načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Terapie narušené komunikační schopnosti - dotlač - Viktor Lechta; autorov kolektív

Terapie narušené komunikační schopnosti - dotlač
-7%
sleva

Kniha: Terapie narušené komunikační schopnosti - dotlač
Autor: ;

Autor napsal knihu Největší životní lekce původně pro učitele a rodiče, kteří s její pomocí mohou svým dětem zprostředkovat základní postoje a hodnoty užitečné pro život. Mohou ...
472
Kniha teď bohužel není dostupná.


»hlídat dostupnost


hodnoceni - 81.4%hodnoceni - 81.4%hodnoceni - 81.4%hodnoceni - 81.4%hodnoceni - 81.4% 97%   celkové hodnocení
3 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: PORTÁL
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 18.04.2011
Počet stran: 350
Rozměr: 168x235
Úprava: 386 stran : ilustrace
Vydání: 2., aktualiz. vyd.
Název originálu: Terapia narušenej komunikačnej schopnosti
Spolupracovali: ze slovenského originálu ... přeložila Jana Křížová
Jazyk: česky
ISBN: 978-80-7367-901-9
EAN: 9788073679019
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Autor napsal knihu Největší životní lekce původně pro učitele a rodiče, kteří s její pomocí mohou svým dětem zprostředkovat základní postoje a hodnoty užitečné pro život.

Mohou ji však s užitkem číst i dospělí, kterým není kvalita jejich života lhostejná. Čtivou formou s řadou příběhů a příkladů autor zprostředkovává postoje, s jejichž pomocí lze nalézt to nejlepší - to nejlepší ve světě, v druhých i v nás samých. Výběr témat z obsahu: Úspěch je více než jen peníze, Život je těžký¦ a ne vždy fér, Život je však také veselý¦ a někdy neuvěřitelně veselý, Žijeme díky volbám a ne díky šancím, Návyky jsou klíčem k úspěchu, Ta pravá motivace přichází z nitra, Je v pořádku dělat chyby - stává se to každému, Abyste něco získali, musíte se něčeho vzdát.

Další popis

Komunikační schopnost člověka je narušená v případě, že některá rovina jeho jazykového projevu působí rušivě vzhledem ke komunikačnímu záměru. Může jít o různě závažná narušení, mezi něž patří jak špatná výslovnost sykavek či koktavost, tak neschopnost artikulovat po cévní mozkové příhodě. Terapie, která musí být podložená důkladnou diagnostikou, se snaží problém odstranit nebo nalézt způsoby kompenzace. Kniha navazuje na publikaci Diagnostika narušené komunikační schopnosti ( Portál, 2003). Popisuje východiska, cíle, metody a formy terapie u široké škály poruch komunikace. Zabývá se terapií narušeného vývoje řeči, palatolalie a velofaryngální dysfunkce, poruch hlasu, dyslalie, afázie, koktavosti, dysartrie, breptavosti a specifických poruch čtení. Autory knihy jsou přední slovenští a čeští odborníci.


Autory knihy jsou přední slovenští a čeští odborníci. Kniha popisuje východiska, cíle, metody a formy terapie u široké škály poruch komunikace.

Zabývá se terapií narušeného vývoje řeči, palatolalie a velofaryngální dysfunkce, poruch hlasu, dyslalie, afázie, koktavosti, dysartrie, breptavosti a specifických poruch čtení. Autory knihy jsou přední slovenští a čeští odborníci. Komunikační schopnost člověka je narušená v případě, že některá rovina jeho jazykového projevu působí rušivě vzhledem ke komunikačnímu záměru. Může jít o různě závažná narušení, mezi něž patří jak špatná výslovnost sykavek či koktavost, tak neschopnost artikulovat po cévní mozkové příhodě. Terapie, která musí být podložená důkladnou diagnostikou, se snaží problém odstranit nebo nalézt způsoby kompenzace. Kniha navazuje na publikaci Diagnostika narušené komunikační schopnosti ( Portál, 2003).


Komunikační schopnost člověka je narušená v případě, že některá rovina jeho jazykového projevu působí rušivě vzhledem ke komunikačnímu záměru. Může jít o různě závažná narušení, mezi něž patří jak špatná výslovnost sykavek či koktavost, tak neschopnost artikulovat po cévní mozkové příhodě. Terapie, která musí být podložená důkladnou diagnostikou, se snaží problém odstranit nebo nalézt způsoby kompenzace. Kniha navazuje na publikaci Diagnostika narušené komunikační schopnosti ( Portál, 2003). Popisuje východiska, cíle, metody a formy terapie u široké škály poruch komunikace. Zabývá se terapií narušeného vývoje řeči, palatolalie a velofaryngální dysfunkce, poruch hlasu, dyslalie, afázie, koktavosti, dysartrie, breptavosti a specifických poruch čtení. Autory knihy jsou přední slovenští a čeští odborníci.


Předmětná hesla
Související tituly dle názvu:
Ke knize "Terapie narušené komunikační schopnosti - dotlač" doporučujeme také:
Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých Diagnostika narušené komunikační schopnosti u dospělých
Když naše dítě nemluví plynule -- Koktavost a jiné neplynulosti řeči Když naše dítě nemluví plynule
Logopedie Logopedie
SPU a ADHD SPU a ADHD
Budu správně mluvit -- Chodíme na logopedii Budu správně mluvit
Průvodce vývojem dětské řeči -- Logopedická prevence Průvodce vývojem dětské řeči
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

KAPITOLA 1

Metody a techniky logopedické terapie, principy

jejich aplikace (Viktor Lechtá)

1.1 Trendy vývoje

1.2 Vymezení

1.3 Východiska

1.4 Cíle

1.5 Metody

1.6 Techniky a strategie

1.7 Principy

1.8 Formy a druhy

1.9 Zaměření

1.10 Prolínání s jinými součástmi logopedické intervence

Literatura

KAPITOLA 2

Terapie narušeného vývoje řeči

(Marína Mikulajová, Světlana Kapalková)

2.1 Základní vymezení

2.1.1 Cíle a metody terapie u dětí s narušeným vývojem řeči


2.1.2 Děti rizikové z hlediska vývoje řeči

2.1.3 Stručný historický pohled

2.2 Terapeutické strategie

2.2.1 Úloha teorie v terapii

2.2.2 Všeobecná hlediska terapie

2.2.3 Některé efektivní strategie terapeutických přístupů

2.3 Terapeutický postup

2.3.1 Cíle terapie v jednotlivých stadiích vývoje řeči

2.3.2 Nedirektivní komunikační techniky

2.3.3 Zaměřená stimulace (focused stimulation)

2.3.4 Direktivní terapeutické techniky

2.3.5 Některé specifické techniky terapie

2.3.6 Úloha rodičů v terapii a modely logopedické péče . .

Literatura

(APITOLA 3

rerapie palatolalie a velofaryngeální dysfunkce

(Aurélia Kerekrétiová)

3.1 Základní vymezení

3.1.1 Úvod

3.1.2 Terapie z historického pohledu

3.2 Terapeutické strategie

3.2.1 Výskyt palatolalie a potřeba logopedické

a jiné intervence

3.2.2 Klasifikace terapie

Druhy a formy terapie

Všeobecné a speciální strategie

3.3 Terapeutický postup

3.3.1 Symptomatická terapie

Artikulační terapie

Modifikace a eliminace hypernazality a nosní

emise Iúniku vzduchu

Modifikace a eliminace hyponazality, rezonance

Cul-de-Sac a smíšené huhňavosti

Terapie zaměřená na odstranění narušeného

koverbálního chování

Terapie zaměřená na poruchy hlasu

3.3.2 Kauzální terapie

Lékařský přístup

Behaviorální přístup v terapii velofaryngeální

insuficience

Literatura


KAPITOLA 4

Terapie poruch hlaSU (Aurélia Kerekrétiová)

4.1 Základní vymezení

4.1.1 Úvod

4.1.2 Několik poznámek z historie

4.1.3 Od nedávné minulosti až po současnost

4.2 Terapeutické strategie

4.2.1 Definice, cíle a klasifikace hlasové terapie

4.2.2 Týmová spolupráce

4.2.3 Základní přístupy

4.2.4 Všeobecné a specifické principy hlasové terapie

Všeobecné principy

Specifické principy

4.2.5 Všeobecné strategické postupy a metody

Trénink sluchu

Trénink dýchání

Relaxační trénink

Nasazení optimální výšky

Strategie pokusů a omylů

Hlasový odpočinek

Odstranění reaktivní anxiozity

Instrumentální biofeedback

Negativní trénink

4.2.6 Nepřímé a přímé terapeutické techniky poruch hlasu . .

4.3 Terapeutický postup

4.3.1 Terapie poruch hlasu při hyperfunkci a zneužívání

hlasového orgánu

4.3.2 Terapie hypofunkčních poruch hlasu

4.3.3 Terapie psychogenních poruch hlasu

4.3.4 Efektivita a podmínky úspěšnosti terapie poruch hlasu . .

Zjišťování efektivity terapie poruch hlasu

Podmínky úspěšnosti terapie poruch hlasu

Literatura

KAPITOLA 5

Terapie dyslalie (Marta Gúthová, Daniela Šebianová)

5.1 Základní vymezení

5.1.1 Terminologický komentář

5.2 Terapeutické strategie

5.2.1 Tradiční terapeutický přístup

Motorika mluvních orgánů

Nácvik a rozvíjení fonematické diferenciace

Vyvozování nové hlásky


Fixace hlásky

Automatizace hlásky

5.2.2 Fonologický terapeutický přístup

5.2.3 Foneticko-fonologický terapeutický přístup

5.3 Terapeutický postup

5.3.1 Komplexní terapeutický přístup

Cíle a principy komplexního terapeutického přístupu . . .

Etapy komplexního terapeutického přístupu

Literatura

KAPITOLA 6

Terapie afázie (Zsoit cséfaivay)

6.1 Úvod

6.2 Základní vymezení

6.2.1 Efektivita terapie afázie

6.3 Terapeutické strategie

6.3.1 Kognitivně-neuropsychologický přístup k terapii afázie .

Aplikace kognitivně-neuropsychologického přístupu

v našich podmínkách

6.3.2 Pragmatické přístupy v intervenci afázie

Aplikace pragmaticky orientované terapie afázie

v našich podmínkách

6.3.3 Skupinová terapie afázie

Literatura

KAPITOLA 7

Terapie koktavosti (Viktor Lechtá, Hana Laciková)

7.1 Základní vymezení (Viktor Lechtá)

7.2 Terapeutické strategie (Viktor Lechtá)

7.2.1 Třídění metod

7.2.2 Úspěšnost terapie

7.2.3 Trendy v terapii koktavosti

7.3 Terapeutický postup (Viktor Lechtá)

7.3.1 Incipientní koktavost

Psychická tenze

Nadměrná námaha

Dysfluence

7.3.2 Fixovaná koktavost (Hana Laciková)

Charakteristika jednotlivých článků terapie u fixované

koktavosti

Formy terapie

Výchozí modely terapie fixované koktavosti


7.3.3 Chronická koktavost (Viktor Lechtá)

Terapie zaměřená na modifikaci koktavosti

Terapie zaměřená na tvarování plynulosti

Literatura

KAPITOLA 8

Terapie dysartríe (Karel Neubauer)

8.1 Základní vymezení

8.1.1 Frekvence vzniku dysartrie a její nejčastější příčiny . . .

8.2 Vývojová dysartrie

8.2.1 Základní vymezení

Jednotlivé typy vývojové dysartrie

8.2.2 Terapeutické strategie

Zásady rozvoje hybnosti u dětí s centrálními poruchami . .

Principy logopedické péče u dětí s vývojovou dysartrií . . .

Fyzioterapeutické metodiky rozvoje hybnosti a rozvoj

hybnosti orofaciální oblasti

Terapie poruch příjmu stravy a polykání

Logopedická terapie řečových schopností

8.2.3 Terapeutický postup

Stanovení konkrétního terapeutického programu pro

dítě s vývojovou dysartrií

Stimulace faciálních motorických zón

Stimulace aktivní hybnosti mluvidel a artikulace

8.3 Získaná dysartrie

8.3.1 Základní vymezení

Jednotlivé typy získané dysartrie

8.3.2 Terapeutické strategie

Terapeutický proces a zásady jeho praktické aplikace . . .

Metody a prostředky logopedické terapie získané

dysartrie

Oblasti rozvoje terapie získané dysartrie

8.3.3 Terapeutický postup

Užití izotonických a izometrických postupů pro

obnovování hybnosti mluvidel

Užití rytmizačních postupů u osob se získanou

dysartrií

Literatura

Příloha 1 - Aktivace metodou reflexní lokomoce a stimulace

orofaciální oblasti

Kontrola hlavy a změny poloh podle koncepce útlumových

poloh manželů Bobathových (upraveno podle Pfeiffera,

1991,1996)


Příloha 2 - Doporučení pro osoby se získanou dysartrií a jejich okolí

A. Doporučení pro odborníky a blízké osoby

B. Doporučení pro osoby s dysartrií

C. Doporučení pro osoby s poruchami polykání

Příloha 3 - Dechová cvičení a relaxace

Příloha 4 - Hlasová cvičení

KAPITOLA 9

Terapie breptavosti (Zbigniew Tarkowski)

9.1 Základní vymezení

9.2 Terapeutické strategie

9.2.1 Stabilizace správného tempa řeči

9.2.2 Odstraňování obtíží při čtení

9.2.3 Rozvíjení hudebních schopností

9.2.4 Rozvíjení vyjadřovacích zručností

9.2.5 Zlepšování koncentrace pozornosti

9.3 Terapeutický postup

9.3.1 Diagnostikování breptavosti z terapeutického aspektu .

9.3.2 Chápání osobnosti klienta

9.3.3 Terapeutické metody

Motivace

Organizování

Stabilizace

9.3.4 Obraz logopeda

Literatura

KAPITOLA 10

Terapie specifických poruch učení

(Olga Zelinková, Penny Axelrood, Marína Mikulajová)

10.1 Základní vymezení

10.2 Terapeutické strategie

10.2.1 Čtení s porozuměním

10.2.2 Písemné vyjadřování

10.2.3 Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou

10.2.4 Fonologické procesy, fonologické uvědomování a čtení . .

10.3 Terapeutické techniky

10.3.1 Teoretická východiska terapie

10.3.2 Zásady terapie

10.3.3 Terapie

Literatura




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist