načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Slyšet neviděné/Vidět neslyšené - Vladimír Merta

Slyšet neviděné/Vidět neslyšené
-16%
sleva

Kniha: Slyšet neviděné/Vidět neslyšené
Autor:

Monografie pojednává o hudbě ve filmu - jevu éterickém, pomíjivém a neuchopitelném slovy. Dnešní technologie filmového záznamu se neustále vyvíjejí, ale všichni tvůrci stále řeší ... (celý popis)
Titul doručujeme za 6 pracovních dní
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  490 Kč 412
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
13,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Galén
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 19.12.2017
Počet stran: 393
Rozměr: 23 cm
Úprava: tran
Jazyk: česky
Vazba: kniha, vázaná vazba
ISBN: 9788074922992
EAN: 9788074922992
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

V. Merta, publiku známý jako originální hudební autor a interpret, je rovněž publicistou, spisovatelem, fotografem, vystudovaným architektem a filmovým režisérem. Kromě toho je i autorem filmové hudby. V této knize vycházel především ze své zkušenosti psaní hudby pro dětské animované filmy, vlastní povahu práce skladatele pak hlouběji nahlédl při přednášení o svých zkušenostech před studenty FAMU. Jako autor předkládá syntézu obecně platných principů i popis svých konkrétních zkušeností s psaním a nahráváním filmové hudby v domácím studiu. Text prokládají praktické návody a triky pro nahrávání ze zákulisí muzikantské kuchyně, jsou zde i komentáře k řadě filmových profesí a názory hudebníků. Pro orientaci v bohatě členěném textu je k dispozici i jmenný, věcný a názvový rejstřík a seznam použité literatury. Zkušený hudebník s praxí komponování hudby k animovaným dětským filmům těží v této publikaci z vlastní profesionální zkušenosti, zároveň promýšlí postavení tvůrce filmové hudby z hlediska širších, obecně platných principů.

Popis nakladatele

Monografie pojednává o hudbě ve filmu - jevu éterickém, pomíjivém a neuchopitelném slovy. Dnešní technologie filmového záznamu se neustále vyvíjejí, ale všichni tvůrci stále řeší odvěké otázky: Proč znovu a znovu skládat hudbu ke stále unifikovanějším filmům? Mluví režisér a skladatel stejnou řečí? Kde začíná svoboda skladatele a končí služebnost společnému dílu? Jak vnímá film skladatel, režisér filmu nebo divák? Kde se stýká univerzální citlivost s egoismem tvůrčí vášně? Obohacují se navzájem, nebo jen parazitují na dobovém a módním?
Autor knihy se k psaní hudby pro dětské animované filmy dostal v dobách, kdy nesměl jako folkový písničkář veřejně vystupovat. Jako zkušený profesionální hudebník umí hrát i na improvizované nástroje a zvládl práci ve studiu. Vlastní povahu práce skladatele hlouběji nahlédl později, když začal přednášet své zkušenosti studentům FAMU, jimž setkání s živým hudebníkem mnohdy výrazně pomohlo při orientaci ve světě tónů.
Nejvýznamnější přínos této odborné publikace je v syntéze obecně platných principů a popisu vlastních zkušeností s psaním a nahráváním filmové hudby rukodělně v domácím studiu. Text je prokládán praktickými návody a triky pro nahrávání, názorně ukazující zákulisí muzikantské kuchyně. Připojené komentáře řady filmových profesí a vyznání hudebníků pak doplňují pokus o ucelený pohled na předmět a rozšiřují práci nad rovinu autorovy možná teoreticky omezené, zato ale prožité a stále korigované zkušenosti.
Obsah:
Jak číst knihy o hudbě? (Múzičnost, muzikalita, amúzie * Mozek, oko a ucho * Mág a magie hudby na úsvitu kulturních dějin * Historické pozadí a jeho stylizace * Orgiastické rituály, erós a moc * Moc hudby na pozadí doby * Melodie a atonalita * Proměny hudební stavby * Melodie řeči a vypravěč * Animace, móda, trh a média * Demokracie hudby a etika * Politizace hudby, etika a zneužití hudby mocí * Klišé a alternativa * Skladatel a spektákl * Kulturní imperialismus globálního popu * Tanec a rytmické gesto * Hudba a originalita * Fascinace hlasem * Vnímání hudby tělem * Jak posloucháme hudbu ve skutečném životě, jak ve filmu? * Absolutní svoboda hudby a generační tabu * Pravdivost a pravděpodobnost hudebního dramatu * Muzikantský slabikář) * Múzické aspekty filmové řeči (Vzdělání, nebo intuice? * Symbióza hudby a filmu * Kořeny hudby pohledem filmaře * Skrytá hudba obrazů - jak slyšet viděné? * Obraznost a hudba * Hudba a vizualita * Melodie jako příběh * Sny a realita * Herec, loutka a gesto * Jak slyšet sama sebe? * Hudební představa * Umění neříct vše * Velký příběh víry * Hudebnost příběhu * Umění naslouchat * Konvence a komerce * Skladatel jako demiurg stylu * Mýtus a skutečnost * Hudební drama * Funkce scénické hudby * Hudební smog v animovaném filmu * Proměny vnímání zvuku v prostoru příběhu * Hudebník a scénář * Role vypravěče * Vjem, počitek a prožitek * Diktatura paní Módy) * Psychologie smyslu, překonávání hranic (Synkretické vnímání * Nástrojové barvy * Překonávání hranic) * Skladatel v továrně na umění (Racionální vyprávění, nadsázka a klam * Sound canvas - organizace zvukového materiálu * Vizuální inspirace a hudební příběh * Filmový čas a temporytmus) * Hudba a divák (Hranice symfonického kýče * Krása není líbivá * Dotvoření nahrávky * Eklektik a originál * Technologie a stylové roviny filmu * Styly animace a kompozice * Kouzlo hudebního motivu * Mezižánry a mobilita animace * Fiktivní realita a skutečnost * Herec a animátor * Scénická hudba a žánr * Dětská hudba - nebo hudba zdětinštělých skladatelů? * Polopravdy a klišé * Stisk doby * Amatér ve studiu * Skladatel-interpret v domácím studiu * Vzorce prostorového vnímání * Setrvalost práce a vrtkavost úspěchu * Pravda fikce a klam realismu* Recyklace historických záznamů * Gender a krása)* Myšlení nástrojem (Povaha hudebníka - inspirace a náhoda * Konvence a inovace * Krást či nekrást? * Triky z domácího studia * Charaktery postav a nástrojů * Instrumentace charakterů * Věčný začátek * Skladatel, nebo filmař? * Charisma příběhu * Originální kopie * Hudba tváře * Kritická stadia při nasazování hudby * Vidět slyšené - nebo slyšet viděné? * P. S.) * Použitá literatura * O autorovi * Souhrn * Summary * Jmenný rejstřík * Názvový rejstřík * Věcný rejstřík

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Jak číst knihy o hudbě?

Múzičnost, muzikalita, amúzie

Mozek, oko a ucho

Mág a magie hudby na úsvitu kulturních dějin

Historické pozadí a jeho stylizace

Orgiastické rituály, erós a moc

Moc hudby na pozadí doby

Melodie a atonalita

Proměny hudební stavby

Melodie řeči a vypravěč

Animace, móda, trh a média

Demokracie hudby a etika

Politizace hudby, etika a zneužití hudby mocí

Klišé a alternativa

Skladatel a spektákl

Kulturní imperialismus globálního popu

Tanec a rytmické gesto

Hudba a originalita

Fascinace hlasem

Vnímání hudby tělem

Jak posloucháme hudbu ve skutečném životě, jak ve

filmu?

Absolutní svoboda hudby a generační tabu

Pravdivost a pravděpodobnost hudebního dramatu

Muzikantský slabikář

Múzické aspekty filmové řeči

Vzdělání, nebo intuice?


Symbióza hudby a filmu

Kořeny hudby pohledem filmaře

Skrytá hudba obrazů - jak slyšet viděné?

Obraznost a hudba

Hudba a vizualita

Melodie jako příběh

Sny a realita

Herec, loutka a gesto

Jak slyšet sama sebe?

Hudební představa

Umění neříct vše

Velký příběh víry

Hudebnost příběhu

Umění naslouchat

Konvence a komerce

Skladatel jako demiurg stylu

Mýtus a skutečnost

Hudební drama

Funkce scénické hudby

Hudební smog v animovaném filmu

Proměny vnímání zvuku v prostoru příběhu

Hudebník a scénář

Role vypravěče

Vjem, počitek a prožitek

Diktatura paní Módy

Psychologie smyslu, překonávání hranic

Synkretické vnímání


Nástrojové barvy

Překonávání hranic

Skladatel v továrně na umění Racionální vyprávění, nadsázka a klam Sound canvas - organizace zvukového materiálu (zvuková architektura filmu) Vizuální inspirace a hudební příběh Filmový čas a temporytmus

Hudba a divák Hranice symfonického kýče Krása není líbivá Dotvoření nahrávky Eklektik a originál Technologie a stylové roviny filmu Styly animace a kompozice Kouzlo hudebního motivu Mezižánry a mobilita animace Fiktivní realita a skutečnost Herec a animátor Scénická hudba a žánr Dětská hudba - nebo hudba zdětinštělých skladatelů? Polopravdy a klišé Stisk doby Amatér ve studiu (low-tech a špatná hudba) Skladatel-interpret v domácím studiu Vzorce prostorového vnímání Setrvalost práce a vrtkavost úspěchu Pravda fikce a klam realismu Recyklace historických záznamů Gender a krása

Myšlení nástrojem

Povaha hudebníka - inspirace a náhoda

Konvence a inovace

Krást či nekrást?

Triky z domácího studia


Charaktery postav a nástrojů

Instrumentace charakterů

Věčný začátek

Skladatel, nebo filmař?

Charisma příběhu

Originální kopie

Hudba tváře

Kritická stadia při nasazování hudby

Vidět slyšené - nebo slyšet viděné?

P. S.

Použitá literatura

O autorovi

Souhrn

Summary

Jmenný rejstřík

Názvový rejstřík

Věcný rejstřík




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist