načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Železniční reforma v Německu - Jiří Dujka; Petr Mlasna; Tomáš Nigrin; Daniel Seidenglanz; Zdeněk Tomeš

Železniční reforma v Německu
-16%
sleva

Kniha: Železniční reforma v Německu
Autor: ; ; ; ;

Německo vždy představovalo jedno z nejvýznamnějších center železniční dopravy v Evropě a představuje jednu ze zemí s nejkomplexněji provedenou železniční reformou a liberalizací ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  240 Kč 202
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 07.09.2017
Počet stran: 147
Rozměr: 24 cm
Úprava: tran : ilustrace, mapy
Vydání: První vydání
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
ISBN: 9788024636276
EAN: 9788024636276
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Německo vždy představovalo jedno z nejvýznamnějších center železniční dopravy v Evropě a představuje jednu ze zemí s nejkomplexněji provedenou železniční reformou a liberalizací železničního odvětví na světě. Odborná monografie se věnuje vývoji železničního odvětví v Německu v posledních desetiletích a reformě, která železnice zcela zásadně proměnila. Publikace kombinuje pohledy historicko-politické, geografické a právní. Ukazuje politické zásady stávající železniční reformy včetně dopadů německého znovusjednocení v roce 1990, charakterizuje dopravně-geografickou situaci, zabývá se jejím právním rámcem a také vybranými problémy, které vyvstaly v jejím průběhu.
Publikace vznikla v rámci širší edice Železniční reformy, v jejímž rámci je sledován jak teoretický pohled, tak i příklady z vybraných evropských zemí.

Předmětná hesla
* 20.-21. století
Železniční doprava -- Německo -- 20.-21. století
Dopravní politika -- Německo -- 20.-21. století
Železniční doprava -- reformy
Kniha je zařazena v kategoriích
Jiří Dujka; Petr Mlasna; Tomáš Nigrin; Daniel Seidenglanz; Zdeněk Tomeš - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Úvod

1. Od počátků k unitární železnici

1.1 Rozvoj železnice v německém prostoru

1.2 Železnice po sjednocení Německa v roce 1871

1.3 Rozdělená země, rozdělená železnice

1.4 Dílčí shrnutí

2. Geografická a dopravní charakteristika železničního odvětví

2.1 Geografická charakteristika dopravně-železničního trhu

2.2 Geografická organizace dopravního systému

2.3 Rozvoj železniční sítě po roce 1990

2.4 Výkon železničního odvětví a modal split

2.5 Dílčí shrnutí

3. Reforma železnic -historickoolitický pohled

3.1 Komise pro spolkové železnice: dráhy budou opět v černých číslech!?

3.2 Reforma železnic v Německu: první fáze (1994-1999/2002)

3.3 Regionalizace

3.4 Bilance 90. let: reformy váznou

3.5 Roky 2001-2002: hledání nové cesty?

3.6 Reforma železnic: druhá fáze (od roku 2000–2002 a dále)

3.7 Bilance Deutsche Bahn: Finanční analýza současného stavu

3.8 Dílčí shrnutí

4. Právní rámec regulace železniční dopravy v Německu

4.1 Činnost regulátora podle práva Evropské unie

4.2 Právní úprava regulátora ve Spolkové republice Německo

4.3 Dílčí shrnutí

5. Vybrané problémy plynoucí z reformy železnic

5.1 Poplatky za užití dopravní cesty

5.2 Trakční energie

5.3 Poplatek za použití nádraží

5.4 Distribuce a prodej jízdenek

5.5 Neúspěch open access v dálkové dopravě

5.6 Dílčí shrnutí

Závěr

Literatura

Summary


Přílohy: Legislativa upravující železniční odvětví

Zákon o novém uspořádání železniční dopravy

Zákon o založení společnosti Deutsche Bahn Aktiengesellschaft

Zákon o sloučení a novém členění majetku spolkových drah

Zákon o správě spolkové železniční dopravy

Zákon o regionalizaci místní veřejné osobní dopravy




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist