načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Učebnice jazyka Java 5.v. - Pavel Herout

-13%
sleva

Kniha: Učebnice jazyka Java 5.v.
Autor:

Učebnice jazyka Java je knihou, která Vám pomůže překonat první úskalí tohoto programovacího jazyka. Naleznete v ní to, co pro začátky svého programování v Javě potřebujete, ale ...
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  269 Kč 234
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 78.1%hodnoceni - 78.1%hodnoceni - 78.1%hodnoceni - 78.1%hodnoceni - 78.1% 90%   celkové hodnocení
4 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » KOPP
Rok vydání: 201001
Počet stran: 386
Rozměr: 20 cm
Vydání: 5., rozš. vyd.
Hmotnost: 0,469kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7232-398-2
EAN: 9788072323982
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Učebnice jazyka Java je knihou, která Vám pomůže překonat první úskalí tohoto programovacího jazyka.
Naleznete v ní to, co pro začátky svého programování v Javě potřebujete, ale nečekejte, že je v ní vše – takové množství informací není možné vtěsnat do žádné knížky.
V příloze naleznete všechny zdrojové soubory, které patří ke knize. Mají toto členění:
1) PRIKLADY_Z_KNIHY
Zdrojové soubory všech příkladů, jejichž minimálně jedna řádka kódu je uvedena v knize.
2) PROGRAMY_NAVIC
Zdrojové soubory programů, které jsou v knize zmiňovány jako rozšiřující, ale pro nedostatek místa není v knize uveden jejich kód.
3) RESENA_CVICENI
Zdrojové soubory všech příkladů ze cvičení.

Celkově se jedná více než 400 kompletně odladěných programů.

Protože problematika programovacího jazyka Java je značně rozsáhlá, jsou v této knize podrobně vysvětleny aspekty jazyka, který se pravděpodobně již nebude výrazně měnit. Programování grafických uživatelských rozhraní bude náplní dalšího dílu.
Kniha je založena na výkladu pomocí příkladů, jichž zde naleznete více než 200. Kromě nich se setkáte s množstvím poznámek, dobrých rad a varování, které byly sepsány na základě zkušeností s tímto jazykem. Kromě nich v knize naleznete množství odkazů na vzájemné souvislosti, což by Vám mělo pomoci k vytvoření potřebného nadhledu.
Kniha vychází v rozšířeném vydání a zahrnuje také změny od Java 5.
Na knihu volně navazují knihy "Java - grafické uživatelské prostředí a čeština" a "Java - bohatství knihoven" od stejného autora.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Pavel Herout - další tituly autora:
Java a XML -- Pro Javu 5 i 6 Java a XML
Herout, Pavel
Cena: 234 Kč
Java Bohatství knihoven Java Bohatství knihoven
Herout, Pavel
Cena: 221 Kč
Učebnice jazyka C 2.díl Učebnice jazyka C 2.díl
Herout, Pavel
Cena: 164 Kč
Učebnice jazyka C Učebnice jazyka C
Herout, Pavel
Cena: 221 Kč
XSLT 2.0 a SVG prakticky XSLT 2.0 a SVG prakticky
Herout, Pavel
Cena: 260 Kč
 
Zákazníci kupující knihu "Učebnice jazyka Java 5.v." mají také často zájem o tyto tituly:
Od C++ k C sharp Od C++ k C sharp
Virius, Miroslav
Cena: 173 Kč
Programujeme hry v jazyce C# Programujeme hry v jazyce C#
Roudenský, Petr; Khorshid, Mokhtar M
Cena: 296 Kč
VBA Excel v příkladech VBA Excel v příkladech
Forstová, Lenka
Cena: 204 Kč
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1 Úvod k prvnímu vydání z roku 2000
Typografické a syntaktické konvence
2 Základní pojmy
2.1 Trocha historie nikoho nezabije
2.2 Způsob zpracování programu v Javě
2.3 Různé typy programů
2.4 Vývojové nástroje a jejich verze
2.4.1 Vývoj a verze JDK
2.5 Používané pojmy
2.5.1 Java Core API
2.5.2 Java Platforma
2.5.3 Technologie hot-spot a JIT kompilátor
2.6 Co byste měli vědět, než skutečně začnete programovat . .
2.6.1 Jak přeložit a spustit program
2.6.2 Běžné problémy
3 Základní dovednosti v Javě
3.1 Komentáře
3.2 Způsob zápisu identifikátorů
3.3 Anotace
3.4 Hlavní program
3.5 Základní datové typy
3.5.1 Celočíselné typy a jejich konstanty





3.5.2 Znakový typ a jeho konstanty
3.5.3 Řetězcové konstanty (literály)
3.5.4 Logický typ a jeho konstanty
3.5.5 Reálné datové typy a jejich konstanty
3.6 Deklarace proměnných
3.6.1 Deklarace proměnných s konstantní hodnotou . . .
3.6.2 Deklarace výčtového typu
3.7 Operátor přiřazení
3.8 Operátor pře typování
3.8.1 Rozšiřující konverze
3.8.2 Zužující konverze
3.8.3 Rozšiřující konverze se ztrátou přesnosti
3.9 Aritmetické výrazy
3.9.1 Unární operátory
3.9.2 Binární operátory
3.9.3 Přiřazovací operátory
3.10 Relační operátory
3.10.1 Zkrácené vyhodnocování logických součtů a součinů
3.10.2 Úplné vyhodnocování logických součtů a součinů . .
3.11 Bitové operace
3.11.1 Bitový součin
3.11.2 Bitový součet
3.11.3 Negace bit po bitu
3.11.4 Bitový exkluzivní součet
3.11.5 Operace bitového posunu doleva
3.11.6 Operace bitového posunu doprava znaménkově . . .
3.11.7 Operace bitového posunu doprava neznaménkově .
3.12 Priority vyhodnocování operátorů
4 Terminálový vstup a výstup
4.1 Formátovaný výstup pomocí System, out .print ()
4.2 Komplexní řešení výstupu
4.2.1 Výpis celého čísla v desítkové soustavě





4.2.2 Výpis celého čísla v jiných soustavách
4.2.3 Výpis znaku
4.2.4 Výpis reálného čísla
4.2.5 Výpis řetězce
4.3 Formátovaný vstup
4.3.1 Základní způsoby čtení
4.4 Problém vyprázdnění vstupu
5 Řídicí struktury
5.1 Příkaz if a příkaz if-else
5.1.1 Neúplná podmínka
5.1.2 Úplná podmínka
5.2 Podmíněný výraz - ternární operátor
5.3 Návěští
5.4 Příkazy break a continue
5.5 Iterační příkazy - cykly
5.5.1 Příkaz while
5.5.2 Příkaz do-while
5.5.3 Příkaz for
5.6 Příkaz switch
5.7 Příkaz return
6 Metody 3
6.1 Deklarace metody
6.2 Metoda bez parametrů
6.3 Metoda bez návratového typu - procedura
6.3.1 Procedura bez parametrů
6.4 Metoda s více parametry různých typů
6.5 Rekurzivní metody
6.6 Konverze skutečných parametrů a návratové hodnoty metody
6.7 Způsoby předávání skutečných parametrů metod
6.8 Přetížené metody
6.9 Místa deklarací metod





6.10 Proměnné z pohledu místa deklarace
6.10.1 Nelokální proměnné - "globální" proměnné
6.10.2 Proměnné metod - lokální proměnné
6.10.3 Zastínění nelokálních proměnných lokálními ....
7 Pole 1
7.1 Pojem referenční datový typ
7.2 Deklarace pole
7.3 Délka pole
7.4 Inicializované pole
7.5 Speciality při práci s poli
7.5.1 Průchod všemi prvky pole
7.5.2 Výpis celého pole najednou
7.5.3 Seřazení pole
7.6 Dvourozměrná pole
7.6.1 Inicializace dvourozměrného pole
7.7 Trojrozměrná pole
7.8 Více rozměrů v jednorozměrném poli
8 Třídy a objekty — základní dovednosti
8.1 Deklarace třídy
8.2 Vytvoření objektu
8.3 Přímý přístup k datům objektu
8.4 Práce s metodami
8.5 Konstruktory
8.5.1 Implicitní kons truktor
8.6 Využití this pro přístup k proměnným
8.7 Přetížení metod a konstruktorů
8.8 Využití this pro přístup ke konstruktorů
8.9 Volání metod jinými metodami téže třídy nebo konstruktorem
8.10 Použití proměnné třídy v objektech
8.11 Použití statických metod v objektech
8.11.1 Použití statické metody ze třídy z Java Core API . .





8.11.2 Použití statické metody z téže třídy . . .
8.12 Inicializace proměnných třídy
8.13 Rušení objektů
8.14 Ukončení práce s objekty
9 Řetězce a znaky
9.1 Vytvoření řetězce
9.1.1 Inicializované pole řetězců
9.2 Práce s celými řetězci
9.2.1 Porovnávání
9.2.2 Převody na malá či velká písmena . . .
9.2.3 Spojení řetězců
9.2.4 Náhrada všech znaků v řetězci
9.3 Práce s částí řetězce
9.3.1 Získání části řetězce
9.3.2 Práce se začátkem a koncem řetězce . .
9.3.3 Oříznutí bílých znaků na okrajích . . .
9.4 Práce s jednotlivými znaky řetězce
9.4.1 Získání znaku
9.4.2 Hledání znaku
9.5 Konverze základních datových typů na řetězec
9.5.1 Tisk do řetězce
9.6 Konverze řetězce na základní datové typy . . .
9.7 Vyvolání více metod jedním příkazem
9.8 Dělení řetězce na části pomocí split () . . . .
9.8.1 Základní použití
9.8.2 Použití regulárních výrazů
9.9 Metoda toString ()
9.10 Třída StringBuffer
9.10.1 Vytvoření instance
9.10.2 Délka řetězce
9.10.3 Změny celého řetězce
9.10.4 Změny části řetězce





9.10.5 Konverze na st ring
9.11 Třída character - práce s jednotlivými znaky
9.11.1 Rozpoznávání druhu znaků
9.11.2 Změna velikosti písmene
9.11.3 Převod jednotlivých znaků na čísla
10 Třídy a objekty — pokračování
10.1 Modifikátory deklarace třídy
10.1.1 Třídy s modifikátorem public
10.2 Kompozice objektů
10.3 Autorizovaný přístup k datům
10.4 Pole objektů
10.4.1 Pole objektů obalovacích tříd a automatické převody
10.5 Předávání skutečných parametrů metodám
10.5.1 Předávání primitivních datových typů
10.5.2 Předávání objektů
10.5.3 Předávání polí jako skutečných parametrů metodám
10.5.4 Předávání vícerozměrných polí metodám
11 Dědičnost
11.1 Úvodní poznámky
11.2 Realizace dědičnosti
11.3 Problémy s neimplicitními konstruktory rodičovské třídy .
11.4 Nechceme, aby bylo možné metodu překrýt - finální metody
11.5 Chceme, aby bylo nutné metodu překrýt - abstraktní me­
tody a třídy
11.6 Nechceme, aby bylo možné třídu zdědit - finální třídy . . .
11.7 Překrytí proměnné
11.8 Základem je object
11.8.1 Metoda cloně ()
11.8.2 Metoda equals ()
11.8.3 Metoda hashCode ()
11.8.4 Metoda getClass ()





12 Balíky
12.1 Import balíků
12.1.1 Statický import balíků
12.2 Vytváření balíků
12.2.1 Celosvětově platná konvence pro pojmenování . . .
12.3 Přístupová práva
12.3.1 Specifikátor priváte
12.3.2 Specifikátor protected
12.3.3 Specifikátor public
12.3.4 Specifikátor neuveden (je "přátelský")
12.4 Při dědění nelze zeslabit přístupová práva
13 Rozhraní (interface)
13.1 Konstrukce rozhraní
13.2 Použití jednoho rozhraní
13.3 Použití rozhraní jako typu referenční proměnné
13.4 Implementace více rozhraní jednou třídou
13.5 Instance rozhraní může využívat jen metody rozhraní . . .
13.6 Implementované rozhraní se dědí beze změny
13.7 Dědění třídy a současná implementace rozhraní
13.8 Dědění rozhraní a konstanty rozhraní
13.9 Využití operátoru instanceof
14 Polymorfizmus
14.1 Využití abstraktní třídy
14.2 Použití neabstraktních tříd
14.3 Použití rozhraní
15 Vnořené třídy
15.1 Vnitřní třídy
15.1.1 Implementace rozhraní pomocí metody využívající
vnitřní třídu
15.1.2 Implementace rozhraní pomocí metody využívající
anonymní vnitřní třídu





