načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Víra, náboženství a cirkve - Radim Bačuvčík

Víra, náboženství a cirkve
-7%
sleva

Kniha: Víra, náboženství a cirkve
Autor:

Tato monografie nabízí obraz vztahu lidí k otázkám víry, náboženství a církevního života, který je načrtnut pomocí kombinace závěrů kvalitativního a kvantitativního výzkumu. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  299 Kč 278
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
9,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » VeRBuM - Bačuvčík
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 12.12.2017
Počet stran: 164
Rozměr: 148x210
Úprava: 164 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Jazyk: česky
ISBN: 978-80-8750-092-7
EAN: 9788087500927
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Tato monografie nabízí obraz vztahu lidí k otázkám víry, náboženství a církevního života, který je načrtnut pomocí kombinace závěrů kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum nabídl pohled na otázku, jak lidé vnímají benefity náboženské víry, s ohledem na to, jestli oni sami jsou věřící, či nikoliv. Kvantitativní výzkum se zabýval obecným postojem české veřejnosti k otázkám víry, náboženství a církví. Speciální pozornost byla věnována image Církve římskokatolické, jakožto největšího subjektu tohoto druhu u nás. Monografie představuje pátou část hlubší sondy do postojů veřejnosti k jednotlivým oblastem kulturního života. Předchozí části se týkaly divadla, filmu, muzeí a galerií, knih a čtení a hudby, pokračování se bude týkat nákupního chování na trzích hudebních a filmových nahrávek. Tato sonda je zároveň součástí autorova dlouhodobého výzkumu nákupního chování na trzích kulturních produktů, který se ve výzkumné rovině postupně zabývá vztahy mezi poptávkovou stranou jednotlivých trhů kulturních produktů i podrobnou deskripcí stavu a vývoje preferencí při nákupním chování obyvatel České republiky na těchto trzích. (nákupní chování na trzích kulturních produktů 2017)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

ÚVOD...................................................................................................................5

METODOLOGICKÁ POZNÁMKA...............................................................6

1 NÁBOŽENSKÝ PRODUKT A JEHO VNÍMÁNÍ...................................... 7

1.1 Církev, náboženství, víra.......................................................................... 8

1.2 Vnímání náboženství a církví v České republice...................................10

1.3 Disneyzace a mcdonaldizace náboženství...............................................12

1.4 Marketing náboženských organizací......................................................13

1.5 Produkt náboženských organizací..........................................................14

2 ZISKY A ZTRÁTY VĚŘÍCÍCH A NEVĚŘÍCÍCH :

KVALITATIVNÍ VÝZKUM........................................................................... 16

2.1 Cíl výzkumu............................................................................................. 16

2.2 Metoda realizace výzkumu......................................................................16

2.3 Charakteristika výběrového souboru.....................................................17

2.4 Způsob vyhodnocení výzkumu................................................................18

3 DISKURS VĚŘÍCÍCH A NEVĚŘÍCÍCH PŘI POPISOVÁNÍ

BENEFITŮ VÍRY A NEVÍRY........................................................................ 19

3.1 Diskurs věřícících hlásících se к církvím...............................................19

3.1.1 Co získává věřící tím, že je věřící.....................................................................19

3.1.2 Co ztrácí věřící tím, že je věřící...................................................................... 24

3.1.3 Co získává nevěřící tím, že je nevěřící........................................................... 27

3.1.4 Co ztrácí nevěřící tím, že je nevěřící..............................................................32

3.2 Diskurs nevěřících...................................................................................37

3.2.1 Co získává věřící tím, že je věřící................................................................... 37

3.2.2 Co ztrácí věřící tím, že je věřící...................................................................... 46

3.2.3 Co získává nevěřící tím, že je nevěřící...........................................................50

3.2.4 Co ztrácí nevěřící tím, že je nevěřící...............................................................56

4 POSTOJ OBYVATEL ČESKÉ REPUBLIKY К VÍŘE,

NÁBOŽENSTVÍ A CÍRKVÍM : KVANTITATIVNÍ VÝZKUM.................61

4.1 Cíl výzkumu.............................................................................................61

4.2 Metoda realizace výzkumu a jeho vyhodnocení....................................61

4.3 Složení základního a výběrového souboru podle pohlaví,

věku a vzdělání............................................................................................... 62

4.4 Další charakteristiky výběrového souboru............................................64

4.5 Způsob vyhodnocení výzkumu............................................................... 66


5 POSTOJ LIDÍ K VÍŘE, NÁBOŽENSTVÍ A CÍRKVÍM.............................67

5.1 Postoj к náboženské víře............................................................................67

5.2 Příslušnost к církvím.................................................................................. 72

5.3 Pokřtění a nepokřtění................................................................................. 77

5.4 Téma víry v sociální interakci....................................................................79

5.5 Hodnocení chování věřících a nevěřících................................................. 84

5.6 Návštěvy církevního prostředí...................................................................88

5.7 Asociace spojované s církevním prostředím............................................ 92

5.8 Spontánní atraktivita kulturní akce v církevním prostředí................ 104

5.9 Návštěva kulturních akcí v církevním prostředí................................... 108

5.10 Znalost rozdílů mezi církvemi................................................................111

5.11 Církev římskokatolická a ostatní církve.............................................. 114

5.12 Vnímání Církve římskokatolické...........................................................119

6 DISKUSE........................................................................................................... 130

ZÁVĚR...................................................................................................................143

ABSTRAKT A KLÍČOVÁ SLOVA.................................................................. 144

ABSTRACT AND KEY WORDS..................................................................... 145

SOUPIS ZDROJŮ................................................................................................ 146

SEZNAM ZKRATEK.........................................................................................152

SEZNAM TABULEK A SCHÉMAT................................................................ 154

REJSTŘÍK............................................................................................................ 157

PŘÍLOHY..............................................................................................................159




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist