načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Vzdělanostní nerovnosti v české společnosti – Natalie Simonová

Vzdělanostní nerovnosti v české společnosti
-7%
sleva

Kniha: Vzdělanostní nerovnosti v české společnosti
Autor: Natalie Simonová

Autorka se pokouší vysvětlit, proč se zde navzdory proměňujícímu se historickému kontextu nerovnosti v přístupu ke vzdělání nemění a jsou z dlouhodobé perspektivy stabilní, a to i po roce 1989. Vychází z dosud publikovaných zjištění o ... (celý popis)
Titul doručujeme za 7 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  265 Kč 246
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2%hodnoceni - 69.2% 80%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Slon
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2012
Počet stran: 180
Rozměr: 150x230
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Vzdělávací a výchovná politika
Jazyk: česky
Datum vydání: 31.05.2012
Nakladatelské údaje: Praha, Sociologické nakladatelství (SLON), Sociologický ústav AV ČR, 2011
ISBN: 978-80-7419-070-4
EAN: 9788074190704
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autorka se pokouší vysvětlit, proč se zde navzdory proměňujícímu se historickému kontextu nerovnosti v přístupu ke vzdělání nemění a jsou z dlouhodobé perspektivy stabilní, a to i po roce 1989. Vychází z dosud publikovaných zjištění o přístupu ke vzdělání v České republice a propojuje tak existující poznatky s vlastní mobilitní analýzou mezigeneračního přenosu dosaženého vzdělání v rodině. Obsah knihy patří mezi trvale žhavá témata sociologie nerovností a sociální stratifikace. Kráceno Autorka se pokouší vysvětlit, proč se zde navzdory proměňujícímu se historickému kontextu nerovnosti v přístupu ke vzdělání nemění a jsou z dlouhodobé perspektivy stabilní, a to i po roce 1989. Vychází z dosud publikovaných zjištění o přístupu ke vzdělání v České republice a propojuje tak existující poznatky s vlastní mobilitní analýzou mezigeneračního přenosu dosaženého vzdělání v rodině. Obsah knihy patří mezi trvale žhavá témata sociologie nerovností a sociální stratifikace. Kniha zachycuje vývoj vzdělanostních nerovností a vzdělanostní mobility v průběhu 20. a na počátku 21. století v české společnosti Kniha zachycuje vývoj vzdělanostních nerovností a vzdělanostní mobility v průběhu 20. a na počátku 21. století v české společnosti.

Popis nakladatele

Kniha zachycuje vývoj vzdělanostních nerovností a vzdělanostní mobility v průběhu 20. a na počátku 21. století v české společnosti. Autorka se pokouší vysvětlit, proč se zde navzdory proměňujícímu se historickému kontextu nerovnosti v přístupu ke vzdělání nemění a jsou z dlouhodobé perspektivy stabilní, a to i po roce 1989. Vychází z dosud publikovaných zjištění o přístupu ke vzdělání v České republice a propojuje tak existující poznatky s vlastní mobilitní analýzou mezigeneračního přenosu dosaženého vzdělání v rodině. Obsah knihy patří mezi trvale žhavá témata sociologie nerovností a sociální stratifikace, v poslední době se vzdělanostní nerovnosti dostaly do ohniska zájmu významných mezinárodních organizací (např. OECD, Světová banka), které usilují o praktické nastavení politik, které by byly v zájmu zvýšení konkurenceschopnosti a dosažení vyšší úrovně sociální spravedlnosti v dnešní společnosti. Monografie patrně na nějaký čas uzavírá dlouhou debatu o povaze mobilitních pohybů v naší společnosti, ve které se po dlouhá desetiletí křížily základní civilizační (modernizační) trendy s hlubokými společenskými a politickými změnami. Efektivní princip utřídění rozsáhlých teoretických poznatků i samotné analýzy dělá z knihy atraktivní studijní text. Jsou nerovnosti v přístupu ke vzdělání v české společnosti větší či menší než v minulosti? Jak velké byly vzdělanostní nerovnosti za socialismu a jaké jsou v porovnání s ním po roce 1989? Co se děje ve vzdělanostní struktuře v České republice po roce 1989? Jaký vliv má sociální původ na dosažené vzdělání jedince? Jak se mobilitní vzorce liší mezi oběma pohlavími? Jak si stojí dospělá česká populace v mezinárodním kontextu v úrovni funkční gramotnosti? Vychází v koedici se Sociologickým ústavem AV ČR, v.v.i. (vývoj od počátku 20. století do současnosti)

Předmětná hesla
Vzdělanostní nerovnostiČesko – 20.-21. století
Sociální stratifikaceČesko – 20.-21. století
Vzdělávací politikaČesko – 20.-21. století
VzdělanostČesko – 20.-21. století
Funkční gramotnost
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.