načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Ženy (a muži) ve zpravodajských redakcích -- Mediální instituce pohledem genderových mediálních studií – Lenka Vochocová

Ženy (a muži) ve zpravodajských redakcích -- Mediální instituce pohledem genderových mediálních studií
-16%
sleva

Kniha: Ženy (a muži) ve zpravodajských redakcích
Autor: Lenka Vochocová
Podtitul: Mediální instituce pohledem genderových mediálních studií

Publikace je v českém prostředí prvním uceleným pohledem na řadu faktorů, které ovlivňují situaci novinářů a novinářek a spolupodílejí se tak i na genderové diskriminaci v profesi. Na základě podrobné rešerše a kritické reflexe zahraniční i ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  190 Kč 160
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2019
Počet stran: 131
Rozměr: 21 cm
Vydání: První vydání
Skupina třídění: Noviny. Tisk. Žurnalistika
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
Datum vydání: 11.10.2019
ISBN: 9788024642840
EAN: 9788024642840
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Publikace je v českém prostředí prvním uceleným pohledem na řadu faktorů, které ovlivňují situaci novinářů a novinářek a spolupodílejí se tak i na genderové diskriminaci v profesi. Na základě podrobné rešerše a kritické reflexe zahraniční i domácí literatury zpochybňuje zažitou představu, že zvýšení počtu žen v novinářské profesi a zlepšení jejich postavení v redakcích (například z hlediska zastávání vyšších hierarchických pozic) samo o sobě přispěje k proměně reprezentací žen (a mužů) v mediálních obsazích nebo promění charakter profese samotné, a to především ve prospěch žen. Představuje další strukturní a organizační vlivy, které mohou být ve srovnání s genderem pro směřování a podobu profese významnější, a shrnuje výsledky vlastního autorčina výzkumu, v němž se zaměřila na to, které faktory vnímají ve své profesi jako zásadní samotné novinářky a novináři v České republice. (mediální instituce pohledem genderových mediálních studií)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Poděkování 7

Úvod 9

Poznámka k práci s termíny gender a pohlaví 11

Stačí jen přidat ženy a zamíchat? Genderové studium médií 13 Genderová mediální studia: oblasti zájmu, teoretická východiska a konfliktní témata 13

Zajistí více žen v médiích genderově citlivější prostředí a obsahy?

Problematické otázky genderových (mediálních) studií 15

Genderové studium mediální produkce: ženy jako výzkumná kategorie a jejich pozice v mediálních institucích 24

Psaní o méné prestižních tématech a malá šance získat vedoucí pozice:

Postavení žen v médiích a genderová segregace v novinářské profesi 25

Média - mužské pevnosti? Analýzy maskulinního charakteru

redakčního prostředí 32

Jedna z mužů? Jaké hodnoty zastávají novinářky a jaké strategie volí,

aby se vyrovnaly s „mužským“ redakčním prostředím? 35

Novinářky v průsečíku nerovností: Gender jako jeden z řady vlivů

spolupůsobících v oblasti mediální produkce 40

Co zmůže jednotlivec ve strukturách? Pohled feministické

politické ekonomie na média 41

Gender v médiích v kontextu dalších sociodemografických

a sociokulturních faktorů 45

Vliv organizačních faktorů a profesních standardů na pozici,

jednání a reprezentaci žen v médiích 49

Past,ženské1 žurnalistiky: ekonomické vlivy v novinářské profesi

ve vztahu к faktoru genderu 55 Gender a média ve výzkumu a teorii v České republice' 60

Gender v novinářském profesním diskurzu: Jaký význam přikládají

genderu v mediální produkci čeští novináři a novinářky? 70

Teoretický a metodologický úvod к výzkumu 70

Metody sběru a analýzy dat 75

Výsledky analýzy: Česká žurnalistika jako genderově

slepá profese fungující na obchodních principech 78

Tržní orientace médií vs. profesní hodnoty v novinářských

protimluvech: Přehled klíčových témat a aspektů profesního diskurzu

novinářů a novinářek v ČR 78

„Gender? Pohlaví? Ne, to nehraje roli, jsme přece profesionálové.“

Gender v profesním diskurzu novinářů a novinářek

v denním zpravodajství 81

Redakce jako sborovna a domácí povinnosti novinářek:

Genderové stereotypy v novinářském profesním diskurzu 83

„Řadová novinařina“ je genderově vyvážená, „Šéfování“ je záležitostí

mužů: Jak novináři a novinářky reflektují nerovnosti mezi muži

a ženami v profesi 86

„Jsme sice jiné než chlapi, ale pohlavní znaky o kvalitě řízení

nerozhodují“: Kontradikce v novinářském profesním diskurzu

o ženách ve vedení médií 92

Problém těch druhých: Domnělé vnější příčiny nerovného postavení

žen v profesi 95

Málo peněz a času na práci, tlak na zisk. To jsou skutečné

problémy žurnalistiky, ne genderové vztahy 100

Závěr 107

Summary 112

Použitá literatura 114

Příloha: Scénář výzkumného rozhovoru 127

Rejstřík 130



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.