načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Výtvarné nápady na celý rok – Petra Vondrová

Fungujeme! Vážení zákazníci, nařízením vlády jsou od 22. 10. 2020 z preventivních důvodů zavřeny některé naše pobočky. Knihy si ale můžete nadále objednávat s doručením Českou poštou, GLS, Zásilkovnou či s vyzvednutím na některých našich výdejnách. Tyto objednávky vyřizujeme v běžném režimu, stejně tak nákup e-knih a dalších elektronických produktů. Bližší informace naleznete zde
Výtvarné nápady na celý rok
-15%
sleva

Kniha: Výtvarné nápady na celý rok
Autor: Petra Vondrová

Náměty jsou rozděleny do čtyř hlavních kapitol podle ročních období: jaro, léto, podzim a zima. Každé roční období přináší spoustu podnětů k výtvarnému zpracování, neobvyklé výtvarné materiály, podklady i nástroje. Nabízí též podněty k ... (celý popis)
254
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost
Alternativy:

hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6%hodnoceni - 66.6% 80%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2014
Počet stran: 112
Rozměr: 210 x 270 mm
Úprava: ilustrace (převážně barevné)
Vydání: 1. vyd.
Vazba: vázaná s laminovaným potahem
Novinka týdne: 2014-12
Datum vydání: 12. 3. 2014
Nakladatelské údaje: Brno, CPress, 2014
ISBN: 9788026404019
EAN: 9788026404019
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Náměty jsou rozděleny do čtyř hlavních kapitol podle ročních období: jaro, léto, podzim a zima. Každé roční období přináší spoustu podnětů k výtvarnému zpracování, neobvyklé výtvarné materiály, podklady i nástroje. Nabízí též podněty k dětské hře. Náměty pro výtvarnou činnost s dětmi od čtyř do dvanácti let. Knížka určená rodičům a učitelům výtvarné výchovy.

Popis nakladatele

Opravdový příval inspirace, který ocení děti, rodiče a učitelé výtvarné výchovy. Titul Výtvarné nápady na celý rok je rozdělen do čtyř kapitol podle jednotlivých ročních období, jelikož každé z nich s sebou přináší množství podnětů k výtvarnému zpracování, neobvyklé výtvarné materiály, podklady i nástroje. Součást každé kapitoly tvoří rovněž výtvarné lekce spojené stejným tématem: v kapitole Jaro to jsou Velikonoce, v letní části svět módy, podzimu dominuje téma českého lesa a zimní části pak Vánoce.

Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Nejlepší nápady pro děti Nejlepší nápady pro děti
Kulhánková Alena
Cena: 144 Kč
Výtvarné techniky a nápady pro celý rok Výtvarné techniky a nápady pro celý rok
Lepšová Růžena
Cena: 175 Kč
Výtvarné inspirace na celý rok Výtvarné inspirace na celý rok
Vondrová Petra
Cena: 218 Kč
Rok v Provenci Rok v Provenci
Mayle Peter
Cena: 217 Kč
Dárky s kořením z mojí zahrady Dárky s kořením z mojí zahrady
Krasemann Barbara
Cena: 127 Kč
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

10 Kočka nebo koťátko

Cíle výtvarné lekce: – rozvíjení fantazie a kreativity při tvorbě s atypickými výtvarnými materiály: s plastovým kelímkem, drátěnkou, drátky, – rozšíření znalostí o životě koček. Pomůcky k motivaci: obrázky různých druhů koček, například obrázky ze starého kalendáře, kousky kožešin, hnědé, béžové nebo černé látky, černá vlna, nůžky, korková kolečka, bílé kancelářské papíry (pro každou dvojici jeden), magnetofon, CD s písničkou Malé kotě (například stejnojmenné CD Malé kotě, spalo v botě). Příprava k motivaci: Nastříháme z papírů velká kolečka – hlavu kočky – pro každou dvojici dětí. Nastříháme menší kousky z kožešiny, látek i vlny. Motivace: Pozorovat venku při procházce kočky (máme-li tu možnost). Povídat si o kočkách, o jejich životě, o jejich těle, o druzích koček apod. Prohlédnout si obrázky koček na obrázcích.

Hra na kočky: Hra na kočky:

Dle pokynů učitele (nebo rodiče) se dětí postaví na všechny

čtyři končetiny, protáhnou se jako kočka, zkusí se napít

mléka jako kočka. Poté si lehnou a sbalí do klubíčka,

napodobují kočku, jak spí apod. Cviky opakují do rytmu

písničky Malé kotě, kterou učitelka pustí na CD.

Hra s výtvarnými Hra s výtvarnými

materiály: materiály:

Děti se rozdělí do dvojic. Na připravený podklad

skládá dvojice dětí hlavu kočky. Dvojice použije

kousky kožešin, látek, vln, korková kolečka na oči.

Prostorová tvorba

Tvorba pro jednotlivce

Doporučená tvorba:

ve třídě, u stolku

Kočka nebo koťátkoKočka nebo koťátko

Pomůcky a materiál k tvorbě:

plastový kelímek od velkého jogurtu, kovová drátěnka na nádobí,

plechovka s bílým latexem, štětec, tavná pistole, temperové barvy,

barevná drátěnka, modrý a černý papír, bílé (nebo černé či hnědé

chlupaté drátky), kousek kůže.


Jaro 11

Obměna:

Místo kožešiny použijeme kus pleteniny ze starého svetru.

Podobným postupem tvoříme jiné zvíře, například pejska.

Zakončení:

Vytvořené kočky nebo koťátka umístíme na vybraném

místě v přírodě – v trávě na louce, na plotě, na kameni

apod. Posadíme se do jejich blízkosti, prohlédneme si

je a připomeneme si, co si o životě koček pamatujeme.

Později kočky rozmístíme na různá místa doma, volíme

taková místa, kde by opravdová kočka ležela.

1 1

Kelímek ze zevní části natřeme bílou barvou a necháme

barvu zaschnout.

3 3

Mezitím si z modrého papíru vystřihneme dvě stejná

větší kolečka na oči a dvě stejná menší kolečka

vystřihneme z černého papíru také na oči. Poté pomocí pistole

nalepíme oči na kovově zbarvenou drátěnku. Pod oči přilepíme tři

kousky drátků – vousy. Z kůže vystřihneme kolečko a přilepíme je

přes drátky na místo pro čenich.

2 2

Na připravený kelímek malujeme hnědou nebo černou

temperovou barvou štětcem. Do ještě nezaschlého

podkladu uděláme barevnou drátěnkou zásahy. Tvoříme tělo

kočky. Necháme barvy zaschnout.

4 4

Z kožešiny vystřihneme dva kousky na uši, nalepíme je

na vrchní část drátěnky. Připravenou hlavu přilepíme

na spodní obrácenou část kelímku (kelímek je tedy postaven

obráceně, plnou části vzhůru). Z kožešiny nastříháme ještě několik

kousků, které přilepíme po celé ploše kelímku. Na kelímek také

přilepíme jeden chlupatý drátek a dotvoříme tak ocas kočky. Na

konec ocasu můžeme ještě přilepit kousek kožešiny.


12 Ptáček Zpěváček – skřivánek

Cíle výtvarné lekce:

– rozvíjení fantazie a kreativity při tvorbě s plastovým

víčkem od plastové krabičky, barevným papírem

a peříčky,

– seznámení s různými druhy ptáků.

Pomůcky k motivaci:

libovolná publikace s fotkami nebo obrázky ptáků

(například Kapesní atlas ptáků nebo internet),

magnetofon, libovolné CD se zvuky ptáků, například

CD Bird songs and calls.

Motivace:

Procházet se jarní přírodou a pozorovat různé ptáky,

naslouchat jejich zpěvu. Hra na ptáky – na louce: Hra na ptáky – na louce: Děti se postaví do řady. Napodobují učitelku, která se postaví před děti. Položí si obě dlaně na ramena a rukama hýbou jako křidélky. Pomalu běží dopředu – napodobují let ptáka. Zastaví se a podřepnou – napodobujeme ptáka, který se posadil do trávy apod. Po návratu do třídy si děti prohlédnout různé obrázky ptáků, které se objevují v jarní přírodě u nás: Všímají si jejich velikostí, barevnosti, tvarů těl... Během prohlížení obrázků poslouchají zvuky ptáků na CD. Blíže se seznámit se skřivánkem. Například: Skřivánci patří k prvním ptákům, kteří k nám přilétají z teplých krajů po zimě. Skřivánek má hnědou barvu, jeho mláďata mají bílé konce peříček. Hnízdo si staví v jamkách nebo prohlubních. Nejčastěji skřivánka zahlédneme na polích a loukách. Skřivánek si rád pochutná na semenech, listech a stoncích rostlin a také se živí drobným hmyzem.

Prostorová tvorba

Tvorba pro jednotlivce

Doporučená práce:

v místnosti, ve třídě

P táček Zpěváček – skřivánek Ptáček Zpěváček – skřivánek

Pomůcky a materiál k tvorbě:

plastový kruhový kryt (například od sýru Mascarpone), nebozízek,

plechovka bílého latexu, štětec, temperové barvy, barevné papíry,

kousek ohebného drátku, dva větší korálky, nůžky, barevná

plastová peříčka, tavná pistole, černá tuš, špejle, kousek provázku.


Jaro 13

Obměna:

Místo umělohmotných víček použijeme víčka na

zavařování. Místo drátků použijeme na tvorbu nožiček

dva proužky kůže. Můžeme vytvořit i celou ptačí rodinu,

v tom případě použijeme na těla ptačích rodičů větší

víčka, na těla ptačích dětí víčka menší.

Zakončení:

S vyrobenými ptáčky se přemístíme do přírody do

blízkosti keřů nebo nízkých stromů. Ptáčky zavěsíme

pomocí provázků do větví keřů nebo stromů.

Prohlédneme si je a připomeneme si, co si o životě

jarních ptáků a zejména skřivánka pamatujeme.

1 1

Do víčka uděláme nebozízkem tři otvory: jeden nahoře na

protažení provázku na zavěšení, dva otvory dole na protažení

drátků na nohy ptáčka. Víčko natřeme bílým latexem a necháme

barvy zaschnout.

3 3

Připravenými dvěma otvory v dolní části víčka

protáhneme kousek ohebného drátku. Oba konce drátku

spojíme k sobě a na jejich konce připevníme korálek. Dotvoříme

tak nohy ptáčka.

2 2

Kouskem houbičky tupujeme na bíle natřené kolečko hnědou

barvou. Necháme barvu zaschnout. Mezitím si vystřihneme

z růžového papíru kolečko na oko a dva až tři tvary ptačích křídel,

z červeného papíru vystřihneme tvar zobáku. Oko i křídla dokreslíme

tuší a špejlí (viz obrázek ptáčka). Necháme tuš zaschnout.

4 4

Otvorem ve vrchní části víčka protáhneme barevný

provázek na zavěšení. Na tělo ptáčka dolepíme lepidlem

oko, zobák, papírová i umělohmotná křídla.


14 Kamarád motýlek

Cíle výtvarné lekce:

– seznámení s výtvarnou technikou enkaustikou,

– rozvíjení fantazie a kreativity při tvorbě s papírovou

rulkou, látkou i vatovými tyčinkami,

– rozšíření znalostí o motýlech.

Pomůcky k motivaci:

libovolná publikace s fotkami nebo obrázky motýlů

(například Steinbachův velký průvodce přírodou nebo

internet), dva pestrobarevné šátky pro každé dítě,

magnetofon, CD Malé kotě, spalo v botě s písničkou

Žluťásku, žluťásku.

Motivace:

Při procházce jarní přírodou pozorovat motýly a všímat

si jejich velikostí, tvarů a barevnosti křídel.

Po návratu do třídy se posadit do kroužku

a prohlédnout si obrázky vybraných motýlů, seznámit

se s jejich názvy, například s babočkou pavím okem,

běláskem, žluťáskem apod. Hra na motýly: Hra na motýly: Postavíme se do kroužku, vezmeme si do obou rukou šátky. Učitelka pustí na magnetofonu písničku Žluťásku, žluťásku. Rozeběhneme se v kroužku v rytmu písničky dopředu a zároveň šátky máváme jako motýlími křídly.

Součástí je šablona černobílý náčrt – křídla

motýla

Prostorová tvorba

Tvorba pro jednotlivce

Doporučená práce:

v místnosti, ve třídě

Kamarád motýlek Kamarád motýlek

Materiál a pomůcky k výtvarné činnosti:

papírová rulka od toaletního papíru, temperové barvy, štětec, paleta,

sklenice, hadřík, bílá čtvrtka formátu A4, nůžky, voskovky, žehlička

(lépe obyčejná, ne napařovací), stará deka, vatové tyčinky do uší,

kousek plátna, vata, lepidlo Herkules.


Jaro 15

Zakončení:

S vytvořenými motýly se přemístíme do jarní zahrady. Rozeběhneme se po trávě i s vytvořenými

motýly. Hrajeme si s nimi: Chvíli běžíme, chvíli si podřepneme a vytvořené motýly položíme

do trávy, pak opět běžíme i s motýly dále, poté se opět zastavíme a položíme motýly na různá

místa na zahradě – do větví stromu nebo keře.

Po návratu do místnosti motýly vystavíme na kusu rozložené zelené látky na vhodném místě.

Instalaci motýlů můžeme doplnit různě velkými vystřiženými květy z barevných papírů.

Připomeneme si, jaké motýly můžeme na jarní louce zahlédnout.

1 1

Nejdříve si vytvoříme podklad k tvorbě motýlích křídel

technikou enkaustiky. Poblíž deky necháme rozehřát

žehličku. Po celé ploše rozehřáté žehličky kreslíme voskovkami

různé barevné čáry. Když je plocha žehličky pomalovaná,

žehlíme po celé ploše bílé čtvrtky. Na papíře se objevují barevné

skvrny. Tímto způsobem si vytvoříme několik pestrobarevných

podkladových papírů. Necháme barvy zaschnout.

3 3

Šablonu motýlích křídel obkreslíme na připravenou

pestrobarevnou čtvrtku vytvořenou technikou

enkaustiky. Dle obrysu křídla vystřihneme a nalepíme je na

vrchní část rulky.

2 2

Ruličku natřeme libovolným barevným odstínem.

Necháme barvu zaschnout. Učitelka vytvoří šablonu

motýlích křídel – kreslí tužkou na čtvrtku tvar křídel a dle obrysu

je vystřihne (viz černobílý nákres).

4 4

Vezmeme kousek plátna, položíme na něj chomáč vaty

a domodelujeme hlavu motýla, kterou nalepíme na

jednu část rulky. K hlavě přilepíme ještě dvě tyčinky jako tykadla.

Obměna:

Na křídla motýla

uděláme otisky pomocí

barev a plastových zátek

různých velikostí.


16 Jaro u rybníka

Cíle výtvarné lekce: – tvorba bez obav z většího papírového formátu, – rozvíjení fantazie a kreativity při práci s různými materiály: s papírem, provázkem, větvičkami, – rozšíření znalostí o zvířatech, která žijí u rybníka, o rostlinách, jež tam rostou, – učení tvorby a spolupráce ve dvojici. Pomůcky k motivaci: obrázky ryb i jiných živočichů žijících v rybnících nebo u nich (například Atlas obratlovců nebo internet), kousky látek, vln, provázků, nůžky, prádelní šňůra. Motivace: Během procházky zajít k rybníku, pozorovat zvířata, která tam žijí, všímat si rostlin, které tam rostou. Po návratu se posadit se ve třídě na koberec do kroužku a povídat si o rybníce, o zvířatech, která tam žijí – o čápovi, kapříkovi, žabákovi, Hra na čápa Hra na čápa Na zem položíme kus prádelní šňůry, postavíme se do řady za sebou, postupně chodíme podél položené šňůry, zvedáme vysoko před sebe nohy a proti sobě klapeme rukama nataženýma před tělem.

Hra na žábyHra na žáby

Na zemi ponecháme položený

kus prádelní šňůry, postavíme

se do řady vedle sebe

a odskáčeme deset tzv. žabáků

rovně před sebe a opět zpátky.

Hra na vážky Hra na vážky

Kousek prádelní šňůry zatočíme do tvaru velkého kruhu, kolem

kterého se rozmístíme v dostatečně velkých rozestupech mezi

sebou, do obou rukou si vezmeme kousek barevné stužky

a rozpažíme do obou stran a poté napodobujeme let vážky:

Pohybujeme se v kruhu a zároveň máváme rukama nahoru a dolů.

Prostorová tvorba

Tvorba pro dvojice

Doporučená tvorba:

v místnosti, u stolu

Jaro u rybníka Jaro u rybníka

Materiál a pomůcky k výtvarné

činnosti:

tři kusy čtvrtky formátu A3,

temperové barvy, paleta, houbička

na nádobí, nůžky, kelímek na

vodu, štětec, voskovky, černá tuš,

špejle, modrý a zelený průklepový

papír, větvičky, silný provázek nebo

chemlon, plastová zátka, lepidlo

Herkules, tavná pistole.

Jaro 17

Obměna:

Místo jara tvoříme podzim u rybníka.

Součástí je šablona černobílý nákres – obrysy

zvířat, náčrt vlnitého pruhu

Zakončení:

Vytvořené kompozice položíme vedle sebe na zem,

vytvoříme obrovský rybník plný zvířátek. Společně si

výslednou vodní plochu prohlédneme, pozorujeme

vytvořená zvířata, která v rybníce nebo u rybníka žijí,

a připomeneme si, co si o nich pamatujeme. Je-li to ve

třídě možné, natáhneme na vhodném místě prádelní

šňůru a pomocí kolíčků na ni kompozice zavěsíme.

1 1

Během procházky přírodou nasbíráme větvičky. Na jednu

ze čtvrtek nakreslíme žlutou voskovkou pruhy ve tvaru vln,

potřebujeme aspoň sedm kusů (viz náčrt). Houbičku nastříháme na

čtyři kousky. Jedním kouskem houbičky tupujeme modrou barvou

na nakreslené pruhy a ještě také na druhou čtvrtku, jejíž vrchní část

zastřihneme do tvaru vln. Necháme barvy zaschnout. Nakreslené

pruhy nastříháme a nalepíme je na připravený podklad za sebe.

3 3

Zvířata rozmístíme na připravený podklad a nalepíme

je tam.

2 2

Na volnou čtvrtku nakreslíme žlutou voskovkou obrys

čápa, obrys asi čtyř nebo pěti rybek, obrys žáby a obrys

vážky (viz náčrt). Žábu, rybky a vážku dokreslíme voskovkami,

tuší a špejlí. Po zaschnutí tuše zvířata vystřihneme. Pouze čápovi

dokreslíme červenou voskovkou zobák, modrou voskovkou křídlo

a oko. Čápa také vystřihneme. Křídlo čápa ještě obkreslíme na

kousek modrého průklepového papíru, kterým podlepíme křídlo

ze čtvrtky. Oko dotvoříme plastovou zátkou. Na zbytky čtvrtky

nakreslíme kousky trávy, kterou dokreslíme zelenou voskovkou,

tuší a špejlí. Po zaschnutí tuše také trávu dle obrysu vystřihneme.

4 4

Na tři až čtyři větvičky omotáváme kousky provázků

a tvoříme rákosí, které tavnou pistolí dolepíme do

kompozice. Kus zeleného průklepového papíru pomačkáme

a nalepíme jej do dolní části kompozice. Kousky větviček

zdobíme také tělo vážky. To jsem já aneb Můj autoportrét Cíle výtvarné lekce: – kultivace dovednosti práce s prstovými barvami a netradičními výtvarnými nástroji: s lidskou rukou, prsty, chodidlem, – rozvíjení kreativity při tvorbě autoportrétu, – seznámení s uměním body-artu. Pomůcky k motivaci: fotografie dětí, prádelní šňůra, kolíčky na prádlo, uhel nebo rudka, bílý kancelářský papír, publikace Umění dvacátého století, publikace Dějiny umění – dvanáctý díl. Příprava k motivaci: Na vhodném místě v přírodě zavěsíme šňůru, na kterou pomocí kolíčků zavěsíme fotografie dětí. Motivace: Posadit se do trávy před šňůrou se zavěšenými fotografiemi. Povídat si o lidském obličeji, o lidské různorodosti a originalitě. Pozorovat obličeje svých kamarádů okolo sebe, uvědomit si, co je zvláštního na vlastním obličeji. Prohlédnout si zavěšené fotografie dětí. Prohlédnout si a pozorovat různorodost tvorby portrétů a autoportrétů vybraných výtvarných umělců, třeba A. Warhola, M. Rotelly, V. van Gogha apod., použijeme například publikaci Umění dvacátého století nebo internet. Seznámit se s uměním body-artu, podívat se na ukázky děl body-artistů, například v publikaci Dějiny umění – dvanáctý díl. Každé dítě zkusí uhlem nebo rudkou načrtnout svůj autoportrét na papír.

Akční tvorba

Tvorba pro jednotlivce

Doporučená tvorba

venku: na zahradě

To jsem já aneb Můj autopor tré t To jsem já aneb Můj autoportrét

Pomůcky a materiál k výtvarné akci:

prstové barvy, kbelík na vodu, hadr, houbička na nádobí, papírový

kruhový talíř, pět bílých kancelářských papírů formátu A4, nůžky, dvě

plastové modré nebo zelené zátky od minerálky nebo mléka, černý

fix, červená voskovka, kousek červeného papíru, tavná pistole, lepidlo

Herkules.

Jaro 19

Obměna:

Místo autoportrétu tvoříme portrét kamaráda nebo člena

rodiny.

Zakončení:

Vytvořené autoportréty zavěsíme kolíčky vedle fotografií

na prádelní šňůru. Nejdříve si je společně prohlédneme.

Pak se vždy tvůrce postaví pod svou podobiznu, představí

své dílko a řekne ostatním několik vět o sobě.

Například: Já jsem Helenka.

Ráda maluji a tvořím různé věci nebo si čtu knížky.

I když teď nemám tak dlouhé vlasy, ráda bych je znovu

měla, a proto jsem si je na mém autoportrétu vytvořila.

Později můžeme autoportréty použít jako netradiční

dárek pro rodiče. Autoportrét se může stát součástí

kompozice společně s fotkami dětí.

1 1

Do kbelíku napustíme vodu. Rozstříháme houbičku na čtyři

menší kousky, každý kousek použijeme na jinou barvu.

Žlutou barvu nanášíme na ruku nebo prsty ruky a tiskneme jimi

několikrát na papírový talíř.

3 3

Žlutou, hnědou a černou barvu postupně roztíráme

pomocí houbičky na ruku nebo nohu a tvoříme otisky

rukou nebo nohou na bílé papíry rozmístěné v trávě. Necháme

otisky zaschnout a poté je dle obrysu vystřihneme.

2 2

Podobně postupujeme s červenou barvou. Tvoříme

obličej. Barvy na talíři necháme zaschnout.

4 4

Na talíř, na místo pro oči, nalepíme dvě plastové zátky.

Řasy, obočí a nos dokreslíme černým fixem. Z kousku

červeného papíru vystřihneme tvar pusy a přilepíme jej na talíř. Nos

dokreslíme červenou voskovkou. Z vystřižených natisknutých částí

nalepíme Herkulem na talíř vlasy, tak dotvoříme celý autoportrét. Jarní louka plná kvítek Cíle výtvarné lekce: – rozvíjení fantazie a kreativity při tvorbě s atypickým podkladem – polystyrénovým kusem, – tvorba bez obav z rozmanitých materiálů: z vlny, kokosového vlákna, papíru, špejlí, látkových kytiček, – seznámení s jarními lučními květinami, – učení tvorby jednotlivce i práce ve skupině. Pomůcky k motivaci: libovolný publikace s lučními květy (například Steinbachův velký průvodce přírodou), staré noviny, knihy na zatížení. Motivace: Během procházky jarní přírodou si všímat různých květin, které rostou v trávě. Pozorovat jejich barevnost, tvar a velikost květu apod. Vybrané květy na louce utrhnout a donést je s sebou do třídy. Kvítka dát do vázy s vodou. V atlase květin si najít jejich obrázky i jména, rozšířit si znalosti o vybraných květinách. Kvítka vylisovat: položit je mezi listy novin a zatížit je knihami. Kvítka ponechat lisovat aspoň tři dny, poté si je znovu prohlédnout a připomenout si, co si o nich pamatujeme.

Prostorová tvorba

Tvorba pro jednotlivce

i pro skupinu

Doporučená tvorba:

ve třídě, u stolu

Jarní louka plná kvítek Jarní louka plná kvítek

Pomůcky a materiál k výtvarné činnosti:

a) tvorba louky: polystyrénový kus (například z krabice po zakoupeném libovolném

elektrospotřebiči), plechovka bílého latexu (nebo bílá tempera), štětec, zelená a žlutá

temperová barva, paleta, sklenice na vodu, hadřík, houbička na nádobí, chomáč plstící

zelené nebo hnědé vlny, zelené kokosové vlákno, malá látková kvítka, tavná pistole

b) papírová kvítka: bílá čtvrtka formátu A6, špejle, červená a žlutá temperová

barva, štětec, drátěnka, měkká tužka, nůžky, lepidlo Herkules, sklenice na vodu,

malá látková kvítka.

Součástí je šablona

černobílý náčrt


Jaro 21

Obměna:

Místo látkových květin použijeme kvítka vytvořená ze stužek

nebo vlny. Místo květin můžeme do kompozice vytvořit

zvířátka a jejich mláďata – ovečky, kočky, ptáčky apod.

Zakončení:

Vytvořené kompozice přeneseme na nejbližší zahradu

do jarní trávy a prohlédneme si je. Připomeneme si, jaká

kvítka můžeme na louce na jaře najít.

1 1

Učitelka nakreslí tužkou na čtvrtku menší a větší květ

a dle obrysu květy vystřihne. Vytvoří tak šablonu kvítek.

Polystyrénové kusy natře bílou barvou nebo latexem. Houbičky

rozstříhá na menší kousky.

Každá skupinka dětí tupuje kouskem houbičky barvy na kus

polystyrenu. Nechá barvy zaschnout.

3 3

Každé dítě si obkreslí tužkou podle vytvořené šablonky

dva stejné kusy kvítek. Na kvítka maluje štětcem

červenou a žlutou barvou a do ještě nezaschlého barevného

podkladu udělá zásah drátěnkou. Necháme barvy zaschnout

a dílko dle obrysu šablony vystřihneme. Jednu nebarevnou

část kvítka natřeme lepidlem, přilepíme i špejli a tu přelepíme

druhou, vytvořenou pomocí šablony kvítka. Rukou obě šablony

k sobě dobře přimáčkneme, okraje kvítek dle potřeby nůžkami

zastřihneme. Doprostřed kvítku přilepíme malou látkovou květinu.

2 2

Na polystyren poté nalepí chomáčky vlny, vlákna a malé

látkové kytičky dle fantazie.

4 4

Na závěr zabodneme květiny na špejli do

polystyrénového kusu, tak dotvoříme jarní kompozici

louky plné kvítků.


Na jaře slavíme Velikonoce, na které se po dlouhé zimě všichni těšíme. S Velikonocemi přicházejí i tradice. Kluci si vyrábějí pomlázky, dívky chystají malovaná vajíčka. Nejenže kvetou první kvítka v přírodě, ale i naše domy se snažíme ozdobit velikonočními věnečky, kočičkami ve váze nebo jinými dekoracemi. Abychom si ten čas čekání

zpříjemnili, v následujících čtyřech lekcích si vytvoříme dekorace,

které s Velikonocemi souvisejí. Vyrobíme si velikonoční věnec,

velikonoční talíř s ptáčky, zajíčka Ušáčka nebo netradiční

barevná vajíčka.

InspiraceInspirace InIn pp aInspiracaa esp rrspiracspInspiracpspnspInspInIn cece rarairirraInspiracespInspir

na Velikonoce V

pp

na Velikonoce




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.