

Elektronická kniha:
Výuka cizích jazyků
Autor:
kolektiv; Věra Janíková
Nakladatelství: | » Grada |
Dostupné formáty ke stažení: | |
Zabezpečení proti tisku a kopírování: | ano |
Médium: | e-book |
Rok vydání: | 2011 |
Počet stran: | 200 |
Rozměr: | 21 cm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | Vyd. 1. |
Skupina třídění: | Lingvistika. Jazyky |
Jazyk: | česky |
ADOBE DRM: | bez |
Nakladatelské údaje: | Praha, Grada, 2011 |
ISBN: | 978-80-247-3512-2 |
Ukázka: | » zobrazit ukázku |
Popis vybraných trendů v současné výuce cizích jazyků se zřetelem k jejich aplikaci do cizojazyčné výuky. Příručka pro učitele. Úvod publikace je věnován neurovědám (neurolingvistice a psycholingvistice), jež jsou považovány pro další rozvoj didaktiky cizích jazyků a následně pro pedagogickou praxi za klíčové. Následuje problematika individuálních zvláštností žáků, principy celostního a autonomního učení. Emocionální složka procesu s cílem facilitace žákova učení a integrace volného, tvořivého psaní do výuky tvoří další část textu. Závěrem se autoři věnují trendu osvojování si cizích jazyků v celoživotní perspektivě. Kniha je určena širším odborným kruhům: studentům, učitelům i vysokoškolským didaktikům cizích jazyků.
Změny v přístupech k učení a vyučování cizím jazykům ovlivňuje celá řada faktorů, zejména nejnovější poznatky lingvistiky, psycholingvistiky, neurolingvistiky, psychologie učení, pedagogiky i empirického výzkumu v oblasti didaktiky cizích jazyků. Svoji roli však zde hrají i aktuální požadavky, které na cizojazyčnou výuku klade společnost. Tento vícedimenzionální pohled určil charakter zpracování publikace: pojednává o vybraných aktuálních trendech, jež lze v této oblasti označit za významné, a teoretická východiska uvedených konceptů představuje se zřetelem k jejich využití v cizojazyčné výuce i k potřebám jazykového vzdělávání v moderní společnosti. Publikace je určena nejen vysokoškolským oborovým didaktikům a studentům učitelství cizích jazyků, ale díky propojení teorie s konkrétními výukovými metodami a učebními činnostmi se může stát zdrojem inspirace rovněž pro učitele cizích jazyků v praxi.