načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Tahák na úspěšné podnikání - Marcela Hrubošová

Tahák na úspěšné podnikání

Elektronická kniha: Tahák na úspěšné podnikání
Autor:

Tahák na úspěšné podnikání vám přináší zcela jedinečný a komplexní pohled na to, co je to podnikání. Kniha je skutečný školní „tahák“: obsahuje ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  199
+
-
6,6
bo za nákup

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Osule, s.r.o.
Dostupné formáty
ke stažení:
PDF
Upozornění: většina e-knih je zabezpečena proti tisku
Médium: e-book
Počet stran: 160
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-906-0170-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Tah á k na ú sp ěš n é podnik á n í  vám přináší zcela jedinečný a komplexní pohled na to, co je to podnikání. Kniha je skutečný školní „tahák“: obsahuje všechny zásadní věci, které musíte znát a vědět, abyste úspěšně obstáli u zkoušky zvané „vlastní podnikání“ a ještě si celý ten proces skvěle užívali. Kniha je určena pro: začínající podnikatele, jimž poskytne veškeré praktické informace, které potřebují znát, aby se mohli do svého podnikání pustit; podnikatele věčné začátečníky, kteří uvázli na mrtvém bodě a hledají odpověď na otázku jak dál; pokročilé podnikatele, kteří chtějí své podnikání jen lépe zorganizovat a zefektivnit, aby jim přinášelo ještě větší Vedle skutečně velmi praktického návodu, jak si postavit prosperující firmu a na nic při tom nezapomenout, obsahuje kniha také řadu inspirujících osobních podnikatelských příběhů Marcely Hrubošové. Tyto příběhy skvěle ilustrují zejména řadu chybných kroků, kterých byste se mohli jako podnikatelé dopustit – a umožňují vám se jim už dopředu obloukem vyhnout. Tato kniha je cenným rádcem na vaší cestě budování vašeho vlastního podnikání.

Zařazeno v kategoriích
Marcela Hrubošová - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

JAK POSTAVIT PROSPERUJÍCÍ

A ÚSPĚŠNÉ PODNIKÁNÍ

Marcela

Hrubošová

Tahák na úspěšné

podnikání


Marcela

Hrubošová

se celý svůj profesní život věnuje financím. Vystudovala Vysokou

školu finanční a  správní, obor pojišťovnictví. Začínala ve státní

správě, kde se specializovala na kontrolní činnost v oblasti daní

a vymáhání pohledávek. Od roku 2000 působila na významných

manažerských pozicích v  největších pojišťovnách na českém

a  slovenském trhu a  jako generální ředitelka vedla nadnárodní

inkasní společnost. Jejím posledním zaměstnáním ve světě velkých korporací byl post ředitelky úseku vymáhání pohledávek

v bankovním sektoru.

Dnes se plně věnuje vzdělávání ve finanční gramotnosti ve své společnosti Finance pro radost. V  roce 2013 založila Akademii Finance pro radost, kde učí rodinným, osobním a  firemním financím. Podporuje ženy v jejich uplatnění na trhu práce a působí také jako mentorka pro začínající podnikatele a podnikatelky.

„Tato kniha je pro mě ohlédnutím za školou života, kterou jsem ve svém životě dostala, a může být průvodcem vám všem, kteří jste se rozhodli být úspěšní v tom, co děláte.“

JAK POSTAVIT PROSPERUJÍCÍ

A ÚSPĚŠNÉ PODNIKÁNÍ

Marcela

Hrubošová

Tahák na úspěšné

podnikání


KATALOGIZACE V KNIZE - NÁRODNÍ KNIHOVNA ČR

Hrubošová, Marcela

Tahák na úspěšné podnikání: Jak vybudovat prosperující a úspěšné podnikání / Marcela Hrubošová

Ilustrace: Michal Singr

Obálka, grafická úprava a sazba: Lenka Blažejová, www.blazejova.cz

Redakční a jazyková korektura: Dana-Sofie Šlancarová, www.dana-sofie.cz / Lucie Koubek,

www.luciekoubek.cz

Tisk: Jiří Kylar, jiri.kylar@gmail.com

Vydání 1. České Budějovice: OSULE, 2015.

658.114 * 658:17.024.4

– podnikání

– úspěch v podnikání

– příručky

658 – Řízení a správa podniku [4]

Text copyright © 2015 Marcela Hrubošová

Publishing copyright © 2015 OSULE, s. r. o.

Illustrations copyright © Marcela Hrubošová

Marcela Hrubošová: www.financeproradost.cz

OSULE, s. r. o.: www.osule.cz

ISBN: 978-80-905262-9-7 (tištěná verze)

978-80-906017-0-3 (elektronická verze)


Škoda, že jsem tuhle knihu neměl v  ruce, když jsem před 25 lety zakládal Adventuru. Mohl jsem si

ušetřit pár slepých uliček. Hlavně se podepisuji pod to, že v  podnikání nemůže dobře uspět člověk,

který to dělá pouze kvůli penězům. Autorka správně zdůrazňuje, že podnikání musí mít i  nějaký

hlubší smysl.

Jaroslav Lhota, zakladatel a jednatel cestovní kanceláře ADVENTURA, s. r. o.,

www.adventura.cz

V moderním vzdělávání i v byznyse platí: když jim to řeknete, oni to zapomenou, když jim to ukážete,

oni si to zapamatují, když je do toho zapojíte, oni to pochopí. Tato kniha vám pomůže pochopit, že

vlastní úspěšný byznys můžete mít i vy.

Jan Mühlfeit, globální strategický vůdce, kouč, mentor, poradce,

bývalý Chairman Europe pro Microsoft, www.janmuhlfeit.com

Stručné, jasné, výstižné. Kniha mi pomohla především utřídit a  zpřehlednit informace nabyté

a uspořádané doposud převážně náhodně a chaoticky. :-) Velmi jsem ocenila především kapitolyvěnované financím a obchodnímu plánu. Povinná četba pro každého (nejen) začínajícího podnikatele!

Lucie Koubek, jazykový konzultant, www.luciekoubek.cz

Tato kniha je konečně podrobným a praktickým návodem, který skvěle poslouží začínajícímpodnikatelům. Marcela velmi autenticky popisuje své podnikatelské zkušenosti. Na příkladech ukazuje, že je

lepší více přemýšlet a méně pracovat a úspěch se dostaví. V podnikání podle tohoto návodu se ukazuje

jako nezbytné mít vyjasněné osobní hodnoty a cíle, na což mnoho z nás zapomíná.

Jaroslava Timková, spisovatelka, scénáristka a šéfredaktorka magazínu Osobní rozvoj

Kniha Tahák na úspěšné podnikání mě nadchla a přečetla jsem ji na jeden zátah. Ve škole jsem si

občas dělala „taháky“, které jsem nikdy nevyužila, ale při jejich tvorbě jsem se toho nejvíc naučila.

Tento „tahák“ nicméně v budoucnu používat budu. Lituju, že jsem neměla Tahák na úspěšnépodnikání před dvaceti lety, kdy jsem začala podnikat. Určitě bych se vyvarovala některých chyb a jiné věci

bych dělala rychleji a jednodušším způsobem. 

Kniha je napsána jasně, srozumitelně a vzhledem ke vtipné grafice působí moc mile. Velmi oceňuji upřímné příklady z praxe autorky. V závěru knihy se mi moc líbí přehled důležitých zákonů. Některé si budu muset zopakovat. Podnikatel se opravdu musí neustále učit. Podnikání je velká dřina, ale umožňuje nám uskutečnit naše sny. 

Tuto knihu doporučuji nejen začínajícím podnikatelům, ale i lidem, kteří si chtějí zrekapitulovat své podnikatelské úspěchy a zamýšlejí se, jestli by ve svém podnikání nemohli něco změnit. Přeji si,

aby se Tahák na úspěšné podnikání dostal do kapsy každého, kdo chce poctivě podnikat, a aby těmto

lidem přinášelo jejich podnikání radost a hodně úspěchů. 

PaedDr. Květoslava Santlerová, jednatelka společnosti Santia, spol. s r. o., www.santia.cz 

Praktická, čtivá a  užitečná knížka. Osobní příběhy Marcely určitě pomohou všem, kteří se chystají

začít podnikat. Je důležité vědět, že i ti úspěšní začínali v malém a postupně. Díky Taháku na úspěšné

podnikání se můžete vyvarovat zbytečných chyb. Je to knížka, která rozhodně stojí za přečtení.

Margareta Křížová, MBA, zakládající partnerka CEAG, Director of Business Advisory,

www.ceag.cz

Marcela Hrubošová je dobrá, je znalá, je zábavná, je praktická a je unikátní ve svém přístupua v po

pisu toho, co je podnikání a jak nakládat s penězi. Nevím, na které planetě se narodila, ale jsem ráda,

že žije v naší zemi a inspiruje lidi od 5 do 100 let a pomáhá jim. Každý v její knize najde alespoň tři

relevantní rady, ať je v jakékoliv situaci. Tato kniha vás bude ve vašem podnikání neustále provázet.

Rostya Gordon-Smith, www.minerva21.net, www.uspesneskuzinatrh.cz

Vlastně ani nevím, jestli to byla dříve Marcela nebo Finance pro radost, co mě úplně nadchlo.Každo

pádně platí, že Marcela, Finance pro radost a nyní i Tahák na úspěšné podnikání nesmí chybětni

komu, kdo podnikání zvažuje, kdo s ním začíná a nebo kdo v něm už jede, ale neví, jestli tím správným

směrem – anebo se jenom potřebuje ujistit, že všechny kroky dělá správně. Podnikání je výzva a řízení

financí je celoživotní výzva! A s Marcelou je to navíc i zábava!

Eva Čejková Vašková, zakladatelka ŽENY s.r.o. a patronka projektu Podnikavá žena,

www.zenysro.cz

Autorce se podařilo vystihnout a vložit do jedné útlé knihy to nejdůležitější, co by měl každýpodnika

tel znát. Kniha je navíc doplněna osobní zkušeností z praxe, je velmi čtivá a plná názorných obrázků.

Kéž by se dostala do rukou každému podnikateli. 

Pavel Kupka, spoluzakladatel společnosti GoldenGate CZ a.s., www.goldengate.cz

Kniha Tahák na úspěšné podnikání přesně vystihuje velmi jednoduchou, zábavnou a  hlavně stra

vitelnou formou vše, co potřebuje vědět podnikatel k  úspěšnému startu své podnikatelské dráhy.

Geniálně jednoduše popisuje různé nástrahy podnikání (a to i prostřednictvím osobních zkušeností

autorky), díky čemuž dokáže mnohé podnikatele uchránit od neuvážených kroků a může jim pomoci

předejít peněžním i časovým ztrátám.

V celé knize je cítit nejen nadhled, ale také obrovská osobní zkušenost autorky, kterou načerpala

za svou bohatou profesní kariéru. Dle mého názoru tato kniha zaplňuje přesně tu „díru na trhu“, kterou jsou potřeby začínajících či tápajících lidí, kteří chtějí svůj život spojit s podnikáním a chtějí se vyvarovat častých a opakujících se chyb, jimiž jsme si bohužel museli projít my, kteří jsme tuto knihu neměli možnost číst dříve.

JUDr. Pavel Hrášek, advokátní kancelář

Konečně knížka, která jednoduchou a všem přístupnou formou vysvětluje náročný komplexní pohled

na podnikání. Jsem rád, že se Marcela drží i v knize svého hesla, že v jednoduchosti je krása, protože

to je při psaní takovéto knížky opravdu náročné. 

Velmi oceňuji, že je knížka proložena vlastními zkušenostmi a není to jen upravený text z učebnic a  ze všemožných ekonomických příruček. Kniha se může zdát zaměřená pouze na ženy, ale není to tak. Kniha se krásně čte, i  díky vloženým praktickým příkladům a  také citátům, které dané téma vhodně doplňují a zároveň odlehčují. 

Oceňuji, že kniha nutí čtenáře opravdu se zamyslet nad tím, co a jak dělají nebo by mohli dělat. Je to návod, jak postavit fungující firmu - ale aby byla i úspěšná, o to se musí zasloužit už každý sám. Doporučuji ji proto jak začínajícím podnikatelům a  podnikatelkám, tak i  těm zkušenějším, kteří chtějí svůj byznys restartovat nebo jen posunout o další kousek dál. Sám ji určitě využiju.

Milan Pumr, podnikatel, www.dobralahvinka.cz

Když navštívíte knihovnu nebo prodejnu knih, tak literatura o ekonomice a podnikání zabírávětšinou celé jedno oddělení. Některé knihy jsou dobré, některé horší, některé jsou srozumitelné, některé

méně. Za více jak 20 let svého podnikání jsem jich přečetl desítky, možná stovky.

Nyní jsem si pročetl knihu Tahák na úspěšné podnikání: Jak vybudovat prosperující a úspěšné podnikání a lituju, že jsem tuto knihu neměl při začátcích svého podnikání. Kniha totiž neníteoretickou příručkou, ale i  praktickým postupem pro začínající podnikatele, ověřeným osobními zkušenostmi autorky, které jsou sdělovány v kapitolách „Můj osobní příběh“.

I kdybych si přečetl jenom autorčiny skvěle napsané postřehy ze začátků jejího podnikání, tak by to stačilo k tomu, abych se vyhnul mnoha omylům a zklamáním.

Leoš Nekula, podnikatel 

Srozumitelně a přehledně napsaná kniha pro (leckdy nejen) začínající podnikatele. Tohle je opravdu

tahák. Jde přímo k  věci a  pokrývá stručně, ale přitom jasně až překvapivé množství oblastí, ve kterých může podnikatel narazit na problémy. Obsahuje řadu teoretických faktů i spoustu konkrétních

otázek, které si každý podnikatel potřebuje zodpovědět a tady má prostor přímo při čtení knihy.Inspirovat může také celá řada osobních příběhů autorky.

Erik Hutter, kouč, konzultant a podnikatel, www.erikhutter.cz 


SLOVO NA ZAČÁTEK

Tato kniha vznikla jako pomůcka a návod pro všechny, kteří se chtějípustit do podnikání a být úspěšní a prosperovat. Každý, kdo se vydává na cestu

podnikatele, na cestu budování svého vlastního „podniku“, aby tak zajistil

obživu sobě samému, své rodině, ale i dalším lidem, kteří s ním budou jeho

myšlenku sdílet, by měl od začátku jasně vědět, co podnikání obnáší. Jaké

možnosti nám podnikání přináší? Jakými povinnostmi nás zavazuje a svazuje? Jaké nám nabízí příležitosti? •

Kniha nabízí stručný, ale zároveň velmi výstižný pohled na to, co všechno

podnikání obnáší, a  pomáhá začínajícím podnikatelům a  podnikatelkám

utřídit informační chaos, který v této oblasti obecně panuje. •

Kniha je vlastně takovým školním tahákem, který vám poskytuje ucelený

pohled na podnikatelskou činnost a pomáhá vám nahlédnout do všechoblastí podnikání – včetně těch, které jsou pro většinu lidí neviditelné a skryté. •

Obsah knihy vznikl jako rozšíření mé vlastní osobní pomůcky -taháku na

to, jak budovat a vybudovat prosperující firmu, funkční divizi v korporátních

firmách nebo úspěšný projekt v  ziskovém i  neziskovém sektoru. Tento „tahák“ je založen na mých vlastních zkušenostech, na mých vlastních chybách

a rovněž na „best practices“, které jsem načerpala za 22 let své praxev oblasti financí a obchodu.

CÍLEM knihy a cílem mým je vám předat tyto své zkušenosti a ukázat vám,

jak funguje svět podnikání. Chci vás také naučit alespoň základům finanční gramotnosti tak, aby každý z  vás, kdo si knihu přečte, byl ÚSPĚŠNÝ

V TOM, CO DĚLÁ, a jeho podnikání prosperovalo.



OBSAH

ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ KAMENY V PODNIKÁNÍ 14

VZOREC ÚSPĚŠNÉHO PODNIKÁNÍ 15

FÁZE PODNIKÁNÍ 25

NÁPAD A MOJE VIZE NA PAPÍŘE 29

DÍRA NA TRHU 32

PILOT 35

START ‑UP 42

FIRMA Z PTAČÍ PERSPEKTIVY 47

PR A MARKETING 51

IDENTITA 58

OBCHOD 68

DISTRIBUČNÍ KANÁLY 72

FINANCE 82


IT 87

BO, PROCESY, OPS 90

LIDÉ 93

TIME MANAGEMENT 101

NETWORKING 105

FINANČNÍ MINIMUM PRO ÚSPĚŠNÉ PODNIKÁNÍ 113

PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR 114

FINANČNÍ PLÁN 119

CENOTVORBA 125

JAK SI ŘÍCI O PENÍZE 129

OBCHODNÍ PLÁN 131

CASHFLOW 135

ROZVAHA 137

VÝSLEDOVKA 140

RIZIKOVÉ OBLASTI V PODNIKÁNÍ 141

TO NEZAJÍMAVÉ NA KONEC 145


ÚSPĚCH V PODNIKÁNÍ

VYŽADUJE OPTIMISMUS,

VZÁJEMNOU DŮVĚRU A POCTIVOU

HRU. PODNIKATEL MUSÍ STÁT

ZA TÍM, ŽE TO, CO PRODÁVÁ, JE

TO NEJLEPŠÍ, A MUSÍ CÍTIT, ŽE

JE UŽITEČNÝM SLUŽEBNÍKEM

VEŘEJNOSTI.

r. H. cabell


( 13 )


( 14 )

ZÁKLADNÍ

STAVEBNÍ KAMENY

V PODNIKÁNÍ

Co je základním stavebním kamenem každé podnikatelské činnosti? Jsou to

tři věci:

1. Musíme mít CÍL – neboli musíme vědět, čeho konkrétně chceme dosáhnout. Jaký je náš cíl a záměr? O co konkrétně usilujeme? 2. Pak musíme vědět, JAK to budeme provádět – tedy jaké budou našePROCESY. Jak toho chceme dosáhnout? Co potřebujeme? Co musíme znát?

Jaké musíme mít dovednosti nebo znalosti? 3. A samozřejmě musíme znát, pro koho a s čí pomocí tohle všechno budeme

realizovat – a  to jsou LIDÉ. Komu naše podnikání prospěje? Pro koho to

celé děláme? Zvládneme to sami, nebo budeme potřebovat další lidi, kteří

s námi budou spolupracovat?

( 15 )

VZOREC ÚSPĚŠNÉHO PODNIKÁNÍ

K tomu, aby byl člověk úspěšný, stačí, aby měl všech deset pohromadě. :-) Tím

chci říci, že stačí, pokud bude brát zřetel na všechny hlavní níže uvedené oblasti

podnikání tak, aby na nic nezapomínal. Pokud aplikuje tento jednoduchývzorec, podaří se mu vybudovat skutečně úspěšnou a prosperující firmu.

1 + 3 + (6) = 10

3 fáze podnikání vždy 6 oblastí

1. CÍL 1. NÁPAD 1. PODNIKATELSKÝ ZÁMĚR

2. PILOT 2. FINANČNÍ PLÁN

3. START -UP 3. OBCHODNÍ PLÁN

4. CASHFLOW

5. ROZVAHA

6. VÝSLEDOVKA

1. CO, 2. PROČ, 3. KOMU,

4. JAK, 5. KDE, 6. ZA KOLIK

1. PR, 2. OBCHOD,

3. FINANCE, 4. IT,

5. OPS, 6. LIDÉ ( 16 ) Co tento vzorec znamená? 1 + 3 + (6) = 10

CÍL – Číslo jedna ve vzorci představuje

náš CÍL. Pokud nemáme přesně definováno,

CO děláme a PROČ to děláme, nemůžeme být

v naší činnosti nikdy úspěšní. Vždyť nevíme, co

chceme a o co usilujeme. Jakmile známe CÍL,

můžeme hledat cesty, jak ho dosáhnout.

( 17 )

Ke stanovení CÍLE nám mohou pomoci

následující otázky:

Co přinese mé podnikání MNĚ?

Zamyslete se nad tím, jaká očekávání máte vy sami ohledně svého podnikání. Jaká jsou vaše osobní podnikatelská přání? Jaké jsou vašepodnikatelské sny? Kam až byste to chtěli dovést a dotáhnout? Každý nápad

nebo myšlenku si napište na jeden řádek, abyste je viděli na papíře. Některé

budou možná nereálné, jiné realističtější, ale to v tomto okamžiku nenívůbec důležité. V tuto chvíli zkuste přicházet s co nejvíce myšlenkami a nápady

a nehodnoťte, zda jsou reálné či nikoli. Co vás napadá:

MNOHEM VĚTŠÍ TRAGÉDIE,

NEŽ NEDOSÁHNOUT CÍLE,

JE NEMÍT ŽÁDNÝ CÍL.

benjaMin Hays

( 19 )

Co přinese mé podnikání LIDEM?

Zastavte se a podívejte se kolem sebe. Je činnost, které se chcete věnovat,

nějak užitečná pro ostatní lidi? Řeší nějaký jejich problém? Nabízíuspokojení takových jejich potřeb, které si oni sami neumí pokrýt? Jaká dovednost,

um nebo znalost, kterou máte, může mít pro ostatní lidi takovou přidanou

hodnotu? Co vás napadá:

RECEPT NA ÚSPĚCH: NAJDĚTE

NĚCO, ZA CO JSOU LIDÉ OCHOTNI

ZAPLATIT, A DĚLEJTE TO

EXTRÉMNĚ DOBŘE.

neznáMý autor

( 21 )

Co přinese mé podnikání SPOLEČNOSTI?

Když se podívate na své podnikání z vyšší perspektivy, bude tato vaše činnost

přinášet vyšší prospěch, tj.  bude ku prospěchu celé společnosti? Nabízíte

skrze svoje podnikání pracovní příležitosti dalším lidem? Přinášíte na

trh nějakou inovaci, která prospěje celé společnosti? Jste novodobý Tomáš Baťa, který nemyslel jen na to, aby zabezpečil sám sebe a  svou rodinu, ale stavěl města, továrny a školy, dával lidem práci a vzdělání a celkově

zvedal ekonomický růst země? Nebo jste jen živnostník, který bude rád, že

se uživí z měsíce na měsíc? Pokud byste byli jako „hloupý Honza“ a dostali

byste celou princeznu a půl království, dokázali byste svým poddanýmzajistit blahobyt? Jak byste to dělali? Dokázali byste to prostřednictvím svépodnikatelské činnosti? Co vám k tomu chybí? Sněte a pište. Co vás napadá: ( 22 ) Můj osobní příběh: Proč je důležité mít cíl? A proč je důležité se na svůj cíl dívat i z různých úhlůpohledu?

Cíl je totiž vlastně takové vytyčení naší cesty, takže pokud chceme, aby našepodnikání bylo smysluplné, obohacující, inspirující, prosperující a dlouhotrvající,musíme si svůj cíl správně stanovit.

V následujícím příběhu, který je můj vlastní, se vám snažím ukázat, proč je tak důležité mít svůj cíl jasný hned na začátku svého podnikání. Já jsem si na to přišla až vlastní zkušeností – a  mohla bych si ušetřit mnohé nepříjemnosti, kdybych si svůj cíl jasně stanovila dopředu, Říká se, že zkušenost je nepřenosná, ale třebaněkterým z vás bude můj příběh ku prospěchu, anebo vám jen něco připomene.

Když jsem začínala před léty podnikat, vletěla jsem do toho zcela bez rozmyslu, bez jakéhokoliv záměru, cíle nebo vize. Prostě jsem si řekla: „Budu podnikat!“ Odešla jsem ze zaměstnání s rozhodnutím, že teď mě bude živit podnikání.Zapomněla jsem – nebo jsem si spíš ani nepřipustila – že by podnikání mělo mít vždy nějaký konkrétní obsah, nějakou přidanou hodnotu pro druhé, že by mělo lidem přinášet nějaký užitek. Neuvědomovala jsem si, že to není jen „prostředek“ navydělávání peněz. Jinými slovy, celé podnikání jsem pochopila špatně a stanovila si jako jeho cíl samotnou činnost podnikání, tedy něco jako „budu podnikatel“.

Zahájit podnikání pro mě nebyl žádný problém. Po šesti letech práce nafinančním úřadě jsem měla řadu zkušeností s rozjezdem jakékoliv podnikatelské činnosti. Oběhat úřady a vyřídit vše potřebné byla hračka. Horší to ovšem bylo se samotnou



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist