

sleva
Kniha:
Systémy managementu kvality
Autor:
Jaroslav Nenadál
Podtitul: Co, proč a jak měřit

Nakladatelství: | » Management Press |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2016 |
Počet stran: | 224 |
Rozměr: | 165 x 235 mm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | Vydání 1. |
Skupina třídění: | Management. Řízení |
Vazba: | brožovaná lepená |
Datum vydání: | 20. 4. 2016 |
ISBN: | 9788072614264 |
EAN: | 9788072614264 |
Učebnice přibližuje podstatu a jednotlivé postupy tří typů měření v systémech managementu kvality.
Aplikace principů moderního managementu kvality vyžaduje mnohá měření a monitorování, které nemají povahu tzv. technických měření, resp. Testování výrobků. Ukazuje se, že poctivý sběr a vyhodnocování dat u systémových měření je klíčovým předpokladem objektivního rozhodování o dalším strategickém směřování všech typů organizací. Bohužel, mnohé zkušenosti z praxe českých organizací ukazují i na některé zásadní nedostatky v metodologii systémových měření a využívání jejich výsledků jak vstupů pro další zlepšování, inovace a změny. Kniha popisuje provázanost jednotlivých měření v systémech managementu kvality na principy managementu kvality a zejména podává návod na to, jak jednotlivá měření v praxi realizovat. Přináší také rozbor požadavků na tato měření v revidované normě ISO 9001:2005. Všechna měření jsou rozdělena do tří skupin: měření v rámci zpětné vazby, měření výkonnosti a měření vyzrálosti systémů managementu. U každého z uvedených měření jsou vysvětleny klíčové pojmy, popsána všeobecně použitelná metodika a ilustrovány praktické ukázky, resp. Příklady dobré praxe.
(co, proč a jak měřit?)