načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Vztahová inteligence -- Schopnost a umění získat si lidi - Stefan F. Gross

Vztahová inteligence -- Schopnost a umění získat si lidi
-15%
sleva

Kniha: Vztahová inteligence -- Schopnost a umění získat si lidi
Autor:

Nezáleží na tom, jaké povolání vykonáváte, jaké postavení zaujímáte, jaké máte plány a jaké jsou vaše možnosti uplatnění svého vlivu či moci. Spíše záleží na tom, jak ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  379 Kč 322
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
10,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-05-01
Počet stran: 256
Rozměr: 145 x 205 mm
Úprava: 254 stran : ilustrace
Vydání: 3., přeprac. vyd.
Název originálu: Beziehungsintelligenz
Spolupracovali: z německého originálu ... přeložil Jiří Pondělíček
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788072612369
EAN: 9788072612369
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Strategie a realizační pravidla pro úspěšný, kvalitní a svobodný profesní (i osobní) život. Všechny tyto atributy závisejí na naší schopnosti navazovat a udržovat kvalitní mezilidské vztahy čili na naší vztahové inteligenci (Beziehungsintelligenz). Autor v knize učí, jak si osvojit zásady chování nezbytné k tomu, abychom byli vnímáni jako mimořádné osobnosti, s nimiž každý rád spolupracuje, a zároveň jak se vyhnout obvyklým chybám v mezilidských vztazích.

Popis nakladatele

Nezáleží na tom, jaké povolání vykonáváte, jaké postavení zaujímáte, jaké máte plány a jaké jsou vaše možnosti uplatnění svého vlivu či moci. Spíše záleží na tom, jak efektivně dokážete komunikovat s lidmi, kteří vás obklopují a kteří více či méně ovlivňují to, jak rychle dosahujete svých cílů, nakolik jste vytíženi a zda vám vaše práce přináší trvalé uspokojení. Existuje-li proto nějaký zásadní faktor, který ovlivňuje úspěšnost vaší činnosti a kvalitu vašeho života, pak je to kvalita vašich vztahů. Ta rozhoduje o tom, jaký postoj vůči vám zákazník či partner zaujme, co si o vás myslí, jak jste mu sympatičtí a jak ochotně s vámi spolupracuje. Váš partner stanoví stupeň svého vnitřního spojenectví s vámi a ochotu aktivně se zasazovat o vás i vaše zájmy. Bez ohledu na to, jak vysoké jsou vaše nadání, odborná způsobilost a nasazení, teprve vysoká kvalita vztahů vám umožní žít tak, jak si představujete.      Záleží na vás, abyste si vybudovali ty nejlepší vztahy k svým partnerům a jejich rozvoj učinili hlavním jádrem své osobní strategie úspěchu. Jiný úkol pro vás není důležitější a prospěšnější, než je tento! O úspěchu a kvalitě vašeho života rozhoduje vaše vztahová inteligence. Díky ní se vám podaří získat si úctu, loajalitu a podporu svých klientů a partnerů a učinit z nich své přátele a spojence.      Vztahová inteligence hraje klíčovou úlohu, kdykoli vstupujete do interakce s jinými lidmi. Je to základní schopnost, již je třeba si osvojit, abyste s druhými obratně a s nadhledem komunikovali, úspěšně prodávali či na profesionální úrovni vedli svůj tým. Vztahová inteligence je schopnost a umění nadchnout svým chováním a vystupováním ostatní lidi, získat je na svou stranu a motivovat je. Jednání toho, kdo si vypěstoval vztahovou inteligenci, je přitažlivé a působí přesvědčivě.      Nové, třetí přepracované vydání úspěšné publikace Stefana S. Grosse, německého odborníka na problematiku komunikace Vztahová inteligence. Schopnost a umění získat si lidi (nakladatelství Management Press, brož., 256 str., doporučená cena 379 Kč, cena při nákupu u nás 303 Kč, z němčiny knihu přeložil J. Pondělíček) popisuje, co je vztahová inteligence a jak si ji pokud možno v co nejvyšší míře osvojit. Krok za krokem ukazuje, jak si získat přátele a spojence v profesním životě, a zvýšit tak své šance na úspěch a vysokou kvalitu života. Učí, jak si získat úctu a uznání druhých i jak je naopak projevovat, jak si zachovat důstojnost, jak přijímat kritiku i jak kritizovat druhé, je-li to opravdu nezbytné, jak řešit konflikty a jednat s nepříjemnými lidmi, ale i to, jak si po celý den udržet dobrou náladu, i když k tomu zrovna nejsou ty pravé důvody, jak si zkrátka osvojit zásady chování nezbytné k tomu, abychom byli vnímáni jako mimořádné osobnosti, s nimiž každý rád spolupracuje. Stefan F. Gross – odborník na strategii úspěchu, autor řady bestsellerů a jeden z nejrenomovanějších německých expertů v oboru komunikace se zákazníky – již dvacet let radí významným podnikům i jiným organizacím, jak si vytvořit špičkové postavení v orientaci a vazbě na klienty, a je v tomto oboru považován za ideového průkopníka. Je mimo jiné tvůrcem koncepcí „vztahové inteligence“, „kultury osobních výkonů“, „kvality života“ a „umění lehkosti“ a autorem stejnojmenných knih. Jeho stěžejní kniha Vztahová inteligence. Schopnost a umění získat si lidi vychází v českém již třetím přepracovaném vydání. Další knihy nakladatelství Management Press v oblasti rozvoje manažerských, komunikačních a dalších interpersonálních dovedností, vám přibližuje tento výpis (schopnost a umění získat si lidi)

Další popis

Německý odborník Stefan F. Gross poskytuje praktický návod - strategii a realizační pravidla pro úspěšný, kvalitní a svobodný profesní (i osobní) život.

Všechny tyto atributy závisejí na naší schopnosti navazovat a udržovat kvalitní mezilidské vztahy čili na naší vztahové inteligenci (Beziehungsintelligenz).

Autor v knize učí, jak si osvojit zásady chování nezbytné k tomu, abychom byli vnímáni jako mimořádné osobnosti, s nimiž každý rád spolupracuje, a zároveň jak se vyhnout obvyklým chybám v mezilidských vztazích.



Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Vztahová

inteligence

Stefan F. Gross

Schopnost a umeˇn í

získat si lidi

MANAGEMENT PRESS, PRAHA 2011

3. prˇepracované vydání

www.mgmtpress.cz


Stefan F. Gross: Beziehungsintelligenz. Wie Sie im Berufsleben Freunde

und Verbündete gewinnen. 3., überarbeitete Aufl age

Copyright © 2010 by Redline Verlag, FinanzBuch Verlag GmbH,

Munich, Germany

www.redline-verlag.de

Translation © Jiří Pondělíček, 2011

Cover design © Petr Foltera, 2011

First published as „Beziehungsintelligenz“ by Stefan F. Gross.

All rights reserved.

ISBN 978-80-7261-236-9

www.mgmtpress.cz


5

Obsah

Předmluva 9

Část I

STRATEGIE VZTAHOVÉ INTELIGENCE 11

Sedm prvků úspěchu 13

Proměňte své klienty a partnery v „přátele a spojence“ 22

Vedení, prodej, tvorba sítí (networking): Klíč k úspěchu

se jmenuje „vztahová inteligence“ 25

Tři velké trendy: Proč je vztahová inteligence stále důležitější 26

Nečekejte a začněte: Co byste měli udělat hned 30

Část II

ŘÍZENÍ ÚCTY 37

Nejvíce ceněná hodnota je ocenění 39

Získat můžete jen toho, koho dobře znáte 45

Važte si partnerovy individuality a respektujte ji 47 Umožněte partnerovi se prezentovat 50

Využijte možnosti „individualizace“ 53

Dejte partnerovi najevo, že je vám sympatický 55

Výkon vyžaduje nadšení 58 Formule úspěchu naslouchání: Čtrnáct zákonů prospěšných rozhovorů 61

Co ostatní zanedbávají: Jak můžete projevit úctu

každému i ve skupinách 71 Část III ŘÍZENÍ UZNÁNÍ 77

Touha po uznání je bezmezná 79

Kdo seje uznání, sklízí úspěchy 81

Nedostatek uznání je skutečně závažný 84

Využívejte toho, co přinese den 90

www.mgmtpress.cz


6

VZTAHOVÁ INTELIGENCE

Pět zásad umění projevit uznání 93

Relativizace ničí každé uznání 97

Pozitivní zdůraznění: Tři druhy uznání, které obzvláště

potěší každého 101

Část IV

ŘÍZENÍ ZACHOVÁNÍ DŮSTOJNOSTI 105

Proč „Arogance & Co.“ končí v autu 107

Čtyři velké pasti nadřazenosti a jak je obejít 111

O roli prosebníka se nikdo neprosí 113 Zdroj nebezpečí „ponižování“ 117 Bumerangové výčitky 120 Nepomlouvejte třetí osoby 122 Hanět druhé je drahá legrace 125

Ti, kdo mají vždycky pravdu a vědí všechno lépe, jsou osamělí 127

Jak sklidíte potlesk a nevzbudíte zášť 131 Část V ŘÍZENÍ ZDVOŘILOSTI (COURTESY-MANAGAMENT) 135

Styl stabilizuje vztahy 137 Přívětivost vás nic nestojí a přinese vám všechno 141 Nebuďte nepřívětiví 146

Osm zásad přívětivosti 151

Kdo se usmívá, má více ze života 157

Co musíte udělat, má-li váš úsměv uspět 160 Najděte si vždy čas na zdvořilost 162

Sedm zásad zdvořilosti 166

Zabiják kariéry „večírková nálada“ 172

Kouzelné slůvko, které každý zná, ale nepoužívá 173

Takt udržuje rytmus vztahů 175

Část VI

ŘÍZENÍ KONFLIKTŮ 181

Nejnebezpečnější negativní partneři a vzorce jejich chování 183

„Program potírání obtížných partnerů“: Jak se zbavit zlodějů energie a nálady 192

www.mgmtpress.cz


7

Obsah

Osm pravidel úspěšné vyjednávací kompetence 199 Naučte se říkat ne 206

Kritika jako šance: Na čem záleží, když jste „vysílač“ 211

Kritika jako šance: Na čem záleží, jste-li kritizováni 217 Část VII ŘÍZENÍ NÁLADY 223 Rozhodují emoce 225

Snažte se, aby partner považoval kontakt s vámi

za „pozitivní událost dne“ 226

Prokazujte vztahovou inteligenci také vůči sobě 235

Sedm základních kamenů vašeho programu

na uchování dobré nálady 239

Aktivujte svůj humor 244

Lepší postřeh pro to, co je pozitivní: Jak využijete

faktory svého osobního štěstí 246

Doslov 253

www.mgmtpress.cz


VZTAHOVÁ INTELIGENCE

166

Sedm zásad zdvořilosti

Také pojem zdvořilost lze převést na konkrétní, rychle účinkující způsoby

chování. Následující „zásady zdvořilosti“ vysvětlují, oč jednotlivě jde.

První zásada zdvořilosti: Ukažte víc než etiketu

Zdvořilost má přirozeně také co dělat se zachováváním formy avšeobec

ných zvyků. Kdo neovládá pravidla společenského styku, patrně nebude

ani zářným vzorem zdvořilosti. V tomto smyslu tedy existuje dostatek

přesahů mezi zdvořilostí a tím, co se zahrnuje do škatulky „etiketa“.Přes

to jde u zdvořilosti o víc. Etiketa se koncentruje hlavně na dodržování

rituálů chování, které se v průběhu doby etablovaly jako uznávanékon

vence. Etiketa je určitým způsobem jakási „technika chování“. Zdvořilost

je naproti tomu ctnost, jež vždy staví do středu člověka s jehoindividu

álními vlastnostmi a potřebami. Vezměte si například uvítání skupiny

partnerů. Etiketa v této situaci pevně ukládá, jaké pořadí je třeba dodržet.

Autenticita projevených emocí a vnitřní účasti nebo správná rovnováha

mezi blízkostí a respektem, všechny tyto faktory určují zásadyzdvořilos

ti. Etiketa slouží protokolu a zdvořilost člověku, takto lze zřejmě nejlépe

vystihnout příslušný rozdíl mezi nimi.

Jděte tudíž o krok dál, než si žádá etiketa. Ukažte partnerovi nejen, že

ovládáte formality, ale také se zajímáte o něj jako o člověka a o jehoosob

ní blaho. Dotyčný formální chybu většinou odpustí, nedostatekzdvořilos

ti však ne.

Druhá zásada zdvořilosti: Sjednoťte

přívětivost a zdvořilost

Přívětivost a zdvořilost jsou dvě různé věci. Přívětivost ještě zdaleka

neznamená zdvořilost, naopak. Existuje nemálo příkladů, kdy se někdo

může chovat přívětivě, a přece nezdvořile.

www.mgmtpress.cz


ČÁST V – Řízení zdvořilosti (courtesy-management)

167

Jak vidíte, jsou nezdvořilosti, které nelze zachránit ani tou největší

přívětivostí. Proto posuzujte své chování jako celek. Promyslete si, jak

váš partner skutečně přijímá, co děláte a říkáte, a jakým celkovým dojmem na něj působíte. Chová-li se někdo „stylově a na úrovni“, tvoří

přívětivost a zdvořilost vždy jednotu!

Třetí zásada zdvořilosti: Buďte pozorní

Pozornost má klíčovou úlohu také u zdvořilosti. Partner bude pociťovat

nedostatečnou pozornost nejen za znevažující, ale v první řadě zanezdvořilou. Zde je jeden drobný příklad:

„Povolení mluvit“: Manažerka jednoho velkého potravinářského výrobce je na obchodní cestě a ráda by se odbavila u přepážky známé

letecké společnosti. Za přepážkou sedí dvě pozemní stevardky avyplňují nějakou listinu. Ačkoli jim neušlo, že se přímo před nimi objevila

nová cestující, ani nezvednou hlavy a nevzrušeně listují dál vpodkladech. Teprve po více než minutě se jedna z nich uráčí a řekne – aniž

ovšem zvedne o milimetr hlavu: „Tak už končíme, můžete klidně začít

mluvit.“ Klientka má naprosto jasno. To, co právě zažila, nepovažuje jen

za mizerný servis, ale také za nebetyčnou drzost. Přitom by zaměstnankyni aerolinky vůbec nic neudělalo, kdyby se zachovala zdvořile.

Stačilo krátce vzhlédnout, navázat oční kontakt a stručně poznamenat:

„Prosím, dejte nám ještě pár vteřin, pak se vám budeme věnovat!“

„Zdravíčko!“ Bankéř čeká klienta, kterého má na starosti již dlouho. Má

v úmyslu informovat ho o nové majetkové investici. Když klient vejde,

poradce nadšeně vyskočí od psacího stolu a zamíří k němu. Nežpronese pár slov na uvítanou, chce si ještě pročistit krk. Proto si pořádně odkašle do dlaně pravé ruky, kterou vzápětí napřáhne se zářivým

úsměvem vstříc (vyděšenému) klientovi.

www.mgmtpress.cz


VZTAHOVÁ INTELIGENCE

168

Proto dávejte vždy najevo dostatečnou pozornost. Nejde přitom jen o to, obrátit se viditelně na partnera a soustředěně mu naslouchat.Zdvořilá pozornost navíc znamená všímat si, jak se partner v určité situaci cítí, a naaranžovat vše tak, abyste ještě zvýšili jeho spokojenost. Představte si třeba, že jste se svým profesním nebo soukromým partnerem v restauraci. Nesedejte si jen tak náhodně. Dopřejte partnerovi pěkné místo s dobrým výhledem do lokálu. Nedopusťte, aby se musel dívat na dveře toalet nebo na stůl, kam se odkládá špinavé nádobí. Postarejte se, aby ho neoslňovalo světlo procházející oknem a vnímal vás jen jako tmavou siluetu. A nenechte ho sedět přímo pod ventilátorem klimatizace, která ho běhemrozhovoru zmrazí na kost. Žádný z těchto drobných důkazů pozornosti vás nestojí prakticky nic, zato dáte partnerovi najevo, že pobývá se zdvořilou, stylovou osobností! Čtvrtá zásada zdvořilosti: Buďte vstřícní Vstřícnost je základní pilíř zdvořilosti. Zprvu se přirozeně projevuje v drobných gestech, jež partnerovi ukazují, že jsme tu pro něj a obzvláště o něj usilujeme. Dát druhému občas přednost, když jde o rozhodnutí nebo výběr. Zeptat se ho v závěru rozhovoru, zda má ještě něco na srdci.Nabídnout mu během delší diskuse občerstvení nebo navrhnout přestávku. To vše jsou účinné prvky vstřícné komunikace a kooperace.

Pojem vstřícnost lze však pojmout ještě šířeji. Z tohoto pohleduspočívá vstřícné chování v tom, že partnera preventivně, předem (tedyvstřícně) podpoříte, například když ho ušetříte nějakého problému nebo mu

pomůžete dosáhnout určitého cíle. Následující podněty vám ukážou, jak

můžete v tomto ohledu prokázat styl a úroveň.

■ Pomozte dobrému partnerovi radou nebo výstrahou, když vidíte, že

u určitého úkolu přešlapuje na místě, nebo dokonce kráčí nesprávným

směrem.

■ Pošlete mu krátký e-mail nebo odkaz, když na internetu najdetepříspěvek, který má pro něj jistou hodnotu. ■ Vybudujte mu jakýsi „most“, když ho představujete třetí osobě.Zmiňte se o jeho přednostech a o tom, jak rádi s ním spolupracujete.Uveďte, co má společného s dotyčnou osobou.

www.mgmtpress.cz


ČÁST V – Řízení zdvořilosti (courtesy-management)

169

■ Dbejte na partnerovo pohodlí. Nabídněte mu například schůzku vpříhodnou dobu, aby k vám nemusel jezdit v dopravní špičce. V případě

potřeby mu e-mailem pošlete plánek s příjezdovou trasou. Informujte

zaměstnance na recepci o jeho návštěvě, aby byl už u vchodu do vaší

fi rmy přivítán jako VIP.

■ Informujte partnera okamžitě, když dojde ke změně termínuspolečného jednání. Nečekejte do poslední chvíle a neřiďte se heslem:„Ostatně, ten zítřejší mítink, na který se tak intenzivně připravuješ, byl před

týdnem odložen na listopad.“

Pátá zásada zdvořilosti: Chovejte se ohleduplně

Ohleduplnost je základní prvek zdvořilosti. Ba co víc, nedostatek ohleduplnosti je hlavní příčina nezdvořilosti – jak působivě ukazuje tentopříklad.

„Telefonní centrála v ICE“. Velkoplošný vagón expresu Intercityjedoucího z Kolína nad Rýnem do Frankfurtu nad Mohanem je plněobsazený samými byznysmeny. Uprostřed sedí mladý muž, který se nenechá

ostatními rušit ve své práci. Zpracovává v notebooku powerpointovou

prezentaci a opravy předává bezprostředně mobilem do svékanceláře. Jeho telefonát nebere konce. Počet fólií je nekonečný: „Dál na list

čtyřicet šest.“ Počet korektur na jednu fólii je také obrovský. „Na řádku

osmnáct přijde místo ,globální hráč ́ ,globální vůdce ́.“ Mladík křičí, jako

by si telefonoval s někým, komu zrovna vypadlo naslouchátko. A ke

vší mrzutosti ještě každých několik vteřin selhává spojení: „Haló, haló,

slyšíte mě!!!“ Přirozeně že ho všichni slyší – a přemýšlejí, jak zareagovat.

Vytrhnout mu mobil z ruky a rozmlátit jím jeho notebook? Opatrně se

ho zeptat, zda se nezbláznil a nepřeje si psychiatra? Nebo prostě zatáhnout za záchrannou brzdu a vyhodit ho z vlaku, včetně všech jeho

přístrojů?

www.mgmtpress.cz


VZTAHOVÁ INTELIGENCE

170

Nemyslete tedy jen na sebe, ale také na lidi ve svém okolí. Snažte se

komunikovat ohleduplně a tak, abyste je nerušili. Pomohou vám při tom

následující doporučení.

■ Diskrétnost: Hlídejte si, jak telefonujete na veřejnosti. Nekřičte do

mobilu tak, aby to musel slyšet každý ve vaší blízkosti. Především

nevytrubujte do světa čísla, záměry a události, do nichž nezasvěceným

nic není. ■ Stručnost: V rozhovorech, diskusích a na mítincích berte ohled na čas,

přijímací kapacitu a potřebu sdělení svých partnerů. Formulujte své

myšlenky stručně a přesně. Odpusťte si zdlouhavé úvody,bezvýznamné řeči a nedůležitá, podružná témata.

■ Ohled na situaci: Člověk je každý den v jiné formě. Dbejte tedy na to,

v jaké situaci se nachází váš partner, s nímž právě jednáte. Vyhněte se

zbytečným problémovým tématům, zdlouhavému vyptávání, když je

hodně vytížený nebo spěchá. Soustřeďte se na věci, které jsou pro něj

v daném okamžiku přednější nebo se dají rychle vyřídit.

