načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Učebnice jazyka Java 5.v. - Pavel Herout

Učebnice jazyka Java 5.v.
-13%
sleva

Kniha: Učebnice jazyka Java 5.v.
Autor:

Učebnice jazyka Java je knihou, která Vám pomůže překonat první úskalí tohoto programovacího jazyka. Naleznete v ní to, co pro začátky svého programování v Javě potřebujete, ale ...
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
doručujeme do Vánoc
Vaše cena s DPH:  299 Kč 260
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
8,7
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 81.9%hodnoceni - 81.9%hodnoceni - 81.9%hodnoceni - 81.9%hodnoceni - 81.9% 92%   celkové hodnocení
5 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » KOPP
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 201001
Počet stran: 386
Rozměr: 205,0x145,0x20,0 mm
Vydání: 5., rozš. vyd.
Hmotnost: 0,467kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7232-398-2
EAN: 9788072323982
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Učebnice jazyka Java je knihou, která Vám pomůže překonat první úskalí tohoto programovacího jazyka.
Naleznete v ní to, co pro začátky svého programování v Javě potřebujete, ale nečekejte, že je v ní vše – takové množství informací není možné vtěsnat do žádné knížky.
V příloze naleznete všechny zdrojové soubory, které patří ke knize. Mají toto členění:
1) PRIKLADY_Z_KNIHY
Zdrojové soubory všech příkladů, jejichž minimálně jedna řádka kódu je uvedena v knize.
2) PROGRAMY_NAVIC
Zdrojové soubory programů, které jsou v knize zmiňovány jako rozšiřující, ale pro nedostatek místa není v knize uveden jejich kód.
3) RESENA_CVICENI
Zdrojové soubory všech příkladů ze cvičení.

Celkově se jedná více než 400 kompletně odladěných programů.

Protože problematika programovacího jazyka Java je značně rozsáhlá, jsou v této knize podrobně vysvětleny aspekty jazyka, který se pravděpodobně již nebude výrazně měnit. Programování grafických uživatelských rozhraní bude náplní dalšího dílu.
Kniha je založena na výkladu pomocí příkladů, jichž zde naleznete více než 200. Kromě nich se setkáte s množstvím poznámek, dobrých rad a varování, které byly sepsány na základě zkušeností s tímto jazykem. Kromě nich v knize naleznete množství odkazů na vzájemné souvislosti, což by Vám mělo pomoci k vytvoření potřebného nadhledu.
Kniha vychází v rozšířeném vydání a zahrnuje také změny od Java 5.
Na knihu volně navazují knihy "Java - grafické uživatelské prostředí a čeština" a "Java - bohatství knihoven" od stejného autora.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Pavel Herout - další tituly autora:
Zákazníci kupující knihu "Učebnice jazyka Java 5.v." mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1 Úvod k prvnímu vydání z roku 2000

Typografické a syntaktické konvence

2 Základní pojmy

2.1 Trocha historie nikoho nezabije

2.2 Způsob zpracování programu v Javě

2.3 Různé typy programů

2.4 Vývojové nástroje a jejich verze

2.4.1 Vývoj a verze JDK

2.5 Používané pojmy

2.5.1 Java Core API

2.5.2 Java Platforma

2.5.3 Technologie hot-spot a JIT kompilátor

2.6 Co byste měli vědět, než skutečně začnete programovat . .

2.6.1 Jak přeložit a spustit program

2.6.2 Běžné problémy

3 Základní dovednosti v Javě

3.1 Komentáře

3.2 Způsob zápisu identifikátorů

3.3 Anotace

3.4 Hlavní program

3.5 Základní datové typy

3.5.1 Celočíselné typy a jejich konstanty


3.5.2 Znakový typ a jeho konstanty

3.5.3 Řetězcové konstanty (literály)

3.5.4 Logický typ a jeho konstanty

3.5.5 Reálné datové typy a jejich konstanty

3.6 Deklarace proměnných

3.6.1 Deklarace proměnných s konstantní hodnotou . . .

3.6.2 Deklarace výčtového typu

3.7 Operátor přiřazení

3.8 Operátor pře typování

3.8.1 Rozšiřující konverze

3.8.2 Zužující konverze

3.8.3 Rozšiřující konverze se ztrátou přesnosti

3.9 Aritmetické výrazy

3.9.1 Unární operátory

3.9.2 Binární operátory

3.9.3 Přiřazovací operátory

3.10 Relační operátory

3.10.1 Zkrácené vyhodnocování logických součtů a součinů

3.10.2 Úplné vyhodnocování logických součtů a součinů . .

3.11 Bitové operace

3.11.1 Bitový součin

3.11.2 Bitový součet

3.11.3 Negace bit po bitu

3.11.4 Bitový exkluzivní součet

3.11.5 Operace bitového posunu doleva

3.11.6 Operace bitového posunu doprava znaménkově . . .

3.11.7 Operace bitového posunu doprava neznaménkově .

3.12 Priority vyhodnocování operátorů

4 Terminálový vstup a výstup

4.1 Formátovaný výstup pomocí System, out .print ()

4.2 Komplexní řešení výstupu

4.2.1 Výpis celého čísla v desítkové soustavě


4.2.2 Výpis celého čísla v jiných soustavách

4.2.3 Výpis znaku

4.2.4 Výpis reálného čísla

4.2.5 Výpis řetězce

4.3 Formátovaný vstup

4.3.1 Základní způsoby čtení

4.4 Problém vyprázdnění vstupu

5 Řídicí struktury

5.1 Příkaz if a příkaz if-else

5.1.1 Neúplná podmínka

5.1.2 Úplná podmínka

5.2 Podmíněný výraz - ternární operátor

5.3 Návěští

5.4 Příkazy break a continue

5.5 Iterační příkazy - cykly

5.5.1 Příkaz while

5.5.2 Příkaz do-while

5.5.3 Příkaz for

5.6 Příkaz switch

5.7 Příkaz return

6 Metody 3

6.1 Deklarace metody

6.2 Metoda bez parametrů

6.3 Metoda bez návratového typu - procedura

6.3.1 Procedura bez parametrů

6.4 Metoda s více parametry různých typů

6.5 Rekurzivní metody

6.6 Konverze skutečných parametrů a návratové hodnoty metody

6.7 Způsoby předávání skutečných parametrů metod

6.8 Přetížené metody

6.9 Místa deklarací metod


6.10 Proměnné z pohledu místa deklarace

6.10.1 Nelokální proměnné - "globální" proměnné

6.10.2 Proměnné metod - lokální proměnné

6.10.3 Zastínění nelokálních proměnných lokálními ....

7 Pole 1

7.1 Pojem referenční datový typ

7.2 Deklarace pole

7.3 Délka pole

7.4 Inicializované pole

7.5 Speciality při práci s poli

7.5.1 Průchod všemi prvky pole

7.5.2 Výpis celého pole najednou

7.5.3 Seřazení pole

7.6 Dvourozměrná pole

7.6.1 Inicializace dvourozměrného pole

7.7 Trojrozměrná pole

7.8 Více rozměrů v jednorozměrném poli

8 Třídy a objekty — základní dovednosti

8.1 Deklarace třídy

8.2 Vytvoření objektu

8.3 Přímý přístup k datům objektu

8.4 Práce s metodami

8.5 Konstruktory

8.5.1 Implicitní kons truktor

8.6 Využití this pro přístup k proměnným

8.7 Přetížení metod a konstruktorů

8.8 Využití this pro přístup ke konstruktorů

8.9 Volání metod jinými metodami téže třídy nebo konstruktorem

8.10 Použití proměnné třídy v objektech

8.11 Použití statických metod v objektech

8.11.1 Použití statické metody ze třídy z Java Core API . .


8.11.2 Použití statické metody z téže třídy . . .

8.12 Inicializace proměnných třídy

8.13 Rušení objektů

8.14 Ukončení práce s objekty

9 Řetězce a znaky

9.1 Vytvoření řetězce

9.1.1 Inicializované pole řetězců

9.2 Práce s celými řetězci

9.2.1 Porovnávání

9.2.2 Převody na malá či velká písmena . . .

9.2.3 Spojení řetězců

9.2.4 Náhrada všech znaků v řetězci

9.3 Práce s částí řetězce

9.3.1 Získání části řetězce

9.3.2 Práce se začátkem a koncem řetězce . .

9.3.3 Oříznutí bílých znaků na okrajích . . .

9.4 Práce s jednotlivými znaky řetězce

9.4.1 Získání znaku

9.4.2 Hledání znaku

9.5 Konverze základních datových typů na řetězec

9.5.1 Tisk do řetězce

9.6 Konverze řetězce na základní datové typy . . .

9.7 Vyvolání více metod jedním příkazem

9.8 Dělení řetězce na části pomocí split () . . . .

9.8.1 Základní použití

9.8.2 Použití regulárních výrazů

9.9 Metoda toString ()

9.10 Třída StringBuffer

9.10.1 Vytvoření instance

9.10.2 Délka řetězce

9.10.3 Změny celého řetězce

9.10.4 Změny části řetězce


9.10.5 Konverze na st ring

9.11 Třída character - práce s jednotlivými znaky

9.11.1 Rozpoznávání druhu znaků

9.11.2 Změna velikosti písmene

9.11.3 Převod jednotlivých znaků na čísla

10 Třídy a objekty — pokračování

10.1 Modifikátory deklarace třídy

10.1.1 Třídy s modifikátorem public

10.2 Kompozice objektů

10.3 Autorizovaný přístup k datům

10.4 Pole objektů

10.4.1 Pole objektů obalovacích tříd a automatické převody

10.5 Předávání skutečných parametrů metodám

10.5.1 Předávání primitivních datových typů

10.5.2 Předávání objektů

10.5.3 Předávání polí jako skutečných parametrů metodám

10.5.4 Předávání vícerozměrných polí metodám

11 Dědičnost

11.1 Úvodní poznámky

11.2 Realizace dědičnosti

11.3 Problémy s neimplicitními konstruktory rodičovské třídy .

11.4 Nechceme, aby bylo možné metodu překrýt - finální metody

11.5 Chceme, aby bylo nutné metodu překrýt - abstraktní me­

tody a třídy

11.6 Nechceme, aby bylo možné třídu zdědit - finální třídy . . .

11.7 Překrytí proměnné

11.8 Základem je object

11.8.1 Metoda cloně ()

11.8.2 Metoda equals ()

11.8.3 Metoda hashCode ()

11.8.4 Metoda getClass ()


12 Balíky

12.1 Import balíků

12.1.1 Statický import balíků

12.2 Vytváření balíků

12.2.1 Celosvětově platná konvence pro pojmenování . . .

12.3 Přístupová práva

12.3.1 Specifikátor priváte

12.3.2 Specifikátor protected

12.3.3 Specifikátor public

12.3.4 Specifikátor neuveden (je "přátelský")

12.4 Při dědění nelze zeslabit přístupová práva

13 Rozhraní (interface)

13.1 Konstrukce rozhraní

13.2 Použití jednoho rozhraní

13.3 Použití rozhraní jako typu referenční proměnné

13.4 Implementace více rozhraní jednou třídou

13.5 Instance rozhraní může využívat jen metody rozhraní . . .

13.6 Implementované rozhraní se dědí beze změny

13.7 Dědění třídy a současná implementace rozhraní

13.8 Dědění rozhraní a konstanty rozhraní

13.9 Využití operátoru instanceof

14 Polymorfizmus

14.1 Využití abstraktní třídy

14.2 Použití neabstraktních tříd

14.3 Použití rozhraní

15 Vnořené třídy

15.1 Vnitřní třídy

15.1.1 Implementace rozhraní pomocí metody využívající

vnitřní třídu

15.1.2 Implementace rozhraní pomocí metody využívající

anonymní vnitřní třídu


15.1.3 Proměnná typu rozhraní využívající anonymní vnitřní

třídu

15.1.4 Vnitřní třída je vytvořená děděním

16 Výjimky

16.1 Možné druhy výjimek

16.1.1 Třída Error

16.1.2 Třída RuntimeException

16.1.3 Třída Exception

16.2 Způsoby ošetření výjimky

16.2.1 Předání výjimky výše - deklarace výjimky

16.2.2 Kompletní ošetření výjimky

16.2.3 Ošetření výjimky a následné předání výše

16.2.4 Naprosto nejhorší reakce na výjimku

16.2.5 Rozumná reakce na výjimku

16.2.6 Elegantní reakce na výjimku

16.2.7 Výpis výjimky do okénka

16.3 Seskupování výjimek

16.3.1 Postupná selekce výjimek

16.4 Vyvolání výjimky

16.5 Vytvoření a použití vlastní výjimky

16.6 Konstrukce try-catch-f inally

16.6.1 Konstrukce try-f inally

17 Adresáře a soubory

17.1 Nezávislost na operačním systému

17.2 Vytvoření instance třídy File

17.3 Vytvoření souboru nebo adresáře

17.4 Práce se souborem nebo adresářem

17.5 Výpis adresáře

17.5.1 Selektivní výpis adresáře


18 Čtení ze vstupů a zápis na výstupy

18.1 Proudy znaků a proudy bajtů

18.2 Dva různé typy tříd zděděných od základních tříd

18.2.1 Třídy pro práci se zařízeními

18.2.2 Třídy vlastností (filtrů)

18.3 Čtení ze souboru a zápis do souboru

18.3.1 Vstupy a výstupy znaků

18.3.2 Vstupy a výstupy bajtů

18.3.3 Další dovednosti se soubory

18.3.4 Bezpečné zavírání souborů a řešení výjimek . . . .

18.4 Třídy vlastností

18.4.1 Vlastnost: bufferování

18.4.2 Vlastnost: čtení po řádcích

18.4.3 Vlastnost: výběrové čtení po řádcích

18.4.4 Vlastnost: vrácení přečteného znaku

18.4.5 Vlastnost: formátování výstupu

18.4.6 Vlastnost: formátování výstupu s řádkovým buffe

rováním

18.4.7 Formátovaný vstup pomocí Scanner

18.4.8 Formátovaný vstup pomocí FileReader

18.4.9 Vlastnost: neformátovaný vstup a výstup základ­

ních datových typů

18.4.10Vlastnost: serializace objektů

18.4.llSeskupování vlastností

18.5 Vstup a výstup do paměti

18.6 Vstup a výstup do roury

18.7 Soubory s přímým přístupem

19 Systémové akce

19.1 Parametry příkazové řádky

19.2 Systémové atributy a zdroje

19.2.1 Standardní vstupní a výstupní proudy

19.2.2 Systémové vlastnosti


19.3 Užitečné metody ze třídy System

19.3.1 Informace o čase

19.3.2 Spuštění garbage collectoru

19.3.3 Zjištění velikosti dostupné paměti

19.3.4 Spuštění finalizeru

19.3.5 Násilné ukončení programu

20 Vlákna

20.1 Třída Thread

20.2 Spolupráce dvou vláken

20.2.1 Vlákna se pravidelně střídají

20.2.2 Vlákna se střídají nepravidelně

20.3 Stavy vlákna a plánovací algoritmus

20.3.1 Stavy vlákna

20.3.2 Priorita vlákna

20.3.3 Sdílení času

20.3.4 Praktické ověření plánování a priorit

20.4 Rozhraní Runnable

20.5 Čekání na vstup či výstup

20.6 Synchronizace vláken

20.6.1 Vlákno čeká trpělivě na konec jiného vlákna . . .

20.6.2 Vlákno čeká netrpělivě na konec jiného vlákna . .

20.6.3 Vlákno ukončí předčasně jiné vlákno

20.6.4 Vlákno je násilně probuzeno

20.6.5 Kritické sekce - synchronizované metody

20.6.6 Kritické sekce - synchronizované bloky

20.6.7 Synchronizace časové posloupnosti vláken

20.7 Další informace o vláknech

20.7.1 Problematika hladovění a uváznutí

20.7.2 Skupiny vláken

20.7.3 Vlákna typu démon




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist