelci na

stěhovali do města Babylon a ztratili svoji

identitu. Nabídli jim bydlení, nabídli jimvzdělá

ní, nabídli jim práci. Tohle byla úspěšná válečná

taktika Babylonu, jak zlikvidovat podrobený

národ. Váleční experti to chválí jako geniální

strategii. Přesídlenci totiž obvykle po  čase sami

chtějí lepší bydlení, lepší práci, vyšší platy.A Ba

byloňané řeknou: „Dostanete to, ale musíte být

ještě víc jako my!“ Babylon očekával, že v prů

běhu několika generací Izraelci asimilují a ztratí

svoji identitu. Přestanou se lišit. Babyloňané

říkali: „Nastěhujte se do  našeho města, vezměte

jeho hodnoty za své a nechte se jím změnit.“

„Počkat, počkat, takhle ne!“ protestovaliněkte

ří Izraelci. „Jestli si chce Izrael zachovat svoji to

tožnost, musí se držet od města Babylon dál. Jako

národ musíme držet při sobě, soustředit se na svůj

růst a prosperitu.“ Izraelský lid se podle nich měl

usídlit například u  babylonských řek a  s nenávi

děným městem mít jen minimální kontakt. Je tu

ale jeden velký problém. Víte, kdo tohle Izraelcům

radil? Falešní proroci! Říkali: „Udržujte si odstup,

pohrdejte Babylonem, a  hlavně: Nestěhujte se

do  toho města, abyste nepřevzali jeho hodnoty.

Neusazujte se ve městě, aby vás nezměnilo.“

úvodník

Milovat Babylon?

Jakub Limr

Paul Colman


5ŽIVOT VÍRY  červenec–srpen 2014

brožurky s evangeliem (80 %přícho

zích si brožurku bralo!),“ uvedl Vratislav

Kolínský z PrimeNetu, „a tři až čtyři

služebníci zastavovali lidi jdoucí kolem

našeho stánku, vyplňovali anketu,kte

rá dotyčného směrovala k evangeliu

a v případě jeho zájmu s ním služebník

evangelium sdílel. Jedna až dvě dámy

se v pozadí modlily za celý týma napl

nění svatým Duchem.“ Celkověna fes

tivalu rozdali 2500 brožureks evangeli

em a se 160 návštěvníky sdílelievange

lium. Pro Ježíše se rozhodlo 30 lidí, čtyři

z nich se na místě modlili modlitbu

spasení. Z PrimeNetu se celkem zapojilo

20 služebníků.

Vitaminová bomba. Pravidelné

pracovní setkávání chválicích kapelor

ganizované iniciativou 3C3B proběhlo

23.–25. 5. v modlitebně CB v Kutné

hoře. Asi sedmdesát hudebníků ze tří

evangelikálních církví (AC, CB, KS) sese

šlo, aby pracovali na kvalitě své služby.

Tématem setkání, které letos nemělo

zahraničního ani hlavního řečníka, bylo:

Urvat si svůj prostor. „Chváliči by chtěli

mít co nejvíc prostoru pro chvály,kaza

tel pro kázání. Někteří lidé ve sborech

chtějí jen kancionálovky,“ řekla o tom

Životu víry jedna z účastnic. „Získatpro

stor je dobré, ale je při tom je potřeba

pamatovat i na lidi, kteří vidí věci jinak,

a komunikovat s nimi. Šlo také o to, ,ur-

vat‘ si svůj prostor s Bohem, osobnípro

stor. To ostatní se pak poddá.“

Součástí Vitaminové bomby jsou

praktické dílny, tj. práce se skupinou,

semináře a besedy (panelové diskuse).

Účastníkům se věnovali Mirek Šedivý

z AC CBH, Jiří Jelínek z KS, z CB Hedvika

Bortová (zpěv), členové profesionálních

orchestrů Jana Pavlíčková a LukášPavlí

ček (dechové konzultace) a další.V so

botu večer uspořádali účastníci koncert.

Synod SCEAV řešil souvislostiho

mosexuálního jednání. 2. zasedání

30. řádného synodu SCEAV probíhalo

v Třinci 30.–31. 5. Hlavním tématem

byla „Hudba a reformace“, k němuž se

vázaly přednášky i hudební vystoupení

mladých hudebníků.

Kromě běžné agendy a volbyněkte

rých nových funkcionářů měl synod

rozhodnout o návrhu na zrušenípart

nerství se Zemskouevangelicko-luter

skou církví v Braunschweigu (ELLB).

Podalo ho Křesťanské společenství, o. s.

– jeho Celomisijní konference ho přijala

v dubnu. „Máme zato, že je na místě ze

strany naší církve ukončit spolupráci se

všemi církvemi a církevnímiorganiza

cemi, které žehnají párům stejného

pohlaví a akceptují službu lesbických

farářek a homosexuálních farářů,“ praví

se v návrhu.

Jednání synodu o věci předcházela

vnitrocírkevní polemika. Synodálové

obdrželi dopis

Tomáše Tyrlíka,

náměstka biskupa,

v němž je požádal,

aby návrh zamítli.

Návrhem se pak

zabýval i biskup

SCEAV JanWacła

wek, kterýnavrho

vatele obvinil

z manipulace.Záro

veň prohlásil, že

nechce obhajovat

ELLB ani její přístup

k žehnání homosexuálních svazků.

Emeritní biskup Stanislav Piętak

v dopise předsednictvu synodu návrh

na zrušení naopak podpořil a napsal

mj.: „Postoje zastávající žehnání párům

stejného pohlaví jakož i uznávání

služby ordinovaných homosexuálů

a leseb v církvi jsou otevřenou

a bezostyšnou vzpourou proti Bohu

a herezí zničující církev.“

Návrh na zrušení partnerství přijat

nebyl. V tajném hlasování se prozru

šení partnerství vyslovilo 17 synodálů,

proti jich hlasovalo 38.

Novinka na Adoptuj si politika.

Server www.adotujsipolitika.czrozší

řil nabídku politiků, za které jemož

no se modlit. Na podněty několika

uživatelů serveru

bylo zařazeno

i 20 novězvo

lených českých

europoslanců.

Server, kterýpro

vozuje KMS, byl

spuštěn loni 17. listopadu.K mod

litbám kromě europoslanců nabízí

prezidenta, členy vlády, poslanecké

sněmovny i senátu. O modlitby byl

veliký zájem, během krátké doby

byli politici „rozebráni“, za některé se

modlí i větší počet lidí.

V EP usedne Branislav Škripek.

V květnových volbáchdo Evropské

ho parlamentu uspěl poslanecNá

rodní rady SRBra

nislav Škripek.Škri

pek je znám svými

jednoznačnýmipo

stoji v otázkáchbi

blických hodnot.

Je aktivnímkřesťa

nem. Na začátku 90. let seangažo

val při vzniku Spoločenstva pri

Dóme sv. Martina v Bratislavě.

V roce 2000 se stal jedním zezakla

datelů sdružení Infocentrum. Před

zvolením za poslance Národní rady

v roce 2012 pracoval jakopřeklada

tel. Za hnutí OĽaNO byl zvolen jako

jediný europoslanec, na první místo

pronikl díky 15 a půl tisícůmprefe

renčních hlasů. Letos napsal dva

články pro Život víry.

Předseda Rady CB se vyjádřil

k rodině. Pro Konferenci CB Daniel

Fajfr zpracoval podrobnoupředsednic

kou zprávu na téma Rodina v církvi

a ve společnosti.

Upozorňuje tím

na důležitostrodi

ny právě v dnešní

době, kdy„křes

ťanská manželství

a rodiny to nemají

lehké, ani ty kazatelské“. Fajfr píše

otevřeně o rizicích sňatků křesťana

s nevěřícím, které řád CB umožňuje.

Upozorňuje také, že „sexuálnírozvol

něnost, jedna z výraznýchcharakteris

tik současné společnosti, nachází svoji

půdu i mezi mladými křesťany“,a va

ruje před sexem mimo manželství,

a to i mezi lidmi, kteří chtějídlouho

dobý vztah založit.

Na adresu registrovanéhopartner

ství Fajfr uvádí: „Postoje protizrovno

právňování takových forem volného

vztahu s manželstvím a rodinou nejsou

rozhodně jejich diskriminací.Zrov

noprávnění s manželstvím by totiž

znamenalo přiznání stejných práv

něčemu, co není a nemůže být stejné

jako manželství. Jednalo by se tedy

naopak o poškozování práv manželství

a rodiny.“

U křesťanské rodiny vidí Fajfr tři

hlavní problémy: Někde nejsou rodiče

dobrými příklady pro mladšígene

raci, vytrácí se tradice pravidelných

rodinných rozhovorů nad Biblí sespo

lečnou modlitbou a na druhé straně

hrozí i přehnané zaměření na rodinu.

Celý text předsednické zprávy viz

www.zkrat.me/fajfr. 

A  do  toho všeho přichází

Bůh, aby také něco řekl: Toto

praví Hospodin zástupů, Bůh

Izraele, všem vyhnancům, které

jsem odvedl z  Jeruzaléma do  Babylona: Stavějte

domy a bydlete v nich. Vysazujte zahrady a jezte

jejich plody. Berte si ženy a  ploďte syny i  dcery.

Berte pro své syny ženy a  své dcery vydávejte

za muže, aby rodily syny i dcery; množte se tam

a  ať vás neubývá. Hledejte pokoj města, do kte

rého jsem vás odvedl a modlete se za nějk Hos

podinu, protože v  jeho pokoji budete mít pokoj.

(Jr 29,4–7 ČSP)

Babyloňané říkali: „Nastěhujte se do  města,

přijměte jeho hodnoty za  své a  nechte se jím

změnit.“ Falešní proroci říkali: „Nestěhujte

se do  města, abyste nepřevzali jeho hodnoty,

aby vás nezměnilo.“ Bůh řekl: „Žádný odstup!

Nastěhujte se do  města, vezměte s  sebou svoje

hodnoty, vezměte s  sebou mě – a  změňte to

město!“ Nepřizpůsobujte se, neudržujte si od

stup, je tu třetí cesta: evangelium! Milujte místo,

kde žijete, a služte na místě, kde žijete!Evange

lium tvrdí, že změna je možná. Jako je možná

proměna jednoho srdce, je možná změna celé

ho města, celého národa.

A  Bůh konkrétně a  prakticky říká, jak na  to.

V  sedmém verši čteme: „Hledejte pokoj města,

do  kterého jsem vás odvedl, a  modlete se za  něj

k  Hospodinu.“ Pokoj, šalom, znamená „vzkvé

tat ve  všech oblastech“. Šalom zahrnuje rovi

nu duchovní, ekonomickou i  sociální. (V  této

souvislosti je srozumitelná vize Křesťanské mi

sijní společnosti: Proměna společnosti evangeli

em. KMS hledá šalom pro český národ a používá

k  tomu nástroje, jako jsou kurzy Alfa, časopis

Život víry, Místa uzdravení, Adoptuj si politika

a mnohé další.)

Pokud přistoupíme na  myšlení Babylonu,

budeme se snažit splynout se svým městem:

Hlavně mít dobrou práci a  fajn bydlení. Pokud

přistoupíme na myšlení náboženských proroků,

budeme se snažit město ignorovat: Hlavně ať je

nám v naší církvi dobře. Evangelium je ale třetí

cesta. Milujte místo, kde žijete, a služtena mís

tě, kde žijete! Hledejte pro místo, na  kterém

žijete, šalom!

Jakub Limr, DiS., je pastorem KS Mozaika

v Hradci Králové a členem Užšího výboru

KMS.

Tento text vychází z úvodního slova, které bylo předneseno

na letošním setkání Širšího výboru KMS. Přinášíme ho,

protože věříme, že nejen vystihuje program KMS, ale má

obecnější platnost.

ádný odstup! Miluj á místo, kde žiješ, Ž

služ na místě, kde žs žiješ! a 

S. Piętak

J. Wacławek




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist