
sleva
Kniha:
Žáci potřebují přemýšlet
Autor:
Lenka Krejčová

Nakladatelství: | » PORTÁL |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2013 |
Počet stran: | 160 |
Rozměr: | 161x232 |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | Vyd. 1. |
Skupina třídění: | Vyšší duševní procesy |
Jazyk: | česky |
Datum vydání: | 20.08.2013 |
Nakladatelské údaje: | Praha, Portál, 2013 |
ISBN: | 978-80-262-0496-1 |
EAN: | 9788026204961 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit, ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace - zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. Kniha vychází teoretických přístupů pedagogické, kognitivní i obecné psychologie, které propojuje se současnou pedagogickou praxí. Poukazuje na to, jak teorie, kterou mnohdy pokládáme za suché a nezáživné, významně ovlivňují způsob praktické práce s dospívajícími. Text doplňují případové studie, konkrétní příklady z praxe i představení některých metod a přístupů, které se cíleně věnují rozvoji poznávání dětí a dospívajících a mohou představovat inspiraci pro jejich vychovatele. Knihu využijí učitelé druhého stupně základních škol, učitelé středních škol i osmiletých gymnázií, rodiče a další vychovatelé dospívajících, poradenští pracovníci. Myšlení dětí jako psychologický proces, který je nutný v rámci školní výuky cíleně rozvíjet.
Kvůli velkému množství informací, které je třeba se v současné době naučit (zejména na středních školách), ztrácíme čas na přemýšlení. Nastává paradoxní situace – zatímco dospívající jsou vývojově připravení na řešení problémů, odhalování souvislostí a kladení otázek, ve škole se musí naučit takové množství faktů, že se celé učení promění v memorování, kdy jediným aktivním psychickým procesem je mechanická paměť. V důsledku si žáci pamatují informace do prvního testu nebo zkoušení, a pak je zase rychle zapomenou.
Přitom když vzpomínáme na učitele, kteří pro nás byli významnými dospělými a možná i ovlivnili naší volbu profesní kariéry, často jsou to právě učitelé, kteří byli přísní, nároční, ale také nás nutili o okolním světě přemýšlet a ukazovali nám, jak svět kolem nás funguje. Při jejich hodinách šlo o více, než jen zapsat si do sešitu přesně to, co bylo řečeno. Ani při zkoušení nestáli o pouhé „papouškování“, ale ptali se tak, že žáci byli nuceni odpověď promyslet. Právě to buduje v žácích zájem o určitý předmět, ale také významně saturuje jejich vývojové potřeby – alespoň co se týká kognitivního rozvoje.
Kniha vychází teoretických přístupů pedagogické, kognitivní i obecné psychologie, které propojuje se současnou pedagogickou praxí. Poukazuje na to, jak teorie, kterou mnohdy pokládáme za suché a nezáživné, významně ovlivňují způsob praktické práce s dospívajícími. Text doplňují případové studie, konkrétní příklady z praxe i představení některých metod a přístupů, které se cíleně věnují rozvoji poznávání dětí a dospívajících a mohou představovat inspiraci pro jejich vychovatele.
Knihu využijí učitelé druhého stupně základních škol, učitelé středních škol i osmiletých gymnázií, rodiče a další vychovatelé dospívajících, poradenští pracovníci. (co pro to mohou udělat jejich učitelé)
Katalog předmětový > K > Kompetence k učení
Katalog předmětový > M > Myšlení dítěte
Katalog předmětový > P > Poznávání
Katalog předmětový > K > Kognitivní psychologie
Katalog předmětový > U > Učení
Katalog předmětový > M > Myšlení
Katalog vybraných autorů > K > Krejčová – Lenka Krejčová
Katalog nakladatelství > P > PORTÁL
SLAVNÉ MELODIE
V LEHKÉ ÚPRAVĚ PRO KLAVÍR
»}
vybral a upravil Radim Linhart • vydalo G & W, Cheb
OBSAH 3. DÍLU
Amazing Grace ................................................................................... . . 4
Až rozkvetou lípy .....................................................................................6
Can’t Help Falling In Love .................................................................... 8
Cielito Lindo ............................................................................................10
Cikánka .................................................................................................. 12
Cizinec na pobřeží .................................................................................14
Dajána ......................................................................................................16
Děti z Pirea .............................................................................................. 20
Edelweiss .................................................................................................22
Hospůdko známá ...................................................................................24
Jožin z bažin ....................................................................7...................26
Love Story .................................................................................................28
Medvědi nevědí ........................................................................................30
Modrý sarafán ....................................................................................... 32
O sole mio .................................................................................................34
Padrino ......................................................................................................36
Pampelišky ...............................................................................................38
P á tá .............................................................................................................40
Písnička pro kočku ................................................................................42
Pomněnka .................................................................................................44
Rolničky ...................................................................................................46
Růžička ......................................................................................................48
Something Stupid ...................................................................................50
Split .......................................................................................................... 52
Stín k ated rál............................................................................................54
The Entertainer .....................................................................................56
Tichá noc ...................................................................................................58
Tři oříšky pro Popelku .........................................................................60
V Montgomery ....................................................................................... 62
Včera neděle byla ...................................................................................64