načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Vyučování jako dialog – Renata Šikulová; Zdeněk Kolář

f
Vyučování jako dialog

Elektronická kniha: Vyučování jako dialog
Autor: Renata Šikulová; Zdeněk Kolář

Příručka pro učitele, vedoucí pracovníky ve školství, studenty učitelství, ale i rodiče zajímající se o proměny školství vysvětluje úlohu dialogu ve výuce jako způsob jejího zkvalitnění. Tradiční, slovně názorné pojetí vyučování lpí na ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  144
+
-
4,8
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2007
Počet stran: 131
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2007
ISBN: 978-80-247-1541-4
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka pro učitele, vedoucí pracovníky ve školství, studenty učitelství, ale i rodiče zajímající se o proměny školství vysvětluje úlohu dialogu ve výuce jako způsob jejího zkvalitnění. Tradiční, slovně názorné pojetí vyučování lpí na metodě výkladu jako primárním prostředku přinášení vědomostí. Chybí proces samostatné myšlenkové a praktické činnosti žáků, kteří si pak osvojují poznatky bez vztahů a souvislostí, což může vést k absenci vlastních názorů a nebezpečí snadné manipulovatelnosti autoritami. Škola 21. století neplní pouze informační a vzdělávací funkci, ale přibírá zejména funkci socializační, ale i poradenskou a profesionalizační. Studie analyzuje obecné otázky dialogu a nastiňuje možnosti jeho realizace ve vyučování. Předkládá příklady a návody, jak dovést žáky ke kritickému a konstruktivnímu myšlení, samostatnosti spojené se schopností kooperace, sebedůvěře a úspěchu. V ideálním případě tím učitel dosáhne nejen demokratičtějšího klimatu ve třídě, ale i radosti žáků z učení.

Popis nakladatele

Dialog jako princip vyučování má předpoklady vytvářet vnitřní podmínky pro překonávání tradičního konformismu a transmisivního pojetí výuky. Může přispívat k rozvoji osobnosti všech žáků, a to nejen v oblasti poznávacích schopností, ale také v oblasti afektivní, etické i psychomotorické. Autoři publikace, kterou právě držíte v ruce, však chápou dialog v mnohem širším smyslu než jako formu komunikace či výukovou metodu. Vidí v něm především možnost vzájemného otevírání se člověka člověku, možnost společného hledání a vzájemného obohacování o své znalosti, zkušenosti, postoje, názory či prožitky a emoce. Kniha „Vyučování jako dialog“ je proto určena všem, kteří se zajímají o výchovu a vzdělávání a sledují nebo se přímo účastní změn, jimiž procházejí české základní a střední školy.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Renata Šikulová; Zdeněk Kolář - další tituly autora:
Pomáháme žákům s výběrem vzdělávací a profesní dráhy -- Metodická příručka pro učitele základních škol Pomáháme žákům s výběrem vzdělávací a profesní dráhy
Molekulární patologie nádorů Molekulární patologie nádorů
Základní učebnice pedagogiky Základní učebnice pedagogiky
Případy pro problémově orientovanou výuku patologie Případy pro problémově orientovanou výuku patologie
 (e-book)
Srnčí zvěř v našich honitbách Srnčí zvěř v našich honitbách
 (e-book)
Hodnocení žáků -- 2., doplněné vydání Hodnocení žáků
 (e-book)
Pohádkové příběhy k zábavě i k učení Pohádkové příběhy k zábavě i k učení
 (e-book)
Výkladový slovník z pedagogiky -- 583 vybraných hesel Výkladový slovník z pedagogiky
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.