15.1.3 Proměnná typu rozhraní využívající anonymní vnitřní
třídu
15.1.4 Vnitřní třída je vytvořená děděním
16 Výjimky
16.1 Možné druhy výjimek
16.1.1 Třída Error
16.1.2 Třída RuntimeException
16.1.3 Třída Exception
16.2 Způsoby ošetření výjimky
16.2.1 Předání výjimky výše - deklarace výjimky
16.2.2 Kompletní ošetření výjimky
16.2.3 Ošetření výjimky a následné předání výše
16.2.4 Naprosto nejhorší reakce na výjimku
16.2.5 Rozumná reakce na výjimku
16.2.6 Elegantní reakce na výjimku
16.2.7 Výpis výjimky do okénka
16.3 Seskupování výjimek
16.3.1 Postupná selekce výjimek
16.4 Vyvolání výjimky
16.5 Vytvoření a použití vlastní výjimky
16.6 Konstrukce try-catch-f inally
16.6.1 Konstrukce try-f inally
17 Adresáře a soubory
17.1 Nezávislost na operačním systému
17.2 Vytvoření instance třídy File
17.3 Vytvoření souboru nebo adresáře
17.4 Práce se souborem nebo adresářem
17.5 Výpis adresáře
17.5.1 Selektivní výpis adresáře





18 Čtení ze vstupů a zápis na výstupy
18.1 Proudy znaků a proudy bajtů
18.2 Dva různé typy tříd zděděných od základních tříd
18.2.1 Třídy pro práci se zařízeními
18.2.2 Třídy vlastností (filtrů)
18.3 Čtení ze souboru a zápis do souboru
18.3.1 Vstupy a výstupy znaků
18.3.2 Vstupy a výstupy bajtů
18.3.3 Další dovednosti se soubory
18.3.4 Bezpečné zavírání souborů a řešení výjimek . . . .
18.4 Třídy vlastností
18.4.1 Vlastnost: bufferování
18.4.2 Vlastnost: čtení po řádcích
18.4.3 Vlastnost: výběrové čtení po řádcích
18.4.4 Vlastnost: vrácení přečteného znaku
18.4.5 Vlastnost: formátování výstupu
18.4.6 Vlastnost: formátování výstupu s řádkovým
bufferováním
18.4.7 Formátovaný vstup pomocí Scanner
18.4.8 Formátovaný vstup pomocí FileReader
18.4.9 Vlastnost: neformátovaný vstup a výstup základ­
ních datových typů
18.4.10Vlastnost: serializace objektů
18.4.llSeskupování vlastností
18.5 Vstup a výstup do paměti
18.6 Vstup a výstup do roury
18.7 Soubory s přímým přístupem
19 Systémové akce
19.1 Parametry příkazové řádky
19.2 Systémové atributy a zdroje
19.2.1 Standardní vstupní a výstupní proudy
19.2.2 Systémové vlastnosti





19.3 Užitečné metody ze třídy System
19.3.1 Informace o čase
19.3.2 Spuštění garbage collectoru
19.3.3 Zjištění velikosti dostupné paměti
19.3.4 Spuštění finalizeru
19.3.5 Násilné ukončení programu
20 Vlákna
20.1 Třída Thread
20.2 Spolupráce dvou vláken
20.2.1 Vlákna se pravidelně střídají
20.2.2 Vlákna se střídají nepravidelně
20.3 Stavy vlákna a plánovací algoritmus
20.3.1 Stavy vlákna
20.3.2 Priorita vlákna
20.3.3 Sdílení času
20.3.4 Praktické ověření plánování a priorit
20.4 Rozhraní Runnable
20.5 Čekání na vstup či výstup
20.6 Synchronizace vláken
20.6.1 Vlákno čeká trpělivě na konec jiného vlákna . . .
20.6.2 Vlákno čeká netrpělivě na konec jiného vlákna . .
20.6.3 Vlákno ukončí předčasně jiné vlákno
20.6.4 Vlákno je násilně probuzeno
20.6.5 Kritické sekce - synchronizované metody
20.6.6 Kritické sekce - synchronizované bloky
20.6.7 Synchronizace časové posloupnosti vláken
20.7 Další informace o vláknech
20.7.1 Problematika hladovění a uváznutí
20.7.2 Skupiny vláken
20.7.3 Vlákna typu démon






       

internetové knihkupectví ABZ - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist