načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Úvod do matematické ekonomie pro ekonomy – Ivan Mezník

Úvod do matematické ekonomie pro ekonomy
-7%
sleva

Kniha: Úvod do matematické ekonomie pro ekonomy
Autor: Ivan Mezník

Mirko Frýba je již léta učitelem a přátelským rádcem žáků v Asii, Americe, Evropě a zejména v České republice. Vyučuje svěžím způsobem buddhistické techniky zvládání života a ... (celý popis)
Titul je skladem 1ks
Ihned také k odběru: Ostrava
Vaše cena s DPH:  90 Kč 84
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
2,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 74Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » CERM
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2011
Počet stran: 186
Rozměr: 176x250
Úprava: ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Jazyk: česky
Datum vydání: 24.02.2011
Nakladatelské údaje: Brno, Fakulta podnikatelská Vysokého učení technického v Brně, Akademické nakladatelství CERM, 2011
ISBN: 978-80-2144-239-9
EAN: 9788021442399
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Mirko Frýba je již léta učitelem a přátelským rádcem žáků v Asii, Americe, Evropě a zejména v České republice. Vyučuje svěžím způsobem buddhistické techniky zvládání života a meditace. Jeho kniha k tomu přináší cenné návody. Po vyvrcholení své kariéry jako psychoterapeut a univerzitní učitel psychologie se Mirko Frýba stal buddhistickým mnichem na Srí Lance, kde je nyní znám pod jménem Kusalánanda Thera. Měl tam vynikajícího duchovního učitele, který ho zasvětil do abhidhammy, jež je základním vzorem asijských eticko-psychologických systémů. Byl jím ctihodný Nyánaponika Thera, který jako první modernímu světu zprostředkoval v plném rozsahu meditaci všímavosti a vhledu, založenou na abhidhammě. Čtenáři budou obohaceni výstižnými pohledy na propojení psychologie a etiky.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Ivan Mezník - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

1 Základní pojmy a prostředky 9

1.1 Vymezení matematické ekonomie jako vědní d iscip lín y ...................... 9

1.2 Charakteristika p ře d m ě tu .............................................................................. 10

1.3 M odelování........................................................................................................... 10

1.4 Principy řešení ekonomických ú l o h ............................................................. 14

1.5 Repetitorium matematických prostředků................................................... 15

1.5.1 Kalkul funkcí jedné prom ěnné........................................................... 15

1.5.2 Kalkul funkcí více prom ěnných....................................................... 24

2 Poptávka a nabídka 33

2.1 Základní analýza poptávky .......................................................................... 34

2.1.1 Obecný vícefaktorový m odel.............................................................. 34

2.1.2 Jednofaktorové m odely......................................................................... 35

2.1.3 Vícefaktorové modely ......................................................................... 43

2.2 Základní analýza n a b íd k y .............................................................................. 44

2.2.1 Obecný vícefaktorový m odel.............................................................. 44

2.2.2 Jednofaktorový m o d e l......................................................................... 44

2.3 Tržní rovnováha................................................................................................... 48

2.4 Multiplikátory pro mikroekonomické p ro m ě n n é..................................... 53

2.5 Přebytek spotřebitele......................................................................................... 56

2.6 Přebytek výrobce................................................................................................ 57

Ú lo h y ................................................................................................................................. 59

3 Příjem, náklady, zisk 65

3.1 P říje m ..................................................................................................................... 65

3.2 N ák lad y .................................................................................................................. 68

3.3 Zisk, body z v ra tu ................................................................................................ 73

3.4 Konstrukce nabídky ......................................................................................... 75

Ú lo h y ................................................................................................................................. 78

4 Elasticita 83

4.1 Pojem elasticity - motivace ............................................................................ 83

4.2 Jednofaktorový m o d e l...................................................................................... 84

4.3 Vícefaktorový m o d e l.......................................................................................... 90

Ú lo h y ................................................................................................................................. 94

5 Produkce 97

5.1 Jednofaktorový m o d e l...................................................................................... 98

5.2 Dvoufaktorový m odel............................................................................................ 102

Ú lo h y ....................................................................................................................................109

6 Užitečnost 113

6.1 Užitečnost v rozhodování spotřebitele............................................................113

6.2 Model užitečnosti....................................................................................................115

6.3 O p tim alizace...........................................................................................................123

Ú lo h y ....................................................................................................................................130

7 Národní důchod 133

7.1 Zjednodušený makroekonomický m odel.........................................................133

7.2 Spotřeba a úspory ................................................................................................134

7.3 Modely národní ek o n o m ik y ..............................................................................137

7.4 Multiplikátory pro makroekonomické p ro m ěn n é.......................................144

Ú lo h y ....................................................................................................................................148

8 Rozmanité úlohy 151

9 Řešení úloh 157

Summary 183

Literatura 185

Rejstřík 187



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2020 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist