načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Technické vzdělávání na základních školách v kontextu společenských a technologických změn - Jiří Dostál; kolektiv autorů

Technické vzdělávání na základních školách v kontextu společenských a technologických změn
-7%
sleva

Kniha: Technické vzdělávání na základních školách v kontextu společenských a technologických změn
Autor: ;

Cílem monografie je podchytit podstatné aspekty v kontextu společenských a technologických změn a tyto na vědecko-výzkumném základě explanovat a probádat. Uvedený záměr přispívá k ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  403 Kč 375
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
12,5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 0Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Univerzita Palackého v Olomouci (UPOL)
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 23.05.2018
Počet stran: 276
Rozměr: 25 cm
Úprava: 273 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Jazyk: česky
ISBN: 978-80-244-5238-8
EAN: 9788024452388
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Cílem monografie je podchytit podstatné aspekty v kontextu společenských a technologických změn a tyto na vědecko-výzkumném základě explanovat a probádat. Uvedený záměr přispívá k proměně diskurzu oborové didaktiky technické výchovy jako vědní disciplíny a rozšíření její teorie. Rovněž se stává pro odbornou veřejnost podnětem k dalším inovacím s přesahem do aplikační roviny.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Jiří Dostál; kolektiv autorů - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

3

Obsah

Výběr klíčových myšlenek autorü.................................................................7

Předmluva..................................................................................................... 13

1 К proměnám technického vzdělávání na základních školách.............17

1.1 Změny strategie technického vzdělávání.....................................18

1.2 Vybrané otázky pro oborovou didaktiku.....................................21

2 Koncepce a významné aspekty technického vzdělávání

v teorii didaktiky....................................................................................27

2.1 Zacílení výuky obecně technických předmětů............................28

2.2 Produktivní a uživatelské pojetí technického vzdělávání..........30

2.3 Integrace vzdělávání a způsoby integrace...................................32

2.4 Kompetence a jejich dílčí složky...................................................34

2.5 Význam a způsob formulace cílů výuky......................................35

3 Uplatňování humanistického modelu ve výuce

technicky zaměřených předmětů..........................................................38

3.1 Humanismus, humanizace vzdělávání....................................... 39

3.2 Tvorba humanistického modelu při výuce o technice................ 41

3.3 Uplatňování humanistického modelu v obecně

technických předmětech, širší souvislosti techniky.................... 45

4 Rozvíjení prostorové představivosti v technických předmětech

jako významný faktor podporující technické myšlení.......................52

4.1 К pojmům představivost a prostorová představivost................ 53

4.2 Technické myšlení, tvořivost a prostorová představivost..........56

4.3 Vizualizace, obraz, učení z obrazu............................................... 58

4.4 Rozvíjení prostorové představivosti ve výuce

technických předmětů................................................................... 62

5 Hodnocení žáka v rámci výuky technických předmětů..................... 65

5.1 Hodnocení se zřetelem na technické vzdělávání a výchovu.....65

5.2 Hodnocení žáka učitelem..............................................................66

5.3 Funkce hodnocení žáka v technické výchově..............................68


4 Obsah

5.4 Kritéria hodnocení v technické výchove.....................................69

5.5 Hodnocení kompetencí žáka........................................................ 72

5.6 Rozvoj sebehodnocení žáka.......................................................... 75

6 Učitel techniky - ohrožený druh živočicha........................................81

6.1 Narušenost ekosystému školství..................................................82

6.2 Metodologie realizovaných výzkumů.........................................84

6.3 Potvrzení ojedinělosti výskytu učitele techniky..........................85

6.4 Potvrzení stavu ohroženosti učitele techniky............................. 87

6.5 Projevy reflektující narušenost biotopu učitele techniky........... 89

6.6 Projevy reflektující zvyšování narušenosti biotopu

učitele techniky...............................................................................92

6.7 Regionální di verzi ta narušenosti biotopu učitele techniky.......94

6.8 Rodiče žáků jako jeden z výrazných zdrojů narušování

biotopu techniky............................................................................96

6.9 Frustrace učitelů techniky jako důsledek narušování

biotopu technické výchovy........................................................... 98

6.10 Zabezpečení opatření směřujících к nápravě biotopu

ve prospěch technické výchovy..................................................101

7 Lidové tradice a řemesla v rámci nové koncepce pracovního

vyučování na Slovensku a v Maďarsku............................................103

7.1 Vysvětlení základních pojmů......................................................103

7.2 Ochrana kulturního dědictví a výchova.................................... 104

7.3 Školní reforma a tradiční kulturní hodnoty...............................105

7.4 Tradiční hodnoty lidové kultury a příprava učitelů................. 108

7.5 Cíle výzkumu...............................................................................109

7.6 Výzkumný soubor.......................................................................110

7.7 Metodika a organizace výzkumu...............................................111

7.8 Postup zpracování.......................................................................111

7.9 Výzkumná zjištění.......................................................................112

7.10 Diskuze......................................................................................... 118

7.11 Silné a slabé stránky výchovy ke kulturnímu dědictví............ 119

7.12 Příležitosti na podporu výchovy a vzdělávání žáků

v oblasti lidové kultury...............................................................121

8 Využití interaktivní tabule a tabletu při výuce technického

zobrazování na prvním stupni ZŠ.................................................... 124

8.1 Využívání interaktivních prostředků ve vzdělávání................ 124

8.2 Technické zobrazování a jeho místo v pracovním vyučování.. 127

8.3 Vzdělávací prostředí a jazyky při konstrukčních úlohách......129

8.3.1 Přirozené vzdělávací prostředí.......................................130


Obsah

5

8.3.2 Virtuální vzdělávací prostředí........................................131

8.4 Zobrazovací metody v primárním vzdělávání.........................132

8.5 Výzkum využití interaktivní tabule a tabletu

jako prostředku v technickém zobrazování...............................133

8.5.1 Cíl výzkumu, výzkumné otázky a výzkumný nástroj.. 133

8.5.2 Design výzkumu - pilotní případová studie................ 135

8.5.3 Analýza průběhu vybrané výzkumné

a edukační aktivity s interaktivní tabulí a tabletem......136

8.5.4 Výsledky výzkumu a diskuze..........................................139

9 Implementace interaktivní pomůcky do výuky

technických předmětů......................................................................... 145

9.1 Informačně-komunikační technologie a interaktivní

tabule ve vzdělávání.....................................................................145

9.1.1 Velká Británie.....................................................................148

9.1.2 Dánsko a Finsko................................................................152

9.1.3 Švýcarsko a Rakousko......................................................154

9.1.4 Česká republika.................................................................155

9.1.5 Slovenská republika..........................................................155

9.2 Výzkumný problém......................................................................157

9.3 Cíle, výzkumný vzorek a metody výzkumu.............................158

9.4 Interpretace vybraných výsledků výzkumu..............................161

10 Výzkum vlivu výuky s využitím 3D modelování

na prostorovou představivost žáků.................................................... 173

10.1 Vymezení souvisejících pojmů.................................................... 173

10.2 Začlenění 3D tiskárny do výuky................................................. 177

10.2.1 Využívané technologie a princip 3D tisku..................... 177

10.2.2 Využití 3D tisku ve výuce................................................ 179

10.2.3 Analýza možností procesu výuky s využitím

3D modelování..................................................................180

10.3 Použité výzkumné metody a charakteristika

výzkumného vzorku....................................................................182

10.4 Průběh a výsledky testování....................................................... 183

10.4.1 Porovnání skupin v 6. třídě............................................. 184

10.4.2 Porovnání 7. a 8. třídy, 9. a 8. třídy..................................186

10.4.3 Porovnání 7. a 8. třídy...................................................... 188

10.5 Výsledky výzkumu...................................................................... 191

10.6 Diskuze výsledků......................................................................... 195

11 Počítačem podporované experimenty v technickém vzdělávání....197

11.1 Školní experiment v rozvoji způsobilosti к vědecké práci.....199


6

Obsah

11.2 Charakteristika školní experimentálni činnosti žáků...............200

11.3 Struktura navržených aktivit PPE a jejich pracovních listů....202

11.4 Cíl, úkoly, metody a hypotézy výzkumu..................................203

11.5 Interpretace vybraných výsledků výzkumu.............................207

Shrnutí výsledků a závěr.......................................................................... 217

Přílohy........................................................................................................ 231

Literatura.................................................................................................... 238

Autorský kolektiv.......................................................................................255

Recenzenti.................................................................................................. 260

Abstrakt...................................................................................................... 266

Abstract....................................................................................................... 268

ím..............................................................................................................270

ujUíII .................................................................................................271

Аннотация.................................................................................................272



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist