načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Zbývá jen hluk, dotisk - Alex Ross

Zbývá jen hluk, dotisk
-7%
sleva

Kniha: Zbývá jen hluk, dotisk
Autor:

Jak vlastně rozumět názvu této knihy, která mapuje osudy hudby ve 20. století? Má to snad být povzdech nad nesrozumitelností a chaotičností, kterou v soudobé hudbě asi leckdo slyší? ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  698 Kč 649
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
21,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 29Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 77.2%hodnoceni - 77.2%hodnoceni - 77.2%hodnoceni - 77.2%hodnoceni - 77.2% 90%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » DOKOŘÁN
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 30.05.2013
Počet stran: 580
Rozměr: 158x230
Úprava: 578 stran
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Rest is noise
Spolupracovali: přeložil Petr Kopet
Jazyk: česky
ISBN: 978-80-2570-558-2
EAN: 9788025705582
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Nekonvenční sonda do světa hudby 20. století. Autor se snaží zaujmout dnešního, třebas i méně poučeného posluchače pro dobrodružství objevování rozmanitosti a bohatství tvorby celého minulého století zejm. v oblasti vývoje tzv. vážné hudby. Pestrý svět příběhů slavných děl a skladatelských ikon 20. století, ale také otázky po smyslu soudobé hudby v kontextu jiných umění, popřípadě i společenského a politického vývoje činí z této knihy, jež v angl. originále - The Rest Is Noise - vyšla v roce 2007, mimořádně poutavé čtení k inspiraci, názorovému tříbení a individuálnímu poznávání. Autor i překladatel uvádějí v závěru podrobné citace pramenů a součástí je i výběrový seznam skladeb a nahrávek doporučených k poslechu a jmenný rejstřík pro snazší orientaci v textu.

Popis nakladatele

Jak vlastně rozumět názvu této knihy, která mapuje osudy hudby ve 20. století? Má to snad být povzdech nad nesrozumitelností a chaotičností, kterou v soudobé hudbě asi leckdo slyší? Nebo konstatování faktu, že hudba už vyzkoušela všechny možné cesty a nezbývá jí, než zamířit do míst, kde panuje nelad a hluk? Ross zvolil ve svém díle pozoruhodnou perspektivu - proměny hudebního myšlení a dobového vkusu sleduje společně s děním v politice a ve společnosti. Ukazuje, jak vážná hudba nachází nové cesty v experimentech, ale současně ztrácí publikum, jak se stává nástrojem politického boje i jak se stahuje do pracoven osamělých géniů; zkoumá, jak došlo k tomu, že na počátku století takzvanou vážnou hudbu poslouchaly statisíce, a o sto let později je zejména soudobá hudba předmětem zájmu nevelkého okruhu zasvěcených. Ross je obratný vypravěč, který dokáže čtenáře zaujmout natolik, že nechce zůstat u čtení, chce autora následovat a sám se zaposlouchat do hudby, o které se snad ani nedoslechl nebo se jí obával. A Ross čtenáři podává ruku: na jeho webových stránkách najdeme řadu ukázek ze skladeb, o kterých píše, a knihu doplnil o seznam doporučených nahrávek. Naslouchejme spolu s ním dvacátému století. (naslouchání dvacátému století)

Další popis

Alex Ross je zkušený hudební publicista, který ve své knize mapuje v nejširších souvislostech hudbu 20. století. Zaměřuje se na hudbu tzv. vážnou, ale i na její spojitost i s jinými žánry. Klade si otázku, jak to, že výtvarné umění, které také prošlo převratnými proměnami, je široce sdílené a respektované, zatímco moderní hudbě se tak široké pozornosti a pochopení nedostává. Svůj čtivý výklad zasazuje do historického kontextu a odhaluje i překvapivé souvislosti politické. Název knihy je parafrází posledních slov Hamletových i polemickou citací námitky, že moderní hudba se poslouchat nedá. Kniha byla vyhlášena v tradiční anketě New York Times knihou roku 2007 a vyhrála cenu Guardian First Book Award.




Alex Ross je zkušený hudební publicista, který ve své knize mapuje v nejširších souvislostech hudbu 20. století. Zaměřuje se na hudbu tzv. vážnou, ale i na její spojitost i s jinými žánry. Klade si otázku, jak to, že výtvarné umění, které také prošlo převratnými proměnami, je široce sdílené a respektované, zatímco moderní hudbě se tak široké pozornosti a pochopení nedostává. Svůj čtivý výklad zasazuje do historického kontextu a odhaluje i překvapivé souvislosti politické. Název knihy je parafrází posledních slov Hamletových i polemickou citací námitky, že moderní hudba se poslouchat nedá. Kniha byla vyhlášena v tradiční anketě New York Times knihou roku 2007 a vyhrála cenu Guardian First Book Award.

Vydání knihy podpořilo Velvyslanectví USA v České republice.



Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

PŘEDMLUVA 9

Kde můžete poslouchat 13

ČÁST PRVNÍ 1900–1933

KAPITOLA PRVNÍ Zlatý věk: Strauss, Mahler

a fi n de siècle 17

KAPITOLA DRUHÁ Doktor Faust: Schoenberg,

Debussy a atonalita 43

KAPITOLA TŘETÍ Tanec zemi: Svěcení, lidovost,

a le jazz 78

KAPITOLA ČTVRTÁ Neviditelní: Američtí skladatelé

od Ivese k Ellingtonovi 118

KAPITOLA PÁTÁ Lesní zjevení: Samota

Jeana Sibelia 151

KAPITOLA ŠESTÁ Město sítí: Berlín ve dvacátých

letech 169

ČÁST DRUHÁ 1933–1945

KAPITOLA SEDMÁ Umění strachu: Hudba

ve Stalinově Rusku 203

KAPITOLA OSMÁ Hudba pro každého: Hudba

v Rooseveltově Americe 242

KAPITOLA DEVÁTÁ Fuga smrti: Hudba v Hitlerově

Německu 282

ČÁST TŘETÍ 1945–2000

KAPITOLA DESÁTÁ Nultá hodina: Americká armáda

a německá hudba, 1945–1949 315

KAPITOLA JEDENÁCTÁ Překrásný nový svět: Studená válka

a avantgarda padesátých let 325

KAPITOLA DVANÁCTÁ „Grimesi! Grimesi!“:

Utrpení Benjamina Brittena 374


ZBÝVÁ JEN HLUK

KAPITOLA TŘINÁCTÁ Zion Park: Messiaen, Ligeti a avantgarda

šedesátých let 403

KAPITOLA ČTRNÁCTÁ Beethoven se mýlil:

Bop, rock a minimalisté 428

KAPITOLA PATNÁCTÁ Potopené katedrály:

Hudba na konci století 463

EPILOG 489

Prameny 491

Co si poslechnout 557

Poděkování 559

Jmenný rejstřík 563




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist