načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Výstava jako médium. České umění 1957-1999 – Pavlína Morganová; Terezie Nekvindová; Dagmar Svatošová

Výstava jako médium. České umění 1957-1999
-16%
sleva

Kniha: Výstava jako médium. České umění 1957-1999
Autor: Pavlína Morganová; Terezie Nekvindová; Dagmar Svatošová

Umělecká výstava je v knize pojímána jako formát kulturní produkce, ale též jako nástroj k prosazení určitých podob umění, jeho funkcí a veřejné legitimizace. Publikace se věnuje dějinám výstav v dobových společensko-politických ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  1 900 Kč 1 596
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
53,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 0Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Akademie výtvarných umění
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2020
Počet stran: 1035
Rozměr: 31 cm
Úprava: ilustrace (některé barevné), portréty, plány, faksimile
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Výtvarné umění
Jazyk: česky
Vazba: kniha, vázaná vazba
Datum vydání: 11.12.2020
ISBN: 9788088366133
EAN: 9788088366133
Popis / resumé

Umělecká výstava je v knize pojímána jako formát kulturní produkce, ale též jako nástroj k prosazení určitých podob umění, jeho funkcí a veřejné legitimizace. Publikace se věnuje dějinám výstav v dobových společensko-politických souvislostech, zároveň se věnuje tématu kurátorství a jeho proměnám v uvedeném období.

Popis nakladatele

Jak se výstavy výtvarného umění promítají do jeho psaných dějin? A jak by vypadaly dějiny českého umění druhé poloviny 20. století, pokud bychom se na ně dívali právě z tohoto pohledu?

Zatímco tradičně bývají dějiny umění koncipovány jako dějiny stylů a zaměřují se na jednotlivé osobnosti a díla, v publikaci Výstava jako médium jsou pojímány z pohledu tzv. exhibition histories, které se na Západě na přelomu milénia staly novou uměnovědnou disciplínou. České umění druhé poloviny 20. století je tak představováno na pozadí přelomových výstav, které v letech 1957-1999 spoluformovaly jeho vývoj.

Publikace na více než 1000 stranách rekonstruuje 60 pečlivě vybraných výstav, a to jak skrze texty, tak obrazovou dokumentaci. Výstava je v knize chápána jako autonomní formát kulturní produkce, ale zároveň i jako nástroj k prosazení určitých podob umění, jeho funkcí a veřejné legitimizace. Archiv rozdělený do pěti období uvádějí tři samostatné studie, které sledují metodologii aktuálního výstavního diskurzu, dějiny výstav a proměňující se institucionální podmínky vystavování daného období i dosud nezpracované téma autorů a organizátorů výstav, později označovaných jako kurátoři/kurátorky.

Kniha přináší nové pohledy na dosavadní interpretace vývoje českého výtvarného umění po roce 1957. Přestože se zabývá historií, klade si otázky, které bezprostředně vycházejí z podoby současného umění a jeho aktuálních problémů. (české umění 1957-1999)

Předmětná hesla
Umění a společnostČesko – 20. století
České výtvarné umění – 20. století
Dějiny výtvarného uměníČesko – 20. století
Moderní uměníČesko
Umělecké výstavyČesko – 20. století
Kurátoři výstavČesko – 20. století
Kniha je zařazena v kategoriích
Pavlína Morganová; Terezie Nekvindová; Dagmar Svatošová - další tituly autora:
České umění 1980–2010 České umění 1980–2010
Začátek století Začátek století
Czech Action Art -- Happenings, Actions, Events, Land Art, Body Art and Performance Art Behind The Iron Curtain Czech Action Art
Někdy v sukni -- Umění 90.let Někdy v sukni
Michal Škoda -- autorský katalog Michal Škoda
Jiří Kovanda -- Ještě jsem tu nebyl /Jeszcze tu nie byłem / I Haven´t Been Here Yet Jiří Kovanda
Příhoda 25 -- Volná tvorba Příhoda 25
Automat na výstavu -- Československý pavilon na Expo 67 v Montrealu Automat na výstavu
220 míst AVU 220 míst AVU
Jiří Příhoda 25/25 Jiří Příhoda 25/25
Svázáno do kozelky Svázáno do kozelky
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.