načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Voliči, strany a negativní kampaň -- Politická komunikace v České republice - Eva Lebedová

Voliči, strany a negativní kampaň -- Politická komunikace v České republice
-15%
sleva

Kniha: Voliči, strany a negativní kampaň
Autor: Eva Lebedová
Podtitul: Politická komunikace v České republice

Kapitoly rozebírají systém i podoby politické komunikace v České republice. Důležitá pozornost je věnována problematice negativní reklamy ve volebních kampaních. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  320 Kč 272
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
9,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Slon
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2014
Počet stran: 264
Rozměr: 232,0x153,0x17,0 mm
Úprava: ilustrace, portréty
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Volby, volební kampaně, referenda
Hmotnost: 0,384kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
Datum vydání: 201411
Nakladatelské údaje: Praha, Sociologické nakladatelství (SLON), 2013
ISBN: 978-80-7419-158-9
EAN: 9788074191589
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Kapitoly rozebírají systém i podoby politické komunikace v České republice. Důležitá pozornost je věnována problematice negativní reklamy ve volebních kampaních.

Popis nakladatele

O vlivu politické komunikace na volební chování, popřípadě voličské preference, toho stále víme velmi málo. Autorka se pokouší zaplnit mezeru v této oblasti a přináší více porozumění pro fungování politické komunikace v českých volbách. Kniha se soustředí zejména na působení negativní reklamy, jež byla jedním z komunikačních formátů, který k nám byl importován z amerického prostředí a znamenal počátek procesu amerikanizace volebních kampaní, tzn. jejich modernizace a profesionalizace.

V knize lze najít odpovědi na otázky:

Jak funguje politická komunikace v České republice a čím se odlišuje od komunikačních systémů tradičních západních demokracií? Dokáže zákonná regulace usměrňovat podobu volebních kampaní? Jak u nás politické strany využívají negativní reklamu? Může negativní reklama ovlivňovat volební účast, zapojení občanů do politiky apod.?

Snahou autorky je přitom nepopisovat vybrané téma izolovaně, ale zabývat se jím v širším systémovém a politicko-společenském kontextu.

(politická komunikace v České republice)
Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Úvod 13

Stav výzkumu v ČR 18

Kapitola 1

Východiska a systémové trendy v komparativním výzkumu politické

komunikace 22

1.1 Politická komunikace ve třetím věku 23

1.2 Komparativní výzkum politické komunikace a nadnárodní trendy 25

1.2.1 Sekularizace politiky a modernizace volebních kampaní 31

1.2.2 Komercionalizace médií a změna charakteru zpravodajství 32

1.2.3 Estetizace politiky, profesionalizace kampaní a politický

marketing 35

1.2.4 Cynismus veřejnosti a znechucení občanů z médií a politiky 38

Kapitola 2

Systém politické komunikace v České republice 40 2.1 Volební systém a charakter režimu 41 2 .2 Stranický systém a utváření vlád 48 2.3 Zákonná regulace 50 2.4 Mediální systém 51

2.4.1 Vývoj tisku v českých zemích a struktura médií 56

2.4.2 Politicly paralelismus v České republice 67 2.5 Politická kultura 82

2.5.1 Politická vyzrálost 91

2.5.2 Participace na politickém dění 96

2.5.3 Důvěra v instituce, politiky a právní systém 99

2.5.4 Demokratické přesvědčení 100

2.5.5 Stupeň politického odcizení 103


Kapitola З

Politická reklama jako proměnná politické komunikace: pozitivní

versus negativní 109

3.1 Definice politické reklamy a její výzkum 111

3.2 Pozitivní reklama 115

Kapitola 4

Teorie negativní reklamy a negativita ve volebních kampaních 117

4.1 Negativní reklama a její výzkum 118

4.2 Vývoj negativní reklamy v amerických volebních kampaních 122

4.3 Negativní kampaně na britských volebních billboardech 127

4.4 Strategie negativní reklamy a negativní kampaň v praxi 133

4.5 Socio-politické účinky negativní reklamy 135

4.5.1 Negativní reklama a informace: poznávací účinky 135

4.5.2 Negativní reklama a volební účast: mobilizuje, či

demobilizuje? 137

4.6 Budoucnost negativní reklamy? 139

Kapitola 5

Negativní kampaně a politický cynismus - teorie „media malaise"

v České republice 141

5.1 Negativní kampaně a teorie „media malaise" 144

5.2 Výzkumný design, metody a data 148

5.3 Negativní kampaně a politický cynismus 149

5.4 Vnímání negativní kampaně, stranické sympatie a volba strany 157

5.5 Shrnutí 162

Kapitola 6

Zákonná regulace volebních kampaní a role negativní reklamy

z perspektivy rozvoje politického marketingu 164

6.1 Limity zákonné regulace volebních kampaní 166

6.1.1 Precedentní výklad nejvyšších soudních instancí - kauza

Nádvorník 166

6.1.2 Úprava volebních kampaní ve volebních zákonech 170

6.2 Bezplatný vysílací čas a přístup do médií 178

6.3 Regulace politické reklamy a anonymita negativní reklamy 186

6.4 Financování politických stran a výdaje na volby - roztočená

spirála volebních nákladů? 202


Závěr

Seznam pramenů a literatury

Věcný rejstřík




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist