načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Toyota Talent -- Řízení rozvoje zaměstnanců podle Toyoty – Jeffrey K. Liker; David P. Meier

Toyota Talent -- Řízení rozvoje zaměstnanců podle Toyoty

Elektronická kniha: Toyota Talent
Autor: Jeffrey K. Liker; David P. Meier
Podnázev: Řízení rozvoje zaměstnanců podle Toyoty

Autoři přibližují procesy zaškolování a dalšího rozvoje zaměstnanců u firmy Toyota. ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  399
+
-
13,3
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma ELEKTRONICKÁ
KNIHA

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2016
Počet stran: 330
Rozměr: 24 cm
Vydání: První české vydání
Spolupracovali: překlad Dan Helekal
Skupina třídění: Management. Řízení
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-247-5800-8
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Autoři přibližují procesy zaškolování a dalšího rozvoje zaměstnanců u firmy Toyota.

Popis nakladatele

Světově uznávaná publikace odkrývá tajemství výjimečných pracovních výkonů zaměstnanců Toyoty. Jeffrey Liker, autor bestselleru Tak to dělá Toyota, spolu s Davidem Meierem detailně popisují proces přípravy, tréninku a následovnictví, který vede ke špičkovým výsledkům. Kniha představuje jednoduchý přístup, jenž může společnostem pomoci dosáhnout úspěšného začlenění zaměstnanců do systému vysoce kvalitní štíhlé výroby. Autoři vám kromě mnoha jiného ukážou:
- Jak definovat organizační potřeby a cíle.
- Jak vytvářet rozvojové plány pro všechny zaměstnance a řídit rozvoj špičkových talentů.
- Jak analyzovat rutinní práci a vedlejší úkoly.
- Jak rozdělit práci s cílem efektivního tréninku.
- Jak změnit cyklus čistého tréninku a dosahování výsledků na cyklus kontinuálního vzdělávání a zlepšování.

S touto knihou se naučíte rozvíjet schopnosti svých lidí v prostředí vzájemné spolupráce a týmového ducha. Zjistíte, že není důležitý jen výsledek, ale i to, jak se k němu dospěje.
Kniha je určena personalistům, manažerům a podnikatelům.
Partnerem vydání knihy je společnost DMC management consulting s.r.o. (řízení rozvoje zaměstnanců podle Toyoty)

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

PRVNÍ

ČESKÉ

VYDÁNÍ

Řízení rozvoje

zaměstnanců

TOYOTA

TALENT

podle Toyoty

Jeffrey K. LikerDavid P. Meier

Jeffrey K. LikerDavid P. Meier

TOYOTA

TALENT

ISBN 978-80-247-5800-8

9 788024 758008


Našim rodičům Jackovi a Henriette Likerovým

a Louisi a Patricii Meierovým, kteří nás nasměrovali na

dráhu rozvíjení našeho skutečného talentu.


Řízení rozvoje

zaměstnanců

TOYOTA

TALENT

podle Toyoty

Jeffrey Liker

David Meier

Grada Publishing


Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy ne

smí být reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez

předchozího písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy

bude trestně stíháno. Jeffrey K. Liker, David P. Meier TOYOTA TALENT Řízení rozvoje zaměstnanců podle Toyoty Přeloženo z anglického originálu knihy J. K. Likera a D. P. Meiera TOYOTA TALENT, Developing Your People the Toyota Way, vydaného nakladatelstvím McGraw-Hill, New York, NY, 2007. Original edition copyright 2007 by McGraw-Hill, New York. All rights reserved. Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, 170 00 Praha 7 tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 www.grada.cz jako svou 6336. publikaci Překlad Dan Helekal Odpovědná redaktorka Mgr. Marie Zelinová Grafická úprava a sazba Štěpán Böhm Návrh a zpracování obálky Eva Hradiláková Počet stran 336 První vydání, Praha 2016 Vytiskla tiskárna FINIDR s.r.o., Český Těšín Czech Edition © Grada Publishing, a.s., 2016 Cover Photo © Depositphotos/depositedhar ISBN 978-80-271-9386-8 (ePub) ISBN 978-80-271-9385-1 (pdf) ISBN 978-80-247-5800-8 (print)

Obsah

O autorech ..........................................................................................................11;

Poděkování ..........................................................................................................13

Poděkování Jeffa Likera ....................................................................................... 13

Poděkování Davida Meiera ................................................................................. 15

Předmluva ............................................................................................................17

Předmluva k českému vydání ...............................................................................19

Úvod ....................................................................................................................23

Část první: Příprava organizace na rozvíjení

výjimečných lidí

Kapitola 1: Co se můžeme naučit od Toyoty o rozvíjení talentu? .........................31

1.1 Filozofie vzdělávání a rozvíjení talentu v Toyotě ........................................ 31

1.2 Tristní realita ............................................................................................ 35

1.3 Začarovaný kruh zápasení s problémy a hašení požárů .............................. 37

1.4 Přerušení sestupné spirály a přechod na cyklus vítězný .............................. 38

1.5 Jsou-li řešením zaměstnanci, musí být jejich výběr klíčem k úspěchu ........ 40

1.6 Rozvíjení zaměstnanců jako záruka prosperity .......................................... 41

Kapitola 2: Toyota tvrdě pracuje na rozvíjení mimořádných lidí..........................45

2.1 Rozvíjení zaměstnanců je pro Toyotu stěžejní téma ................................... 45

2.2 Výrobní systém Toyoty vyžaduje vysokou kvalifikovanost ......................... 48

2.3 Standardizace školení pro splnění globálních potřeb ................................. 49

2.4 Model lidského systému Toyoty ................................................................ 51

2.5 Pro rozvíjení talentu zaměstnanců platí základní principy školení ............. 54

2.6 Standardizovaná výuka elementárních dovedností v Toyotě ...................... 56

2.7 Buď zaplaťte dnes, nebo zaplatíte později .................................................. 58

2.8 Můžete i vy dosáhnout podobných výsledků jako Toyota? ........................ 60 Kapitola 3: Toyota a program Školení v průmyslu ...............................................63

3.1 Školení v průmyslu ................................................................................... 63

3.2 Základem rozvíjení talentu je metoda pracovních instrukcí ...................... 68

3.3 Toyota a metoda pracovních instrukcí ...................................................... 70

3.4 Kurz pracovních instrukcí ........................................................................ 71

3.5 TWI je skvělý výchozí bod ....................................................................... 77

Kapitola 4: Příprava organizace ...........................................................................79

4.1 Začněte na začátku ................................................................................... 79

4.2 Stanovení potřeb a cílů organizace ............................................................ 81

4.3 Posouzení současného stavu ...................................................................... 83

4.4 Vydejte se ke zdroji informací ................................................................... 84

4.5 Vytvoření organizační struktury ................................................................ 86

4.6 Výběr instruktorů ..................................................................................... 89

4.7 Přirozené vlohy úspěšných školitelů .......................................................... 90

4.8 Naučitelné elementární schopnosti a dovednosti ...................................... 93

4.9 Proces výběru ........................................................................................... 96

4.10 Příprava plánu rozvoje pro všechny zaměstnance ...................................... 97

4.11 Rozvoj pro osobní úspěchy ....................................................................... 99

4.12 Proces rozvíjení talentu ........................................................................... 102

4.13 Rozvoj zaměstnanců je dlouhodobý závazek ........................................... 105

Část druhá: Stanovení kritických znalostí

Kapitola 5: Se zjišťováním nutných schopností začněte na obecné úrovni .........109

5.1 První krok: Pohled zeširoka .................................................................... 109

5.2 Jsou služby a odborné činnosti úplně jiné než práce ve výrobě? ............... 110

5.3 Rámec pro klasifikaci typů práce ............................................................ 112

5.4 Poznámka ke standardizaci při mechanistické a organické organizaci ...... 117

5.5 Rozvoj mimořádných zaměstnanců při různých typech práce ................. 118

5.6 Posun od obecných kategorií ke specifickým pracovním požadavkům..... 122

5.7 Začněte jednoduchými úkoly ................................................................. 129

Kapitola 6: Standardizace práce a metoda pracovních instrukcí ........................131

6.1 Vybudujte základy pro efektivní školení ................................................. 131

6.2 Standardizace práce je součástí celkového systému .................................. 132

6.3 TWI a kořeny standardizace práce .......................................................... 133

6.4 Standardizace práce je relevantní ve všech firmách .................................. 134

6.5 Bezmyšlenkovitá konformnost, nebo záměrná promyšlenost? ................. 135

6.6 Standardizace práce je předpokladem pro školení

a pracovní instrukce jsou předpokladem pro standardizaci práce............. 138

6.7 Standardizace práce jako procesní nástroj ............................................... 140

6.8 Používejte selský rozum .......................................................................... 143 Kapitola 7: Analýza rutinní práce a pomocných úkolů ......................................145

7.1 Analýza rutinní práce ............................................................................. 145

7.2 Jak přistupovat k nerutinním a pomocným úkolům ............................... 149

7.3 Analýza komplexní práce z oblasti zdravotnictví ..................................... 153

7.4 Hodnocení celého procesu ..................................................................... 160

7.5 Určete zcela zásadní body a postarejte se, aby se prováděly bezchybně ..... 161

7.6 Úspěch se skrývá v detailech ................................................................... 165

Kapitola 8: Rozdělení práce do vyučovacích celků .............................................167

8.1 Pro účely školení se práce musí členit jinak ............................................. 167

8.2 Rozporcujte úkoly na dobře stravitelné kousky ....................................... 168

8.3 Rozčlenění práce musí být pečlivě promyšlené ........................................ 170

8.4 Nepředkládejte studentům více látky, než mohou naráz zvládnout ......... 171

8.5 Určete si způsob prezentace .................................................................... 173

8.6 Rozčlenění práce – část první ................................................................. 175

8.7 Určení hlavních kroků ............................................................................ 176

8.8 Hlavní kroky jsou důležité, ale klíčové body jsou naprosto zásadní ......... 178

Kapitola 9: Určení klíčových bodů a jejich důvodů ............................................181

9.1 Rozčlenění práce – část druhá ................................................................. 181

9.2 Správné stanovení klíčových bodů má kritický význam ........................... 182

9.3 Ověřte si důvody jednotlivých klíčových bodů ....................................... 190

9.4 Vyhýbejte se informacím typu „jedna paní povídala“ .............................. 191

9.5 Klíčové body jsou... klíčové ................................................................... 192

Kapitola 10: Příklady rozboru práce ..................................................................193

10.1 Dejme všechno dohromady .................................................................... 193

10.2 Rozbor pracovních činností pro výrobu nárazníků .................................. 194

10.3 Příklady rozčlenění práce pro neopakující se základní úkoly ................... 198

10.4 Příklad opakujícího se základního úkolu z oblasti zdravotnictví .............. 201

10.5 Oprava běžných chyb při rozboru práce ................................................. 207

10.6 Lze standardizovat i složité odborné úkoly? ............................................. 212

10.7 Rozčlenění práce – kritický krok............................................................. 217

Část třetí: Předávání znalostí druhým

Kapitola 11: Příprava na školení ........................................................................221

11.1 Metoda pracovních instrukcí vyžaduje pečlivou přípravu ........................ 221

11.2 Tvorba plánu zaškolování zaměstnanců pro všestrannost ........................ 222

11.3 Příprava plánu zaškolování pro jiné typy prací:

Příklad specialisty na štíhlou výrobu ....................................................... 230

11.4 Od začátku si určete očekávaný přístup k práci ....................................... 231

11.5 Rozšiřujte obzory zaměstnanců rozvíjením podpůrných schopností ........ 235

11.6 Příprava pracoviště ................................................................................. 236 Štěstí přeje připraveným ......................................................................... 237

Kapitola 12: Předvedení práce – průběh školicí lekce ........................................239

12.1 Tak už to konečně bude? ........................................................................ 239

12.2 Příprava studenta .................................................................................... 240

12.3 Předvedení práce .................................................................................... 247

12.4 Snažte se odvést co nejlepší práci ............................................................ 256

Kapitola 13: Procvičení práce ............................................................................257

13.1 Příležitost k zamyšlení ............................................................................ 257

13.2 Bez vnímavosti a pečlivého sledování to nejde ........................................ 257

13.3 Okamžitá zpětná vazba ........................................................................... 258

13.4 Nechte studenta zkusit si práci bez verbalizace jakýchkoliv informací ..... 259

13.5 Student provede úkol a nahlas zopakuje hlavní kroky ............................. 261

13.6 Student provede úkol a nahlas zopakuje

hlavní kroky spolu s klíčovými body ....................................................... 263

13.7 Ověřte si, že student pochopil důvody klíčových bodů ........................... 265

13.8 Chyby opravujte okamžitě, abyste zabránili špatným návykům ............... 266

13.9 Posuďte studentovu zdatnost .................................................................. 266

13.10 Předejte studentovi odpovědnost, ale nepřestávejte na něj dohlížet ......... 267

Kapitola 14: Zvládání složitých situací při zaškolování .....................................269

14.1 Nikdo přece netvrdil, že to bude snadné! ................................................ 269

14.2 Zaškolování při běžné rychlosti linky ...................................................... 270

14.3 Výuka delších či složitých prací ............................................................... 274

14.4 Zaškolování při omezeném množství času .............................................. 276

14.5 Práce vyžadující zvláštní schopnosti a techniky ....................................... 277

14.6 Zaškolování při omezené možnosti ústní komunikace ............................ 279

14.7 Výuka vizuálních úkolů .......................................................................... 280

14.8 Rozvíjení správného úsudku a přímých pracovních znalostí .................... 285

14.9 Výuka zřídka vykonávaných úkolů.......................................................... 288

14.10 Využívání učebních pomůcek ................................................................. 289

14.11 Složitých situací je spousta ...................................................................... 289

Část čtvrtá: Ověření znalostí a úspěchu

Kapitola 15: Prověření a návazné kroky pro kontrolu

znalostí a zaručení úspěchu ...........................................................293

15.1 Nasměrujte studenta k soběstačnosti ...................................................... 293

15.2 Odpovědnost má vždy školitel ................................................................ 294

15.3 Vždy studenta podporujte ...................................................................... 294

15.4 Vysvětlete studentovi, koho může požádat o pomoc ............................... 295

15.5 Pokroky kontrolujte často ....................................................................... 296

15.6 Vysvětlete studentovi, že otázky jsou vítány ............................................ 297 Koučink a podporu studenta postupně snižujte ...................................... 297

15.8 Pomocí meziúrovňového auditu se postarejte, aby byl proces úspěšný ..... 298

15.9 Systémy rozvíjení zaměstnanců se neudržují samy .................................. 303

Kapitola 16: Následná organizační podpora ......................................................305

16.1 Zkuste to – a odveďte co nejlepší práci ................................................... 305

16.2 Rozvíjení zdrojů podle motta „Nejprve do hloubky, až pak do šířky“ ...... 306

16.3 Implementační struktura ........................................................................ 309

16.4 Jak přistupovat k rozvíjení talentu u nerutinních

prací: Příklad inženýra ............................................................................ 318

16.5 Může školení metodou pracovních instrukcí fungovat

i v neštíhlých organizacích? ..................................................................... 324

16.6 Všichni vedoucí odpovídají za rozvoj druhých ........................................ 326

16.7 Ověřování účinnosti pomocí meziúrovňových auditů ............................. 327

16.8 Šíření procesu ......................................................................................... 328



11

O autorech

Jeffrey K. Liker, Ph.D., je autorem veleúspěšné knihy Tak to dělá Toyota, profe

sorem průmyslového a výrobního inženýrství na Michiganské univerzitě a spo

lumajitelem poradenské společnosti Optirise, Inc., specializující se na štíhlou

výrobu. Je laureátem Šingóovy ceny a jeho práce vycházejí v renomovaných časo

pisech jako The Harvard Business Review či Sloan Management Review a v dalších

předních odborných periodikách.

David P. Meier je (spolu s  Jeffreym Likerem) autorem knihy The Toyota Way

Fieldbook a prezidentem agentury Lean Associates, Inc., poradenské společnosti

nabízející pomoc a podporu firmám, které si touží vzít co nejvíce z celkové kon

cepce Toyoty. David má bohaté praktické zkušenosti, které získal v Toyotě, kde

více než deset let pracoval jako vedoucí skupiny.



13

Poděkování

N

a své životní pouti se oba neustále učíme a dále si prohlubujeme znalos

ti celkové koncepce Toyoty. Poděkování jsme se proto rozhodli rozdělit

do dvou částí – jednu napsal Jeff a druhou David. Poděkování Jeffa Likera Když jsme s Davidem dopsali knihu The Toyota Way Fieldbook, byl jsem přesvědčen, že to je poslední kniha naší série o Toyotě. Měli jsme publikaci věnovanou zásadám, kterými se Toyota řídí, a druhou zaměřenou na jejich praktickou aplikaci. Tak o čem ještě psát? Jenže Davidovi se zavřít Microsoft Word zjevně vůbec nechtělo. Byl přesvědčen, že o systému čtyř pilířů (4P) toho jde říct ještě víc než dost. Fieldbook měla hodně široký záběr, a některým tématům jsme se tak mohli věnovat jen letmo – zejména když uvážíme, jak hluboké vědomosti jsou potřeba k  plnému pochopení každého ze čtyř pilířů. Proto David přišel s  návrhem, že vybraným klíčovým oblastem se musíme věnovat detailněji. Popravdě řečeno jsem byl trochu skeptický... a taky unavený. Nakonec jsem ale na další spoluprací kývl – za předpokladu, že David převezme vedení obsahové stránky knihy. Koneckonců, on je ten, kdo strávil deset let u nohou mistrů Toyoty a jako houba nasával jejich vědomosti. On během téhle doby viděl, jak velká praxe je nutná k úplnému pochopení metodiky výrobního systému Toyoty (Toyota Production System, TPS).

A  tak jsme tu zas. S  novou smlouvou – a  hned na čtyři další knihy. První

z nich právě držíte v ruce. Ukázalo se totiž, že v jediné knize bychom nedokázali dostatečně podrobně představit ani pilíř „lidé“. Jakmile jsme se vrhli do popisování procesu rozvíjení zaměstnanců a talentu tak, jak funguje v Toyotě, vyčerpali jsme prostor knihy dřív, než jsme se dostali k ostatním aspektům systému vedení

TOYOTA TALENT14

lidí praktikovaného Toyotou. Samostatná kniha proto bude věnována firemní kultuře Toyoty s cílem popsat filozofii a hlavní aspekty lidských systémů. Další knihy budou věnovány procesům Toyoty a řešení problémů.

V téhle knize byly naše role jasně nalinkovány. David sepsal většinu obsahu, já jsem doplnil koncepční rámec, několik příkladů z  Toyoty a  vše jsem zasadil do kontextu. S Davidem jsme se dohodli, že jako autoři budeme uvedeni v abecedním pořadí, vzato podle našeho přínosu pro knihu je ale David jednoznačně autorem číslo jedna. I nadále platí, že si velice vážím hloubky Davidových zkušeností, které získal v Toyotě a později jako konzultant, i jeho „celkových znalostí“ TPS. Podobně hluboký přehled je nemyslitelný bez dlouholetých zkušeností a mimořádné přemýšlivosti.

Já sám nepřestávám nadále studovat Toyotu a objíždím její provozy v Japonsku, Evropě, Indonésii i USA. Všude, kde jsem byl, mě přitom zaujal pozoruhodný důraz na další rozvíjení lidí. Kazuhiko Mijadera, výkonný viceprezident společnosti pověřený vybudováním nového výzkumného a vývojového centra Toyoty pro Evropu, mi dlouhé hodiny líčil, jak si sám kdysi rozvíjel svůj pozoruhodný technický talent a jak pomáhal tento proces v Evropě zrychlit. Ed Mantley, viceprezident Technického centra Toyoty v michiganském Ann Arboru, mi vysvětloval filozofii kvalifikace technických specialistů a  proces správy „znalostní databáze“. Měl jsem tu čest navštívit Globální výrobní centrum (GVC) Toyoty v Japonsku i jeho odnože v kentuckém Georgetownu. Za zorganizování návštěvy GVC v Georgetownu vděčím Mikeu Hoseusovi. Můj dík paří Cliffu Jonesovi, manažerovi, který mě provedl celopodnikovými GVC v Georgetownu, a Caren Catonové, zástupkyni ředitele, která mě seznámila se severoamerickým GVC.

Spousta lidí nám pomohla s kontrolou různých verzí této knihy. Pečlivě hledali chyby a  poskytovali nám zpětnou vazbu k  obsahu. Michael Balle pročetl námi zredigované znění a  našel ještě mnoho nedostatků, jež nám unikly. Můj syn Jesse Liker je asi nejtvrdším kritikem naší práce; vytrvale nás upozorňoval na „profesorské“ a  „pokrytecké“ formulace a  celkově nás motivoval k  vylepšování stylu. Jim Huntzinger strávil mnoho let studiem původního programu Školení v průmyslu (Training Within Industry, TWI) a byl tak laskavý, že naši práci zkontroloval.

Rád bych na tomto místě poděkoval svým rodičům Jackovi a Henriette Likerovým, díky nimž jsem poznal, jakých výsledků lze tvrdou prací a odhodláním dosáhnout při rozvíjení skutečného talentu. Obrovský dík konečně patří i  mé ženě Deboře a dětem Emmě a Jessemu za to, že mi pomáhají udržovat rovnováhu mezi osobním a pracovním životem při mém intenzivním studiu a šíření celkové koncepce Toyoty.

Poděkování 15

Poděkování Davida Meiera Každý projekt podobné velikosti je vždy dílem mnoha lidí a  nelze osobně poděkovat všem. Mé názory na téma rozvíjení talentu postupně ovlivnily stovky různých lidí, jimž všem touto cestou z celého srdce děkuji.

Můj dík patří i Toyotě za to, že mi umožnila naučit se její postupy a rozvíjet mé učitelské schopnosti. Toyotou uplatňovaná filozofie, že každý vedoucí má být v první řadě učitel, je mi velmi blízká. Rád se vzdělávám a stejně rád své znalosti předávám druhým.

Velice si vážím duchovních otců původního programu TWI, zejména pak modulu pracovních instrukcí (PI). Podobné techniky jsem znal a  používal již před navázáním spolupráce s Toyotou, ale teprve koncept PI mi v tomto směru poskytl potřebnou oporu.

V roce 1987 jsem měl tu čest pracovat s Isao Katóem, hlavním školitelem Toyoty a specialistou na PI. Ten s metodou pracovních instrukcí seznamuje vedoucí v  Toyotě už více než třicet let a  osobně se podílel na rozvoji tisíců zaměstnanců Toyoty po celém světě. Má mimořádné znalosti celé problematiky a hlubokou úctu ke každému ze svých studentů. Je zosobněním filozofie metody pracovních instrukcí.

Spolupráci s Jeffem Likerem při psaní knihy The Toyota Way Fieldbook jsem si skutečně užíval. Dokonce natolik, že jsem v ní toužil pokračovat! Jeff projekt obohacuje o velmi přínosný nový pohled a mé neuspořádané myšlenky dokáže zkrotit do mnohem ucelenějšího toku. Zároveň sleduje poslední vývoj v Toyotě, díky čemuž může přispět poznatky o nejnovějších změnách.

Velký dík patří též Marku Warrenovi, živoucímu archivu informací o  programu Školení v průmyslu. Mark TWI podrobně studoval a poskytl mi původní materiály z roku 1940. Zároveň nám nesmírně pomohl při revizích textu knihy.

V knize používáme mimo jiné i několik příkladů ze zdravotnictví. Jelikož se na tuto oblast sami nespecializujeme, nesmírně si vážíme pomoci dr. Richarda F. Kunklea, Marka Grabana a jeho kolegů. Dík jim patří nejen za vynikající příklady, které nám poskytli, ale i za pročtení raných verzí knihy a zpětnou vazbu k jejímu obsahu.

Velmi rád bych rovněž poděkoval společnostem, které mi umožnily vyučovat u  nich metodu pracovních instrukcí, a  přispět tak k  dalšímu rozvíjení talentu v  jejich organizacích. Zvláštní dík v  této souvislosti patří zejména všem mým přátelům ve firmách Hoffman, Parker-Hannifin a MI Windows and Doors.

Spousty cenných rad, podnětů, inspirace i podpory se mi dostalo od mnoha mých kolegů. Děkuji za ně Jimu Whiteovi, Davidu Jamesovi, Billu Constantinovi, Timu Szymcekovi, Jodee Bockovi, Billu Martinsonovi a Philu Turekovi.

TOYOTA TALENT16

Tento projekt by nikdy nedospěl ke zdárnému závěru bez velkého úsilí týmu nakladatelství McGraw-Hill. Zvláštní dík patří editorce Jeanne Glasserové, vrchní redaktorce Maureen Walkerové a všem ostatním, kteří se podílejí na opravě chyb, jež nám uniknou, dávají nám všemožné tipy, zajišťují grafiku na obálku a vůbec odvádějí obrovskou porci nenápadné práce v zákulisí.

Obzvláště vřelý dík pak patří mé matce Patricii Meierové, která vykonala obdivuhodnou práci při redakci a korekturách knihy. Díky svému mimořádnému citu pro detail odhalila nedokonalosti, jichž si nikdo jiný nevšiml. Právě v tom tkví její obrovský talent.

V neposlední řadě bych rád poděkoval své rodině za to, že jsem při dokončování knihy mohl pracovat i o víkendech, volných dnech a dovolených. Mé dceři Jennifer, dvojčatům Matthewovi a Michaelovi a manželce Kimberly – vám všem z celého srdce děkuji za vaši trpělivost, podporu a lásku!



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.