■ Správné načasování: Zeptejte se partnera, kterému voláte nebo dojehož kanceláře vstoupíte, zda má čas s vámi hovořit. Ve většině případů

vám odpoví kladně. Pokud ne, stručně uveďte téma, o které vám jde,

a potom si s ním dohodněte vhodnější termín. Šestá zásada zdvořilosti: Nebuďte dotěrní Dotěrní lidé jsou nezdvořáci! Následující doporučení vám ukážou, jak byste se raději neměli chovat. ■ Nebuďte nemilosrdní: Stěží něco působí nepříjemněji nežnemilosrdný „tvrdý prodej (hard selling)“. Nenaléhejte proto na partnera a jeho

výkony příliš. Udělejte mu nabídku. Povězte mu, jaké výhody mu

skýtá. Snažte se ho nadchnout pro své návrhy. To vše je samozřejmě

povoleno. Akceptujte ale také, když vám partner odpoví jasné ajednoznačné „ne“. Nenuťte ho slíbit něco, čeho již za několik minut bude

litovat a zlostně to odvolá. Někdy je prostě konec! Stejně nezdvořilá

je dotěrnost v soukromém životě. Kdo je v profesi pod silným tlakem, touží se ve volném čase někdy uvolnit a nenechat se nervovat

www.mgmtpress.cz


ČÁST V – Řízení zdvořilosti (courtesy-management)

171

záplavou návrhů na společné aktivity. A kdo na návštěvě dostal na

talíř už tři dorty, chce slyšet všechno možné, jen ne výzvu. „No tak,

musíš si vzít bezpodmínečně ještě jeden, vždyť jsou v něm jen samé

dobré věci.“ ■ Nevyčítejte: Nic partnerovi nepředhazujte, nevyvolávejte v němčerné svědomí, když má někdy jiný názor než vy nebo odmítne nějaký

váš nečekaný návrh. Nebědujte. Nehrajte si na zklamané. Odpusťte

si výčitky, i ty skryté. Nepřivádějte partnera do situace, kdy se musí

omlouvat za něco, na co má ze svého pohledu plné právo.

■ Nebuďte neohrabaně důvěrní: Známky srdečného spojenectví jsou

vždy vítány, neohrabaná důvěrnost nikoli. Proto si zachovávejte kdotyčné osobě vždy patřičný uctivý, zdvořilý odstup. Nemluvte spartnerem přehnaně ležérně. Nenačínejte témata, která by mohl pociťovat

jako příliš osobní a indiskrétní. A co je zvlášť důležité, neustále mějte

na paměti „role“, v nichž s partnerem v rámci profesního kontaktu

účinkujete. Kdo například projeví vůči klientovi nedostatek respektu

a ochoty podle hesla „Všichni jsme si přece rovni“, neprospějenikomu ze zúčastněných, především ne sobě.

Sedmá zásada zdvořilosti: Nedávkujte

zdvořilost podle osoby

Jedno z nejdůležitějších pravidel zdvořilosti zní: Chovejte se zdvořile ke

všem, ne jen k těm, kteří jsou pro vás právě důležití.

Zdvořilost je zaprvé hodnota sama o sobě a neměla by se nikdydávkovat. „Zdvořilost od případu k případu“ je absurdní. Zadruhé se postavení člověka během času mění. Kdo je dnes ještě tzv. drobný klient, může už zítra rozhodovat o zdaru velkého projektu. S kým momentálně zacházíte špatně, ten se vám za to v budoucnu pomstí (i kdyby to bylo jennegativní šeptandou). A hlavním charakteristickým znakem komunikační ctnosti jménem zdvořilost je nakonec také autenticita. „Dávkování zdvořilosti“ proto také postřehnou i ti, kteří jím nejsou postiženi. Okamžitě poznají, že se k nim nechováte zdvořile proto, že si jich vážíte jako osobností, nýbrž že jde o ryzí taktiku, metodu.

www.mgmtpress.cz


Stefan F. Gross

VZTAHOVÁ INTELIGENCE

Schopnost a umění získat si lidi

Z německého originálu Beziehungsintelligenz. Wie Sie im Berufsleben

Freunde und Verbündete gewinnen (3., überarbeitete Aufl age),

vydaného v roce 2010 nakladatelstvím Redline Verlag, Mnichov, SRN,

přeložil Jiří Pondělíček

V roce 2011 vydalo nakladatelství Management Press, s. r. o.,

nám. W. Churchilla 2, Praha 3, jako svou 429. publikaci

Obálku navrhl Petr Foltera

Vydání 3., přepracované

Sazba Studio CADIS, Praha

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a. s. ISBN 978-80-7261-236-9 www.mgmtpress.cz

www.mgmtpress.cz




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist