načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Vybrané ošetřovatelské modely a týrané dítě – Gabriela Sedláková; Dagmar Kalátová

Vybrané ošetřovatelské modely a týrané dítě
-7%
sleva

Kniha: Vybrané ošetřovatelské modely a týrané dítě
Autor: Gabriela Sedláková; Dagmar Kalátová

Monografie poskytuje ucelený obraz o aplikaci ošetřovatelských modelů v praxi, přičemž využívá modelů Kathryn Bernardové, Joyce Neuman Gigerové a Ruth Davidhizorové, model Imogene atd. Publikace si klade za cíl motivovat sestry, aby ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  169 Kč 157
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: TRITON
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2006
Počet stran: 144
Rozměr: 160x240
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Pediatrie
Jazyk: česky
Datum vydání: 05.05.2006
Nakladatelské údaje: Praha, Triton, 2010
ISBN: 978-80-7387-412-4
EAN: 9788073874124
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Monografie poskytuje ucelený obraz o aplikaci ošetřovatelských modelů v praxi, přičemž využívá modelů Kathryn Bernardové, Joyce Neuman Gigerové a Ruth Davidhizorové, model Imogene atd. Publikace si klade za cíl motivovat sestry, aby převzaly odpovědnost za své postupy při ošetřování metodou ošetřovatelského procesu a jednaly vždy v zájmu klienta. V tomto případě jde přitom o dětského pacienta. Autorky na základě tvůrčího myšlení podrobně analyzují a syntetizují vztahy a netradičním způsobem je aplikují na týrané, zneužívané a zanedbávané dítě.

Konkrétní ošetřovatelské modely byly vybrány z (existující) české a slovenské literatury.

Publikace přináší instrukce, jak pracovat metodou ošetřovatelského procesu s využitím konkrétního ošetřovatelského modelu, teorie v praxi.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1 Syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte

(D. Kalotová, M. Trešlová)

,.1 Rizika vedoucí k syndromu CAN

2 Monitorování ošetřovatelských problémů týraných,

zneužívaných a zanedbávaných dětí (D. Kalotová)

2.1 Metody shromažďováni údajů

3 Ošetřovatelský model Kathryn Bernardové aplikovaný u vrstevníkem

týraného a zneužívaného dítěte (D. Kalotová, G. Sedláková)

3.1 Podněty dítěte

3.2 Reakce dítěte na rodiče

3.3 Citlivost rodiče na projevy dítěte

3.4 Schopnost rodiče eliminovat stres dítěte

3.5 Aktivity posilující sociální a emocionální růst rodiče i opatrovníka

3.6 Aktivity posilující poznání rodiče - poskytování stimulace

3.7 Teoretická východiska pro zhodnocení interakcí důležitých

pro zdraví týraného dítěte

4 Ošetřovatelský model Joyce Newman Gigerové a Ruth Davidhizarové

(J. Soukupová, G. Sedláková)

4.1 Hlavní myšlenky modelu Gigerové a Davidhizarové

4.2 Model Gigerové a Davidhizarové a týrané, zneužívané a zanedbávané dítě ...

4.2.1 Ošetřovatelské posuzování dle modelu Gigerové a Davidhizarové

4.2.1.1 Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě: komunikace

4.2.1.2 Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě: prostor

4.2.1.3 Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě: sociální začlenění

4.2.1.4Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě: pojetí času

4.2.1.5 Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě:

vliv výchovy a prostředí


4.2.1.6Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě:

biologické odlišnosti

5 Ošetřovatelský model Imogene Kingové (M. Šlapáková, G. Sedláková).

5.1 Hlavní myšlenky modelu

5.2 Systémy charakterizované Imogene Kingovou

5.2.1 Osobnostní systém

5.2.2 Interpersonální systém

5.2.3 Sociální systém

5.3 Kingové model a týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

6 Ošetřovatelský model Ramony Mercerové (M. Břendová, G. Sedláková)

6.1 Hlavní myšlenky

6.2 Teoretická východiska modelu R. Mercerové

6.3 Mercerové model a týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

6.4 Systémy Mercerové

6.4.1 Mikrosystém

6.4.2 Exosystém

6.4.3 Makrosystém

7 Ošetřovatelský model Idy Jean Orlandové (G. Sedláková, D. Kalotová) .

7.1 Hlavní myšlenky modelu I. J. Organdové

7.2 Humánní systém I. J. Orlandové a týrané dítě

7.2.1 Biologický subsystém

7.2.1.1 Aktivity denního života ve vztahu k uspokojování

biologických potřeb

7.2.2 Intrapersonální subsystém

7.2.2.1 Monitorování reakcí týraného, zneužívaného

a zanedbávaného dítěte

7.2.3 Interpersonální subsystém

8 Ošetřovatelský model Hildegard Peplauové (G. Sedláková)

8.1 Hlavní myšlenky

8.2 Cíle ošetřovatelství H. Peplauové

8.3 Souhrn praktických zkušeností a poznatků

8.4 Zhodnocení situace podle vývojového modelu


9 Ošetřovatelský model Callisty Royové (D. Plzeňská, G. Sedláková)

9.1 Hlavní myšlenky

9.1.1 Předpoklady (asumpce)

9.1.2 Metaparadigmatické koncepce podle C. Royové

9.2 Royové model a týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

9.2.1 Stimuly

9.2.2 Adaptační systémy dle C. Royové

10 Ošetřovatelský model Margaret Jean Harman Watsonové (G. Sedláková)

10.1 Hlavní myšlenky humanistického modelu Margaret J. H. Watsonové

10.2 Filozofický základ ošetřování Watsonové na základě deseti faktorů

10.3 Watsonové model a týrané, zneužívané a zanedbávané dítě

10.3.1 Zformování humanisticko-altruistických hodnot

10.3.2 Vytváření důvěry a naděje

10.3.3 Pěstování citlivého postoje vůči sobě i jiným

10.3.4 Vytváření vztahu pomoci a důvěry

10.3.5 Podpora a přijetí pozitivních i negativních pocitů

10.3.6 Využití smysluplného a tvořivého přístupu

10.3.7 Podpora zlepšování vzájemného učení, zodpovědnost

za svoje zdraví

10.3.8 Zajištění podpůrného, ochranného, duševního, fyzického,

sociokulturního a duševního prostředí

10.3.9 Pomoc při uspokojování potřeb

10.3.10 Připuštění existenčně-fenomenologicko-spirituálních sil




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.