načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: V soukolí okřídleného šípu -- Zákulisí automobilky Škoda pohledem tří generací rodiny Hrdličků - 2., rozšířené vydání - Jan Králík

V soukolí okřídleného šípu -- Zákulisí automobilky Škoda pohledem tří generací rodiny Hrdličků - 2., rozšířené vydání
-15%
sleva

Kniha: V soukolí okřídleného šípu -- Zákulisí automobilky Škoda pohledem tří generací rodiny Hrdličků - 2., rozšířené vydání
Autor:

Dramatické příběhy tří generací rodiny Hrdličků, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. Kniha osvětluje zákulisí známých i zcela neznámých skutečností, které ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  339 Kč 288
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
9,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 77.2%hodnoceni - 77.2%hodnoceni - 77.2%hodnoceni - 77.2%hodnoceni - 77.2% 90%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 16.11.2016
Počet stran: 200
Rozměr: 163×240
Úprava: 197 stran : ilustrace, portréty, faksimile
Vydání: 2. rozšířené vydání
Spolupracovali: životopisy osobností připravil Petr Hrdlička
Vazba: Pevná šitá vazba
ISBN: 978-80-271-0177-1
EAN: 9788027101771
Popis / resumé

Ing. Petr Hrdlička nastoupil do automobilky Škoda jako učeň v roce 1948 a přestože byl syn bývalého ředitele, podařilo se mu nakonec vystudovat vysokou školu. Mnoho let působil v Ústavu pro výzkum motorových vozidel a v 80. letech se stal ředitelem Výzkumně vývojového závodu AZNP. Jeho vyprávění odhaluje málo známé skutečnosti a zajímavé detaily z historie vývoje a výroby automobilů Škoda od 60. do 90. let 20. století. Velmi zajímavé jsou úvodní kapitoly věnované Ing. Karlu Hrdličkovi, za jehož působení ve funkci ředitele se automobilka Škoda stala největším předválečným výrobcem osobních automobilů v tehdejším Československu. V poznámkách pod čarou je uvedeno mnoho krátkých medailonů osobností spjatých s naším automobilovým průmyslem. Rozšířené vydání je doplněno o působení třetího z rodu Hrdličků, Ing. Martina Hrdličky, Ph.D., MBA, v mladoboleslavské automobilce. Vzpomínky významného českého automobilového konstruktéra, vůdčí osobnosti vývoje vozu Škoda Favorit, na činnost v automobilovém průmyslu a na otce, předválečného vedoucího ředitele automobilky Škoda.

Popis nakladatele

Dramatické příběhy tří generací rodiny Hrdličků, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. Kniha osvětluje zákulisí známých i zcela neznámých skutečností, které ovlivnily současný vývoj automobilového průmyslu v ČR. (zákulisí automobilky Škoda pohledem tří generací rodiny Hrdličků)

Další popis

Kniha V soukolí okřídleného šípu vychází už podruhé, obohacená o rozhovor s nejmladším z rodu Hrdličků. Žádný zájemce o historii i současnost motorismu by si neměl nechat ujít mnohdy až neuvěřitelné příběhy Karla Hrdličky, Petra Hrdličky a Martina Hrdličky, otce, syna a vnuka, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. První se stal na sklonku 20. let jejím ředitelem (v roce 1941 takřka odveden gestapem, na hodinu propuštěn), druhý (jako dítě představitele vysoké buržoazie) začal jako učedník a skončil jako ředitel výzkumně vývojového závodu AZNP Mladá Boleslav, odpovědný za vývoj vozu Škoda Favorit, třetí (syn předlistopadového činovníka) musel svoji pílí dokázat, že jeho nynější post šéfa vývoje motoru a podvozku nedostal zadarmo. Nenechte si ujít strhující příběhy jedné rodiny, která je po dlouhá desetiletí propojena s historií továrny Škoda. Ing. Karel Hrdlička se stal jedinečným příkladem muže, který se vlastní pílí a houževnatostí vypracoval z nuzných poměrů sirotka na funkci vedoucího ředitele mladoboleslavské ASAP, dnešní Škoda Auto. Pod jeho vedením se automobilka vyrovnala s krizí a přišla s automobily moderní koncepce, která se pak udržela ve výrobě dalších 40 let. Zásluhou Karla Hrdličky se značka Škoda stala před válkou nejúspěšnějším domácím výrobcem automobilů, když předběhla Pragu i Tatru. Za dramatických okolností musel automobilku v roce 1941 opustit a už se do ní nevrátil. Ing. Petr Hrdlička, CSc. nezapřel svého otce. Coby syn "pilíře kapitalismu" zahájil svoji kariéru v automobilce jako učeň oboru strojní zámečník-automechanik, pak vystudoval průmyslovku, ČVUT včetně aspirantury, dva roky působil ve Švýcarsku, řadu let pak v Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Po všech peripetiích se stal ředitelem Výzkumně vývojového závodu AZNP a vůdčí osobností vývoje vozu Škoda Favorit. Také on musel nakonec z automobilky odejít, aby se do ní ještě jednou vrátil. Ing. Martin Hrdlička, Ph.D., MBA studoval techniku s výsledky, které mu otevřely dveře k diplomové práci u společnosti Mercedes Benz. Profesní kariéru zahájil v mladoboleslavské automobilce, kam ho přijali do oddělní, které ale zrušili dřív, než nastoupil. Začal od píky v konstrukci, prošel vývojem u VW, dnes je ve společnosti Škoda Auto odpovědný za vývoj motoru a podvozku. Takový post není zadarmo. O tom, jak se k němu dopracoval, vypráví otevřeně a bez zábran. PhDr. Jan Králík se dlouhodobě věnuje historii motorismu, je autorem více než čtyřiceti publikací převážně s touto tématikou. Pro Gradu připravil mimo jiné knihy o osobnostech v tomto oboru - Jawa, můj osud (Jaroslav Frei), Život bez brzd (Jaroslav Juhan), Deník motocyklistky (Lída Horská). V soukolí okřídleného šípu spolu s knihou memoárů prof. Oldřicha Meduny (Utajené projekty Škoda) tvoří jedinečný obraz automobilky Škoda.



Kniha V soukolí okřídleného šípu vychází už podruhé, obohacená o rozhovor s nejmladším z rodu Hrdličků. Žádný zájemce o historii i současnost motorismu by si neměl nechat ujít mnohdy až neuvěřitelné příběhy Karla Hrdličky, Petra Hrdličky a Martina Hrdličky, otce, syna a vnuka, kteří svůj život spojili s mladoboleslavskou automobilkou. První se stal na sklonku 20. let jejím ředitelem (v roce 1941 takřka odveden gestapem, na hodinu propuštěn), druhý (jako dítě představitele vysoké buržoazie) začal jako učedník a skončil jako ředitel výzkumně vývojového závodu AZNP Mladá Boleslav, odpovědný za vývoj vozu Škoda Favorit, třetí (syn předlistopadového činovníka) musel svoji pílí dokázat, že jeho nynější post šéfa vývoje motoru a podvozku nedostal zadarmo. Nenechte si ujít strhující příběhy jedné rodiny, která je po dlouhá desetiletí propojena s historií továrny Škoda. Ing. Karel Hrdlička se stal jedinečným příkladem muže, který se vlastní pílí a houževnatostí vypracoval z nuzných poměrů sirotka na funkci vedoucího ředitele mladoboleslavské ASAP, dnešní Škoda Auto. Pod jeho vedením se automobilka vyrovnala s krizí a přišla s automobily moderní koncepce, která se pak udržela ve výrobě dalších 40 let. Zásluhou Karla Hrdličky se značka Škoda stala před válkou nejúspěšnějším domácím výrobcem automobilů, když předběhla Pragu i Tatru. Za dramatických okolností musel automobilku v roce 1941 opustit a už se do ní nevrátil. Ing. Petr Hrdlička, CSc. nezapřel svého otce. Coby syn "pilíře kapitalismu" zahájil svoji kariéru v automobilce jako učeň oboru strojní zámečník-automechanik, pak vystudoval průmyslovku, ČVUT včetně aspirantury, dva roky působil ve Švýcarsku, řadu let pak v Ústavu pro výzkum motorových vozidel. Po všech peripetiích se stal ředitelem Výzkumně vývojového závodu AZNP a vůdčí osobností vývoje vozu Škoda Favorit. Také on musel nakonec z automobilky odejít, aby se do ní ještě jednou vrátil.




Předmětná hesla
Hrdlička, Karel, 1888-1979
Hrdlička, Petr, 1934-
Hrdlička, Martin, 1969-
Škoda Auto (firma)
* 20.-21. století
Automobilový průmysl -- Česko -- 20.-21. století
Automobilové podniky -- Česko -- 20.-21. století
Automobiloví konstruktéři -- Česko -- 20.-21. století
Kniha je zařazena v kategoriích
Jan Králík - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist