načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka – Lenka Šulová

Fungujeme! Vážení zákazníci, nařízením vlády jsou od 22. 10. 2020 z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky. Knihy si ale můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS, Zásilkovnou či s vyzvednutím na některých našich výdejnách. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Bližší informace naleznete zde
Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka
-7%
sleva

Kniha: Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka
Autor: Lenka Šulová

Publikace přináší informace o tématu nástupu do školy, plnění školních povinností a domácí přípravě do školy. Kniha je zaměřena na správný psychický vývoj školáka. Příručka je určena především rodičům a členům rodiny, kde vyrůstá budoucí ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní (poslední kusy u dodavatele, dodání s pravděpodobností 90%)
Vaše cena s DPH:  355 Kč 330
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
11
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Wolters Kluwer ČR
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2014
Počet stran: 252
Rozměr: 23 cm
Úprava: ilustrace (převážně barevné), faksim.
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Předškolní a primární výchova a vzdělávání
Jazyk: česky
Datum vydání: 15.10.2014
Nakladatelské údaje: Praha, Wolters Kluwer, 2014
ISBN: 978-80-7478-542-9
EAN: 9788074785429
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Publikace přináší informace o tématu nástupu do školy, plnění školních povinností a domácí přípravě do školy. Kniha je zaměřena na správný psychický vývoj školáka. Příručka je určena především rodičům a členům rodiny, kde vyrůstá budoucí školák.

Popis nakladatele

Publikace „Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka“ se snaží komplexně uchopit téma nástupu do školy a s tím spojených školních povinností (domácí příprava na školu), a to s respektem ke třem hlavním aktérům, jichž se to týká – tedy k začínajícím školákům, jejich rodičům a učitelům. Obsah publikace je však jednoznačně zaměřen na dítě a jeho zdravý psychický vývoj během nástupu do školy a prvních let školní docházky.

Pro detailnější objasnění procesu, kterým dítě po nástupu do školy prochází, věnujeme v publikaci pozornost tomu, jak rodiče dítě na školu připravují, volbě školy ve vztahu k výchovným přístupům, uplatňovaným v rodině i ve vztahu k osobnostním předpokladům dítěte. Samostatné téma publikace je adaptace na školu, již je důležité vnímat jako proces, a nikoliv otázku týdenního horizontu. Za velmi důležité považujeme společné hledání možností, jak tento důležitý vývojový zlom dítěti co nejvíce usnadnit, a to především v oblastech součinnosti rodičů, učitelů a malých školáků. Publikace nabízí též kapitoly, které popisují vývojové charakteristiky dítěte předškolního a dítěte mladšího školního věku s důrazem na probíhající změny při nástupu do školy. Velká pozornost je věnována školní zralosti a jejímu určování a také školní úspěšnosti.

Publikace je určena především rodičům i ostatním členům rodiny budoucích školáků, ale také rodičům dětí, které již do školy začaly chodit. Dobře poslouží také učitelům dětí prvního stupně i učitelům předškolních zařízení, kteří chtějí své svěřence pro školu dobře připravit. Užitečná může být pro všechny trenéry, lektory a vychovatele dětí, které zahájily nebo zahájí školní docházku. Je využitelná sociálními pracovníky či opatrovnickými soudci pro získání lepšího vhledu do náročné životní situace, kterou je počínající školní docházka pro dítě. Snad lze říci, že může být užitečným textem také pro psychologickou a pedagogickou obec, a to především pro studenty a pro dětské psychology či speciální pedagogy.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Lenka Šulová - další tituly autora:
Bilingvismus a interkulturní komunikace Bilingvismus a interkulturní komunikace
Psychologie v perinatální péči -- Praktické otázky a náročné situace Psychologie v perinatální péči
 (e-book)
Psychologie v perinatální péči -- Praktické otázky a náročné situace Psychologie v perinatální péči
Předškolní dítě a jeho svět Předškolní dítě a jeho svět
Interkulturní psychologie Interkulturní psychologie
Výchova ke zdravému životnímu stylu – nová generace -- Učebnice Výchova ke zdravému životnímu stylu – nová generace
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

O autorech ...........................................................................................

Seznam zkratek ..................................................................................

Úvod ...............................................................................................

1. Nástup do školy jako významný vývojový mezník

pro další psychický vývoj dítěte

(Lenka Šulová) ....................................................................................

2. Dětství – historické ohlédnutí

(Kateřina Tomanová) .........................................................................

3. České školství v historickém kontextu

(Kateřina Havlíková) .........................................................................

4. Dítě před nástupem do školy a jeho charakteristiky

(Lenka Šulová) ....................................................................................

5. Příprava dětí na školu ze strany rodičů

před nástupem do školy

(Lenka Šulová a Kateřina Havlíková) .............................................

6. Jak připravit dítě na docházku do školy z hlediska

psychické odolnosti?

1

(Simona Horáková Hoskovcová) .....................................................

7. Volba školy a současné školní alternativy

(Kateřina Havlíková) .........................................................................

8. Školní zralost

(Veronika Šporclová a Lenka Šulová) .............................................

9. Dítě mladšího školního věku a jeho charakteristiky

(Lenka Šulová) ....................................................................................

10. Adaptace na školu

(Lenka Šulová a Kateřina Tomanová) .............................................

5

Obsah

1

Vznik kapitoly byl podpořen grantem GAČR č. 13-28254S „Tranzitorní momenty v životě

dítěte a dospívajícího“.


11. Součinnost školy, rodiny a dítěte

(Lenka Šulová a Kateřina Tomanová) .............................................

12. Domácí příprava na školu a vypracovávání školních

úkolů v prvních letech školní docházky

(Lenka Šulová) ....................................................................................

13. Domácí příprava na školu a vybrané výsledky

výzkumu českých dětí

(Lenka Šulová a Michala Škrábová) ................................................

14. Domácí příprava na školu a vybrané kvalitativní

výsledky výzkumu

(Veronika Šporclová) .........................................................................

15. Představy francouzských rodičů o domácích úkolech

a přípravě na vyučování

(Odette Lescarret, Claire Safont-Mottay,

Nathalie Oubrayrie-Roussel) ............................................................

16. Úkoly a příprava na vyučování v kanadském Québeku

(Rollande Deslandes) .........................................................................

17. Školní úspěšnost

(Veronika Šporclová) .........................................................................

Seznam použité literatury ................................................................

Seznam použitých obrázků, grafů a tabulek .................................

Rejstřík ..............................................................................................

6

Význam domácí přípravy pro začínajícího školáka



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.