načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Tajemství inovací Steva Jobse - Carmine Gallo

Tajemství inovací Steva Jobse
-15%
sleva

Kniha: Tajemství inovací Steva Jobse
Autor:

Pokud jde o inovace, je osoba Steva Jobse doslova legendou. Slogan jeho společnosti „Myslete jinak“ je více než jen nástroj marketingu. Je to způsob života – mocný, pozitivní, vše ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  269 Kč 229
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
7,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7%hodnoceni - 75.7% 100%   celkové hodnocení
1 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Computer press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2011-05-04
Počet stran: 312
Rozměr: 148 x 210 mm
Úprava: 312 stran
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Innovation secrets of Steve Jobs
Spolupracovali: překlad Jiří Huf
Vazba: brožovaná lepená
ISBN: 9788025134443
EAN: 9788025134443
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Kniha kouče v oblasti komunikačních dovedností obsahuje zásady, na kterých stojí kariéra úspěšného podnikatele Stevena Jobse: dělejte to, co máme rádi, udělejte díru do světa, nakopněte mozkové závity, prodávejte sny, ne výrobky, řekněte tisíckrát ne, dbejte, aby zákaznící měli s výrobky tu nejlepší zkušenost, zvládněte předat své sdělení. Ke každé z těchto zásad se váží dvě kapitoly: jedna je věnována úspěchům, kterých dodržováním těchto principů dosáhl Jobs, druhá je věnována úspěchům dalších osobností z oblasti podnikání. Součástí každé kapitoly je nejen shrnutí hlavních principů, ale navíc je obohacena i o výroky osobností ze světa obchudu, dějin i kultury. Sedm zásad spoluzakladatele počítačové firmy Apple, jejichž dodržování nám může přinést obchodní úspěch.

Popis nakladatele

Pokud jde o inovace, je osoba Steva Jobse doslova legendou. Slogan jeho společnosti „Myslete jinak“ je více než jen nástroj marketingu. Je to způsob života – mocný, pozitivní, vše měnící přístup k inovacím, který může aplikovat kdokoliv na jakýkoli druh lidského úsilí. Sedm principů inovací inspirovaných samotným mistrem: 1. Dělejte to, co máte rádi. Přemýšlejte jinak o své kariéře. 2. Udělejte díru do světa. Přemýšlejte jinak o své vizi. 3. Nakopněte mozkové závity. Přemýšlejte jinak o tom, jak myslíte. 4. Prodávejte sny, ne výrobky. Přemýšlejte jinak o svých zákaznících. 5. Řekněte tisíckrát ne. Přemýšlejte jinak o designu. 6. Dbejte, aby měli zákazníci s výrobky tu nejlepší zkušenost. Přemýšlejte jinak o zkušenosti s vaší značkou. 7. Zvládněte předat své sdělení. Přemýšlejte jinak o svém příběhu. Tato kniha není životopisem Steva Jobse. Odkrývá zásady, jež Steva přivedly k nápadům bez hranic a které skutečně změnily svět: principy, jež můžete použít i vy při rozvíjení vlastního potenciálu, a dosáhnout tak průlomového úspěchu v obchodě i v životě. Uvedené principy mají základ v pečlivé interpretaci Jobsových vlastních slov za poslední tři desetiletí, ve svědectvích bývalých zaměstnanců Applu a v široké škále manažerů, podnikatelů, vychovatelů i drobných živnostníků, kteří se inspirovali stejnou otázkou: Co by udělal Steve? O autorovi: Carmine Gallo působí jako kouč komunikačních dovedností pro řadu světově nejobdivovanějších značek. Je autorem a sloupkařem Bloomberg BusinessWeek a Monster.com, řečníkem a vedoucím seminářů, jenž se objevil v řadě amerických médií (např. CNBC, Forbes.com, New York Times, Wall Street Journal či Investor‘s Business Daily). Gallo dříve působil také jako televizní korespondent v oblasti byznysu a byl též viceprezidentem společnosti globálně působící v oblasti PR. Jeho web najdete na adrese www.carminegallo.com.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Carmine Gallo - další tituly autora:
Zákazníci kupující knihu "Tajemství inovací Steva Jobse" mají také často zájem o tyto tituly:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

KAPITOLA 10

Nejvyšším stupněm

pokroku je

jednoduchost

„My k designu přistupujeme tak, že chceme s minimem

dosáhnout maxima. Jsme zcela oddáni snaze

vyrobit něco velmi jednoduchého, protože coby

hmotné bytosti rozumíme tomu, co je prosté.“

– JONATHAN IVE, GURU DESIGNU SPOLEČNOSTI APPLE

J

ednoduchá tabulka o čtyřech polích vám o tom, jak Steve

Jobs vyrábí inovativní produkty, které mají lidé rádi, poví

vše potřebné. V prezentaci na konferenci Macworld, která

se konala v roce 1998 v New Yorku, Jobs přiznal, že sespolečnost Apple před rokem blížila ke dnu a že podnikal první kroky ke znovuoživení. Bylo třeba snížit počet výrobků, které fi rmanabízela. Jobs nastínil strategii následovně:


Tajemství inovací Steva Jobse184

„Když jsme před rokem přišli do  společnosti, měla patnáct

výrobkových platforem a  každá z  nich pak bezpočet různých

variant. [Na  obraze vidíme závratnou řadu výrobkových

platforem s  číselným označením, např. 1400, 2400, 3400.] Sám

jsem na to nemohl přijít. Po třech týdnech jsem si řekl: ,Jak máme

tyto výrobky doporučovat jiným, když ani sami nevíme, které

z  nich bychom doporučili svým přátelům?‘ Takže jsem se vrátil

k  zásadám podnikání a  tázal jsem se: ,Co lidé chtějí?‘ No, chtějí

dva druhy výrobků: spotřební a profesionální. V obou kategoriích

potřebujeme standardní i  přenosný počítač. Stačilo by nám mít

čtyři kvalitní produkty. Kdybychom vlastně měli pouze čtyři,

mohli bychom na  všechny nasadit ten nejlepší tým. A  kdyby

byly jen čtyři, mohli bychom je současně, namísto roku a  půl,

obměňovat každých devět měsíců. Kdybychom vyráběli jen čtyři

produkty, mohli bychom se věnovat vývoji jejich dalších generací

již při uvádění první generace. A právě na tomhle jsme se shodli,

na tom, že se budeme soustředit na čtyři velké výrobky.“

1

Obrázek 10.1 předvádí tabulku o čtyřech polích, kterou Jobsukázal ve  své prezentaci. Později všechna čtyři okénka zaplnil výrobky Power Mac G3 (profesionální stolní počítač), PowerBook G3(profesionální přenosný počítač), iMac (spotřební stolní počítač)a do poslední buňky namísto spotřebního laptopu, jehož uvedení přislíbil na následující rok (v roce 1999 uvedl Apple produkt iBook), zapsal vykřičník. Koncem roku 1998 snížil Jobs počet výrobků, ježspolečnost Apple nabízela, z 350 na 10, což je dosti značná redukce, ať už se na snížení díváme z libovolné perspektivy.

Zúžení produktové řady pomohlo při resuscitaci společnosti zcela zásadním způsobem a přivedlo ji do jednoho z fi nančněnej>


185Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost

úspěšnějších období v  dějinách všech amerických fi rem. Tím, že

společnost vše zjednodušila – od  nabídky až po  design výrobků,

předehnala skokově konkurenci, protože vyvinula snadno použitelné výrobky, které uchvátily a přinesly radost milionůmzákazníkům na celém světě.

Spotřební Profesionální

Obrázek 10.1: Tabulka výrobků z prezentace na konferenci Macworld

v roce 1998

Zaměřte se na to podstatné

Ve světě Applu jsou jednoduchost a zaměření jedno a totéž. Časopis

BusinessWeek otiskl v roce 2004 příběh nazvaný „Th e Seed of Apple‘s

Innovation“ (Semínko inovace Applu).

„Jaký dáváte inovaci systém?“ otázal se reportér Steva Jobse.

„Systémem je to, že žádný systém nevedeme. Neznamená to však, že bychom neměli žádné zavedené postupy. Apple je velmidisciplinovanou společností a  postupy dodržujeme opravdu důsledně. Ale o tom to není,“ odpověděl Jobs. Z dalších odpovědí se dozvídáme, že Jobs spatřuje svou roli v tom, aby udržoval svůj tým zaměřený na to podstatné – na nejdůležitější úkoly a výrobky.

Stolní

počítač

Přenosný

počítač


Tajemství inovací Steva Jobse186

Postupy vám zajišťují vyšší efektivitu. Inovace však přichází

od  lidí, kteří se setkávají na  chodbách anebo si o  půl jedenácté

večer volají, aby si sdělili nový nápad, anebo protože si uvědomili

něco, co udělá do  současného smýšlení o  problému díru. Jsou

to účelová setkání šesti lidí, jež svolal ten, kdo je přesvědčen, že

přišel na tu největší novinku, a kdo chce vědět, co si o ní budou

myslet ostatní. Vychází také z  toho, že musíte tisíckrát říci ne,

abyste se nevydali špatnou cestou anebo abyste si neukrojili příliš

velké sousto. Stále přemýšlíme nad novými trhy, na něž bychom

mohli vstoupit, ale pouze tehdy, když si řekneme ne, můžeme se

soustředit na to opravdu podstatné.

3

Jobs říká ne často, i když tím často některé zákazníky či partnery nahněvá. V dubnu roku 2010 zveřejnil Jobs na webových stránkách společnosti Apple zprávu, ve které obhajoval své odmítnutí podpory technologie Flash na iPodech, iPhonech a iPadech. Tvrdil, žealternativní výrobky nabízí nejlepší možnosti pro vytváření stabilní, vyspělé a inovativní platformy mobilních počítačů. Nedávno se Jobs zaměřil na zkušenosti zákazníků s fi rmou a odmítá vše, o čem se domnívá, že by ohrozilo její eleganci. Tato zásada se nejvíce projevuje v designu. Jmenuje se Ive – Jonathan Ive Abychom pochopili, jakou roli hraje v  inovacích společnosti Apple zaměření se na  to podstatné, musíme se na  chvíli obrátit na  muže, který je ve fi lozofi i designu se Stevem Jobsem zajedno,na vedoucího pracovníka, který dohlížel na většinu průlomových designů fi rmy od Stevova návratu v roce 1996.

Jonathan Ive je ve fi rmě Apple ofi ciálně ve funkci viceprezidenta pro průmyslový design. Neofi ciálně bývá označován jako designový


187Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost

guru a má za sebou tolik inovativních návrhů, že jen jeho nápady by

vydaly na  knihu. Ive zastává stejnou roli, jakou měl Steve Wozniak

v počátcích fi rmy Apple. Uskutečňuje Jobsovu vizi.

Když se na konci devadesátých let Jobs po jedenáctileté pauze vrátil do společnosti, Ive v ní již pracoval. Jobs poznal, že je Ive talentovaný, a povýšil ho do funkce dozorce nad průmyslovým designem. Jobsovi se na Ivovi líbilo několik věcí: zaujetí pro jednoduchost, návrhypo estetické stránce líbezného designu a vytrvalá pracovitost. (Ive častopracoval sedmdesát hodin týdně.)

Ive snil o  zaměstnání ve  společnosti Apple již v  okamžiku, kdy se poprvé setkal s  počítačem Apple. Vypráví, že nerad četl návody k  použití a  že Apple byl prvním počítačem, s  nímž mohl pracovat okamžitě i bez návodů, které nesnášel. „Pamatuji si, jak jsem prvně spatřil výrobek od fi rmy Apple. Zřetelně si to vybavuji. Když jsem ho viděl, dokázal jsem si velmi jasně představit, kdo ho navrhla vyrobil,“ říká Ive.

4

Pro Iva to byl úžasný okamžik, moment nadšení, který mu změnil život. Miliony lidí, kteří si díky úžasně elegantního designu nyníužívají výrobků společnosti Apple, vděčí za své zkušenosti Ivově reakci.

Ive nachází inspiraci všude kolem sebe, dokonce i v květinovézahradě. Jednou se nechal slyšet, že počítač iMac 2002 s  jedinečným otočným displejem byl inspirován slunečnicí. Inspirace se nachází všude, ovšem nové výrobky se z  Ivových nápadů rodí pouze tehdy, když splňují dvě podmínky: jednoduchost a použitelnost. Ive sedomnívá, že většinu společností nezajímá, jakou zkušenost zákazníci s jejich výrobky udělají. „Když se ale zajímáte,“ říká Ive, „stává sevýrobek mnohem více sbírkou jednotlivých částí. Každý detail sedoladí, a co je nejdůležitější: jestliže ve výrobku něco nemá být, odstraní se to.“


Tajemství inovací Steva Jobse188

Stogramový průlom

V  říjnu roku 2008 uvedla společnost Apple další generaci laptopů

MacBook. Steve Jobs pozval Jonathana Iva, aby osvětlil nový postup

výroby přenosných počítačů, postup, jenž fi rmě umožňoval prodávat

lehčí a  pevnější laptopy. Následoval krátký kurz věnovaný fi lozofi i

designu Applu a síle soustředění se na podstatné věci.

Ive publiku sdělil, že nové hliníkové jednokusové šasi od společnosti Apple snížilo počet hlavních počítačových částí o  šedesát procent. Snížením počtu částí se počítač ztenčil. Jakkoliv byste tonečekali, počítač se současně zpevnil a stal se robustnějším – bylodolnější. „Je to průlom v designu a stavbě notebooků,“ řekl Ive.

5

Počítače MacBook se před rokem 2008 skládaly z mnoha částí. Ive poukázal na skutečnost, že díky novému postupu dokáže společnost vyrábět nejlepší počítače, co se týče velikosti a  hmotnosti, nicméně fi rma hledala nový způsob sestavování. Došla k  němu prostřednictvím redukce. „Namísto toho, abychom začínali s tenčím plátemhliníku a  dovnitř přidávali množství komponent, přišli jsme na  to, že když začneme s tlustší hliníkovou vrstvou a materiál vlastněodstraníme, čímž zapracujeme mechanické části do hlavní konstrukce,budeme moci vyrobit mnohem lehčí a především odolnější kus,“ tvrdí Ive. „Začali jsme s jedinou deskou kvalitního hliníku, která vážila přes jeden kilogram. Nakonec jsme dosáhli překvapivě precizního díluvážícího pouze o něco více než sto gramů. Je lehký a velice pevný.“

6

Odsuňte design na druhou kolej

Apple na  své výpravě za  zmenšením, tj. za  odstraněním složitých

prvků, doladí každý detail. Když ve výrobku něco nemusí být, není


189Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost

to tam. „Spousta z toho, co na výrobcích typu iPhonu vylepšujeme,

odsouvá design na druhou kolej. Zdá se to jako nevyhnutelné, téměř

jako poddimenzované, ale je tomu skutečně tak. Jak by tomu mohlo

být jinak?“

7

Když Ive hovořil o designu extratenkého počítače MacBook Air,

řekl: „U výrobku je důležité, aby na něm byla vidět nějakáposloupnost v tom, co je důležité a co ne. Tu zajistíte tím, že odstraníteprvky, které se perou o vaši pozornost. Kupříkladu indikátor má smysl

tehdy, když něco ukazuje, ale když tak nečiní, neměl by jej výrobek

obsahovat [světelný ukazatel uspání počítače MacBook se při práci s počítačem vypne]. Trávíme spousty času tím, abychom ho více

skryli... jsme tak trochu posedlí, že?“

8

Ano, Ive hovoří jako posedlý,

zvláště když se soustředí na něco tak nepatrného, jako je kontrolka.

Je to posedlost, kterou najdete jen v  několika společnostech; a  zde

z ní těží zákazníci společnosti Apple.

V rozhovoru pro britské noviny Th e Observer ukázal Ivereportérovi zápisník, do kterého si načrtl všemožná tlačítka, páčkya klávesy, kterými by bylo možno první iPod osadit. Z  poznámek bylo

také patrné, na čem se tým návrhářů nakonec shodl: kulaténavigační tlačítko, díky němuž působil iPod inovačněji a funkčněji.„U výrobků Apple se posuzuje, zvažuje, vylepšuje a navrhuje vše tak, aby

byly co nejsnáze ovladatelné a nepřeplácané,“ píše reportérka Sheryl

Garrattová.

9

Podle S. Garrattové představoval iPod v  inovaci zásadní zlom,

protože pozměnil celou kategorii výrobků. „Ostatní výrobky byly

nešikovné, vypadaly prostě, byly vyrobeny z  plastu a  současně byly

přeplácány tlačítky a  číselníky, takže zaujaly především nadšence

do  různých udělátek, kteří mají čas zjišťovat, jak se s  nimi pracuje.

iPod byl na rozdíl od nich jukeboxem distingovaného vzhledu, který


Tajemství inovací Steva Jobse190

se skvěle držel v dlani, vlezlo se do něj tisíc skladeb – to především

– a  umožňoval, abyste se k  nim dostali pouze několika klepnutími

na  elegantní kruhové navigační tlačítko. Jestli vás hudba alespoň

trochu zajímá, hned při prvním kontaktu s přehrávačem vidíte, jak

snadno se používá, a chcete ho. Změnil vše.“

10

V časopise New York Times Magazine se v článku, který vyšel dva

roky po  uvedení iPodu na  trh, pokládá novinář Rob Walker Ivovi

několik otázek týkajících se designu iPodu. V určitý okamžik se Ive

odmlčí. Na chvíli se pozastaví a pak řekne: „O iPadu se hovoří skoro

lépe tak, že řekneme, čím není, než čím je.“

11

Ive vysvětlil, že Jobs toužil vyrobit „přesně zacílené“ zařízení. „Šlo

o to, nesnažit se se zařízením dělat příliš mnoho, protože by to bylo

problematické a vedlo by to k jeho selhání. Jeho funkce nejsou příliš

viditelné a  zřejmé, protože klíčem bylo zařízení zjednodušit,“ pověděl Ive Walkerovi. „Zajímavé je, že z oné jednoduchosti a z jejího

vyjádření vzešel zcela odlišný výrobek. Cílem ovšem nebylo vyrobit něco lišícího se. Vyrobit jiný výrobek je vlastně docela snadné.

Zajímavé bylo uvědomění, žeodlišnost je v  tomto případě ve skutečnosti důsledkem snahy o  vytvoření

jednoduchého produktu.“

12

Apple

nebyl ve  své době při sestavování

zařízení pro přehrávání stahovatelné hudby nijak vepředu. Před konkurencí měl ovšem velmi znatelný

náskok ve vývoji zařízení, které bylo natolik jednoduché, neobtěžkané zbytečnostmi a úzce zaměřené, že byla radost s ním pracovat.


191Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost

Ive se při navrhování iPodu zaměřil na zákazníka, kterého zajímá účel, ke  kterému bylo zařízení vyrobeno – poslech hudby. Cokoliv se od poslechu hudby odchyluje, nemá ve fi nálním produktu místo. Příliš velký počet tlačítek by nejspíše od primárního určení výrobku odváděl pozornost. Dokonce i  barva byla u  iPodu zvolena tak, aby rušila co nejméně – bílá. Tím, že byl výrobek prostý, minimalistický a barevně až překvapivě neutrální, stal se nezaměnitelným,výjimečným a hodným pozornosti.

Ive v  knize Stevena Levyho Th e Perfect Th ing: How the iPod Shuffl es Commerce, Culture, and Coolnes z roku 2006 říká, že spotřebitelé

jsou obklopeni výrobky, které usilují o jejich pozornost. Designéřipoužívají ve  falešné snaze o  zviditelnění se stále více funkcí (hyzdících

výrobek zbytečnostmi). Čím více funkcí výrobek má, tím snáze na něj

zapomenete. Příčí se to rozumu, nicméně když z  výrobku odstraníte

vše nadbytečné, ve skutečnosti vynikne. Stane se elegantnějším.A elegance přitahuje. Velcí návrháři, mezi něž Ive patří, vzbouzí našipředstavivost tak, že upouští od těch správných částí. Ive tvrdí:

„Hudba je mnohem důležitější než vzhled. Snažili jsme se design

odsunout do  ústraní. Chtěli jsme vyrobit opravdu, ale opravdu

nový produkt. Vzpomeňte si však, kolik stovek či tisíců takových

výrobků zde za posledních dvacet let již bylo! Byla to opravdová

výzva – nevyrobit další z těch malých a bezduchých digitálních

zařízení. Netoužili jsme po tom, aby byl poznat i na dálku. Jenže

on je. Stalo se tak v  důsledku mnohem podstatnější snahy –

chtěli jsme pouze vyrobit něco, co bude použitelné, elegantní

a jednoduché. A v podstatě šlo v určitém slova smyslu o odsunutí

designu stranou.“

13


Tajemství inovací Steva Jobse192

„Největším zdokonalením je zjednodušení,“ řekl Steve JobsLevymu, když spolu hovořili o designu iPodu.

14

Jobs však ihned doplnil,

že zjednodušení znamená mnohem více než odstranění jednotlivých

prvků. Jednoduchost spočívá v zaměření se na základní významvýrobku. Jobs tvrdí:

„Když se pustíte do řešení problému a řešení vám připadá opravdu

prosté, nerozumíte problému v celé jeho složitosti. Vaše řešení je

pak příliš zjednodušené a nebude fungovat. Později do problému

proniknete a všimnete si, že je opravdu komplikovaný. A pak vás

napadnou všechna možná složitá řešení. Je to takový průměr,

ve  kterém se většina lidí zastaví. Takováto řešení nějakou dobu

fungují. Velký člověk však pokračuje dále a snaží se najít nějaký

klíč, podle kterého by mohl problém rozmotat. A  přichází

s krásným, elegantním a fungujícím řešením.“

15

Většina společností se uchyluje, jak Jobs popsal, k tomuto„průměrnému“ postupu. Složitému problému najdou spletité řešení. Opravdu dobré společnosti se však zaměří na to, k čemu má výrobek sloužit, a  vyvinou jednoduchý, elegantní produkt, který dokáže zastat jeden úkon. Pokrokový výrobek 9. ledna roku 2007 ohlásil Steve Jobs nejinovativnější telefonna planetě – iPhone. Zařízení, které přepsalo defi nici toho, co dokážemobilní telefon. Jeho minimalistický design průmysl i zákazníkyohromil. Zatímco výrobci chytrých telefonů vtiskávali výrobkům další a  další tlačítka a  funkce, Apple šel opačnou cestou – vyrobil tele>


193Kapitola 10: Nejvyšším stupněm pokroku je jednoduchost

fon, který dokázal více než konkurence, ovšem s méně zbytečnostmi

(měl jedno tlačítko a velkou obrazovku). V kategorii chytrýchtelefonů byla takováto jednoduchost nevídaná. Mnozí recenzentiiPhonu užili jedno ze dvou slov, často i obojí: jednoduchý a nepřeplácaný.

V následujících letech se konkurenti snažili společnost Apple dohnat

se svými vlastními dotykovými displeji, nicméně jejich rozhraníbychom mohli jako jednoduché a nepřeplácané popsat jen zřídkakdy.

Některé byly „přeplácané“ anebo nabízely přinejlepším „poměrně“

jednoduché ovládání, nicméně jen málokteré dokázaly zopakovat

jednoduchost iPhonu.

Co se jednoduchosti a  zbytečnostmi neobtěžkaného rozhraní týče, je Apple špičkou. Konkurence se snaží jednoduchost, s nížpřišel Apple, dohnat, ale většinou se jim to nepodaří. Design není pro Steva Jobse pouze to, jak věc vypadá, ale také to, jak funguje. Výrobek musí působit jednoduše a elegantně. „Když má něco skvělý design, znamená to, že uživatel hned na první pohled ví, co má s tlačítkem či klávesou dělat, aniž by musel příliš uvažovat,“ píše technologický analytik Om Malik. „Domnívám se, že právě tohle konkurentispolečnosti nechápou. Mnozí si pletou funkce – neboli množstvía rychlost – s  tím, co vás skutečně se zákazníkem spojí – se zkušeností s ovládáním výrobku.“

16

Dříve než ve své klíčové prezentaci odhalil iPhone, snažil seSteve Jobs ještě během několika minut vysvětlit, proč se Apple pustil do  vývoje telefonu a  jakým způsobem se fi remní fi lozofi e designu

podepsala na  telefonu, který je výkonnější a  elegantnější než jeho

konkurence:

„Ty nejlepší telefony nazýváme chytrými. Obvykle kombinují

telefonní služby, e-mail a  základy Internetu. Problémem je, že




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist