načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Těhotenská kuchařka - Fiona Wilcock

-15%
sleva

Kniha: Těhotenská kuchařka
Autor:

Čekáte miminko a chcete jíst zdravě a tělu dodávat potřebné množství výživných látek? Tato kniha vám přináší informace, jaké živiny a vitaminy jsou nyní pro vás nezbytné a ...
Kniha teď bohužel není dostupná.

»hlídat dostupnost


hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2%hodnoceni - 71.2% 90%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2008-11-28
Počet stran: 128
Rozměr: 210 x 235 mm
Úprava: 128 stran : barev. ilustrace
Vydání: Vyd. 1.
Spolupracovali: překlad Kateřina Cichá
Vazba: brožovaná, šitá nitmi
ISBN: 9788025121696
EAN: 9788025121696
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Čekáte miminko a chcete jíst zdravě a tělu dodávat potřebné množství výživných látek? Tato kniha vám přináší informace, jaké živiny a vitaminy jsou nyní pro vás nezbytné a které byste měla ve své výživě rozhodně vynechat. V knize naleznete: - Návrhy jídelníčků v jednotlivých obdobích těhotenství. Doporučené pokrmy jsou přizpůsobeny vývojovému stadiu vašeho dítěte, a respektují aktuální potřeby v konkrétním týdnu těhotenství. - Jak důležité jsou vitaminy a minerály pro vývoj děťátka a pro zdraví nastávající maminky, a doporučené potraviny s těmito složkami. - Upozornění na potraviny, kterých by se těhotná žena měla dočasně vzdát. - Odpověďi na otázky, zda užívat potravinové doplňky, v jakých případech a proč. - Rady pro vegetariánky, tipy na svačinky, na co dát pozor v restauraci nebo na dovolené. - Skvělé a jednoduché recepty, z nichž některé jsou opravdovým zpestřením klasického jídelníčku - polévky, pomazánky, paštiky, dipy, pizzy, pečivo, těstoviny, obilniny, ovocné koktejly, saláty, dezerty, koláče, hlavní jídla. (vegetariánské recepty jsou označeny písmenem V). (zdravá strava pro nastávající maminky)

Předmětná hesla
Zákazníci kupující knihu "Těhotenská kuchařka" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky
40 menu a recepty 1 8 týden až Toto menu je sestaveno tak, že je vhodné i pro období plánování těhotenství. Pomůže vám maximalizovat plodnost a dá vašemu dítěti nejlepší start do života. Pokud už těhotná jste, pomůže vám toto menu dodat živiny, které vy i vaše dítě v tomto období potřebujete. Pokud jste těhotná nebo plánujete přijít do jiného stavu, je důležité nyní brát denně potravinové doplňky s kyselinou listovou (viz rámeček na protější straně) a také jíst zdravou stravu. Váš nový životní styl Pokud jste právě zjistila, že jste těhotná, proběhne vám hlavou spousta věcí a jednou z nich může být myšlenka na to, že je potřeba změnit dosavadní životní styl a výživu. Stejně jako na Nový rok i v den, kdy zjistíte, že jste těhotná, je čas na nová předsevzetí – máte nyní před sebou velkou příležitost, jak zlepšit kvalitu své výživy. Když uděláte zdravou změnu k lepšímu hned teď, budete z toho těžit vy i vaše dítě a pomůže vám to překlenout období po porodu. Jídlo pro vás Mnoho těhotných žen má obavy, jak jejich tělo bude v nadcházejících měsících vypadat. V této fázi těhotenství se vaše energetické nároky zvýší jen velice málo, takže se nechte vést svými Pondělí večeře oběd snídaně Úterý Středa MENU Ovocný salát  Bílý jogurt s medem  Ovocná bulka nebo  toast Celozrnné cereálie  s mlékem Ovocný džus  Banán  Křupavý rohlík se  zavařeninou Sýr Fromage frais  s nasekanými sušenými meruňkami Polévka z pečené čer-  vené řepy a červené cibule Křupavý rohlík  Ovocný jogurt  Čočkový salát s divo-  kou rýží Ovocný koláč  Plátek melounu  Velký pečený bram-  bor plněný tuňákem a sladkou kukuřicí Orientální zelný salát  Karamelový krém  Dušená směs z „čer-  nookých“ fazolí a hub Rýže a brokolice  Hruška vařená  s kardamomem s čokoládovou polevou Teplá sýrová roláda  Křupavý chléb  Teplý zelný salát  Citrónový sorbet  Pizza s houbami,  chřestem a roketou Kousek kořeněného  mrkvového dortu 41 stravování v restauraci chutěmi, ale nenechte se zlákat a nejezte více, než potřebujete. Ženám, které mají těhotenství bez komplikací a jsou zdravé, se doporučuje, aby pravidelně cvičily (ideální je plavání nebo procházky) a udržovaly si aktivní životní styl. Pohyb pomáhá udržovat zpevněné svalstvo a přijatelnou váhu. Pokud máte rizikové těhotenství kvůli předchozím potratům nebo jiným zdravotním potížím, není vhodné žádné namáhavé cvičení, takže pokud si nejste jistá, konzultujte tyto otázky se svým lékařem nebo porodní asistentkou. Starat se o své tělo, to také znamená přestat kouřit a samozřejmě nebrat drogy. Kouření v těhotenství může mít za následek nízkou porodní váhu a komplikace, jako je zvýšené riziko potratu a dlouhodobé poškození zdraví dítěte. Cítíte se unavená? Pokud se cítíte během dne unavená:  Nechte si změřit zásoby železa v těle. Běžnou příčinou únavy může být anémie.  Jezte pravidelně. Menu viz níže obsahuje nápady na zdravé jídlo, které vám pomůže v boji proti únavě.  Jestliže potřebujete svačinku, zvolte takovou, která bude obsahovat většinu potravin s nízkým GI (viz strana 10) a dodá vám energii na několik hodin. Když budete jako hlavní jídlo jíst potraviny s nižším GI, pomůže vám to cítit se sytější na delší dobu a sníží záchvaty hladu mezi jídly. zaměřeno na... foláty a kyselinu listovou Foláty (kyselina listová je syntetická verze) se přirozeně nacházejí v mnoha potravinách, ale dobrá strava sama o sobě nestačí k tomu, aby snížila riziko zadního rozštěpu páteře nebo jiné defekty neurální trubice (která tvoří míchu). Pár měsíců před otěhotněním a během prvního trimestru (1. – 12 týden) berte proto 400 μg potravinového doplňku kyseliny listové denně. V průběhu celého těhotenství jezte potraviny bohaté na foláty. chřest, avokádo, červená řepa, strakaté fazole, růžičková kapusta, žlutý meloun, obohacené cereálie, pomeranče, špenát, celozrnný chléb a těstoviny svačinky a nápoje Pijte 6 – 8 sklenic vody denně spolu s jinými nápoji. Pokud se cítíte unavená, nepijte pro povzbuzení více kofeinových nápojů. Dehydrují vás, takže si místo toho dejte ovocný džus nebo velkou sklenici studené vody. Nápady naleznete na straně 27 – 29. Pokud chcete svačinku, volte nejdříve ovoce, zeleninu nebo polévku. Pokud potřebujete vydatnější svačinu, podívejte se na stranu 27 – 29. Nechte se vést svým apetitem, ale nezapomínejte, že pokud nemáte podváhu, je v tomto stadiu těhotenství vaše potřeba energie zvýšena jen nepatrně. ČtvrtekPátek Sobota Neděle Vařené vejce s celo-  zrnným toastem Ovocný džus z hruš-  ky, jablka a hroznového vína Müsli se sekanými  datlemi a mléko Ovocný džus  Jahodový mléčný  koktejl Croissant  Grilovaná slanina  s rajčaty a houbami Sendvič s kuřetem,  roketou a citrónová zálivka Ovocný koktejl s me-  lounem a jahodami Sýr a suchary s rajča-  tovým salátem Klementinka nebo  pomeranč Jogurt s medem  Hrachová polévka  s mátou Pečivo  Koláčky s piniovými  ořechy a javorovým sirupem Banán  Lasagne s tuňákem  a fenyklem Hráškový salát  s avokádem Sorbet z černého  rybízu Hráškové rizoto  s chřestem a estragonem Sýr Fromage frais  Sušenka  Pikantní krůta s cizr-  novou kaší Míchaný zeleninový  salát Čokoládové koláčky  s pekanovými ořechy Taštičky z marocké  tykve a cizrny Kuskus  Dezert z manga  a maracuji Jednoduchý hovězí  guláš Bramborová kaše  Brokolice  Limetková zmrzlina  se zázvorem


       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.