načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku - Peter F. Drucker

To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku
-15%
sleva

Kniha: To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku
Autor:

Nové vydání knihy Petera F. Druckera To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku (nakl. Management Press, brož., 304 str., doporučená cena 499 Kč, cena při nákupu u nás 399 Kč, z ... (celý popis)
Kniha teď bohužel není dostupná.

»hlídat dostupnost


hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2015-05-01
Počet stran: 304
Rozměr: 165 x 235 mm
Úprava: 300 stran : faksim.
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Essential Drucker
Spolupracovali: z anglického originálu ... přeložil Pavel Medek
ISBN: 9788072612420
EAN: 9788072612420
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Nové vydání knihy Petera F. Druckera To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku (nakl. Management Press, brož., 304 str., doporučená cena 499 Kč, cena při nákupu u nás 399 Kč, z angl. originálu ji přeložil Pavel Medek) je reprezentativním výběrem z autorovy více než šedesátileté myšlenkové tvorby a publikační činnosti v oboru managementu. Jejích dvacet šest kapitol na téma management v organizacích, jedinec a management a management v současné společnosti shrnuje základní východiska a principy managementu, jeho problémy, úkoly a příležitosti, a poskytuje tak manažerům, vedoucím představitelům organizací všech typů a dalším odborným pracovníkům spolehlivý nástroj, jak čelit zítřejším nárokům ekonomického a společenského vývoje. Méně zkušenějšímu čtenáři může toto Druckerovo „ohlédnutí do budoucnosti“ posloužit jako ideální – protože konzistentní, ucelený a přehledný – úvod do studia managementu i do případného dalšího hlubšího a podrobnějšího studia celého jeho díla.      České vydání své knihy Peter F. Drucker věnoval „...mužům a ženám v dnešních českých podnicích a průmyslových odvětvích, lidem, kteří“ – jak je přesvědčen – „vrátí české ekonomice a českým podnikům onu vedoucí roli, kterou hrály ještě před několika málo desetiletími.“      Peter F. Drucker je dnes všeobecně a právem považován za člověka, který jako první systematicky vymezil a popsal místo a funkce managementu v moderní institucionální společnosti a jasnozřivě vyjádřil i jeho nezbytné vývojové proměny. Jako první upozornil na skutečnost, že se nacházíme na prahu „společnosti znalostí“, v níž budeme muset od základů transformovat zaměření svých pracovních činností i způsoby, kterými jsou organizovány. Právě v této souvislosti a v tomto smyslu Drucker hovoří o postkapitalistické společnosti – totiž jako o společnosti, v níž klíčovým ekonomickým zdrojem přestává být kapitál a stávají se jím produktivně aplikované znalosti.      Velice často bývá citována Druckerova definice podniku, resp. toho, co by měl podnik dělat, co je jeho nejvlastnějším účelem: „Účelem existence podniku je vytvářet zákazníky.“ Ano, jeho prvořadými úkoly tak jsou inovace a marketing. A právě těmto tématům – zdrojům inovačních aktivit, podněcování podnikatelského ducha a tržní orientace v organizacích, nalézání optimální rovnováhy mezi tvořivou inovačností a potřebou racionální organizovanosti podnikových činností – Druckerova kniha věnuje pozornost vskutku mimořádnou, neboť „nejvýznamnější příčinou krachu nových podnikatelských projektů bývá jejich nekompetentní řízení“.      Kniha To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku samozřejmě připomíná i některé další již proslulé Druckerovy principy podnikového managementu (např. význam struktury, bytostnou potřebu podněcovat různost názorů ve vrcholových vedeních podniků) a hodnoty (zaměstnavatelé či šéfové musí spíše vést než řídit, předmětem soustředěného zájmu musí být především pracovní úkoly, nikoli lidé, kteří je organizují, aj.). Jedno ze zdánlivě radikálních a paradoxních Druckerových stanovisek – „manažer je spíše sloužícím“ – výstižně vyjadřuje, že skutečnými „pány“ podnikového prostředí jsou organizace, jež musí být řízeny, práce, kterou je třeba udělat, budování skutečně efektivní organizace...      Nová Druckerova kniha dokumentuje, že Peter Drucker byl také prvním myslitelem dvacátého století, který si uvědomil, že podnikový management a management neziskových organizací mají mnoho společného a že oba typy organizací jsou pro zdravý rozvoj každé společnosti stejně nezbytné. Stejně tak pochopil, že výkon manažerské profese má i svou sociální funkci a že sociální funkci a odpovědnost mají i podniky...      A co zejména nelze při četbě Druckerových textů přehlédnout, je obrovský vliv, kterým Peter F. Drucker působil a působí na jiné autory a jejich pojednání o managementu – ať už jej citují nebo ne, ať už se k němu obdivně hlásí či nikoli, ať už mu vyslovují či nevyslovují poděkování za myšlenkovou inspiraci. Často jsou prostě jen shrnutím nebo rozpracováním Druckerových základních koncepcí nebo – jak to vyjádřil Th. Levitt – „jen poznámkami pod čarou k tomu, co napsal Drucker“.      Po tomto „výboru z Druckera“, který ovšem působí překvapivě celistvým dojmem (a jejž pořídil na přání vydavatele Peter Drucker osobně),  by tak jistě měl sáhnout každý, kdo se vážně zabývá managementem, a to jak podnikovým, tak i managementem neziskových organizací, každý, kdo má vážný zájem o sebeřízení, osobní růst a rozvoj, ať již působí jako manažer nebo je odborníkem jiné vysoce kvalifikované profese. Zatímco pro zasvěcenější znalce Druckerova díla a zkušenější praktiky bude užitečným „opakováním“, méně obeznámeným čtenářům poskytne znamenitý úvod jak do managementu, tak i do dalšího studia Druckerova díla. (e) Další tituly volné ediční řady Knihovna světového managementu přibližuje tento výpis. PETER F. DRUCKER (nar. r. 1909 ve Vídni, zemř. r.  2005 v kalifornském Claremontu). Vzdělání získal v Rakousku, Anglii a Německu, praktické zkušenosti sbíral nejprve u vývozní firmy v Hamburku a později v jedné malé bance ve Frankfurtu n. M., kde také působil jako novinář a zahraniční korespondent a kde získal doktorát z veřejného a mezinárodního práva. Později pracoval jako ekonom pro jednu mezinárodní banku v Londýně a v roce 1937 se trvale usadil ve Spojených státech, kde mu také o dva roky později vyšla první kniha.      Peter Drucker je faktickým zakladatelem moderního managementu, propracoval či předznamenal většinu relevantních teorií managementu posledních šedesáti let. Jeho knihy o managementu se staly světovými bestsellery a byly přeloženy do mnoha desítek jazyků. Je také autorem významných ekonomických, politologických a sociologických studií, poutavé autobiografie, dvou románů a několika svazků esejů. Byl častým a dlouholetým přispěvatelem mnoha prestižních magazínů a odborných časopisů.      Peter Drucker byl jedním z nejuznávanějších a nejvyhledávanějších poradců v oboru managementu. Spolupracoval s mnoha významnými firmami z celého světa, s vládními agenturami ve Spojených státech, Kanadě a Japonsku stejně jako s mnoha dalšími institucemi neziskového sektoru. Znamenitá byla i jeho pedagogická kariéra. Od roku 1942 působil jako profesor politologie a filosofie na Bennington College ve státě Vermont, později pak více než dvacet let jako profesor managementu na Graduate School of Business Newyorské univerzity. Od roku 1971 byl profesorem sociálních věd a managementu na Claremont Graduate School of Management v Kalifornii, která od roku 1987 nese jeho jméno.      Peter Drucker byl členem řady národních i mezinárodních odborných a učených společností, jeho dílo bylo oceněno mnoha čestnými doktoráty (univerzitami v Anglii, Belgii, Japonsku, Španělsku a Švýcarsku – a také pražskou VŠE ). Byl držitelem rakouských a japonských státních vyznamenání, v červenci 2002 převzal z rukou prezidenta Spojených států nejvyšší občanské vyznamenání USA – medaili Svobody – za svůj celoživotní přínos k rozvoji občanské společnosti.

Další popis

Nová kniha nejvýznamnějšího představitele moderního světového managementu přináší to nejpodstatnější a nejlepší z jeho bohatého celoživotního díla.

Toto Druckerovo "ohlédnutí do budoucnosti" pojmenovává základní východiska a principy managementu a jeho úkoly, problémy, výzvy a příležitosti, takže všem profesionálům dává do rukou spolehlivý nástroj, který jim umožní čelit novým nárokům ekonomického a společenského vývoje. Méně obeznámeným čtenářům poskytuje vynikající úvod do managementu, jakož i do podrobnějšího studia Druckerova díla.

Překlad z angličtiny Pavel Medek.



Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Management podle Druckera Management podle Druckera
Edersheim Elizabeth Haas
Cena: 383 Kč
Školní encyklopedie Školní encyklopedie

Cena: 149 Kč
Ve světle Pravdy - Poselství Grálu Ve světle Pravdy - Poselství Grálu
Abd-ru-shin
Cena: 623 Kč
To nejdůležitější na první místo To nejdůležitější na první místo
Covey Stephen M. R.
Cena: 390 Kč
Sirínek se vrací Sirínek se vrací
Jordánová Zdeňka
Cena: 655 Kč
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

TO NEJDÛLEËITÊJÔÍ

Z DRUCKERA

V JEDNOM SVAZKU

MANAGEMENT PRESS

wwww.mgmtpress.cz


Další knihy Petera F. Druckera

v nakladatelství Management Press

Efektivní vedoucí, 1992

Management: budoucnost začíná dnes (výbor z knihy esejů a článků The

Frontiers of Management: Where Tomorrow’s Decisions are Being Shaped

Today), 1992

Inovace a podnikavost. Praxe a principy, 1993

Cestou k zítřku. Management pro 21. století (výbor z knihy esejů a článků

Managing for the Future. The 1990s and Beyond), 1993

Postkapitalistická společnost, 1993

Řízení neziskových organizací. Praxe a principy, 1994

Věk diskontinuity. Obraz měnící se společnosti, 1994

Řízení v turbulentní době, 1994

Nové reality, 1995

Svědkem bouřlivého času. Ekonomika – politika – lidé (orig.: Adventures of

a Bystander), 1996

Řízení v době velkých změn, 1998

Výzvy managementu pro 21. století, 2000; 2. vyd. r. 2001

Fungující společnost. Vybrané eseje o společenství, společnosti a politickém

systému, 2004

Drucker na každý den. 366 zamyšlení a podnětů, jak dělat správné věci, 2006

Efektivní vedoucí (v novém překladu), 2008

wwww.mgmtpress.cz


TO NEJDÛLEËITÊJÔÍ

Z DRUCKERA

V JEDNOM SVAZKU

PETER F. DRUCKER

MANAGEMENT PRESS, PRAHA 2012

wwww.mgmtpress.cz


Peter F. Drucker

THE ESSENTIAL DRUCKER

In One Volume the Best of Sixty Years of Peter Drucker’s Essential

Writings on Management

Copyright © 2001 Peter F. Drucker

Translation © Management Press, 2002

ISBN 978-80-7261-242-0

wwww.mgmtpress.cz


(zmenšeno)

wwww.mgmtpress.cz


Poselství Petera F. Druckera českým čtenářům knihy To nejdůležitější

z Druckera v jednom svazku

Kniha To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku je mou třináctouknihou, která vychází v češtině. Doufám, že třináctka bude pro knihu číslem

šastným a že bude šastným číslem zejména pro mého dlouholetého

českého nakladatele – Pavla Novotného z nakladatelství Management

Press, jenž se tolik přičinil, aby má díla byla dostupná také českým čtenářům.

Ve dvacátých a třicátých letech dvacátého století, v dobách, kdy jsem byl chlapcem a mladíkem, jsem často navštěvoval české země a velmi dobře jsem je poznal. Čechy byly nejcivilizovanější zemí Evropy – amožná nejcivilizovanější zemí celého světa. A jejich civilizovanost se opírala o tu nejprofesionálnější a nejúspěšnější podnikatelskou kulturu celé Evropy. České podniky – počínaje firmou Baa, která obouvala celý svět, až po firmu Škoda vyrábějící nejvyspělejší strojní zařízení – patřily mezi nejlépe řízené evropské firmy: byly orientované na trhy, byly inovativní, kosmopolitní... Jsem přesvědčen, že ani půlstoletí útlaku a vnější tyranie nezahubilo onen osvícený duch podnikatelství, jímž se vaše prvnírepublika vyznačovala.

Tuto knihu proto věnuji mužům a ženám v dnešních českých podnicích a odvětvích, lidem, kteří – a o tom jsem přesvědčen – vrátí českéekonomice a českým podnikům onu vedoucí roli, kterou hrály ještě předněkolika málo desetiletími. Claremont, Kalifornie jaro 2002 Peter F. Drucker

wwww.mgmtpress.cz


Obsah

Úvod: Vznik a účel knihy To nejdůležitější z Druckera

v jednom svazku 9

I. MANAGEMENT

1. Management jako sociální funkce a svobodné umění 15

2. Dimenze managementu 24

3. Účel existence, cíle a záměry podniku 27

4. Čemu se podniky učí od neziskových organizací 43

5. Sociální důsledky a sociální problémy 53

6. Nová paradigmata managementu 67

7. Informace, které vedoucí pracovníci dnes potřebují 87

8. Řízení podle cílů a sebekontrola 101

9. Základní pravidla výběru lidí 113 10. Podnikatelský duch v podnikové organizaci 120 11. Nový projekt 126 12. Podnikatelské strategie 140 II. JEDINEC 13. Efektivnosti je třeba se naučit 165 14. Orientace na skutečný přínos 177 15. Poznejte své přednosti a hodnoty 185 16. Poznejte svůj čas 192 17. Efektivní rozhodnutí 205 18. Fungující komunikace 220 19. Vůdcovství jako práce 226 20. Principy inovací 230

wwww.mgmtpress.cz


21. Druhá polovina vašeho života 237

22. Vzdělaná osobnost 243

III. SPOLEČNOST

23. Století společenských transformací – vznik společnosti znalostí 253

24. Nástup podnikatelské společnosti 271

25. Aktivní občanství prostřednictvím sociálního sektoru 277

26. Od analýzy k percepci: nový světový názor 283

Doslov: Výzva pro budoucnost 291

Ediční poznámka k českému vydání 295

Rejstřík 297

8 TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ Z DRUCKERA

wwww.mgmtpress.cz


Úvod:

Vznik a účel knihy

To nejdůležitější z Druckera

K

niha To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku je výběrem z šedesáti

let mé práce a psaní na téma managementu. Všechno to začalo mouknihou The Future of Industrial Man (1942) a končí to (alespoň prozatím) knihou

z roku 1999, která se jmenuje Management Challenges for the 21st Century.

Kniha To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku má dvojí účel. Zaprvé, jak doufám, nabízí logicky ucelený a v podstatě úplný úvod doproblematiky managementu. Za druhé však zároveň poskytuje přehled mých knih o řízení a zodpovídá tak otázku, kterou mým nakladatelům i mně osobně lidé znovu a znovu kladou: Odkud mám začít Druckera číst? Které z jeho knih jsou nejdůležitější?

S myšlenkou na knihu To nejdůležitější z Druckera v jednom svazku jako první přišel můj dlouholetý japonský přítel Atsuo Ueda, který se sám může pochlubit úctyhodnou kariérou manažera. Před nedávnem, ve věku šedesáti let, zahájil svou druhou kariéru a stal se zakladatelem a prezidentem nové technické univerzity v Tokiu. Po třicet let byl však pan Ueda zároveň mýmjaonským překladatelem a vydavatelem. Mnoho z mých knih dokoncepřeložil několikrát, když je připravoval pro nová vydání v japonštině. Je proto s mým dílem dokonale seznámen – popravdě řečeno je zná lépe než já. Vdůsledku toho dostával stále častější nabídky, aby pořádal konference asemináře o mých pracích, a ocitl se v situaci, kdy se i jeho lidé – studenti izačínající vedoucí pracovníci – začali ptát: Odkud mám začít Druckera číst?

To pana Uedu vedlo k tomu, že si všechny mé knihy znovu přečetl, vybral z nich ty nejvhodnější kapitoly a upravil je tak, že působí dojmem, jako by byly původně napsány jako jeden souvislý text. Výsledkem byl třísvazkový „nejdůležitější Drucker“ o sedmapadesáti kapitolách – jeden svazek se věnoval řízení organizací, druhý jedinci ve společnosti organizací a třetíspowwww.mgmtpress.cz


lečnosti jako takové – který byl v Japonsku vydán v létě a na podzim roku

2000 a slavil obrovský úspěch. Vydává se také na Tchaj-wanu, v Číně a Jižní

Koreji, jakož i v Argentině, Mexiku a Brazílii.

Je to právě text pana Uedy, který byl použit pro vydání Toho nejdůležitějšího z Druckera v jednom svazku ve Spojených státech i ve VelkéBritánii. Tato vydání jsou ovšem nejen méně než poloviční v porovnání spůvodní japonskou verzí pana Uedy – dvacet šest kapitol oproti padesáti

sedmi v třísvazkové podobě. Mají navíc trochu jiné zaměření. CassCanfield Jr. z amerického nakladatelství HarperCollins – můj dlouholetý přítel

a po více než třicet let můj vydavatel ve Spojených státech – rovněž před

několika lety usoudil, že je třeba čtenáře seznámit s mým šedesátiletým

spisovatelským dílem na téma managementu a poskytnout jim určitý jeho

přehled. Přitom si však – zcela správně – uvědomoval, že americká abritská (a pravděpodobně celá západní) čtenářská obec, kterou bude tato

práce zajímat, bude širší, a zároveň užší než čtenářská obec japonskéhovydání. Širší bude proto, že na Západě stále narůstá počet lidí, kteří sicesami nejsou vedoucími pracovníky, management se však naučili považovat

za oblast veřejného zájmu; na vyšších školách a univerzitách také narůstá

počet studentů, kteří se sice třeba nespecializují na management, ale jeho

znalost považují za součást všeobecného vzdělání, a konečně existujevelký a rychle rostoucí počet manažerů a pracovníků odborných profesí,kteří uprostřed své kariéry vyhledávají pokročilé programy manažerského

vzdělávání na univerzitách i ve svých zaměstnavatelských organizacích.

Zájem bude zároveň menší, protože tato dodatečná čtenářská obecnepotřebuje a nechce úvod do Druckerových spisů a jejich přehled, ale spíše

stručný, úplný a jasně zaměřený úvod do managementu, a to pouze domanagementu. Cass Canfield Jr. proto (s mou plnou a dokonce nadšenou

podporou) využil redakce a úprav pana Uedy, přitom však z textůpoužitých v japonském třísvazkovém vydání vybral a redakčně upravil ucelený

a relativně samostatný úvod k řízení – a to k řízení podniku i k sebeřízení

jednotlivce, vedoucího pracovníka či pracovníka nějaké odborné profese,

v podniku i obecně v dnešní společnosti řízených organizací.

Moji čtenáři jsou stejně jako já Atsuovi Uedovi i Cassi Canfieldovi Jr.zavázáni obrovským vděkem. Ti dva totiž do knihy To nejdůležitější zDruckera v jednom svazku vložili neuvěřitelné množství práce a úsilí. A konečnývýsledek je více než to, co by si kterýkoli autor mohl přát jako úvod ke své práci.

Jsem přesvědčen, že je to zároveň skutečně jedinečný, ucelený a úplný úvod

do managementu, do jeho základních principů a otázek, do jeho problémů,

úkolů a příležitostí.

Jak jsem již uvedl, tento svazek je navíc přehledem mých prací na téma

managementu. Je proto možné, že čtenáři budou chtít vědět, po které z mých

10 TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ Z DRUCKERA

wwww.mgmtpress.cz


knih sáhnout, aby si více přiblížili to či ono téma z té či oné oblasti, která je

obzvláš zaujme. Uvádím proto všechny knihy, z nichž čerpalo šestadvacet

kapitol Toho nejdůležitějšího z Druckera:

Kapitoly 1 a 26 jsou převzaty z knihy New Realities, 1988.

Kapitoly 2, 3, 5 a 18 jsou převzaty z knihy Management, Tasks,Responsibilities, Practices (1974).

Kapitoly 4 a 19 jsou převzaty z knihy Managing for the Future (1992) a byly původně publikovány v magazínech Harvard Business Review (1989) a Wall Street Journal (1988).

Kapitoly 6, 15 a 21 jsou převzaty z knihy Management Challenges for the 21st Century (1999).

Kapitoly 7 a 23 jsou převzaty z knihy Management in a Time of Great Change (1995) a byly původně publikovány v magazínech Harvard Business Review (1994) a Atlantic Monthly (1996).

Kapitola 8 je převzata z knihy The Practice of Management (1954).

Kapitola 9 je převzata z knihy The Frontiers of Management (1986) abyla původně publikována v magazínu Harvard Business Review (1985).

Kapitoly 10, 11, 12, 20 a 24 jsou převzaty z knihy Innovation andEntrereneurship (1985).

Kapitoly 13, 14, 16 a 17 jsou převzaty z knihy The Effective Executive (1966).

Kapitoly 22 a 25 jsou převzaty z knihy Post-Capitalist Society (1993). Všechny tyto knihy jsou dodnes ve Spojených státech a v mnoha dalšíchzemích na knižním trhu.

Toto jednosvazkové vydání Toho nejdůležitějšího z Druckera všakneobsahuje žádné kapitoly z pěti mých důležitých knih o managementu: jsou jimi The Future of Industrial Man (1942), Concept of the Corporation (1946),Managing for Results (1964; první kniha o tom, čemu se dnes říká „strategie“, což je termín, který byl před čtyřiceti lety v podnikové sféře zcela neznámý), Managing in Turbulent Times (1980) a Managing the Non-Profit Organization (1990). Jsou to důležité knihy, které se dodnes často čtou a používají. Jsou však psány na specializovanější (a v některých případech i techničtější) téma než knihy, z nichž byly vybrány kapitoly pro tento svazek – proto musely být vynechány z výboru, který má v názvu slovo „nejdůležitější“.

Peter F. Drucker

Claremont, Kalifornie

jaro 2001

Úvod 11

wwww.mgmtpress.cz


Z anglického originálu The Essential Drucker. In One Volume the Best of Sixty Years

of Peter Drucker’s Essential Writings on Management, vydaného v roce 2001

nakladatelstvím HarperCollins Publishers Inc., New York,

přeložil Pavel Medek

V roce 2012 vydalo nakladatelství Management Press, s. r. o.,

nám. W. Churchilla 2, Praha 3,

jako svou 430. publikaci

Edice Knihovna světového managementu. Sv. 3

Obálku navrhl Petr Foltera

Vydání 1. (3. dotisk)

Sazbu zhotovil SEVT, a. s., Praha

Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a. s.

ISBN 978-80-7261-242-0

www.mgmtpress.cz

wwww.mgmtpress.cz




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist