načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Vím, jak na to - Hurá do školy - Jednoduché sčítání

Kniha: Vím, jak na to - Hurá do školy - Jednoduché sčítání

Série pěti cvičebních sešitů pro předškolní děti s podrobným návodem jak postupovat, aby vaše dítě učení bavilo. (hurá do školy)


Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  50
+
-
ks
rozbalKdy zboží dostanu
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma
Doporučená cena:  59 Kč
15%
naše sleva
1,7
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EGMONT
Rok vydání: 2016-01-01
Počet stran: 32
Rozměr: 210 x 297 mm
Úprava: 32 stran : ilustrace (převážně barevné)
Vydání: Druhé vydání
Spolupracovali: ilustrace John Haslam
z angličtiny přeložila Hana Kučerová
Vazba: brožovaná, šitá nitmi
ISBN: 9788025235546
EAN: 9788025235546
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Série pěti cvičebních sešitů pro předškolní děti s podrobným návodem jak postupovat, aby vaše dítě učení bavilo. (hurá do školy)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

vûk
3
-
5
vím,
na to
Jednoduché
sčítání
Napsala Nicola Morganová
zkušená učitelka a výchovná poradkyně
Ilustrace John Haslam
Jak se s dítětem učit, aby je to bavilo
★ Většího úspěchu dosáhnete, když se přizpůsobíte tempu svého dítěte a budete
mu dávat úkoly, které zvládne. Kdybyste po něm chtěli něco, co by bylo příliš
obtížné, odradili byste je.
★ Nešetřete chválou za jeho snahu.
★ Raději toho po dítěti vyžadujte méně než více – přestaňte s výukou DŘÍVE, než
to bude samo chtít.
★ Dbejte na to, aby se dítě cítilo při výuce uvolněné a šťastné – nepracujte, pokud
jste vy nebo vaše dítě unavení nebo hladoví.
★ Využijte předměty každodenní potřeby a různé činnosti k tomu, abyste své dítě
seznámili s čísly. Děti lépe chápou, když se při výuce používají názorné předměty
místo abstraktních pojmů.
SPOKOJENÉ DĚTI SE UČÍ RYCHLE
© World International Limited
Vydalo nakladatelství EGMONT ČR, s.r.o.,
v Praze roku MMXV, jako svou 4671. publikaci.
Z angličtiny přeložila Hana Kučerová,
Odpovědný redaktor Stanislav Kadlec.
Technická redaktorka Alena Mrázová.
Sazba Art D – Grafické studio Černý, s.r.o.
Tisk Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s.
TS 14. Druhé vydání.
ISBN 978-80-252-3554-6
HURÁ
DO ŠKOLY
věk
3
-
6





Jednoduché
sčítání
Pár slov o příručce
Než začnete s touto příručkou pracovat, vaše dítě by si mělo osvojit vědomosti z dílů Učím se
počítata Počítám do 20. Seznamuje děti i s odečítáním, protože poukazuje na rozdíl mezi
dvěma čísly: jedním ze způsobů, jak vypočítat rozdíl, je počítat od menšího čísla k většímu.
Tímto způsobem vracejí drobné prodavači v obchodech.
Práce s čísly v dnešních školách je založena na praktických cvičeních, což je podstatnou
součástí série Vím, jak na to. Děti se odjakživa lépe učí a lépe chápou, když se při výuce
používají skutečné předměty. Seznámíme vás také s matematickými pojmy, jako jsou
znaménka + a = .
Poslední stránka je stíratelná a vaše dítě si na ní může
procvičovat počítání, aniž by se muselo bát, že udělá chybu.
Tuto stránku potom můžete otřít měkkým hadříkem.
Vy jste svému dítěti nejlepším učitelem. Nejlépe víte,
jak mu všechno vysvětlit tak, aby tomu porozumělo.

Při všech úkolech využívejte fyzické předměty. Naučte dítě,
aby při počítání používalo své prsty, barevné kostky,
žetony nebo knoflíky.

Jakmile dítě pochopí základy matematiky, začněte používat matematické
pojmy, jako je rovná se a plus.

Při všem, co přes den děláte, upozorňujte dítě na velká čísla (třeba při nakupování).
Snažte se, aby matematika byla pro vaše dítě zábavná a aby se jí nebálo.
Pokud uvidíte, že mu počítání působí potíže, přerušte výuku a přemýšlejte,
proč k tomu došlo. Nekladli jste na ně příliš velké nároky? Nepřestalo si věřit?
Chválíte je dostatečným způsobem?
Naše rada:
Obkreslete si tuto žabičku na papír a vystřihněte ji. Bude vás provázet při mnoha
praktických cvičeních.
2





V této příručce se dozvíte
hodně nového.
Naučím vás, jak se sčítají věci.
Ahoj děti!
Já jsem
Kocourek
Mourek.
3
Jestlipak jste nezapomněly čísla?
Počítejte podle této číselné řady, na každé číslo ukažte a vyslovte je nahlas.
Opakování
počítání
do 20
Výborně jste to spočítaly! Dobrá práce.
Teď si procvičíme počítání.
Spočítejte, kolik je v každé řadě věcí, a jejich počet vepište číslicí do rámečku.





Teď jste připraveny naučit se sčítat.
Zkuste si tyto počty.
4
Úvod
do sčítání
Měly jste dva medvídky a maminka vám přinesla ještě jednoho.
Kolik medvídků máte teď?
Podívejte se na medvídky a spočítejte je.
a Kolik?
Zde používáme slůvko, kterým chceme vyjádřit,
že jsme něco k něčemu přidali. Je to slůvko „a“.
a je
a je
Uměly byste udělat totéž s kostkami? Vezměte si na pomoc opravdové kostky.
a je
a je
Cvičíme přičítání čísla 1. Jste chytré!





5
Nyní si procvičíme sčítání. Tato číselná řada vám pomůže. Vždy, když
budete chtít přičíst 1, přimějte žabičku, aby skočila o 1 list leknínu dál.
Cíl výuky: Ve škole se používají číselné řady, které mají pomoci
dětem při sčítání a odečítání. Podstata této metody spočívá
v tom, že jestliže chcete sečíst 4 a 1, začnete u 4 a skočíte na
první číslici vpravo od ní. Pokud nebudete postupovat podle
číselné řady, dítě začne pokaždé počítat znovu od 1, čímž se
princip přičítání mine účinkem.
Přičítání čísla 1 se vám možná bude zdát příliš jednoduché, ale děti
musí začínat s jednoduchými čísly, jinak byste později mohli zjistit,
že váš syn nebo dcera nepochopili základní myšlenku sčítání.
Procvičujeme
přičítání 1
4 a 1 je
5 a1 je
6 a1 je
Jste velmi
chytré.





6
Nyní zkusíme přičíst číslo 2. Číselná řada vám pomůže. Pokaždé,
až budete chtít přičíst číslo 2, nechte žabičku, aby skočila na druhý
list leknínu vpravo od čísla, ke kterému přičítáte.
Přičítání
čísla 2
Pejsek měl 1 kost a jeho pán mu dal ještě 2.
Kolik kostí má pejsek teď?
a je
Ptáček snesl 3 vajíčka a potom ještě 2.
Kolik vajíček má celkem?
a je
Měl jsem 4 balíčky a pošťák mi přinesl ještě 2.
Kolik balíčků jsem dostal celkem?
a je
Skvělá práce!





7
Procvičme si přičítání čísla 2.
Nezapomeňte k tomu použít číselnou řadu.
Cvičíme
přičítání
čísla 2
4 a 2 je
3a 2 je
5a2je
7a 2je





4 a 1 je
4 a 2 je
6 a 1 je
5 a 2 je
Skvěle jste
to sečetly!
8
Procvičme si přičítání 1 a 2. Cvičíme
přičítání
1 a 2





Zde se dozvíte něco zvláštního.
Co se stane, když přičteme nulu?
Přičítání 0
Cíl výuky: V matematice je důležité pracovat s 0 jako
s reálným číslem. Děti se musí naučit zacházet
s ní jako s každým jiným číslem.
9
Jestliže máte 2 sušenky a maminka řekla, že vám dá ještě 0 sušenek,
kolik jich budete mít dohromady? Nula znamená totéž co nic nebo
žádný. Vezměte si dvě sušenky a zkuste to.
Můžeme to zapsat takto:
2 a 0 je
To je jednoduché!
Můžete si to vyzkoušet na dalších příkladech.
Vezměte si na pomoc nějaké kostky nebo žetony.
1 a 0 je
4 a 0 je
5 a 0 je





10
Procvičíme si přičítání 0, 1 a 2.
Nejdříve vás chci seznámit se dvěma novými znaménky.
Znaménko + je totéž jako a.
Znaménko = je totéž jako je.
Procvičme si to.
3+0=
4+1=
3+ 2 =
Seznámení
se znaménky
= a +
2+ 1=3






       

internetové knihkupectví - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s.