načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Učit se být učitelem - Martin Strouhal

Učit se být učitelem
-7%
sleva

Kniha: Učit se být učitelem
Autor:

Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  220 Kč 204
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 02.02.2017
Počet stran: 172
Rozměr: 21 cm
Úprava: 170 stran
Vydání: První vydání
Jazyk: česky
ISBN: 978-80-2463-465-4
EAN: 9788024634654
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Cílem knihy je přispět k diskusi o žádoucí podobě učitelského vzdělání. Kniha představuje texty autorů, kteří se dlouhodobě zabývají otázkami učitelské profese a učitelského vzdělávání v kontextu filosofie a sociologie výchovy, vysokoškolské didaktiky, osobnostně sociálního rozvoje i samotné pedeutologie. V pluralitě uvedených perspektiv autoři diskutují o následujících tematických okruzích: důsledky absence ideje vzdělanosti pro univerzitní provoz a učitelskou přípravu; význam filosofického vzdělání budoucích učitelů; vztah akademického a kompetenčního diskursu a problematické důsledky procesu masifikace vzdělávání a neoliberální rétoriky; různé podoby vztahu mezi teorií a praxí v kontextu vyučování pedagogiky a psychologie na fakultách připravujících budoucí učitele; perspektivy vysokoškolské didaktiky; problematika profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů s využitím konceptu „učitele v roli modelu“. (k vybraným problémům učitelského vzdělávání)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Martin Strouhal - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky
Obsah Předmluva aneb Co dnes znamená být učitelem? (Martin Strouhal) 9 Vzdělanost jako problém a jako výzva. К proměnám univerzity a smyslu vysokoškolské přípravy budoucích učitelů (Martin Strouhal, Jaroslav Kota) 14 Otázky ve vzdělávání budoucích učitelů — expozice problému 15 Nástin historických kontextů vývoje ideje a praxe vzdělávání 18 Problém vzdělanosti na pozadí proměn univerzitní instituce 22 Význam filosofie pro učitelskou přípravu 26 Vzdelanostní společnost jako příklad ideologizace diskurzu o vzdělávání 30 Pojmy běžného života, praxe a kompetence v soudobém diskurzu o vzdělávání 33 Závěr 39 Literatura 42 Akademický či kompetenční koncept vzdělávání učitelů. Nutná bipolarita? (Petr Urbánek) 44 Úvod 44 Pokus o vymezení pojmů 46 Akademický koncept v učitelském vzdělávání 47 Kompetenční koncept v učitelském vzdělávání 48 Oč tedy jde ve (zdánlivém) sporu dvou konceptů? 49 Akademický a kompetenční koncept v učitelském vzdělávání na pozadí vzdělávacích konfliktů 51 Malá (též konfliktní) historická sonda 51 Změny tváře univerzity 54 Učitelské vzdělávání v neoliberálním obalu 55 Diskuse к možnostem a rizikům kompetenčního konceptu učitelského vzdělávání 61 Závěr 64 Literatura 65 Učitelé učitelů, jejich studenti a vztah teorie-praxe (Josef Valenta) 70 Spojení teorie a praxe v kurzech pedagogiky na vysoké škole 70 Tri důvody vzniku tohoto textu 70 Rámec 72 Cíl 76 Teorie a praxe 77 Poznámka к didaktické znalosti obsahu jako výhodě pro spojování teorie a praxe 81 Přehled negativ i pozitiv ve vztahu teorie a praxe ve výpovědích respondentů 83 Základní schémata 86 Konkrétní postupy při naplňování vztahu teorie a praxe ve výuce na fakultě - úvodní poznámka 87 Přehled konkrétních způsobů spojování teorie a praxe podle popisů učitelů učitelů a jejich studentů 88 Závěrečná poznámka к postupům 96 Reflexe praktických činností v rámci pedagogické přípravy jako příležitost к výuce teorií 97 Cíl této části textu 97 Základní kontexty 98 Reflexe 98 Přirozená tematizace teorií v reflexích praxe 100 Schémata spojení reflexí a učení se teoriím 103 Konkrétní postupy 106 Dodatek ke způsobu empirického zjišťování informací к tématu vztahu teorie a praxe 108 Téma „učitelé učitelů“, jejich studenti a vztah teorie - praxe 110 Téma „Reflexe praktických činností v rámci pedagogické přípravy jako příležitost к výuce teorií“ 111 Literatura 112 Teorie učitelského vzdělávání v kontextu vysokoškolské didaktiky (Hana Kasíková) 116 Úvod 116 Potřeba rozvoje vysokoškolské didaktiky 117 Krátký pohled na vývoj vysokoškolské didaktiky 118 Teorie učitelského vzdělávání a podněty pro rozvoj vysokoškolské didaktiky 123 Vědní obraz učitelské profese a vzdělávání к učitelské profesi na vysoké škole 124 Pojetí výuky a přístupy к výuce 127 Závěr 130 Literatura 131 Vzdělavatelé budoucích učitelů v „roli modelu“ pro studenty učitelství (Margareta Garabiková Pártlová) 137 Úvod 137 Vymezení základních pojmů 138 Úskalí definice profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů 139 Profesní role u vzdělavatelů budoucích učitelů 143 Výzkumné šetření „Role modelu“ 146 Design výzkumu „Role modelu“ 146 Analýza získaných dat výzkumu „Role modelu“ 148 Závěr 151 Literatura 152 Doslov (Martin Strouhal) 155 Summary 158 Résumé 160 Autoři 162 Věcný rejstřík 166 Jmenný rejstřík 169


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist