

sleva
Kniha:
Tři mušketýři
Autor:
Miloš Polášek; Antonín Šplíchal

Nakladatelství: | » En Face |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2014 |
Počet stran: | 24 |
Rozměr: | 30 cm |
Úprava: | vše barevné ilustrace |
Vydání: | 1. knižní vyd. |
Spolupracovali: | text Artur Koks |
Skupina třídění: |
Francouzská próza Literatura pro děti a mládež (beletrie) |
Jazyk: | česky |
Vazba: | kniha, brožovaná vazba |
Datum vydání: | 01.09.2014 |
Nakladatelské údaje: | Ostrava, En Face, 2014 |
ISBN: | 9788087264454 |
EAN: | 9788087264454 |
Parafráze slavné Dumasovy předlohy začala vycházet v roce 1972 v Ostravském kulturním zpravodaji. Vydávání kreslených příběhů bylo však záhy z politických důvodů zakázano a komiks byl stažen.
Originální komiks kreslíře Antonína Šplíchala určený i pro dospělé, kteří nezestárli, vytvořený v roce 1972 a poprvé publikovaný až nyní po 40 letech!
V 70. letech byla Ostrava pro komiks přímo iniciačním centrem. Vycházela zde Výprava ze Sixie kreslená Kájou Saudkem, Foglarovy Rychlé šípy a zcela v duchu své průbojnosti nastupovali Tři mušketýři. V době, kdy politická diskuse a názorová konkurence přestávala existovat a ventil odpouštějící společenské napětí byl situován do divadélek malé scény, kabaretů a magazínů, bylo věcí cti i zde parafrázovat absurditu doby. Tři mušketýři pak zcela v intencích zamýšlené parafráze byli optimálním tématem pro ironickou kresbu mladého talentovaného kreslíře Antonína Šplíchala. Naznačovat, že jeho d´Artagnan měl Dubčekovy rysy, by bylo ovšem značně odvážné.
Osud tohoto komiksu je však podstatně více tristní než Saudkem nedokončená Výprava ze Sixie. V květnovém čísle Ostravského kulturního zpravodaje 1972 vyšly pouze první dvě strany tohoto čtyřiadvacetistránkového seriálu. Jako nekulturní byly kreslené seriály následně okamžitě zakázány a Tři mušketýry od té doby už nikdo neviděl.
Pro všechny příznivce, znalce a milovníky komiksu vydáváme nyní poprvé celý příběh Tří mušketýrů alespoň v limitovaném vydání bez možnosti dotisku. Dokonale představují styl Šplíchalovy tehdejší tvorby s nuancemi kresby a la prima, jistotou linky a originalitou výrazu. Původní předlohy byly zhotoveny ve formátu A2 technikou akvarelu, kresebné kontury černou tuší. Nepravidelné členění obrazových polí, přesahy a vazby mezi nimi včetně barevného kontrapunktu - to vše vytváří unikátní charakter těchto originálů, dnes pro komiksovou tvorbu používanou digitální technikou nedosažitelný a nenapodobitelný.