načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Vidím do tebe! Už vím, jak funguješ – Martin Betschart

Vidím do tebe! Už vím, jak funguješ

Elektronická kniha: Vidím do tebe! Už vím, jak funguješ
Autor: Martin Betschart

Autor v knize předává znalost lidí, která je třeba, aby vaše vztahy s okolím byly šťastné a produktivní. Pomocí názorných příkladů vysvětluje a nabízí rady a tipy, které můžete okamžitě vyzkoušet. Nakladatelská anotace. Kráceno. Typologie ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  229
+
-
7,6
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma ELEKTRONICKÁ
KNIHA

hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2%hodnoceni - 83.2% 100%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2015
Počet stran: 203
Rozměr: 21 cm
Úprava: ilustrace
Vydání: První vydání
Spolupracovali: překlad Aneta Hubinová
Skupina třídění: Vývojová psychologie. Individuální psychologie
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-5684-4
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autor v knize předává znalost lidí, která je třeba, aby vaše vztahy s okolím byly šťastné a produktivní. Pomocí názorných příkladů vysvětluje a nabízí rady a tipy, které můžete okamžitě vyzkoušet. Typologie osobnosti založená na třech odlišných dominujících oblastech mozku.

Popis nakladatele

ZNALOST LIDSKÉ POVAHY JE KLÍČEM K ÚSPĚCHU!.
Pokud víte, na co se máte zaměřit a čemu věnovat pozornost, je pro vás snadné druhé pochopit a získat na svou stranu. Jak ale dospět k tomu, abyste poznali, co na jiné lidi platí? Pomocí speciální typologie osobnosti založené na třech odlišných dominujících oblastech mozku, kterou v této knize představuje zkušený autor!
Zjistíte, jak každého člověka můžete podle vnějších znaků a projevů zařadit do jednoho ze tří základních typů či jejich kombinací. Dozvíte se, jak daný typ uvažuje, co je pro něj důležité, a na základě toho i jak s ním nejlépe komunikovat, abyste předešli konfliktům a nakonec dosáhli svého.
Autor vám v knize předává přesně tu znalost lidí, která je třeba, aby vaše vztahy s okolím byly šťastné a produktivní. Pomocí názorných příkladů vysvětluje a nabízí rady a tipy, které můžete okamžitě vyzkoušet.
Typologii výborně využijete v osobním životě: pomůže vám lépe odhadnout pekaře, sousedku, pracovníka v bance za přepážkou i profesorku na vysoké a dobře s nimi vycházet. Ale i v pracovním světě pro ni najdete mnohá uplatnění: při výběru spolupracovníků, při vedení lidí, jednání s kolegy a šéfy, vyjednávání se zákazníky apod.
Čtivá, srozumitelná a příklady nabitá knížka je určena každému, kdo chce lépe chápat a znát druhé.

„Umění spočívá v tom používat škatulky, ale přesto je nechat otevřené.“
– osobní kouč Boris Grundl (už vím, jak funguješ : nová typologie osobnosti)

Další popis

Víte, na co se zaměřit, abyste druhé snáze pochopili a získali na svou stranu? Díky zcela nové typologii osobnosti, založené na třech dominujících oblastech mozku, se naučíte prokouknout druhé lidi i lépe poznat sami sebe a využívat své znalosti ku prospěchu všech v soukromém i pracovním životě.


Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Martin Betschart - další tituly autora:
Vidím do tebe! Už vím, jak funguješ Vidím do tebe! Už vím, jak funguješ
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

M. Betschart

Už vím,

jak funguješ

Vidím

do tebe!

vidím do tebe!

už vím, jak funguješ

Martin Betschart

nová

typologie

osobnosti



Grada Publishing

Už vím,

jak funguješ

Vidím

do tebe!

nová

typologie

osobnosti

Martin Betschart


Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí být

reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez předchozího pí

semného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy bude trestně stíháno. Martin Betschart Vidím do tebe! Už vím, jak funguješ Přeloženo z německého originálu knihy Martina Betscharta Ich weiss, wie du tickst. Wie man Menschen durchschaut, vydaného nakladatelstvím Orell Füssli Verlag AG, Curych, Švýcarsko, 2011. Copyright © 2011 Orell Füssli Verlag AG, Zurich, Switzerland All rights reserved Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 6014. publikaci Překlad Aneta Hubinová Odpovědný redaktor Petr Somogyi Grafická úprava a sazba Eva Hradiláková Ilustrace v knize Wolfgang Dietzel (str. 48, 93, 94, 96, 97) Fotografie v knize Martin Betschart (str. 105, 106, 107) Návrh a zpracování obálky Eva Hradiláková Počet stran 208 První vydání, Praha 2015 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. Czech Edition © Grada Publishing, a.s., 2015 Cover Photo © fotobanka allphoto ISBN 978-80-247-5961-6 (ePub) ISBN 978-80-247-5960-9 (pdf ) ISBN 978-80-247-5684-4 (print)

Obsah

O autorovi ................................................................................................................................................. 7

Předmluva ................................................................................................................................................. 9

1. Jak lidé fungují  ........................................................................................................................... 13

Od prvního dojmu k profesionální znalosti lidí ................................................................... 17

Jak se lidé zařazovali dříve ............................................................................................................... 19

Struktura knihy ....................................................................................................................................... 24

Od nevědomé neznalosti k nevědomé znalosti ................................................................. 25

Jak se vyznáte v lidech? ..................................................................................................................... 26

2. Poznejte sebe i ostatní ........................................................................................................ 29

Pohled do řídicího centra: model tří mozků ......................................................................... 29

Mozek a osobnost ................................................................................................................................. 34

Proč fungujeme tak, jak fungujeme – původ našeho chování .................................. 36

Červený, zelený a modrý – znaky tří hlavních typů .......................................................... 38

Tyrkysová, oranžová, fialová a duhová – smíšené typy .................................................. 44

Jak funguji já sám? Sebepoznání je prvním krokem ....................................................... 47

3. Kdo stojí přede mnou? (Pohled do nitra) ...................................................... 57

Typické chování v běžném životě ............................................................................................... 57

Nálada a rozpoložení na večírku: každý typ je jiný ........................................................... 59

Když hladina adrenalinu stoupá – chování ve stresu ...................................................... 63

Práce, tým a time management ................................................................................................... 65

Rozhodování a řešení problémů .................................................................................................. 72

Komunikace s ostatními .................................................................................................................... 81

4. Odhadnu vás na první pohled ................................................................................... 91

Typy podle stavby těla ....................................................................................................................... 91

Kdyby chlebíčky uměly mluvit – typické chování u jídelního stolu ........................ 98

Porozumět řeči těla ostatních ...................................................................................................... 100

Poznáte, kdo je jaký typ? ............................................................................................................... 103

5. Znalost lidí v každodenním životě ...................................................................... 109

V souladu s ostatními – co lidi motivuje ................................................................................ 109

Jak funguje moje polovička – partnerský vztah ............................................................... 122

Jak funguje mé dítě – výchova .................................................................................................... 125

Jak fungují nadřízený a kolegové – pracovní život ......................................................... 132

Jak funguje zákazník – obchodní jednání ............................................................................ 144

6. Co děláme špatně? ................................................................................................................ 153

Když to nefunguje – negativní vzorce v chování a řeči ................................................ 153

Pozor na filtry vnímání a chyby v úsudku ............................................................................. 164

Fungujeme autenticky ..................................................................................................................... 180

Triky a manipulace .............................................................................................................................. 184

Jak se můžeme poučit ...................................................................................................................... 192

7. Slovo na závěr: více harmonie a úspěchu .................................................. 197

Řešení cvičení z knihy ............................................................................................................... 199

Poděkování ............................................................................................................................................ 200

Literatura .................................................................................................................................................. 201

O autorovi

Martin Betschart je specialistou na psychologii

úspěchu, motivaci a znalost lidí. Těší se výborné

pověsti jako kouč, hlavní řečník na konferen

cích a  v  televizi, je autorem několika bestsel

lerů. Od roku 1985 navštívilo jeho kurzy přes 250 000 účastníků. Jako kouč pracoval pro mnoho významných firem. Několikrát bylo jeho jméno zmíněno i v médiích. Široké veřejnosti je známý díky svému pořadu Martin Betschart Kommunikations- Ta l k (Martin Betschart: Na slovíčko o komunikaci – pozn. překl.), vysílanému na švýcarské soukromé televizní stanici. V roce 2007 byl zvolen koučem roku. Patří do žebříčku stovky nejlepších světových a v letech 2008 a 2009 získal cenu Conga Award. Tématem typologie lidí se Martin Betschart zabývá již přes 25 let. Prozkoumal všechny možné modely a  vyzkoušel je i v  praxi. V 80. letech přišel se spojením tehdy revolučního neurolingvistického programování (NLP) a biostrukturální analýzy Rolfa Schirma. Zjednodušil poznatky z NLP a doplnil je dalším modelem, který se neomezoval pouze na jednu ideologii nebo teorii. Martin Betschart je považován za pragmatického kouče s obrovskými zkušenostmi. Protože je především červený typ, motivují ho výzvy, i když je finančně svobodný a nezávislý. Sekundární Vidím do tebe! podíl zeleného typu se pak u něho postará o to, že se zajímá o lidi se všemi jejich vlastnostmi. Vše, co se týká jeho nejslabší modré stránky, se Martin snaží delegovat co nejdále. Je pro něj důležité být autentický a usiluje o to, aby se všeho, co předává ostatním ve svých přednáškách a kurzech na téma znalost lidí, motivace, psychologie úspěchu a blahobytu, sám také držel. Pokud zrovna Martin Betschart nepřednáší nebo nevede kurzy, pak čte, cestuje a zabývá se výzkumem. Žije ve Švýcarsku, na Mallorce a v Asii. www.martinbetschart.ch www.ichweisswiedutickst.com Spojit se s ním můžete i přes následující sociální sítě a webové stránky: • Wikipedia: http://de.wikipedia.org/wiki/Martin_Betschart • Xing: http://www.xing.com/profile/martin_betschart • Twitter: http://www.twitter.com/MartinBetschart • Facebook:

http://www.facebook.com/Martin.Betschart.Erfolgswissen • linkedin:

http://ch.linkedin.com/pub/martinbetschart/14/961/58a • beUnic: https://www.beunic.com/experten/martinbetschart

9

Předmluva

Brána věznice se zavřela. Následoval jsem zachmuřeného strážné

ho se širokými zády a s knírkem do jednoduše zařízené místnos

ti pro návštěvy. Za chvíli přivede prvního muže, se kterým mám

domluvené setkání. Ozbrojená loupež, předtím seděl za těžké

ublížení na zdraví. Ajaj. Snad toho daňového podvodníka stihnu

ještě dnes před obědem. Odpoledne jsou na programu násilník

a drogový dealer. Zítra to má být ještě zajímavější, mám schůzku

s jedním opravdovým vrahem.

Přiznávám, že mé první setkání s typologií lidské osobnosti bylo

zvláštní. V rámci své disertační práce jsem zjišťoval, jaké procen

to odsouzených trpí poruchou osobnosti a o jaké onemocnění se

nejčastěji jedná. Je možné, že by trestné činy spíše než s rozděle

ním na „dobré“ a „špatné“ souvisely právě s extrémními podoba

mi lidské povahy? Těch 120 diagnostických rozhovorů za mříže

mi patří bez debat k nejzajímavějším zážitkům mého života. Díky

nim jsem ale zažil i nečekané sebeuvědomění. Co myslíte, čeho si

asi tak začnete všímat, když se od rána do večera zabýváte poru

chami osobnosti? Přesně tak: poruch osobnosti. A to úplně všude.

Pekař, sousedka, pracovník v bance za přepážkou, profesorka na

vysoké škole – ti všichni najednou přestali být normální. A něja

kým záhadným způsobem to platilo i pro mě...

10

Vidím do tebe!

Dnes už vím, že to, co jsem si tehdy jako student s poněkud aro

gantní samozřejmostí představoval pod typologií osobnosti, ne

bylo nic jiného než aplikace jedné šablony vnímání, která však

byla vytvořená pro jiný účel. Všechny jsem měřil jedním metrem.

Tehdy mi ještě nedošlo, že mé diagnostické škatulky měly se zna

lostí lidí společného velmi málo, spíše se hodily pouze pro svět

osobnostní patologie.

Proč vám to ale vyprávím? Tehdy by se mi kniha, kterou právě

držíte v ruce, velmi hodila. Kniha, která dokáže názorně vysvět

lit rozdíly mezi lidmi, aniž by je slepě škatulkovala. Kniha, jejímž

základem nejsou akademické rozpravy se sáhodlouhými dotazní

ky a diagnostickými rozhovory, ale která mi každý den pomůže

lépe odhadnout pekaře, sousedku, pracovníka v bance za přepáž

kou a profesorku na vysoké škole tak, abych porozuměl tomu, jak

fungují. Tak, abych se před nimi neuzavíral, ale dokázal se pro ně

otevřít. Abychom si lépe rozuměli. Hodila by se mi kniha, která

mě naučí místo osobnostní patologie znát lidskou osobnost. Co se

skrývá za jednáním toho nebo onoho člověka? V práci, v osobním

životě? Podle čeho to poznám? Jaký typ jsem já sám? Co to zna

mená pro komunikaci s ostatními? Jak můžu využít znalost lidí ku

prospěchu všech? Kde a jak nám tato dovednost pomáhá se sblížit

a žít lépe?

Zkrátka, tehdy by se mi hodil Martin Betschart jako kouč. Protože

Martin není jen výborný mentální trenér, ale také perfektně rozu

mí ostatním. Má přesně tu znalost lidí, která je potřeba, abychom

se svým okolím mohli žít šťastný a produktivní život. Zároveň

Martin i v této knize (jako vždy) dokáže srozumitelně a pomocí

Předmluva

11

názorných modelů vysvětlit rady a tipy, které jsou k okamžitému

použití. Diagnostické škatulky definuje tak, abychom je my, čte

náři (v roli koučů) viděli, pochopili, mohli je ihned aplikovat, ale

přitom zůstali lidem otevření. Martin ovládá a předává dál právě

to, co náš vzácný přítel a kolega, osobní kouč Boris Grundl, vyjád

řil takto: „Umění spočívá v tom, že používáme škatulky, ale přesto

je necháváme otevřené.“

Přeji vám s touto skvělou knihou hodně zábavy a úspěchů, přesný

„diagnostický“ odhad lidí kolem vás a vás samotných – a jasně

definované, ale neustále pootevřené škatulky!

Vá š

Dr. Stefan Frädrich

13

Jak lidé fungují 

Ten nový chodí na společné porady jen zřídka a většinou pracuje za

zavřenými dveřmi. Jeho kolega Tomáš Kopecký je naštvaný, protože

kvůli němu nikdy nemůže probrat důležitá rozhodnutí týkající se

projektu společně s celým týmem. Zavřené dveře do kanceláře To

máš vnímá jako odmítnutí a když už se náhodou spolu o něčem

baví, pak je nový kolega většinou strohý. Sabina Holečková, která

ve firmě pracuje na stejných projektech, s nováčkem naopak vychází

skvěle. Nevadí jí, že často chybí na poradách, našla totiž jiný způ

sob, jak ho do dění ve firmě zapojit. Většinou energicky přiběhne do

jeho kanceláře, s hlavou plnou dobrých nápadů, a po krátké chvíli

získá téměř vždy jeho souhlas. Obzvlášť si cení toho, že ten nový

hned ví, jak její nápady krok za krokem prosadit v praxi, což ji po

vzbudí v tom, aby se hned pustila do práce. Tomáš Kopecký je oba

již několikrát pozoroval, jak se společně baví, a je rozčílený. „V tom

novém kolegovi se nevyznám. Jak je možné, že s ním Sabina vychá

zí tak dobře, zatímco já u něj nepochodím? Funguji jinak já, nebo

on?“ ptá se sám sebe.

1.

14

Vidím do tebe!

Když Helena Pokorná skončí v práci, vždy má na programu ně

jakou akci. Zavolá kamarádkám, aby se domluvily, kam se večer

půjde – do kina, do nově otevřené restaurace, do hospůdky za ro

hem nebo na rockový koncert. A může se vyrazit! Její přítel Richard

Šolc většinou zůstane doma sám. Je zklamaný, protože než se k sobě

nastěhovali, představoval si společné bydlení jinak. Po práci nemá

náladu na žádnou akci, a tak chtěl raději trávit večery s Helenou

před krbem. „Co jsem si to našla za pecivála! Je s ním všechno v po

řádku?“ ptá se občas Helena. Není se vztahem spokojená, protože

stále chodí někam bez partnera. Když pak čas od času dojde k hád

ce, způsobené oboustranným pocitem, že si nerozumí, v  duchu

se každý sám sebe ptá, zda se k sobě vůbec hodí a jestli by nebyl

lepší rozchod.

Vztek, zklamání a stres v blízkosti milovaných patří k běžným

„nepříjemnostem“ všedního dne a jistě si i vy vzpomenete na ně

které podobné „poruchy“. Možná jste po této knize sáhli právě

proto, že se v určitých situacích ptáte: „Jak se mám vlastně k ...

(partnerovi, dítěti, nadřízenému, kolegovi) chovat, aby udělal/a

to, co já chci, aby se stalo to, co si já přeji?“ Stejnou otázku slý

chám stále dokola i od účastníků svých kurzů. Odpověď zní: ano,

i od „problémových“ lidí je možné získat to, co chcete.

Často nám v tom brání naše zcela chybné domněnky. Máme určitá

očekávání, která by měl ten druhý splňovat. Rádi trávíme hodně

času tím, že chceme lidi okolo sebe měnit. Dáváme rady, o které se

dotyčný neprosil, nechce je slyšet a logicky si je také ani nevezme

k srdci. Spotřebujeme hodně energie na prosazování své „pravdy“

Jak lidé fungují

15

nebo požadavků u ostatních. Vychází to z následující myšlenky:

„Existují dva názory – můj a ten špatný.“ A pak také: „Já jsem

v pořádku, můj ... (partner, dítě, kolega atd.) ale ne.“ Naše přání

se ubírají tímto směrem: „Kéž by byli ostatní stejní jako já, pak

by bylo vše jednodušší.“ Možná by to opravdu bylo jednodušší,

kdo ví. Život by ale pak byl bezpochyby jednotvárnější, nudnější

a fádnější. Představte si, že by sedm miliard lidí na naší planetě

pobíhalo jako klony a z hlediska chování by se navzájem podobali

jako vejce vejci! V takto monotónním světě by nikdo nechtěl žít

a vy určitě také ne.

Jedna ze životních moudrostí, které jsme se všichni naučili, zní:

„Chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě.“ To

však nefunguje. Tato „životní moudrost“ se při bližším pozoro

vání ukáže jako životní hloupost. Správně by totiž bylo: „Chovej

se k ostatním tak, jak oni chtějí, aby ses k nim choval.“ Můžeme

si představit lidské chování uspořádané na dvou osách: jedna osa

představuje extrovertní a introvertní póly, druhá zaměření na lidi

versus zaměření na čísla, data a fakta. Vezměme si následující pří

pad: extrovert, který s ostatními jedná zpříma, se k druhým bude

chovat přesně tak, jak chce, aby se oni chovali k němu – otevřeně

a komunikativně. Jeho protějšek je ale introvertní a zaměřený spí

še na fakta. Proto vůbec nechápe, co po něm ten druhý chce, fun

guje totiž úplně odlišně. Neví, co si má s argumenty a způsobem

chování toho druhého počít a vůbec mu nerozumí. Každý mluví

o tom svém a v nejhorším případě dojde k nedorozumění.

+

16

Vidím do tebe!

Abychom se k ostatním mohli chovat tak, jak si to oni přejí, mu

síme si nejprve uvědomit, co je pro ně důležité. Co je jejich moti

vací, co se skrývá za jejich chováním, jaká jsou jejich přání a před

stavy? Jinými slovy: zjistit, jak jiní fungují, je otázkou znalosti lidí.

Znalost lidí je schopnost správně odhadnout, poznat a  posoudit

chování nebo charakter člověka a předvídat, jak bude myslet a jed

nat. jinak řečeno: znalost lidí znamená patřičně rozpoznat způsob

chování toho druhého a přizpůsobit se mu.

Klíčovými faktory pro tuto schopnost jsou životní zkušenost,

intuice, inteligence a moudrost. Znalost lidí není vrozená, ale

získává se kontaktem s větším množstvím lidí. Jistě znáte ten po

cit, když vám nějaký člověk „někoho připomíná“. A podle toho,

Extrovertní

Zaměření

na lidi

Extrovertní

člověk

zaměřený

na lidi

Zaměření

na fakta

a čísla

Introvertní

člověk

zaměřený

na fakta

Introvertní

Jak lidé fungují

17

zda máte s danou osobou dobré nebo špatné zkušenosti, pak také dotyčného posuzujete a snažíte se k němu patřičně chovat. Naše znalost lidí se většinou skládá z  nesystematického pozorování, které bylo v různých všedních situacích spíše náhodné – a proto může být i chybné. A teprve když protějšek přece jen nereaguje tak, jak bychom očekávali nebo si přáli, pochopíme, že náš odhad nebyl správný. Zradila nás znalost lidí. Není to s podivem, protože znalost lidí se nikde neučí. Ve škole, během vzdělávání a v práci se jednostranně klade důraz pouze na získávání odborných znalostí. Například vedoucí pozice jsou přidělovány výhradně na základě odborné kvalifikace. Odborná znalost je jednostranně kladena nad lidský rozum, proto je u nás mnoho odborníků, ale jen málo těch „rozumných“. Ve skutečnosti je to však tak, že úspěch člověka závisí jen zhruba z 15 % na odborných znalostech, avšak z 85 % na osobnosti.

„ ve světě plném lidí je znalost jejich uvažování klíčem k úspěchu

a životnímu štěstí.“ (s töger, jäger, 2004, s. 12) Od prvního dojmu k profesionální znalosti lidí Rozlišujeme různé stupně znalosti lidí, podle toho, jak přesné jsou naše odhady. Znalost lidí na první dojem nám dovoluje Vidím do tebe! odhadnout ostatní napoprvé. Tu ovládáme všichni, jinak bychom s lidmi kolem nás v běžném životě vůbec nemohli vycházet. Přesto ale může být první dojem také chybný, jak vyplývá z výsledků jedné vědecké studie: pokusné osoby byly již po 250 mi- lisekundách schopné zařadit někoho jako panovačného, emotivního, sympatického, zákeřného, inteligentního nebo nudného. Přibližné vnímání neznámých rysů obličeje stačilo k tomu, aby probandi posoudili charakter dané osoby. Je téměř zbytečné vysvětlovat, že za těmito úsudky se skrývá více než velké množství předsudků a chybných odhadů. A je to ještě horší: pokusné osoby nebyly schopné ani po důkladném prozkoumání obličejů svůj úsudek opravit nebo zpochybnit. Neškolená znalost lidí je příliš často založená na metodě pokus-omyl. To pak vyústí ve škatulkování, které opravdu nepomáhá prohlédnout nebo pochopit ostatní, naopak je dokonce zavádějící. V  nejhorším případě je celý vztah zničený dříve, než stačíme přijít na to, jak náš protějšek opravdu funguje. Raději se tedy nebudeme spoléhat na první dojem, ale podíváme se na dotyčného důkladněji.

profesionální znalost lidí začíná v okamžiku, kdy dáme sbohem pře

dem vytvořeným názorům a předsudkům týkajícím se ostatních, při

setkání vědomě vypneme autopilota a přestaneme se k lidem cho

vat podle našeho „osvědčeného receptu“. Pro rozvoj profesionální znalosti lidí potřebujeme následující tři věci:



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.