načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry - Markéta Škodová; Vlastimil Nečas

Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry
-7%
sleva

Kniha: Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry
Autor: Markéta Škodová; Vlastimil Nečas

Kolektivní monografie přináší empirická šetření stejnojmenného projektu a komparační analýzy. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  188 Kč 175
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Professional Publishing
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2002
Počet stran: 148
Rozměr: 176x250
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Spolupracovali: autorský kolektiv Jan Červenka ... et al.
Jazyk: česky
Datum vydání: 30.04.2002
Nakladatelské údaje: Praha, Professional Publishing, 2009
ISBN: 978-80-7431-009-6
EAN: 9788074310096
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Kolektivní monografie přináší empirická šetření stejnojmenného projektu a komparační analýzy.

Popis nakladatele

Předkládaná publikace přináší hlavní empirická zjištění stejnojmenného projektu (Veřejná a mediální agenda: komparativní analýza tematizace veřejné sféry), který v letech 27-28 podpořila Grantová agentura Akademie věd ČR. Jeho řešitelem bylo Centrum pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i. (CVVM), a spoluřešitelem Institut komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd UK v Praze (IKSŽ).

Rozsáhlé empirické šetření, jemuž samozřejmě předcházela teoretická příprava, bylo logickým prvním krokem k výzkumu nastolování a distribuce témat v českém veřejném diskurzu, kde dosud výzkum daných parametrů a zaměření neproběhl.

Projekt zahrnul empirická šetření mediální a veřejné agendy a jejich následnou komparaci.

První kapitola knihy představuje stručný úvod do teorie konceptu agenda-setting a jejího zasazení do kontextu studia účinků masových médií. Vzhledem k tomu, že výzkumný tým věnoval výhradně teoretickým rámcům agenda-setting v rámci projektu jinou monografickou publikaci (Škodová, M. (ed.). 28. Agenda-Setting: teoretické přístupy. Praha: Sociologický ústav AV ČR, v.v.i.), nepovažovali editoři této knihy za nutné akcentovat diskurzivní, teoretické a historické pozadí konceptu v tak velké míře za zcela nutné. Čtenář se však i zde může seznámit se základními pojmy a genezí celého konceptu. Následujících pět kapitol již přináší podrobnější analýzy dat získaných v průběhu šetření, jako i popis metodologických úskalí a přístupů, které s sebou jednotlivé analýzy nesou.

Druhá kapitola knihy je věnována mediální agendě a taktéž základu celého konceptu: testování vzájemného vztahu agendy mediální a veřejné. Autor v ní na základě zkoumaného vzorku českých masových médií dochází k závěru, že jejich tematická agenda v daném časovém období vykazovala obdobné rysy. Ze souhrnných výsledků je pak zřejmé, že obsahy sledovaných médií jsou věnovány z velké části negativním jevům a tématům. Šest z deseti nejfrekventovanějších témat se týká kriminality, násilí, nehod, katastrof.

Třetí kapitola popisuje to, co obyvatelé ČR považovali za „nejvýznamnější celospolečenské události“ v průběhu druhého čtvrtletí roku 28, respektive jak v empirických šetřeních realizovaných v tomto období odpovídali na otevřenou otázku: „Jaké celospolečenské události z poslední doby považujete Vy osobně za nejvýznamnější?“ (tzv. MIP otázka).

Empirická data přitom pocházela jak ze speciálního panelového výzkumu uskutečněného v rámci grantového projektu, tak ze tří pravidelných kontinuálních šetření CVVM z dubna, května a června 28.

Ve čtvrté kapitole se čtenáři seznámí s hlavními výsledky komparační analýzy, která prokázala platnost klasické hypotézy agenda-setting jak na individuální, tak na makro-úrovni. Dále se podařilo ukázat, že na makro-úrovni nejen mediální agenda ovlivňuje veřejnou, ale existuje zde i opačný vztah.

Pátá kapitola nabízí analýzu dat získaných CVVM a seznamuje s prozkoumáním stability stranické identifikace v rámci panelového šetření, které metodologicky ukotvuje poslední, šestá kapitola.

Publikace jako celek tedy představuje hlavní výsledky unikátního šetření, které bylo prvním svého druhu v České republice a vzniklo v rámci projektu, díky jehož podpoře se čtenářům v českém jazyce dostaly první ucelené texty, věnované konceptu agenda-setting. (komparativní analýza tematizace veřejné sféry)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Markéta Škodová; Vlastimil Nečas - další tituly autora:
Mediální smrt konsenzu Mediální smrt konsenzu
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1. Nastolování agendy v kontextu výzkumu dlouhodobých účinků

médií a výzkumná tradice v ČR

(Markéta Škodová, Tomáš Trampota)

1.1. Agenda-setting a mediální účinky

2. Mediální agenda a korelační analýza

(Vlastimil Nečas)

2.1. Metodologie výzkumu mediální agendy a cíle analýzy

2.2. Popis vzorku

2.3. Obecná charakteristika získaných dat

2.4. Charakteristiky médií veřejné služby a komerčních médií

2.4.1. Tisk, rozhlas, televize

2.5. Radarová základna a zdravotnické poplatky

2.6. Závěr

3. Nejvýznamnější „celospolečenské události" v období od dubna do

počátku července 2008 z pohledu veřejnosti

(Jan Červenka)

3.1. Reflektované události a témata

3.2. Závěr

4. Ověření hypotézy o nastolování agendy pomocí panelových dat....

(František Kalvas)

4.1. Popis použitých dat a metod analýzy

4.2. Analýza: historický přístup

4.3. Analýza: kognitivní portrét

4.4. Závěr


5. Stabilní postoj nebo konzistentní odpovídání?

Prozkoumání stability stranické identifikace v ČR

(Lukáš Linek, Pat Lyons) 5.1. Teorie stranické identifikace 5.2. Měření stranické identifikace v USA, Evropě a v ČR

5.3. Data a způsob měření stranické identifikace

v panelovém šetření z roku 2008

5.4. Stabilita odpovědí na dotaz ohledně stranické identifikace 5.5. Stabilita úrovně stranické identifikace dle jednotlivých stran...

5.6. Stabilita stranické identifikace dle jednotlivých stran

5.7. Stranická identifikace a volba strany

5.8. Závěr

6. Konstrukce panelu respondentů a datový soubor v šetření CVVM

(Jiří Vinopal)

6.1. Konstrukce panelu

6.2. Datový soubor




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist