načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Učebnice jazyka Java 5.v. - Pavel Herout

Učebnice jazyka Java 5.v.
-13%
sleva

Kniha: Učebnice jazyka Java 5.v.
Autor:

Učebnice jazyka Java je knihou, která Vám pomůže překonat první úskalí tohoto programovacího jazyka. Naleznete v ní to, co pro začátky svého programování v Javě potřebujete, ale ...
Titul je skladem 1ks - odesíláme ihned
Ihned také k odběru: Ostrava
Vaše cena s DPH:  269 Kč 234
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 78.1%hodnoceni - 78.1%hodnoceni - 78.1%hodnoceni - 78.1%hodnoceni - 78.1% 90%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » KOPP
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 201001
Počet stran: 386
Rozměr: 205,0x145,0x20,0 mm
Vydání: 5., rozš. vyd.
Hmotnost: 0,467kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7232-398-2
EAN: 9788072323982
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Učebnice jazyka Java je knihou, která Vám pomůže překonat první úskalí tohoto programovacího jazyka.
Naleznete v ní to, co pro začátky svého programování v Javě potřebujete, ale nečekejte, že je v ní vše – takové množství informací není možné vtěsnat do žádné knížky.
V příloze naleznete všechny zdrojové soubory, které patří ke knize. Mají toto členění:
1) PRIKLADY_Z_KNIHY
Zdrojové soubory všech příkladů, jejichž minimálně jedna řádka kódu je uvedena v knize.
2) PROGRAMY_NAVIC
Zdrojové soubory programů, které jsou v knize zmiňovány jako rozšiřující, ale pro nedostatek místa není v knize uveden jejich kód.
3) RESENA_CVICENI
Zdrojové soubory všech příkladů ze cvičení.

Celkově se jedná více než 400 kompletně odladěných programů.

Protože problematika programovacího jazyka Java je značně rozsáhlá, jsou v této knize podrobně vysvětleny aspekty jazyka, který se pravděpodobně již nebude výrazně měnit. Programování grafických uživatelských rozhraní bude náplní dalšího dílu.
Kniha je založena na výkladu pomocí příkladů, jichž zde naleznete více než 200. Kromě nich se setkáte s množstvím poznámek, dobrých rad a varování, které byly sepsány na základě zkušeností s tímto jazykem. Kromě nich v knize naleznete množství odkazů na vzájemné souvislosti, což by Vám mělo pomoci k vytvoření potřebného nadhledu.
Kniha vychází v rozšířeném vydání a zahrnuje také změny od Java 5.
Na knihu volně navazují knihy "Java - grafické uživatelské prostředí a čeština" a "Java - bohatství knihoven" od stejného autora.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Pavel Herout - další tituly autora:
Zákazníci kupující knihu "Učebnice jazyka Java 5.v." mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky
1 Úvod k prvnímu vydání z roku 2000 Typografické a syntaktické konvence 2 Základní pojmy 2.1 Trocha historie nikoho nezabije 2.2 Způsob zpracování programu v Javě 2.3 Různé typy programů 2.4 Vývojové nástroje a jejich verze 2.4.1 Vývoj a verze JDK 2.5 Používané pojmy 2.5.1 Java Core API 2.5.2 Java Platforma 2.5.3 Technologie hot-spot a JIT kompilátor 2.6 Co byste měli vědět, než skutečně začnete programovat . . 2.6.1 Jak přeložit a spustit program 2.6.2 Běžné problémy 3 Základní dovednosti v Javě 3.1 Komentáře 3.2 Způsob zápisu identifikátorů 3.3 Anotace 3.4 Hlavní program 3.5 Základní datové typy 3.5.1 Celočíselné typy a jejich konstanty 3.5.2 Znakový typ a jeho konstanty 3.5.3 Řetězcové konstanty (literály) 3.5.4 Logický typ a jeho konstanty 3.5.5 Reálné datové typy a jejich konstanty 3.6 Deklarace proměnných 3.6.1 Deklarace proměnných s konstantní hodnotou . . . 3.6.2 Deklarace výčtového typu 3.7 Operátor přiřazení 3.8 Operátor pře typování 3.8.1 Rozšiřující konverze 3.8.2 Zužující konverze 3.8.3 Rozšiřující konverze se ztrátou přesnosti 3.9 Aritmetické výrazy 3.9.1 Unární operátory 3.9.2 Binární operátory 3.9.3 Přiřazovací operátory 3.10 Relační operátory 3.10.1 Zkrácené vyhodnocování logických součtů a součinů 3.10.2 Úplné vyhodnocování logických součtů a součinů . . 3.11 Bitové operace 3.11.1 Bitový součin 3.11.2 Bitový součet 3.11.3 Negace bit po bitu 3.11.4 Bitový exkluzivní součet 3.11.5 Operace bitového posunu doleva 3.11.6 Operace bitového posunu doprava znaménkově . . . 3.11.7 Operace bitového posunu doprava neznaménkově . 3.12 Priority vyhodnocování operátorů 4 Terminálový vstup a výstup 4.1 Formátovaný výstup pomocí System, out .print () 4.2 Komplexní řešení výstupu 4.2.1 Výpis celého čísla v desítkové soustavě 4.2.2 Výpis celého čísla v jiných soustavách 4.2.3 Výpis znaku 4.2.4 Výpis reálného čísla 4.2.5 Výpis řetězce 4.3 Formátovaný vstup 4.3.1 Základní způsoby čtení 4.4 Problém vyprázdnění vstupu 5 Řídicí struktury 5.1 Příkaz if a příkaz if-else 5.1.1 Neúplná podmínka 5.1.2 Úplná podmínka 5.2 Podmíněný výraz - ternární operátor 5.3 Návěští 5.4 Příkazy break a continue 5.5 Iterační příkazy - cykly 5.5.1 Příkaz while 5.5.2 Příkaz do-while 5.5.3 Příkaz for 5.6 Příkaz switch 5.7 Příkaz return 6 Metody 3 6.1 Deklarace metody 6.2 Metoda bez parametrů 6.3 Metoda bez návratového typu - procedura 6.3.1 Procedura bez parametrů 6.4 Metoda s více parametry různých typů 6.5 Rekurzivní metody 6.6 Konverze skutečných parametrů a návratové hodnoty metody 6.7 Způsoby předávání skutečných parametrů metod 6.8 Přetížené metody 6.9 Místa deklarací metod 6.10 Proměnné z pohledu místa deklarace 6.10.1 Nelokální proměnné - "globální" proměnné 6.10.2 Proměnné metod - lokální proměnné 6.10.3 Zastínění nelokálních proměnných lokálními .... 7 Pole 1 7.1 Pojem referenční datový typ 7.2 Deklarace pole 7.3 Délka pole 7.4 Inicializované pole 7.5 Speciality při práci s poli 7.5.1 Průchod všemi prvky pole 7.5.2 Výpis celého pole najednou 7.5.3 Seřazení pole 7.6 Dvourozměrná pole 7.6.1 Inicializace dvourozměrného pole 7.7 Trojrozměrná pole 7.8 Více rozměrů v jednorozměrném poli 8 Třídy a objekty — základní dovednosti 8.1 Deklarace třídy 8.2 Vytvoření objektu 8.3 Přímý přístup k datům objektu 8.4 Práce s metodami 8.5 Konstruktory 8.5.1 Implicitní kons truktor 8.6 Využití this pro přístup k proměnným 8.7 Přetížení metod a konstruktorů 8.8 Využití this pro přístup ke konstruktorů 8.9 Volání metod jinými metodami téže třídy nebo konstruktorem 8.10 Použití proměnné třídy v objektech 8.11 Použití statických metod v objektech 8.11.1 Použití statické metody ze třídy z Java Core API . . 8.11.2 Použití statické metody z téže třídy . . . 8.12 Inicializace proměnných třídy 8.13 Rušení objektů 8.14 Ukončení práce s objekty 9 Řetězce a znaky 9.1 Vytvoření řetězce 9.1.1 Inicializované pole řetězců 9.2 Práce s celými řetězci 9.2.1 Porovnávání 9.2.2 Převody na malá či velká písmena . . . 9.2.3 Spojení řetězců 9.2.4 Náhrada všech znaků v řetězci 9.3 Práce s částí řetězce 9.3.1 Získání části řetězce 9.3.2 Práce se začátkem a koncem řetězce . . 9.3.3 Oříznutí bílých znaků na okrajích . . . 9.4 Práce s jednotlivými znaky řetězce 9.4.1 Získání znaku 9.4.2 Hledání znaku 9.5 Konverze základních datových typů na řetězec 9.5.1 Tisk do řetězce 9.6 Konverze řetězce na základní datové typy . . . 9.7 Vyvolání více metod jedním příkazem 9.8 Dělení řetězce na části pomocí split () . . . . 9.8.1 Základní použití 9.8.2 Použití regulárních výrazů 9.9 Metoda toString () 9.10 Třída StringBuffer 9.10.1 Vytvoření instance 9.10.2 Délka řetězce 9.10.3 Změny celého řetězce 9.10.4 Změny části řetězce 9.10.5 Konverze na st ring 9.11 Třída character - práce s jednotlivými znaky 9.11.1 Rozpoznávání druhu znaků 9.11.2 Změna velikosti písmene 9.11.3 Převod jednotlivých znaků na čísla 10 Třídy a objekty — pokračování 10.1 Modifikátory deklarace třídy 10.1.1 Třídy s modifikátorem public 10.2 Kompozice objektů 10.3 Autorizovaný přístup k datům 10.4 Pole objektů 10.4.1 Pole objektů obalovacích tříd a automatické převody 10.5 Předávání skutečných parametrů metodám 10.5.1 Předávání primitivních datových typů 10.5.2 Předávání objektů 10.5.3 Předávání polí jako skutečných parametrů metodám 10.5.4 Předávání vícerozměrných polí metodám 11 Dědičnost 11.1 Úvodní poznámky 11.2 Realizace dědičnosti 11.3 Problémy s neimplicitními konstruktory rodičovské třídy . 11.4 Nechceme, aby bylo možné metodu překrýt - finální metody 11.5 Chceme, aby bylo nutné metodu překrýt - abstraktní me­ tody a třídy 11.6 Nechceme, aby bylo možné třídu zdědit - finální třídy . . . 11.7 Překrytí proměnné 11.8 Základem je object 11.8.1 Metoda cloně () 11.8.2 Metoda equals () 11.8.3 Metoda hashCode () 11.8.4 Metoda getClass () 12 Balíky 12.1 Import balíků 12.1.1 Statický import balíků 12.2 Vytváření balíků 12.2.1 Celosvětově platná konvence pro pojmenování . . . 12.3 Přístupová práva 12.3.1 Specifikátor priváte 12.3.2 Specifikátor protected 12.3.3 Specifikátor public 12.3.4 Specifikátor neuveden (je "přátelský") 12.4 Při dědění nelze zeslabit přístupová práva 13 Rozhraní (interface) 13.1 Konstrukce rozhraní 13.2 Použití jednoho rozhraní 13.3 Použití rozhraní jako typu referenční proměnné 13.4 Implementace více rozhraní jednou třídou 13.5 Instance rozhraní může využívat jen metody rozhraní . . . 13.6 Implementované rozhraní se dědí beze změny 13.7 Dědění třídy a současná implementace rozhraní 13.8 Dědění rozhraní a konstanty rozhraní 13.9 Využití operátoru instanceof 14 Polymorfizmus 14.1 Využití abstraktní třídy 14.2 Použití neabstraktních tříd 14.3 Použití rozhraní 15 Vnořené třídy 15.1 Vnitřní třídy 15.1.1 Implementace rozhraní pomocí metody využívající vnitřní třídu 15.1.2 Implementace rozhraní pomocí metody využívající anonymní vnitřní třídu 15.1.3 Proměnná typu rozhraní využívající anonymní vnitřní třídu 15.1.4 Vnitřní třída je vytvořená děděním 16 Výjimky 16.1 Možné druhy výjimek 16.1.1 Třída Error 16.1.2 Třída RuntimeException 16.1.3 Třída Exception 16.2 Způsoby ošetření výjimky 16.2.1 Předání výjimky výše - deklarace výjimky 16.2.2 Kompletní ošetření výjimky 16.2.3 Ošetření výjimky a následné předání výše 16.2.4 Naprosto nejhorší reakce na výjimku 16.2.5 Rozumná reakce na výjimku 16.2.6 Elegantní reakce na výjimku 16.2.7 Výpis výjimky do okénka 16.3 Seskupování výjimek 16.3.1 Postupná selekce výjimek 16.4 Vyvolání výjimky 16.5 Vytvoření a použití vlastní výjimky 16.6 Konstrukce try-catch-f inally 16.6.1 Konstrukce try-f inally 17 Adresáře a soubory 17.1 Nezávislost na operačním systému 17.2 Vytvoření instance třídy File 17.3 Vytvoření souboru nebo adresáře 17.4 Práce se souborem nebo adresářem 17.5 Výpis adresáře 17.5.1 Selektivní výpis adresáře 18 Čtení ze vstupů a zápis na výstupy 18.1 Proudy znaků a proudy bajtů 18.2 Dva různé typy tříd zděděných od základních tříd 18.2.1 Třídy pro práci se zařízeními 18.2.2 Třídy vlastností (filtrů) 18.3 Čtení ze souboru a zápis do souboru 18.3.1 Vstupy a výstupy znaků 18.3.2 Vstupy a výstupy bajtů 18.3.3 Další dovednosti se soubory 18.3.4 Bezpečné zavírání souborů a řešení výjimek . . . . 18.4 Třídy vlastností 18.4.1 Vlastnost: bufferování 18.4.2 Vlastnost: čtení po řádcích 18.4.3 Vlastnost: výběrové čtení po řádcích 18.4.4 Vlastnost: vrácení přečteného znaku 18.4.5 Vlastnost: formátování výstupu 18.4.6 Vlastnost: formátování výstupu s řádkovým bufferováním 18.4.7 Formátovaný vstup pomocí Scanner 18.4.8 Formátovaný vstup pomocí FileReader 18.4.9 Vlastnost: neformátovaný vstup a výstup základ­ ních datových typů 18.4.10Vlastnost: serializace objektů 18.4.llSeskupování vlastností 18.5 Vstup a výstup do paměti 18.6 Vstup a výstup do roury 18.7 Soubory s přímým přístupem 19 Systémové akce 19.1 Parametry příkazové řádky 19.2 Systémové atributy a zdroje 19.2.1 Standardní vstupní a výstupní proudy 19.2.2 Systémové vlastnosti 19.3 Užitečné metody ze třídy System 19.3.1 Informace o čase 19.3.2 Spuštění garbage collectoru 19.3.3 Zjištění velikosti dostupné paměti 19.3.4 Spuštění finalizeru 19.3.5 Násilné ukončení programu 20 Vlákna 20.1 Třída Thread 20.2 Spolupráce dvou vláken 20.2.1 Vlákna se pravidelně střídají 20.2.2 Vlákna se střídají nepravidelně 20.3 Stavy vlákna a plánovací algoritmus 20.3.1 Stavy vlákna 20.3.2 Priorita vlákna 20.3.3 Sdílení času 20.3.4 Praktické ověření plánování a priorit 20.4 Rozhraní Runnable 20.5 Čekání na vstup či výstup 20.6 Synchronizace vláken 20.6.1 Vlákno čeká trpělivě na konec jiného vlákna . . . 20.6.2 Vlákno čeká netrpělivě na konec jiného vlákna . . 20.6.3 Vlákno ukončí předčasně jiné vlákno 20.6.4 Vlákno je násilně probuzeno 20.6.5 Kritické sekce - synchronizované metody 20.6.6 Kritické sekce - synchronizované bloky 20.6.7 Synchronizace časové posloupnosti vláken 20.7 Další informace o vláknech 20.7.1 Problematika hladovění a uváznutí 20.7.2 Skupiny vláken 20.7.3 Vlákna typu démon


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist