

sleva
Kniha:
Taneční divadlo aneb vyprávění o Macbethovi
Autor:
Daniel Wiesner

Nakladatelství: | » Akademie múzických umění |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2016 |
Počet stran: | 159 |
Rozměr: | 240x190 |
Úprava: | ilustrace (některé barevné), portréty, faksimile |
Vydání: | 1. vydání |
Skupina třídění: | Divadlo. Divadelní představení |
Jazyk: | česky |
Vazba: | brožovaná |
EAN: | 9788073314118 |
Publikace je dokumentem o vzniku přepracované inscenace Macbeth (na hudbu V. Riedlbaucha) baletního souboru Národního divadla, v němž se autor snaží předat své bohaté zkušenosti mladším kolegům. Při společné tvůrčí práci klade důraz na snahu celého tvůrčího týmu o využití nejúčinnějších scénických postupů. Netají se ani s překážkami, na které může choreograf narazit při realizaci své umělecké vize a dělí se se čtenářem i o vlastní autorský výklad. Bohatý obrazový materiál - fotografie z příprav, zkoušek i z konečné podoby inscenace, úryvky ze scénářů doplněné poznámkami i kresbami autorových uskutečněných i neuskutečněných choreografických představ, návrhy kostýmů scénografa Národního divadla Josefa Jelínka, to vše dokresluje skutečnost, že se inscenace hrála na Nové scéně i v zahraničí téměř sedm let a dočkala se více než sta repríz. Kniha je doplněna jmenným rejstříkem a soupisem článků o inscenaci baletu Mackbeth a seznam literatury, z které bylo čerpáno. V prvé části své literární prvotiny sděluje její autor, choreograf, režisér a pedagog své bohaté profesní zkušenosti, ve druhé se věnuje zrodu původní baletní inscenace Mackbeth. Studie je inspirativní pozvánkou na toto představení ND v Praze.
Choreograf a pedagog Daniel Wiesner přibližuje v této knize tvůrčí proces při hledání ideálního tvaru inscenace Macbeth. Autor nepovažuje tento proces za jedinou a zaručenou metodu, jak realizovat projekty tanečního divadla, ale skrze svou knihu se pokouší předat mladším kolegům zkušenosti, které při tvorbě celovečerních projektů tanečního divadla získal. Vznikl tak dokument o zrodu, vývoji a ohlasu jedné inscenace, o přepracování původní koncepce a vytvoření nového libreta, o volbě nejvhodnějších výtvarných spolupracovníků a hledání společné vize inscenace. Text také líčí soustředěné úsilí celého tvůrčího týmu, snahu o zvolení těch nejúčinnějších scénických postupů, které se ve výsledku podřídily jedinému: smysluplnému a obsahově zřetelnému tlumočení odkazu Shakespearova dramatu Macbeth. (autorská reflexe vzniku inscenace baletu Národního divadla v Praze)
Národní divadlo v Praze. Nová scéna
taneční divadlo – Česko – 20. století
Anglické drama – 17. století
Divadelní adaptace
Baletní inscenace – Česko – 20. století
Choreografie – Česko – 20. století
Baletní umělci – Česko – 20. století
Praha (Česko)