načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Vědomý business Žít jako tvůrce svého života - Fred Kofman

Vědomý business Žít jako tvůrce svého života

Elektronická kniha: Vědomý business Žít jako tvůrce svého života
Autor:

Nenechte se zmást označením „vědomý business“ v názvu knihy. Fred Kofman sice vychází ze svých zkušeností konzultanta ve firmách, ale principy, které v této knize popisuje, jsou ... (celý popis)
Produkt teď bohužel není dostupný.

»hlídat dostupnost
Alternativy:


hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Osule, s.r.o.
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 110
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 999-00-016-0183-6
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Nenechte se zmást označením „vědomý business“ v názvu knihy. Fred Kofman sice vychází ze svých zkušeností konzultanta ve firmách, ale principy, které v této knize popisuje, jsou univerzální a můžete je použít ve všech oblastech svého života. Objevte základní principy, jak žít život, který vede „ke smyslu, ke štěstí, k radosti, k naplněným vztahům a k pocitu propojení – prostě ke všem těm věcem, kvůli kterým stojí za to žít.“ Zásadní příručka pro všechny, kdo se chtějí stát skutečnými tvůrci svého života. E-kniha, knižní verze původní audionahrávky.

Související tituly dle názvu:
Žít, žít Žít, žít
Jeroným Otec
Cena: 171 Kč
Žít, žít Žít, žít
Jeroným otec
Cena: 108 Kč
Vědomý business - 3CD Vědomý business - 3CD
Kofman Fred
Cena: 531 Kč
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Žít jako

tvůrce svého

života

Vědomý business

Knižní verze původní audionahrávky

Fred Kofman


Nenechte se zmást označením „vědomý business“ v názvu knihy.

Fred Kofman sice vychází ze svých zkušeností konzultanta ve

firmách, ale principy, které v této knize popisuje, jsou univerzální

a je možné je použít ve všech oblastech života:

• Bezpodmínečná zodpovědnost nám umožňuje žít svůj život

jako tvůrce, který má svůj život ve svých rukou, a nikoli jako oběť

vnějších okolností, která přenechává zodpovědnost za svůj život

druhým.

• Vnitřní integrita nám poskytuje náš spirituální sedák, jež nám

nedovolí nikdy v životě ani v businessu skutečně spadnout,

a vždy nás vede k úspěchu přesahujícímu úspěch, tedy

k úspěchu, který nemusí souviset s penězi nebo se slávou, ale

přináší nám vnitřní uspokojení z naplňování našich životních

hodnot a je přínosem pro všechny zúčastněné.

• Autentická komunikace nás učí, jak jasně vyslovovat svou

pravdu a zároveň se dozvídat tuto pravdu i od druhých jako

„student“, a ne jako „kontrolor“.

• Emoční mistrovství nám umožňuje zvládat své emoce bez jejich

potlačování nebo toxického plivání kolem sebe.

• A nakonec konstruktivní vyjednávání nás vede k bezvadné

spolupráci lidí, pro něž je rozdílnost jejich názorů zdrojem

vzájemného obohacení a způsobem, jak nalézat synergická

řešení, která dalece přesahují původní možnosti.

Tato kniha je knižní verzí původní audionahrávky Freda Kofmana

Vědomý business, kterou v původním znění namluvil sám autor.


Žít jako

tvůrce svého

života



Žít jako

tvůrce svého

života

Vědomý business

Knižní verze původní audionahrávky

Fred Kofman


Kofman, Fred

Vědomý business: Žít jako tvůrce svého života (knižní verze audioknihy) / Fred Kofman;

[z anglického originálu... přeložil Jiří Lněnička]. –

Vyd. v knižní verzi 1. – České Budějovice: OSULE, 2015. – 108 s.

Název originálu: Conscious Business: How to Build Value Through Values

ISBN: 978-80-906017-1-0 (elektronická verze)

ISBN: 978-80-906017-2-7 (tištěná verze)

Obálka: Pavel Hrych, logofogo.cz, sazba: Jakub Požár

Překlad: Jiří Lněnička

Redakční a jazyková korektura: Dana-Sofie Šlancarová, dana-sofie.cz

Vydalo: Nakladatelství OSULE, s. r. o., www.osule.cz

Tento překlad byl publikován po dohodě s nakladatelstvím SoundsTrue, Inc.

Text copyright © 2006 Fred Kofman

Publishing copyright © 2011, 2015 OSULE, s. r. o.

Tato kniha je knižní verzí audionahrávky Freda Kofmana Vědomý business: Integrita, úspěch

a štěstí, kterou v roce 2011 vydalo nakladatelství OSULE.


Obsah

Část I: Co je vědomý business

Co je vědomý business.............................7

Bezpodmínečná zodpovědnost.....................11

Žít jako oběť.....................................14

Odpovědnost jako schopnost odpovídat.............18

Stát se součástí problému..........................22

Objevování vlastního žebříčku hodnot ..............25

Vliv a kontrola...................................28

Štěstí a potěšení..................................31

Úspěch přesahující úspěch ........................36

Část II: Mezilidské dovednosti

Autentická komunikace...........................40

Studenti a kontroloři .............................44

Tři kroky vyjádření své pravdy . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49

Proces dotazování................................52

Úspěšné řešení konfliktů a neshod..................55

Klíč k úspěšnému vyjednávání . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60

Vlastnická práva .................................63

Řešení konfliktů a BATNA ........................67

Rozhovory o závazcích............................69

Dodržet slovo ...................................76

Jak napravit nedodržené závazky ...................81 Část III: Emoční mistrovství

Jak se vyrovnávat s emocemi.......................85

Čtyři základní emoce .............................88

Pozitivní emoce..................................91

Hněv jako dar ...................................93

Přicházet na trh připraven sloužit ..................96

Plynutí .........................................99

Oceán a vlna ...................................103

Smrt jako poradce...............................105

7Co je vědomý business

ČÁsT i.

Co je vědomý

business

Co je vědomý business?

Co lidi často trápí a o čem mluví, když se jich ptám na jejich business, je

něco, co nazývají rovnováhou mezi prací a životem. Říkají třeba: „Mám

tak strašně moc práce, že už mi nezbývá čas na to, abych žil.“ Nebo:

„Kvůli zaměstnání se nemůžu dostatečně věnovat svojí rodině.“

Většinou tím myslí, že by rádi dosáhli určité rovnováhy – třeba půl

na půl, nějaký čas pracovat a pak se zase zabývat děláním jiných věcí...

Podle mě je ale takovýhle přístup hodně problematický. Vychází to

tiž z  předpokladu, že když člověk pracuje, nežije. Jak jinak by mohlo

spojení „rovnováha mezi prací a životem“ vůbec vzniknout? To je jako

kdybychom říkali „chci rovnováhu mezi jídlem a  životem“ nebo „chci

rovnováhu mezi svým partnerským vztahem a životem“ nebo „chcirov

nováhu mezi svými dětmi a životem“. To přece zní divně. VĚDOMÝ BUSINESS

A přesto je většina lidí přesvědčena, že jejich práce a jejich životstojí proti sobě.

Já to ale vnímám jinak. Podle mě to je cesta špatným směrem, která nás nemůže dovést dál než k průměrnému životu, v němž možnápadesát procent času víme, co děláme, a baví nás to (protože to je to, čemu říkáme život), ale těch dalších padesát procent jako bychom nežili.Pracujeme, a uvnitř se cítíme mrtví.

To, co nás dělá lidmi, to, díky čemu žijeme svůj život jako lidskébytosti, je skutečnost, že máme vědomí. Že můžeme věnovat pozornost tomu, co je pro nás důležité, že můžeme jít za svými cíli a dělat v životě různá rozhodnutí. Že se můžeme učit, co funguje a co nefunguje, co nás dělá šťastnými a co naopak nešťastnými, a postupem času si pak možná vybudujeme život, který vede ke smyslu, ke štěstí, k radosti,k naplněným vztahům a k pocitu propojení – prostě ke všem těm věcem, kvůli kterým stojí za to žít.

Takže když někdo říká, že pracuje, ale jeho život je někde jinde,rozumím tomu tak, že vlastně říká: „Při práci jedu na autopilota.Přestávám myslet na to, co je důležité, přestávám myslet na to, co pro mě má nějaký smysl. Prostě vypnu a  jenom plním zadání. Tahle práce mi totiž většinu času nic moc nedává. Proto je vlastně daleko lepší, když prostě vypnu. Nahodím automatické řízení, zapnu tempomat a  věci se potom dějí samy a já jim nemusím věnovat moc velkou pozornost. Moje mysl je někde jinde. No a pak, až nadejde čas odejít z kanceláře nebo z továrny nebo kde to pracuju, zase přepnu zpátky, povolám svou mysl zpět a zase začnu žít.“

A to je důvod, proč bych vás teď rád vyzval k zamyšlení nad tím, jaké by to bylo dělat business vědomě.

Protože co jiného je vědomý business, než výzva žít svůj životi tehdy, když pracujeme.Co je vědomý business

Výzva nepodlehnout oné touze nechat všechno prostě být, ztratit své vnitřní vedení a  zcela se podřídit příkazům druhých lidí nebo nařízením směrnic a pravidel, a prostě jen plnit zadání.

Vědomý business je vlastně požadavek či jakési volání naší myslizůstávat stále aktivní. Stále věnovat pozornost tomu, co je důležité, stále si uvědomovat, co nám pomáhá žít šťastný a smysluplný život.

Vědomý business, to není nějaké místo – není to jiný business. Spíš je to jiný způsob, jak dělat business. Jak jej dělat vědomě. Hezky to ilustruje jeden japonský zenový příběh, který ukazuje, jak je možné být stále na stejném místě, a zároveň tam být jinak, aby se i toto místo změnilo.

Jistý samuraj, velký, autoritářský válečník, navštívil jednoho mnicha v jeho poustevně. Vstoupil do chýše, postavil se před mnicha a zařval na něj: „Mnichu! Chci, abys mi řekl, jaký je rozdíl mezi nebem a peklem!“

Mnich se na něj podíval, nadechl se... a neřekl ani slovo.

To samuraje namíchlo. „Mnichu! Já se nerad opakuju! Ptám se tě, jaký je rozdíl mezi nebem a peklem.“

Mnich si povzdechl a řekl: „To je zbytečné. Na to, abys to pochopil, jsi příliš hloupý. Děláš samurajské kastě jenom ostudu.“

„Cože!?“ Samuraj se strašlivě rozčílil. Byl úplně nepříčetný. Vytasil meč a chtěl mnicha udeřit.

Mnich se usmál, podíval se na něj a řekl: „Tak tohle – tohle je peklo.“

A v tom okamžiku si samuraj uvědomil, jak ho jeho arogance, hněv a nepříčetné jednání drží v neustálém pekle. A v tomto náhlém,šokujícím prozření si uvědomil i to, jak úžasný dar mu mnich vlastně dal. Že dokonce neváhal riskovat i svůj život, aby mu dal toto ponaučení.

Samuraj upustil meč, padl na kolena a řekl: „Děkuju ti.“

A mnich se zase usmál a řekl: „A tohle – tohle je nebe.“ VĚDOMÝ BUSINESS

Nebe a peklo nejsou dvě různá místa. Nebe a peklo jsou dvě různé

možnosti, jak žít tady a teď. Podobně vědomý business a nevědomýbusiness nejsou dvě různé firmy nebo dvě různé organizace. Jsou to jen

dva různé způsoby, jak existovat ve světě businessu – jak pracovat a cítit

se úspěšný, mít dobré vztahy a být v souladu se sebou samým.

Úspěch, vztahy a  integrita – to jsou tři hlavní oblasti vědomého businessu:

Každý, kdo dělá vědomý business, musí jednat v  souladu se svými hodnotami. Musí žít svůj život tak, jak to sám považuje za správné.

Tomu říkáme integrita.

Kromě toho platí, že „žádný člověk není ostrov“. Abychom žilišťastně, potřebujeme mít všichni vědomí nějaké komunity a  naplněných

vztahů.

A  nakonec – business může přežít jedině tehdy, jestliže naplňuje

svou misi. Jestliže slouží své komunitě tak, aby získával zpátky energii,

kterou potřebuje ke své další existenci.

V dalších částech této knihy se zaměříme na některé základní metody

a postupy určené pro jednotlivce i skupiny, které nám mohou přibudování vědomého businessu napomoci.

Nejprve budeme mluvit o  bezpodmínečné odpovědnosti, která by

měla být základem každého našeho rozhodnutí a která spočívá v tom,

že si dokážeme plně připustit, že život a  to, jak ho žijeme, je jen a  jen

v našich rukách.Co je vědomý business

Bezpodmínečná odpovědnost

Určitě se vám už taky někdy stalo, že jste přišli pozdě na nějakouschůzku nebo jste se účastnili jednání, na které přišel pozdě někdo jiný. Cotakový člověk, když vchází do místnosti, obvykle říká?

„Panebože! To byla zase zácpa! Já nevím, co se tam dělo – jestli něco

opravujou na silnici nebo jestli někde přede mnou stáli popeláři nebo

co..., to bylo fakt šílený.“

Co tito lidé takovou historkou vlastně říkají? Odpovídají na otázku,

proč přišli pozdě. A jejich odpověď zní: kvůli dopravní zácpě.

Taková odpověď je velmi přitažlivá a  taky na posluchače funguje.

Proto po ní většina z nás okamžitě sahá. Skoro se mi chce říct, že jivolíme nevědomky – ne-vědomě. Volíme ji zcela automaticky jakovysvětlení toho, proč jsme přišli pozdě.

Přitažlivé jsou na ní dvě věci: jednak ta snadná uvěřitelnost – každý

přece chápe, že bývá velký provoz – a jednak to, že: „To není moje chyba.

To oni mi to udělali. Ostatní auta mi stála v cestě a zabránila mi dorazit

na tohle jednání včas.“

Takže se zdá, že to je dobrá odpověď. Jenže – má svou odvrácenou

stránku. Je to jako smlouva s ďáblem. Ďábel říká: „Já ti dám nevinnost –

a ty mi dáš svou moc. Nic jiného po tobě nechci. Jenom aby ses stalbezmocným. A pak ti zaručím nevinnost. Co ty na to?“

Přitažlivost takovéto odpovědi se skrývá v oné nekontrolovatelnosti:

není to moje vina, protože já přece nemůžu řídit provoz na silnici. Jenže

v tom je právě ta zrada. Protože nemůžu kontrolovat provoz na silnici,

znamená to, že dokud bude provoz existovat, vždycky dorazím pozdě.

Jelikož je proměnná, kterou používám k  vysvětlení oné situace, mimo

moji kontrolu, de facto tím přiznávám, že nad ní nemám žádnou moc

a nemůžu ji nijak ovlivnit. Protože – kdybych ji ovlivnit mohl,znamenaVĚDOMÝ BUSINESS lo by to, že si za svůj pozdní příchod můžu sám – tedy že je to mojechyba. Proto opatrně, třebaže podvědomě, volíme taková vysvětlení, která zdůrazní vše, co je mimo moji kontrolu. Je to úžasně uklidňující. Má to však jeden drobný zádrhel: zároveň nás to zbavuje veškeré moci.

Samozřejmě nejde jen o chvíle, kdy člověk přichází někam pozdě. Do podobných situací se dostáváme v životě neustále.

Podívejme se nyní na příběh oběti trochu podrobněji. Příběh oběti je vždy založen na okolnostech, které jsme nemohli nijak ovlivnit.

„Proč jsi na ni křičel?“

„Protože ona si s  tím začala. Nedokázal jsem se ovládnout. Byla to její chyba, že jsem na ni tak vyjel. Neměla s tím začínat.“

Nebo když za vámi přijde dítě a říká: „Mamí, mamí, ta hračka serozbila!“

„Co tím chceš říct – se rozbila? Sama se rozbila?“

„Ne, je prostě rozbitá.“

Samozřejmě vám tím říká, že ono s tím nemá vůbec nic společného.

Všimněte si, jak často volíme právě takováto vysvětlení, abychom událostem okolo nás dali nějaký smysl. Prostupuje to vším – existuje to nejen ve firmách, ale i v celé společnosti. Velmi nás to uklidňuje –vyprávět historky, které nás ukazují jen jako oběti okolností.

Jenže v tom je právě ten háček – pokud jste jednou oběť, nemůžete už být ve svém životě tvůrcem. Jste pouhým divákem. Věci se vám dějí a vy jste vydáni na milost a nemilost silám, které jsou mimo vašikontrolu. A to není moc dobrý způsob jak žít. A přece nám naše podvědomí ze všeho nejdřív nabízí právě takovéto historky.

Jedním z hlavních pilířů vědomého businessu je tedy závazek jednat ve svém životě jako tvůrce – a nikoli jako oběť.

Oběť používá princip bezpodmínečné viny: ať už se stalo cokoli, vždycky je to vina vnějších okolností. Tvůrce naproti tomu staví naprinCo je vědomý business cipu bezpodmínečné odpovědnosti. Říká: „Ať už jsou vnější okolnosti jakékoli, já se k  nim vždycky postavím čelem a  nějak na ně odpovím. Mám možnost se rozhodnout, co v situaci, před kterou mě život staví, udělám.“

Zatímco oběť je divákem sledujícím hru, tvůrce je hráčem, který je vždy v jejím středu. Tvůrce neříká: „Jsem všemocný a můžu si dělat, co se mi zamane.“ Říká: „Musím hrát. A ať už mi osud rozdal jakékolikarty, teď je řada na mně a já se musím rozhodnout, co s nimi udělám.“

Nemůže prostě jen říct: „Tak mizerné karty, s tím se přece nedá hrát.“ Nemůžeme hrát s jinými s kartami než s těmi, které nám byly rozdány. To je filozofie tvůrce, filozofie bezpodmínečné odpovědnosti.

Většina lidí však nemá slovo odpovědnost ráda, protože jim zavání obviňováním. Každý z  nás v  životě určitě už mnohokrát slyšel otázku: „A za tohle je zodpovědný kdo?“ Na to vždycky hned reagujeme stylem: „Já to nebyl! Za to může někdo jiný! Nestihl jsem tu zprávu v termínu, protože mi obchodníci nedodali včas podklady.“ Nebo: „Tenhlezákazník je extrémně náročný – proto nám ten obchod nakonec nevyšel.“ Nebo: „Nemůžu to dodělat, protože se mnou kolega nespolupracuje.“

Všechny tyhle příběhy nás napadají úplně přirozeně ve chvíli, kdy máme strach, že nás někdo z něčeho obviní. Jenže kdo je tu pánemsituace? V  příkladech, které jsem uvedl, je to můj kolega, nebo zákazník – zkrátka někdo jiný.

Celý problém se skrývá už v samotném výrazu „být zodpovědný za něco“. Proto bych vás chtěl pobídnout, abyste se zkusili podívat naodovědnost spíše jako na „schopnost na něco odpovědět“. Být schopen odpovědět, tedy být odpovědný, to znamená mít příležitost odpovědět na otázky, před které nás staví realita.

Jedním z  autorů, kteří o  tomto tématu hodně napsali a  věnovali tomuto dvojímu pojetí odpovědnosti své celoživotní dílo, je Viktor Frankl. VĚDOMÝ BUSINESS Viktor Frankl byl za druhé světové války vězněn v německémkoncentračním táboře v Osvětimi. Během tohoto pobytu, jak píše, nebylo v jeho moci změnit cokoli, co se nějak vztahovalo k jeho fyzickému bytí.Nemohl si dokonce ani vybrat, jestli zůstane naživu, či nikoli. Mohli ho nechat zmrznout, mohli ho zbít, musel vykonávat určenou práci, mohli mu dát jídlo a taky ho mohli nechat umřít hlady – neměl absolutně na vybranou.

Podle Frankla měla všechna tato omezení a nátlak vlastně jediný cíl: zničit lidskou důstojnost. Jak sám říká: každý člověk byl v tábořezavražděn dvakrát – nejprve psychicky, kdy šlo o to zlikvidovat jeho schopnost být vědomý, jeho důstojnost, jeho vědomí vlastního já, a poté bylzlikvidován i fyzicky.

Frankl však přišel na to, že v okamžiku, kdy je člověk naprostoobnažený a zbavený všeho, stále mu ještě zůstává jako elementární důstojnost možnost volby: jak odpoví, jak bude reagovat na to, že všechno ostatní mu vzali. Tuto důstojnost, tuto základní volbu, tu mu nikdo nikdy vzít nemůže. Je to základ, ze kterého vyrůstá život každého člověka.

Tuto elementární svobodu můžeme ovšem stejně dobře uplatnit, jako ji popřít. Frankl si uvědomil, že většina lidí tuto zodpovědnost vlastně vůbec mít nechtěla. Bylo to příliš obtížné. Daleko jednodušší bylo jít s  davem. Jen velmi málo lidí dokázalo postoj bezpodmínečné odpovědnosti přijmout. Ale ať už přežili, nebo zemřeli, jejich životzůstal důstojným až do konce.

Žít jako oběť

Není však nutné zacházet až do takových extrémů a prožívat takdramatické životní situace, abychom si uvědomili, jak je důležité být si ve svém

každodenním životě vědomi své svobody a své schopnosti serozhodobr />



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist