načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Veselé diktáty a doplňovačky – Hurá do kuchyně (5. třída) -- 5. třída – Eva Mrázková

Veselé diktáty a doplňovačky - Hurá do kuchyně (5. třída) -- 5. třída
-11%
sleva

Kniha: Veselé diktáty a doplňovačky - Hurá do kuchyně (5. třída)
Autor: Eva Mrázková
Podtitul: 5. třída

Diktáty nemusí být vždy nuda! Diktáty někdy v dětech vyvolávají obavy. Pomocí cvičebnice Veselé diktáty a doplňovačky se je snažíme dětem podat v přístupnější formě. Máme při tom na paměti dvě důležitá pravidla – „opakování dělá mistra“ a ... (celý popis)
Titul je na partnerském skladu >50ks - doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  139 Kč 124
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
4,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2013
Počet stran: 64
Rozměr: 167 x 225 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Spolupracovali: ilustrace Jan Šenkyřík
Skupina třídění: Čeština
Literatura pro děti a mládež (naučná)
Vazba: brožovaná, šitá 2 skobkami (sešitová)
Téma: čeština, pravopis, diktáty, cvičení, učivo, základní, školy, 811.162.3`35, 811.162.3, 81`35
Datum vydání: 9. 10. 2013
Nakladatelské údaje: Brno, Edika, 2013
ISBN: 9788026603702
EAN: 9788026603702
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Diktáty nemusí být vždy nuda! Diktáty někdy v dětech vyvolávají obavy. Pomocí cvičebnice Veselé diktáty a doplňovačky se je snažíme dětem podat v přístupnější formě. Máme při tom na paměti dvě důležitá pravidla – „opakování dělá mistra“ a „škola hrou“. Použili jsme pravopisné oříšky, které děti postupně louskají v 5. třídě , v příbězích sourozenců Adama a Elišky. Děti jsou na jejich další osudy zvědavé, proto pak k psaní diktátu necítí takovou nechuť, některé se na ně dokonce těší. Texty lze použít dvojím způsobem, který zvolíte podle zralosti dítěte nebo obtížnosti probíraného jevu. Buď můžete dítě nechat v první části doplnit chybějící písmena, nebo mu text podle klíče v závěru nadiktovat. Knížka je vhodná k procvičování pravopisu ve škole i doma. Cvičebnice se zaměřuje na tyto jevy: - předpony ob-, v- (psaní bě/bje, vě/vje), z(e)-, s(e)- , vz(e)-; - skloňování podstatných jmen rodu mužského – vzor předseda a soudce; - opakování skloňování podstatných jmen rodu ženského, středního, mužského; - skloňování a stupňování přídavných jmen tvrdých, měkkých, přivlastňovacích; - skloňování zájmen já, ty, se, my, vy, ten, náš, on, ona, ono; - shoda podmětu s přísudkem; - skloňování číslovek. Přejeme vám hodně zábavy při procvičování pravopisu! (hurá do kuchyně!)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Eva Mrázková - další tituly autora:
Jazykové hrátky se jmény Jazykové hrátky se jmény
Deskové hry. Procvičujeme ruštinu Deskové hry. Procvičujeme ruštinu
Klasické české pohádky Klasické české pohádky
České pověsti - angličtina -- anglicko-české vydání České pověsti - angličtina
Hrátky s vyjmenovanými slovy -- křížovky, osmisměrky, doplňovačky a jiné rébusy Hrátky s vyjmenovanými slovy
České pohádky pro malé děti České pohádky pro malé děti
 
Ke knize "Veselé diktáty a doplňovačky - Hurá do kuchyně (5. třída) -- 5. třída" doporučujeme také:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

9

Skloňování podstatných jmen rodu

mužského – vzor předseda

Skloňování podstatných jmen rodu

mužského – vzor předseda

• Doplňte správné koncovky.

01

Přednost_ stanice zapískal a vlak

se rozjel. Eliška všem vypráví, že

jedeme na výlet do zoo. Jede také

babička s děd_ Old_. Babička

požádala děd_, ať jede s námi. Prý

by ve městě dva neposed_ a nezbed_ těžko zvládala. Myslel

jsem si, že je babička větší hrdin_.

02

O děd_ se říká, že je nemluv_. Děd_ je teď v  důchodu.

Je invalid_, bolí ho záda. Býval bagrist_. S děd_ Old_ je

ale zábava. Je zapáleným fotbalist_. Vypráví veselé zážitky

s fotbalist_, někdy se zmíní o  hokejist_ nebo volejbalist_.

p

o

d

s

ta

tn

á

podstatná

jm

é

n

a

jména


10

Skloňování podstatných jmen rodu

mužského – vzor soudce

03

Povídal jsem děd_, že bych chtěl být tenist_. Tenis teď

trénuju u tatínkova koleg_. Někdy se mnou trénuje i jeden

gymnazist_, ale s ním mě to moc nebaví. O předsed_

tenisového klubu se říká, že je hodně přísný. Já jsem si ale

předsed_ klubu oblíbil.

Skloňování

podstatných jmen

rodu mužského –

vzor soudce

• Doplňte správné koncovky.

01

Výdejc_ lístků do zoo se mile usmíval. Také prodejc_

zmrzliny se usmívali. Jenom se správc_ zoo dnes asi nebude

žádná legrace. Správc_ se mračil a něco právě vytýkal

průvodc_ po zoo. Jednomu průvodc_ se spílání správc_

nelíbilo a  s  panem správc_ se přel.

p

o

d

s

ta

tn

á

podstatná

jm

é

n

a

jména


11

Souhrnné opakování skloňování podstatných jmen

rodu ženského, středního, mužského

02

Ujal se nás mladý průvodc_. Nejprve jsme procházeli kolem

tabule se jmény dárc_. Eliška říkala průvodc_, že by také chtěla

být ochránc_ nějakého zvířete. Nejradši by asi byla vůdc_ celé

opičí tlupy. Zdá se mi, že Eliška moc nechápe, co dárc_ dělají.

03

Průvodc_ nás odvedl ke kleci s  opicemi. Eliška se nabízela

vůdc_ opic, že mu bude dělat poradc_. Opičák dál hrál svoji

roli vůdc_ tlupy a  svůdc_ nejsilnějších samic. O  Elišku jako

poradc_ vůbec nestál. Eliška se hněvala. Mladý průvodc_ se

smál a dělal opičímu vůdc_ obhájc_.

Souhrnné opakování skloňování

podstatných jmen rodu ženského,

středního, mužského

• Doplňte správné tvary podstatných jmen.

01

Výlet s babičk_ a děd_ se nám moc líbí. Nehoníme se

od jednoho výběh_ ke druhému, od klec_ ke klec_.

SS

p

o

d

s

ta

tn

á

podstatná

jm

é

n

a

jména


12

Souhrnné opakování skloňování podstatných jmen

rodu ženského, středního, mužského

Zastavujeme se jen u  výběh_

zvířat, která nás opravdu zajímají.

Třikrát jsme si dali zmrzlin_

a jednou cukrovou vat_.

Několikrát jsme pili přeslazenou

limonád_ z  plastového kelímk_.

02

V  klid_ jsme se potočili na kolotoč_a  skotačili na skákacím

hrad_. Babičk_ nechala Elišk_ i  mě brouzdat v  rybníčk_

a  neměla obav_, že dostaneme rým_ a  kašel. Děd_ nám

koupil lízátk_. Jezdili jsme na poník_ a  mohli ve výběh_

hladit ovc_ a  kůzl_.

03

Dědečk_ a babičc_ se zalíbil koutek s  domácími zvíř_, která

se dříve našla na každém dvork_ na vesnic_. Posadili se na

lavičc_ u  ohrad_ a  dívali se na nás vnouč_. Elišk_ běhala

za kůzl_ a  objímala je kolek krk_. Kůzl_ se to moc nelíbilo

a  schovávala se před mou sestřičk_ do chlívk_.

p

o

d

s

ta

tn

á

podstatná

jm

é

n

a

jména


13

Souhrnné opakování skloňování podstatných jmen

rodu ženského, středního, mužského

04

Já jsem ve výběh_ hladil ovc_. Ovečk_ se soustředily na

pastv_. Jejich stádečk_ bylo soustředěné v roh_ výběh_

a  jiná zvíř_ mezi ně nechodila. Eliška nadšeně sledovala

káčátk_ a  kuřátk_. Nosila mláďátk_ zrnk_ obil_a  chtěla

hladit jejich křidélk_. Kachn_ a  kvočn_ si své potomk_

raději odvedly stranou, jinak by je to naše děvč_ samou

lásk_ umačkalo.

05

Musím pak říct maminc_, že není potřeba procházet úplně

celou zoologickou zahrad_. Buvol_ a pakon_ na kopc_

můžeme úplně klidně vynechat. Není nutné přečíst každou

cedulk_ s  popis_, kde zvíř_ bydlí, a s údaj_ o jejich

březost_. Ale musím to říct maminc_ s  opatrnost_.

Zdá se mi totiž, že mamink_ má o  prohlídc_ trochu jiné

představ_.

p

o

d

s

ta

tn

á

podstatná

jm

é

n

a

jména


14 Shoda podmětu s přísudkem

Shoda podmětu s přísudkem

• Doplňte chybějící písmena.

01 Už tři dny svítil_ sluníčko a  teploty stoupal_. Babička a děda se s námi vypravil_ na koupaliště. Babička a Eliška připravil_ věci k  vodě a  nachystal_ svačinu. Všechno naskládal_ do velké tašky. Já a děda jsme pak tašku nesl_. Věci v  tašce byl_ hodně těžké.

02 Babička a  Eliška se uvelebil_ pod slunečníkem. Já a dědeček jsme hned vyrazil_ do bazénu. Eliška za chvilku přiběhl_ za námi. Uspořádal_ jsme velikou vodní bitvu. Cákal_ jsme a výskal_. Eliška a  já jsme chtěl_ dědečka porazit. Ostatní děti také dost křičel_. Oba plavčíci byl_ v  pohotovosti.

03 Dědečka jsme neporazil_, ale výhra nám utekl_ o fous. Před skluzavkami a  tobogány stál_ fronty dětí. Postavil_ jsme

s

h

o

d

a

shoda


15Shoda podmětu s přísudkem

se za ně. Dědeček šel za babičkou pod slunečník a  společně

nás sledoval_. Eliška potkal_ děvčata z  naší ulice. Děvčata

pořádně řádil_. Plavčíci se je snažil_ trochu uklidnit.

Děvčata se uculoval_ a trochu se styděl_.

04

A vtom se od západu přihnal_ černá mračna. Babička

a dědeček usoudil_, že tyto mraky nesou vodu. Rychle jsme

sbalil_ věci a  schoval_ se v  hostinci. A  za chviličku byl_ za

okny úplná tma. Nebe křižoval_ blesky a  burácel_ hromy.

Zemi bičoval_ proudy vody. Eliška a babička se k sobě

tulil_, protože naše děvče se bál_.

05

Babička a dědeček četl_ druhý den v novinách, že bouře

napáchal_ velké škody na majetku po celém kraji. Naštěstí

nebyl_ žádné oběti na životech. V  novinách ještě psal_,

že s odklízením spadlých stromů pomáhal_ dobrovolníci.

Chtěl_ jsme s  Eliškou pomáhat také, ale babička nám řekl_,

že jsme ještě malí. Trochu jsme se na ni za to zlobil_. s

h

o

d

a

shoda


16 Skloňování přídavných jmen tvrdých

Skloňování přídavných

jmen tvrdých

• Doplňte koncovky přídavných jmen.

01

Ráno jsme byli ospal_ a  unaven_.

Činorod_ babička ale rozhodla, že vyrazíme na velk_

nákup. Cel_ rozespal_ jsem donesl kuchařsk_ knihy.

Přečetl jsem, že na tvarohov_ dort potřebujeme dva balíčky

měkk_ tvarohu, čerstv_ vejce, mléko, meruňkov_ kompot,

vanilkov_ a mlet_ cukr, čokoládu na vaření a želatinu.

02

Hbit_ Eliška kontrolovala, co z potřebn_ věcí máme uloženo

ve spíži. Já jsem pak sepisoval dlouh_ nákupní seznam. S  tak

obrovsk_ nákupem si poradí jen velc_ a svalnat_ nosiči.

Mlsn_ Eliška mi šeptá roztřesen_ hláskem, abych na úpln_

konec seznamu připsal dva ovocn_ nanuky. Prý aby nám šlo

vaření lépe od ruky.

p

ř

íd

a

v

n

á

přídavná

jm

é

n

a

jména


17Skloňování přídavných jmen měkkých

03

Šli jsme do nedalek_ obchodu. Není v  něm sice tak

pestr_ výběr jako ve velk_ samoobsluze, ale je blizoučko.

Obrovšt_ nosiči tedy nebudou potřeba. Babička radši

nakupuje v  mal_ obchodech. V  obchodě jsou mil_ paní

prodavačky a  čerstv_ potraviny.

Skloňování přídavných

jmen měkkých

• Doplňte koncovky přídavných jmen.

01

Aktivn_ Eliška běhá kolem regálů

a  snáší do nákupn_ vozíku chybějíc_ potraviny. Já zatím

vzorně odškrtávám z nákupn_ seznamu. Dotlačili jsme

nákupn_ vozík k pokladně. Babička vyndala z bočn_ kapsy

nákupn_ tašky peněženku a  chtěla zaplatit.

02

Eliška pošeptala babičce do ucha zásadn__otázku. Babi,

máš u  sebe dost peněz? Babička nasadila zvláštn__ výraz

p

ř

íd

a

v

n

á

přídavná

jm

é

n

a

jména


18 Skloňování přídavných jmen přivlastňovacích

a prohlíží předn__, prostředn__ i  zadn__ přihrádku

peněženky. Eliška kulí své lan__ oči. Eliško, asi tě zaměstnají

tady v obchodn__ domě a  dnešn__ útratu budeš muset

odpracovat!

03

Já vidím v očích babičky legračn__ jiskřičky. Eliška se

nejistě rozhlíží po okoln__ regálech a stydí se před ciz__

paní pokladn__. Mám strach, že Eliška brzy začne ronit

krokodýl__ slzy. Babička se k ní sklání, hladí ji, pak zaplatí

a vydáváme se na zpátečn__ cestu.

Skloňování přídavných

jmen přivlastňovacích

• Doplňte koncovky přídavných jmen.

01

Po cestě posloucháme Eliščin_

povídání, jak se bála babiččin_

nejistoty při placení. Eliška by nechtěla poslouchat

prodavaččin_ povely! Tatínkov_ povídačky o babiččin_

p

ř

íd

a

v

n

á

přídavná

jm

é

n

a

jména




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.