načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Tajemství inovací Steva Jobse - Carmine Gallo

  > > > > Tajemství inovací Steva Jobse  

Kniha: Tajemství inovací Steva Jobse
Autor:

Pokud jde o inovace, je osoba Steva Jobse doslova legendou. Slogan jeho společnosti „Myslete jinak“ je více než jen nástroj marketingu. Je to způsob života – mocný, pozitivní, vše ...
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  228
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma
Doporučená cena:  269 Kč
15%
naše sleva
7,6
bo za nákup

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Rok vydání: 2011-05-04
Počet stran: 312
Rozměr: 148 x 210 mm
Úprava: 312 stran
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Innovation secrets of Steve Jobs
Spolupracovali: překlad Jiří Huf
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788025134443
EAN: 9788025134443
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Pokud jde o inovace, je osoba Steva Jobse doslova legendou. Slogan jeho společnosti „Myslete jinak“ je více než jen nástroj marketingu. Je to způsob života – mocný, pozitivní, vše měnící přístup k inovacím, který může aplikovat kdokoliv na jakýkoli druh lidského úsilí. Sedm principů inovací inspirovaných samotným mistrem: 1. Dělejte to, co máte rádi. Přemýšlejte jinak o své kariéře. 2. Udělejte díru do světa. Přemýšlejte jinak o své vizi. 3. Nakopněte mozkové závity. Přemýšlejte jinak o tom, jak myslíte. 4. Prodávejte sny, ne výrobky. Přemýšlejte jinak o svých zákaznících. 5. Řekněte tisíckrát ne. Přemýšlejte jinak o designu. 6. Dbejte, aby měli zákazníci s výrobky tu nejlepší zkušenost. Přemýšlejte jinak o zkušenosti s vaší značkou. 7. Zvládněte předat své sdělení. Přemýšlejte jinak o svém příběhu. Tato kniha není životopisem Steva Jobse. Odkrývá zásady, jež Steva přivedly k nápadům bez hranic a které skutečně změnily svět: principy, jež můžete použít i vy při rozvíjení vlastního potenciálu, a dosáhnout tak průlomového úspěchu v obchodě i v životě. Uvedené principy mají základ v pečlivé interpretaci Jobsových vlastních slov za poslední tři desetiletí, ve svědectvích bývalých zaměstnanců Applu a v široké škále manažerů, podnikatelů, vychovatelů i drobných živnostníků, kteří se inspirovali stejnou otázkou: Co by udělal Steve? O autorovi: Carmine Gallo působí jako kouč komunikačních dovedností pro řadu světově nejobdivovanějších značek. Je autorem a sloupkařem Bloomberg BusinessWeek a Monster.com, řečníkem a vedoucím seminářů, jenž se objevil v řadě amerických médií (např. CNBC, Forbes.com, New York Times, Wall Street Journal či Investor‘s Business Daily). Gallo dříve působil také jako televizní korespondent v oblasti byznysu a byl též viceprezidentem společnosti globálně působící v oblasti PR. Jeho web najdete na adrese www.carminegallo.com.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Carmine Gallo - další tituly autora:
Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse -- Jak si získat každé publikum Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse
Gallo, Carmine
Cena: 296 Kč
Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse -- Jak si získat každé publikum Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse
Gallo, Carmine
Cena: 252 Kč
Mluv jako TED Mluv jako TED
Gallo, Carmine
Cena: 296 Kč
Mluv jako TED Mluv jako TED
Gallo, Carmine
Cena: 168 Kč
 
Zákazníci kupující knihu "Tajemství inovací Steva Jobse" mají také často zájem o tyto tituly:
Čtyřhodinový pracovní týden Čtyřhodinový pracovní týden
Ferris, Timothy
Cena: 354 Kč
Restart Restart
Fried, Jason; Hansson, David Heinemeier
Cena: 280 Kč
Trump - Mysli jako miliardář Trump
Trump, Donald J.
Cena: 224 Kč
Co máte vědět než začnete podnikat Co máte vědět než začnete podnikat
Kiyosaki, Robert T.
Cena: 224 Kč
Bohatý táta,chudý táta pro mladé Bohatý táta,chudý táta pro mladé
Kiyosaki, Robert T.; Lechter, Sharon L.
Cena: 144 Kč
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

KAPITOLA 10
Nejvyšším stupněm
pokroku je
jednoduchost
„My k designu přistupujeme tak, že chceme s minimem
dosáhnout maxima. Jsme zcela oddáni snaze
vyrobit něco velmi jednoduchého, protože coby
hmotné bytosti rozumíme tomu, co je prosté.“
– JONATHAN IVE, GURU DESIGNU SPOLEČNOSTI APPLE
J
ednoduchá tabulka o čtyřech polích vám o tom, jak Steve
Jobs vyrábí inovativní produkty, které mají lidé rádi, poví
vše potřebné. V prezentaci na konferenci Macworld, která
se konala v roce 1998 v New Yorku, Jobs přiznal, že se
společnost Apple před rokem blížila ke dnu a že podnikal první kroky
ke znovuoživení. Bylo třeba snížit počet výrobků, které fi rma
nabízela. Jobs nastínil strategii následovně:





Tajemství inovací Steva Jobse 184
„Když jsme před rokem přišli do  společnosti, měla patnáct
výrobkových platforem a  každá z  nich pak bezpočet různých
variant. [Na  obraze vidíme závratnou řadu výrobkových
platforem s  číselným označením, např. 1400, 2400, 3400.] Sám
jsem na to nemohl přijít. Po třech týdnech jsem si řekl: ,Jak máme
tyto výrobky doporučovat jiným, když ani sami nevíme, které
z  nich bychom doporučili svým přátelům?‘ Takže jsem se vrátil
k  zásadám podnikání a  tázal jsem se: ,Co lidé chtějí?‘ No, chtějí
dva druhy výrobků: spotřební a profesionální. V obou kategoriích
potřebujeme standardní i  přenosný počítač. Stačilo by nám mít
čtyři kvalitní produkty. Kdybychom vlastně měli pouze čtyři,
mohli bychom na  všechny nasadit ten nejlepší tým. A  kdyby
byly jen čtyři, mohli bychom je současně, namísto roku a  půl,
obměňovat každých devět měsíců. Kdybychom vyráběli jen čtyři
produkty, mohli bychom se věnovat vývoji jejich dalších generací
již při uvádění první generace. A právě na tomhle jsme se shodli,
na tom, že se budeme soustředit na čtyři velké výrobky.“
1
Obrázek 10.1 předvádí tabulku o čtyřech polích, kterou Jobs
ukázal ve  své prezentaci. Později všechna čtyři okénka zaplnil výrobky
Power Mac G3 (profesionální stolní počítač), PowerBook G3
(profesionální přenosný počítač), iMac (spotřební stolní počítač)
a do poslední buňky namísto spotřebního laptopu, jehož uvedení přislíbil
na následující rok (v roce 1999 uvedl Apple produkt iBook), zapsal
vykřičník. Koncem roku 1998 snížil Jobs počet výrobků, jež
společnost Apple nabízela, z 350 na 10, což je dosti značná redukce, ať už se
na snížení díváme z libovolné perspektivy.
Zúžení produktové řady pomohlo při resuscitaci společnosti
zcela zásadním způsobem a přivedlo ji do jednoho z fi nančně nej-





185 Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost
úspěšnějších období v  dějinách všech amerických fi rem. Tím, že
společnost vše zjednodušila – od  nabídky až po  design výrobků,
předehnala skokově konkurenci, protože vyvinula snadno
použitelné výrobky, které uchvátily a přinesly radost milionům
zákazníkům na celém světě.
SpotřebníProfesionální
Obrázek 10.1: Tabulka výrobků z prezentace na konferenci Macworld
v roce 1998
Zaměřte se na to podstatné
Ve světě Applu jsou jednoduchost a zaměření jedno a totéž. Časopis
BusinessWeek otiskl v roce 2004 příběh nazvaný „Th e Seed of Apple‘s
Innovation“ (Semínko inovace Applu).
„Jaký dáváte inovaci systém?“ otázal se reportér Steva Jobse.
„Systémem je to, že žádný systém nevedeme. Neznamená to však,
že bychom neměli žádné zavedené postupy. Apple je velmi
disciplinovanou společností a  postupy dodržujeme opravdu důsledně. Ale
o tom to není,“ odpověděl Jobs. Z dalších odpovědí se dozvídáme, že
Jobs spatřuje svou roli v tom, aby udržoval svůj tým zaměřený na to
podstatné – na nejdůležitější úkoly a výrobky.
Stolní
počítač
Přenosný
počítač





Tajemství inovací Steva Jobse 186
Postupy vám zajišťují vyšší efektivitu. Inovace však přichází
od  lidí, kteří se setkávají na  chodbách anebo si o  půl jedenácté
večer volají, aby si sdělili nový nápad, anebo protože si uvědomili
něco, co udělá do  současného smýšlení o  problému díru. Jsou
to účelová setkání šesti lidí, jež svolal ten, kdo je přesvědčen, že
přišel na tu největší novinku, a kdo chce vědět, co si o ní budou
myslet ostatní. Vychází také z  toho, že musíte tisíckrát říci ne,
abyste se nevydali špatnou cestou anebo abyste si neukrojili příliš
velké sousto. Stále přemýšlíme nad novými trhy, na něž bychom
mohli vstoupit, ale pouze tehdy, když si řekneme ne, můžeme se
soustředit na to opravdu podstatné.
3
Jobs říká ne často, i když tím často některé zákazníky či partnery
nahněvá. V dubnu roku 2010 zveřejnil Jobs na webových stránkách
společnosti Apple zprávu, ve které obhajoval své odmítnutí podpory
technologie Flash na iPodech, iPhonech a iPadech. Tvrdil, že
alternativní výrobky nabízí nejlepší možnosti pro vytváření stabilní, vyspělé
a inovativní platformy mobilních počítačů. Nedávno se Jobs zaměřil
na zkušenosti zákazníků s fi rmou a odmítá vše, o čem se domnívá, že
by ohrozilo její eleganci. Tato zásada se nejvíce projevuje v designu.
Jmenuje se Ive – Jonathan Ive
Abychom pochopili, jakou roli hraje v  inovacích společnosti Apple
zaměření se na  to podstatné, musíme se na  chvíli obrátit na  muže,
který je ve fi lozofi i designu se Stevem Jobsem zajedno,
na vedoucího pracovníka, který dohlížel na většinu průlomových designů fi rmy
od Stevova návratu v roce 1996.
Jonathan Ive je ve fi rmě Apple ofi ciálně ve funkci viceprezidenta
pro průmyslový design. Neofi ciálně bývá označován jako designový





187 Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost
guru a má za sebou tolik inovativních návrhů, že jen jeho nápady by
vydaly na  knihu. Ive zastává stejnou roli, jakou měl Steve Wozniak
v počátcích fi rmy Apple. Uskutečňuje Jobsovu vizi.
Když se na konci devadesátých let Jobs po jedenáctileté pauze vrátil
do společnosti, Ive v ní již pracoval. Jobs poznal, že je Ive talentovaný,
a povýšil ho do funkce dozorce nad průmyslovým designem. Jobsovi
se na Ivovi líbilo několik věcí: zaujetí pro jednoduchost, návrhy
po estetické stránce líbezného designu a vytrvalá pracovitost. (Ive často
pracoval sedmdesát hodin týdně.)
Ive snil o  zaměstnání ve  společnosti Apple již v  okamžiku, kdy
se poprvé setkal s  počítačem Apple. Vypráví, že nerad četl návody
k  použití a  že Apple byl prvním počítačem, s  nímž mohl pracovat
okamžitě i bez návodů, které nesnášel. „Pamatuji si, jak jsem prvně
spatřil výrobek od fi rmy Apple. Zřetelně si to vybavuji. Když jsem ho
viděl, dokázal jsem si velmi jasně představit, kdo ho navrhl
a vyrobil,“ říká Ive.
4
Pro Iva to byl úžasný okamžik, moment nadšení, který mu změnil
život. Miliony lidí, kteří si díky úžasně elegantního designu nyní
užívají výrobků společnosti Apple, vděčí za své zkušenosti Ivově reakci.
Ive nachází inspiraci všude kolem sebe, dokonce i v květinové
zahradě. Jednou se nechal slyšet, že počítač iMac 2002 s  jedinečným
otočným displejem byl inspirován slunečnicí. Inspirace se nachází
všude, ovšem nové výrobky se z  Ivových nápadů rodí pouze tehdy,
když splňují dvě podmínky: jednoduchost a použitelnost. Ive se
domnívá, že většinu společností nezajímá, jakou zkušenost zákazníci
s jejich výrobky udělají. „Když se ale zajímáte,“ říká Ive, „stává se
výrobek mnohem více sbírkou jednotlivých částí. Každý detail se
doladí, a co je nejdůležitější: jestliže ve výrobku něco nemá být, odstraní
se to.“





Tajemství inovací Steva Jobse 188
Stogramový průlom
V  říjnu roku 2008 uvedla společnost Apple další generaci laptopů
MacBook. Steve Jobs pozval Jonathana Iva, aby osvětlil nový postup
výroby přenosných počítačů, postup, jenž fi rmě umožňoval prodávat
lehčí a  pevnější laptopy. Následoval krátký kurz věnovaný fi lozofi i
designu Applu a síle soustředění se na podstatné věci.
Ive publiku sdělil, že nové hliníkové jednokusové šasi od 
společnosti Apple snížilo počet hlavních počítačových částí o  šedesát
procent. Snížením počtu částí se počítač ztenčil. Jakkoliv byste to
nečekali, počítač se současně zpevnil a stal se robustnějším – byl
odolnější. „Je to průlom v designu a stavbě notebooků,“ řekl Ive.
5
Počítače MacBook se před rokem 2008 skládaly z mnoha částí. Ive
poukázal na skutečnost, že díky novému postupu dokáže společnost
vyrábět nejlepší počítače, co se týče velikosti a  hmotnosti, nicméně
fi rma hledala nový způsob sestavování. Došla k  němu
prostřednictvím redukce. „Namísto toho, abychom začínali s tenčím plátem
hliníku a  dovnitř přidávali množství komponent, přišli jsme na  to, že
když začneme s tlustší hliníkovou vrstvou a materiál vlastně
odstraníme, čímž zapracujeme mechanické části do hlavní konstrukce,
budeme moci vyrobit mnohem lehčí a především odolnější kus,“ tvrdí
Ive. „Začali jsme s jedinou deskou kvalitního hliníku, která vážila přes
jeden kilogram. Nakonec jsme dosáhli překvapivě precizního dílu
vážícího pouze o něco více než sto gramů. Je lehký a velice pevný.“
6
Odsuňte design na druhou kolej
Apple na  své výpravě za  zmenšením, tj. za  odstraněním složitých
prvků, doladí každý detail. Když ve výrobku něco nemusí být, není





189 Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost
to tam. „Spousta z toho, co na výrobcích typu iPhonu vylepšujeme,
odsouvá design na druhou kolej. Zdá se to jako nevyhnutelné, téměř
jako poddimenzované, ale je tomu skutečně tak. Jak by tomu mohlo
být jinak?“
7
Když Ive hovořil o designu extratenkého počítače MacBook Air,
řekl: „U výrobku je důležité, aby na něm byla vidět nějaká
posloupnost v tom, co je důležité a co ne. Tu zajistíte tím, že odstraníte
prvky, které se perou o vaši pozornost. Kupříkladu indikátor má smysl
tehdy, když něco ukazuje, ale když tak nečiní, neměl by jej výrobek
obsahovat [světelný ukazatel uspání počítače MacBook se při
práci s počítačem vypne]. Trávíme spousty času tím, abychom ho více
skryli... jsme tak trochu posedlí, že?“
8
Ano, Ive hovoří jako posedlý,
zvláště když se soustředí na něco tak nepatrného, jako je kontrolka.
Je to posedlost, kterou najdete jen v  několika společnostech; a  zde
z ní těží zákazníci společnosti Apple.
V rozhovoru pro britské noviny Th e Observer ukázal Ive
reportérovi zápisník, do kterého si načrtl všemožná tlačítka, páčky
a klávesy, kterými by bylo možno první iPod osadit. Z  poznámek bylo
také patrné, na čem se tým návrhářů nakonec shodl: kulaté
navigační tlačítko, díky němuž působil iPod inovačněji a funkčněji.
„U výrobků Apple se posuzuje, zvažuje, vylepšuje a navrhuje vše tak, aby
byly co nejsnáze ovladatelné a nepřeplácané,“ píše reportérka Sheryl
Garrattová.
9
Podle S. Garrattové představoval iPod v  inovaci zásadní zlom,
protože pozměnil celou kategorii výrobků. „Ostatní výrobky byly
nešikovné, vypadaly prostě, byly vyrobeny z  plastu a  současně byly
přeplácány tlačítky a  číselníky, takže zaujaly především nadšence
do  různých udělátek, kteří mají čas zjišťovat, jak se s  nimi pracuje.
iPod byl na rozdíl od nich jukeboxem distingovaného vzhledu, který





Tajemství inovací Steva Jobse 190
se skvěle držel v dlani, vlezlo se do něj tisíc skladeb – to především
– a  umožňoval, abyste se k  nim dostali pouze několika klepnutími
na  elegantní kruhové navigační tlačítko. Jestli vás hudba alespoň
trochu zajímá, hned při prvním kontaktu s přehrávačem vidíte, jak
snadno se používá, a chcete ho. Změnil vše.“
10
V časopise New York Times Magazine se v článku, který vyšel dva
roky po  uvedení iPodu na  trh, pokládá novinář Rob Walker Ivovi
několik otázek týkajících se designu iPodu. V určitý okamžik se Ive
odmlčí. Na chvíli se pozastaví a pak řekne: „O iPadu se hovoří skoro
lépe tak, že řekneme, čím není, než čím je.“
11
Ive vysvětlil, že Jobs toužil vyrobit „přesně zacílené“ zařízení. „Šlo
o to, nesnažit se se zařízením dělat příliš mnoho, protože by to bylo
problematické a vedlo by to k jeho selhání. Jeho funkce nejsou příliš
viditelné a  zřejmé, protože klíčem bylo zařízení zjednodušit,“
pověděl Ive Walkerovi. „Zajímavé je, že z oné jednoduchosti a z jejího
vyjádření vzešel zcela odlišný výrobek. Cílem ovšem nebylo
vyrobit něco lišícího se. Vyrobit jiný vý robek je vlastně docela snadné.
Zajímavé bylo uvědomění, že
odlišnost je v  tomto případě ve 
skutečnosti důsledkem snahy o  vytvoření
jednoduchého produktu.“
12
Apple
nebyl ve  své době při sestavování
zařízení pro přehrávání
stahovatelné hudby nijak vepředu. Před
konkurencí měl ovšem velmi znatelný
náskok ve vývoji zařízení, které bylo
natolik jednoduché, neobtěžkané zbytečnostmi a úzce zaměřené, že
byla radost s ním pracovat.





191 Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost
Ive se při navrhování iPodu zaměřil na zákazníka, kterého zajímá
účel, ke  kterému bylo zařízení vyrobeno – poslech hudby. Cokoliv
se od poslechu hudby odchyluje, nemá ve fi nálním produktu místo.
Příliš velký počet tlačítek by nejspíše od primárního určení výrobku
odváděl pozornost. Dokonce i  barva byla u  iPodu zvolena tak, aby
rušila co nejméně – bílá. Tím, že byl výrobek prostý, minimalistický
a barevně až překvapivě neutrální, stal se nezaměnitelným,
výjimečným a hodným pozornosti.
Ive v  knize Stevena Levyho Th e Perfect Th ing: How the iPod
Shuffl es Commerce, Culture, and Coolnes z roku 2006 říká, že spotřebitelé
jsou obklopeni výrobky, které usilují o jejich pozornost. Designéři
používají ve  falešné snaze o  zviditelnění se stále více funkcí (hyzdících
výrobek zbytečnostmi). Čím více funkcí výrobek má, tím snáze na něj
zapomenete. Příčí se to rozumu, nicméně když z  výrobku odstraníte
vše nadbytečné, ve skutečnosti vynikne. Stane se elegantnějším.
A elegance přitahuje. Velcí návrháři, mezi něž Ive patří, vzbouzí naši
představivost tak, že upouští od těch správných částí. Ive tvrdí:
„Hudba je mnohem důležitější než vzhled. Snažili jsme se design
odsunout do  ústraní. Chtěli jsme vyrobit opravdu, ale opravdu
nový produkt. Vzpomeňte si však, kolik stovek či tisíců takových
výrobků zde za posledních dvacet let již bylo! Byla to opravdová
výzva – nevyrobit další z těch malých a bezduchých digitálních
zařízení. Netoužili jsme po tom, aby byl poznat i na dálku. Jenže
on je. Stalo se tak v  důsledku mnohem podstatnější snahy –
chtěli jsme pouze vyrobit něco, co bude použitelné, elegantní
a jednoduché. A v podstatě šlo v určitém slova smyslu o odsunutí
designu stranou.“
13





Tajemství inovací Steva Jobse 192
„Největším zdokonalením je zjednodušení,“ řekl Steve Jobs
Levymu, když spolu hovořili o designu iPodu.
14
Jobs však ihned doplnil,
že zjednodušení znamená mnohem více než odstranění jednotlivých
prvků. Jednoduchost spočívá v zaměření se na základní význam
výrobku. Jobs tvrdí:
„Když se pustíte do řešení problému a řešení vám připadá opravdu
prosté, nerozumíte problému v celé jeho složitosti. Vaše řešení je
pak příliš zjednodušené a nebude fungovat. Později do problému
proniknete a všimnete si, že je opravdu komplikovaný. A pak vás
napadnou všechna možná složitá řešení. Je to takový průměr,
ve  kterém se většina lidí zastaví. Takováto řešení nějakou dobu
fungují. Velký člověk však pokračuje dále a snaží se najít nějaký
klíč, podle kterého by mohl problém rozmotat. A  přichází
s krásným, elegantním a fungujícím řešením.“
15
Většina společností se uchyluje, jak Jobs popsal, k tomuto
„průměrnému“ postupu. Složitému problému najdou spletité řešení.
Opravdu dobré společnosti se však zaměří na to, k čemu má výrobek
sloužit, a  vyvinou jednoduchý, elegantní produkt, který dokáže
zastat jeden úkon.
Pokrokový výrobek
9. ledna roku 2007 ohlásil Steve Jobs nejinovativnější telefon
na planetě – iPhone. Zařízení, které přepsalo defi nici toho, co dokáže
mobilní telefon. Jeho minimalistický design průmysl i zákazníky
ohromil. Zatímco výrobci chytrých telefonů vtiskávali výrobkům další
a  další tlačítka a  funkce, Apple šel opačnou cestou – vyrobil tele-





193 Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost
fon, který dokázal více než konkurence, ovšem s méně zbytečnostmi
(měl jedno tlačítko a velkou obrazovku). V kategorii chytrých
telefonů byla takováto jednoduchost nevídaná. Mnozí recenzenti
iPhonu užili jedno ze dvou slov, často i obojí: jednoduchý a nepřeplácaný.
V následujících letech se konkurenti snažili společnost Apple dohnat
se svými vlastními dotykovými displeji, nicméně jejich rozhraní
bychom mohli jako jednoduché a nepřeplácané popsat jen zřídkakdy.
Některé byly „přeplácané“ anebo nabízely přinejlepším „poměrně“
jednoduché ovládání, nicméně jen málokteré dokázaly zopakovat
jednoduchost iPhonu.
Co se jednoduchosti a  zbytečnostmi neobtěžkaného rozhraní
týče, je Apple špičkou. Konkurence se snaží jednoduchost, s níž
přišel Apple, dohnat, ale většinou se jim to nepodaří. Design není pro
Steva Jobse pouze to, jak věc vypadá, ale také to, jak funguje. Výrobek
musí působit jednoduše a elegantně. „Když má něco skvělý design,
znamená to, že uživatel hned na první pohled ví, co má s tlačítkem
či klávesou dělat, aniž by musel příliš uvažovat,“ píše technologický
analytik Om Malik. „Domnívám se, že právě tohle konkurenti
společnosti nechápou. Mnozí si pletou funkce – neboli množství
a rychlost – s  tím, co vás skutečně se zákazníkem spojí – se zkušeností
s ovládáním výrobku.“
16
Dříve než ve své klíčové prezentaci odhalil iPhone, snažil se
Steve Jobs ještě během několika minut vysvětlit, proč se Apple pustil
do  vývoje telefonu a  jakým způsobem se fi remní fi lozofi e designu
podepsala na  telefonu, který je výkonnější a  elegantnější než jeho
konkurence:
„Ty nejlepší telefony nazýváme chytrými. Obvykle kombinují
telefonní služby, e-mail a  základy Internetu. Problémem je, že






       

internetové knihkupectví ABZ - online prodej knih


Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2017 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist