načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Tréma u hudebníků a její prevence ve vzdělávacím systému – Ena Stevanovič

Tréma u hudebníků a její prevence ve vzdělávacím systému
-7%
sleva

Kniha: Tréma u hudebníků a její prevence ve vzdělávacím systému
Autor: Ena Stevanovič

Tréma je vážným problémem mnoha studentů hudby a profesionálních hudebníků, který může způsobit závažné poškození výkonu a vyvolat utrpení a stres. Faktory, které se vzájemně ovlivňují a určují intenzitu působení trémy na výkon, jsou: ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  250 Kč 233
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,8
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma TIŠTĚNÁ
KNIHA

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Karolinum
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 200
Rozměr: 148x210
Úprava: ilustrace
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Senzorické a motorické funkce. Emoce. Vůle
Jazyk: česky
Datum vydání: 15.11.2018
ISBN: 978-80-2464-031-0
EAN: 9788024640310
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Tréma je vážným problémem mnoha studentů hudby a profesionálních hudebníků, který může způsobit závažné poškození výkonu a vyvolat utrpení a stres. Faktory, které se vzájemně ovlivňují a určují intenzitu působení trémy na výkon, jsou: sebehodnocení, vnímaná sebeúčinnost, úroveň připravenosti repertoáru a výkonné zkušenosti. Monografie objasňuje problematiku trémy ve variabilitě jejích projevů; popisuje její psychologické, sociální a vzdělávací určující činitele a poskytuje analýzu metod prevence trémy ve vzdělávacím systému. Cílem výzkumné části bylo prozkoumat, zda sebeúčinnost a sebehodnocení mohou být prediktory trémy u studentů hudby, kteří pocházejí ze tří odlišných vzdělávacích systémů, a stanovit eventuální rozdíly mezi nimi; dále pak získat hlubší informace o příčinách této souvztažnosti a zjistit, jestli případné rozdíly můžeme přičíst různorodým vzdělávacím zkušenostem studentů. Zároveň je provedena analýza implikací této studie pro učitele a studenty v oblasti instrumentálního vzdělávání.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Monografie, vzniklá na základě úspěšně obhájené disertační

práce, je v rámci naší hudebně pedagogické a hudebně

psychologické produkce odborné literatury ojedinělým

příspěvkem k řešení ožehavého problému mnohých interpretů -

otázek spojených s výskytem trémy při veřejném výkonu.

Vzdělávací systém věnuje zajisté přípravě nových

profesionálních hudebníků velkou pozornost z hlediska odborné

a hudební zdatnosti. Je ale známo, že mnohdy upozaďuje

přípravu psychickou, ačkoliv právě trémou a dalšími

nepříjemnými projevy psychického stresu trpí (dle autorky

monografie) více než 70 % interpretů. Řada z nich se s trémou

vyrovnává intuitivně a s potížemi a v krajních případech je tréma

dokonce důvodem ukončení profesionální kariéry.

O to více se domnívám, že širší hudebně pedagogická i

umělecká veřejnost uvítá vydání této monografie. E. Stevanović

v ní zpracovává nejenom vědecké základy problematiky trémy,

ale prezentuje též výsledky reprezentativního výzkumu a

analyzuje mnohé postupy, které by měly být interpretovi v jeho

boji s trémou ku pomoci.

(...)

Výzkum byl realizován s respondenty z oblastí s rozdílným

pojetím umělecké přípravy (USA, Chorvatsko, ČR). Tato

rozdílnost se též promítla do stanovení výzkumných hypotéz,

jejichž úplnou či částečnou verifikaci práce přináší. Domnívám

se, že zachycení autentických výpovědí respondentů a jejich

kvalitativní analýza jsou podnětné nejenom z hlediska

výzkumných cílů, ale přinesou čtenáři, který se někdy nacházel v


roli interpreta, zajímavou možnost konfrontace s vlastní

zkušeností. Pozitivně hodnotím, že autorka zvolila v našich

podmínkách neobvyklou metodiku výzkumu. V zahraničí získala

svolení k použití a k českému a chorvatskému překladu

výzkumných prostředků - konkrétně Rosenbergovy škály

sebevědomí, Shererovy škály sebeúčinnosti a škály trémy u

hudebníků autorky D. T. Kenny (KMPAI). Tento počin je zajisté

přínosem k obohacení u nás standardně pojímané metodologie

výzkumu v oblasti hudební pedagogiky a hudební psychologie,

rovněž tak jako semi-strukturovaný rozhovor, skládající se ze 42

otázek, vytvořený autorkou.

Práci uzavírá podnětný závěr, v němž autorka shrnuje, do jaké

míry se jí podařilo naplnit stanovené cíle. Perspektivně se

zamýšlí, jak včlenit problematiku trémy do výuky hudební

psychologie, a stávajícím pedagogům i interpretům poskytuje

doporučení, jak postupovat v praxi v boji s trémou. Bohatá

mnohostránková výběrová bibliografie zahrnuje převážně

zahraniční tituly a jistě poslouží k dalšímu studiu. Práce je

doplněna přílohami, které uvádějí konkrétní znění výzkumných

prostředků.

(...)

Předkládaná monografie, opírající se o rozsáhlé informační

zdroje a vlastní praktickou zkušenost autorky, utřídila velké

množství poznatků a výzkumných dat a přináší tedy dle mého

názoru celou řadu cenných zjištění nejen v oblasti teoretické, ale

i prakticko-aplikační. Domnívám se, že se stane vítanou

publikací nejen při profesionální přípravě hudebníků, aleje


inspirující i pro laickou veřejnost.

Z recenzního posudku: doc. PaedDr. Hana Váňová, CSc.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.