načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Učit se být učitelem -- K vybraným problémům učitelského vzdělávání - Martin Strouhal

Učit se být učitelem -- K vybraným problémům učitelského vzdělávání
-16%
sleva

Kniha: Učit se být učitelem -- K vybraným problémům učitelského vzdělávání
Autor:

Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  220 Kč 185
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 01.02.2017
Počet stran: 170
Rozměr: 21 cm
Úprava: tran
Vydání: První vydání
Jazyk: česky
Vazba: kniha, brožovaná vazba
ISBN: 9788024634654
EAN: 9788024634654
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie.

Popis nakladatele

Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. V pluralitě uvedených perspektiv autoři diskutují o následujících tematických okruzích: důsledky absence ideje vzdělanosti pro univerzitní provoz a učitelskou přípravu; význam filosofického vzdělání budoucích učitelů; vztah akademického a kompetenčního diskursu a problematické důsledky procesu masifikace vzdělávání a neoliberální rétoriky; různé podoby vztahu mezi teorií a praxí v kontextu vyučování pedagogiky a psychologie na fakultách připravujících budoucí učitele; perspektivy vysokoškolské didaktiky; problematika profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů s využitím konceptu "učitele v roli modelu". (k vybraným problémům učitelského vzdělávání)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Martin Strouhal - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva aneb Co dnes znamená být učitelem? (Martin Strouhal) 9

Vzdělanost jako problém a jako výzva. К proměnám univerzity

a smyslu vysokoškolské přípravy budoucích učitelů

(Martin Strouhal, Jaroslav Kota) 14

Otázky ve vzdělávání budoucích učitelů — expozice problému 15

Nástin historických kontextů vývoje ideje a praxe vzdělávání 18

Problém vzdělanosti na pozadí proměn univerzitní instituce 22

Význam filosofie pro učitelskou přípravu 26

Vzdelanostní společnost jako příklad ideologizace

diskurzu o vzdělávání 30

Pojmy běžného života, praxe a kompetence v soudobém

diskurzu o vzdělávání 33

Závěr 39

Literatura 42

Akademický či kompetenční koncept vzdělávání učitelů.

Nutná bipolarita? (Petr Urbánek) 44

Úvod 44

Pokus o vymezení pojmů 46

Akademický koncept v učitelském vzdělávání 47

Kompetenční koncept v učitelském vzdělávání 48

Oč tedy jde ve (zdánlivém) sporu dvou konceptů? 49

Akademický a kompetenční koncept v učitelském vzdělávání

na pozadí vzdělávacích konfliktů 51

Malá (též konfliktní) historická sonda 51

Změny tváře univerzity 54

Učitelské vzdělávání v neoliberálním obalu 55


Diskuse к možnostem a rizikům kompetenčního konceptu

učitelského vzdělávání 61

Závěr 64

Literatura 65

Učitelé učitelů, jejich studenti a vztahteorieraxe (Josef Valenta) 70

Spojení teorie a praxe v kurzech pedagogiky na vysoké škole 70

Tri důvody vzniku tohoto textu 70

Rámec 72

Cíl 76

Teorie a praxe 77

Poznámka к didaktické znalosti obsahu jako výhodě

pro spojování teorie a praxe 81

Přehled negativ i pozitiv ve vztahu teorie a praxe

ve výpovědích respondentů 83

Základní schémata 86

Konkrétní postupy při naplňování vztahu teorie a praxe

ve výuce na fakultě - úvodní poznámka 87

Přehled konkrétních způsobů spojování teorie a praxe

podle popisů učitelů učitelů a jejich studentů 88

Závěrečná poznámka к postupům 96

Reflexe praktických činností v rámci pedagogické přípravy

jako příležitost к výuce teorií 97

Cíl této části textu 97

Základní kontexty 98

Reflexe 98

Přirozená tematizace teorií v reflexích praxe 100

Schémata spojení reflexí a učení se teoriím 103

Konkrétní postupy 106

Dodatek ke způsobu empirického zjišťování informací

к tématu vztahu teorie a praxe 108

Téma „učitelé učitelů“, jejich studenti a vztah teorie - praxe 110

Téma „Reflexe praktických činností v rámci pedagogické přípravy

jako příležitost к výuce teorií“ 111

Literatura 112

Teorie učitelského vzdělávání v kontextu vysokoškolské didaktiky

(Hana Kasíková) 116

Úvod 116

Potřeba rozvoje vysokoškolské didaktiky 117


Krátký pohled na vývoj vysokoškolské didaktiky 118

Teorie učitelského vzdělávání a podněty pro rozvoj

vysokoškolské didaktiky 123

Vědní obraz učitelské profese a vzdělávání к učitelské profesi

na vysoké škole 124

Pojetí výuky a přístupy к výuce 127

Závěr 130

Literatura 131

Vzdělavatelé budoucích učitelů v „roli modelu“ pro studenty učitelství

(Margareta Garabiková Pártlová) 137

Úvod 137

Vymezení základních pojmů 138

Úskalí definice profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů 139

Profesní role u vzdělavatelů budoucích učitelů 143

Výzkumné šetření „Role modelu“ 146

Design výzkumu „Role modelu“ 146

Analýza získaných dat výzkumu „Role modelu“ 148

Závěr 151

Literatura 152

Doslov (Martin Strouhal) 155

Summary 158

Résumé 160

Autoři 162

Věcný rejstřík 166

Jmenný rejstřík 169




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist