načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu -- (Prezentace školství a vzdělanosti) – Naděžda Pelcová; Tomáš Kasper; Slawomir Sztobryn

Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu -- (Prezentace školství a vzdělanosti)

Elektronická kniha: Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu
Autor: Naděžda Pelcová; Tomáš Kasper; Slawomir Sztobryn
Podnázev: (Prezentace školství a vzdělanosti)

Sborník abstraktů z konference konané na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského. ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  230
+
-
7,7
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku a kopírování
Médium: e-book
Rok vydání: 2014
Počet stran: 475
Rozměr: 23 cm
Úprava: ilustrace, portréty, faksim.
Vydání: Vyd. 1.
Skupina třídění: Organizace výuky a vzdělávání
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Karolinum, 2013
ISBN: 978-80-246-2286-6
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Sborník abstraktů z konference konané na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského.

Popis nakladatele

Sborník příspěvků z mezinárodní konference Úloha osobností a institucí v rozvoji vzdělanosti v evropském kontextu (Prezentace školství a vzdělanosti), která proběhla na půdě Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v říjnu roku 2012 na počest 120. výročí založení Národního pedagogického muzea a knihovny J. A. Komenského, zahrnuje texty autorů takřka z celé střední Evropy – z České republiky, Polska, Slovenska a Rakouska. Konference se zúčastnili filozofové, historici, pedagogové, pracovníci muzeí, knihoven a dalších vzdělávacích institucí. Cílem setkání bylo promyslet filozofická a pedagogická východiska evropské podoby vzdělanosti zejména v souvislosti s národní kulturou, jazykem, tradicí a potřebou porozumět lépe vlastní současnosti. V tomto kontextu vyvstala „Evropa“ nikoli jako pojem geografický, nýbrž jako označení určitého duchovního společenství. Intence celku, jež je vlastní evropskému pojetí filozofie a vzdělanosti, je protikladem všem podobám partikularismu (tedy i národních kultur). V souvislosti s tím vyvstala řada otázek: Může pravé myšlení a pravá vzdělanost vyrůst bez hloubky tradice a zakotvení ve vlastní, národní kultuře, nebo se z ní rodí? Jaký je vztah jazyka a vzdělanosti, co lze a nelze v národním jazyce vyjádřit? Zda a jak ovlivňuje politika úroveň vzdělanosti? Z těchto hledisek (spolu s Komenským a jeho snahou o nápravu věcí lidských – filozofie, politiky, náboženství) promýšlíme podíl a přínos význačných osobností filozofického a pedagogického myšlení, které nesporně založily, formovaly a ovlivnily vzdělanost ve svých vlastních zemích a zároveň prolomily úzce regionální hranice vlastního národního myšlení směrem k celku (k Evropě). Pozornost, především ta dějinně pedagogická, směřuje k analýze institucí, jejichž činnost formuje a ovlivňuje tehdejší i budoucí pedagogický diskurz.

((prezentace školství a vzdělanosti))
Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Naděžda Pelcová; Tomáš Kasper; Slawomir Sztobryn - další tituly autora:
Základy společenských věd I. díl -- Péče o duši ( O osobní identitu) Základy společenských věd I. díl
Vzorce lidství Vzorce lidství
 (e-book)
Fenomén výchovy a etika učitelského povolání Fenomén výchovy a etika učitelského povolání
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.