načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Superzákazník -- Jednoduchá a rychlá cesta k růstu - Eddie Yoon

Superzákazník -- Jednoduchá a rychlá cesta k růstu
-15%
sleva

Kniha: Superzákazník -- Jednoduchá a rychlá cesta k růstu
Autor:

Každá firma může růst. Může to znít jako hloupost, když se díváte na náhrobky takových společnosti, jako byly City Circuit nebo Motorola, přičemž druha jmenovaná firma nabízela ... (celý popis)
Titul doručujeme za 4 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  399 Kč 339
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
11,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 0Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
tištěná forma elektronická forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Management Press
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017-11-07
Počet stran: 200
Rozměr: 165 x 235 mm
Úprava: 199 stran : ilustrace
Vydání: 1. vydání
Spolupracovali: překlad: Tomáš Piňos
Vazba: brožovaná lepená
Doporučená novinka pro týden: 2017-45
ISBN: 9788072615254
EAN: 9788072615254
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Každá firma může růst. Může to znít jako hloupost, když se díváte na náhrobky takových společnosti, jako byly City Circuit nebo Motorola, přičemž druha jmenovaná firma nabízela před zhruba deseti lety nejlepší mobil na trhu. Moje víra však prameni ze superzákazníků. Na rozdíl od pravidelných spotřebitelů (zákazníků, kteří nakupují nejvíce produktů a které lze definovat jednoduše podle kvantity jejich nákupů) jsou superzákaznici charakterizováni svým přístupem: bývají nadšení a silně zaujatí – někdy až posedlí – danou kategorii zboží. Bývají to milovnici tenisek, kteří jich mají desítky párů. Jsou to sportovní fandové, kteří mají ve sklepě repliky dresů a autogramy hvězd. Jsou to jedlíci, milující slaninu, žebírka nebo mexické carnitas. Superzákazníci jsou zřídkakdy podivíni, kteří nakupuji ve velkém. Bývají to emocionální kupci, kteří se při nákupu rozhodují na základě svých životních tužeb. (jednoduchá a rychlá cesta k růstu)

Další popis

Autor knihy odhaluje jedno z nejdůležitějších tajemství budování značky. Každá silná značka totiž čerpá svou sílu z energie a emocí tzv. superzákazníků. Jsou to ti, kteří vaše produkty milují, kteří bez nich neumějí žít. A tato kniha vám pomůže takové zákazníky najít.



Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Eddie Yoon - další tituly autora:
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

78 79

Jak to dělají Jak využít superzákazníky k vytvoření nových kategorií: American Girl

A máte-li k dispozici takové superkomunity, emocionální vklad

superzákazníků a osobní kontakty s nimi, můžete vytvořit víc než

jen novou značku nebo produkt. Můžete vytvořit zbrusu novou

kategorii.

JAK PŮSOBÍ AMERICAN GIRL NA SUPERZÁKAZNÍKY

Z mimořádného úspěchu značky American Girl můžeme vyvodit

několik významných postřehů:

1. Zákazníci kupují určitou značku z nějakého důvodu,

superzákazníci však kupují mnoho značek z mnoha důvodů,

aby uspokojili své potřeby.

2. Jsou-li si superzákazníci blízko (ať už jde o fyzickou nebo

psychologickou blízkost), vytvářejí superkomunity, v rámci

kterých se jejich zanícení šíří jako virus.

3. Uspokojování potřeb superzákazníků umožňuje převratné

inovace, pokud jde o nabídky produktů. Superkomunity

umožňují převratné inovace obchodních modelů. Díky

přítomnosti superzákazníků i superkomunit můžete vytvářet

nové kategorie.

Vytvoření nové kategorie je vynikající růstovou strategií. Včlán

ku pro Harvard Business Review jsme s Lindou Deekenovou defino

vali vytvoření kategorie jako spojení převratné produktové inovace

s převratnou inovací obchodního modelu.² Z naší studie nejrychleji

rostoucích fi rem žebříčku Fortune 100 v letech 2009 až 2011

vyplývá, že tvůrci nových kategorií představují pouhých 13 procent

těchto společností, postaraly se však o 50 procent růstu výnosů

a více než 75 procent růstu tržní kapitalizace. Jeden dolar růstu,

generovaný tvůrcem kategorie, je obchodníky z Wall Streetoceňo

ván čtyřikrát až pětkrát více než běžný dolar růstu.

Superzákazníci odemykají tyto dveře. Zaměřme se nyní naúko

ly, superkomunity a potřeby.

JAK SE ÚKOLY LIŠÍ OD POTŘEB

Profesor Clayton Christensen je autorem proslaveného výroku, že

spotřebitelé nekupují produkty; najímají si značky, aby splnilyurči

tý úkol. Pleasant Rowlandová vytvořila novou kategorii vzdělávání

prostřednictvím zábavy (edutainment: education – entertainment),

jež rovněž usnadnila nakupování dárků. Jinak řečeno, vytvořilano

vou kategorii a byznys, jež si mnoho spřízněných spotřebitelůzača

lo najímat pro splnění mnoha různých úkolů.

Moje rodina nám může posloužit jako příklad těchto úkolů:

1. Miya (dcera) si najala American Girl, aby si s ní hrála.

2. Moje žena Kristen (matka) si najala American Girl, aby

Miyu učila historii.


80 81

Jak to dělají Jak využít superzákazníky k vytvoření nových kategorií: American Girl

3. Moje švagrová Jen (teta) si najala American Girl, aby

věnovala kvalitní dárek.

4. Moje tchýně Pauline (babička) si najala American Girl, aby

udržovala kontakty díky společným prožitkům.

Existuje několik rozdílů mezi úkolem a potřebou. Úkol je často

něčím, co lidé musí dělat, zatímco potřeba je něco, co chtějí dělat.

Lidé většinou řeší úkoly od devíti ráno do pěti odpoledne, ovšem

potřeby nás zaměstnávají nepřetržitě.

Moje rodina si nenajímala American Girl jen kvůli jednomuúkolu. Těchto úkolů bylo více – probudit lásku ke čtení, učit děti historii

a umožnit jim, aby si hrály. Já jsem osobně doufal, že panenkaAmerican Girl poučí Miyu o skutečném světě. Nedozvěděla by se nikdy

o tom, jak moji rodiče emigrovali z válkou rozvrácené Koreje.Nezjistila by, jaké to bylo, vyrůstat v dělnické rodině bez peněz. Mýmúkolem bylo pomoci dceři, aby se naučila vážit toho, čím je požehnána.

Příběhy útrap, zápasů a touhy jsou tím, čeho si na American Girl

cením nejvíce. Zamyslete se nad příběhem Felicity, americké dívky

milující koně, která je rozhněvaná kvůli zvykům a omezením, jimiž

byly vázány ženy ve Williamsburgu ve Virginii zhruba v roce 1776.

Její vztah ke koním je vyjádřením jak lásky, tak nezávislosti, což je

velmi stručné shrnutí vyprávění o Americké revoluci. Následuje

Kirsten, švédská emigrantka, která žije v Minnesotě. Samantha,sirotek, vychovávaný zámožnou babičkou, využívá předchozí útrapy

a nově nalezené místo v životě k tomu, aby pomáhala ostatním. Kit

prožívá Velkou hospodářskou krizi. A pak je zde Molly, jejíž otec je

během 2. světové války odvelen do Anglie.

Čím více si Miya hrála s panenkou American Girl, tím více četla,

z čehož měli všichni velkou radost. Miya přečetla doslova všechny

knihy o American Girl a několikrát viděla veškeré fi lmy s tímto

tématem. Jak ví kterýkoli rodič, vyprávět dětem o tom, jak těžký

život jsme měli a jak snadný život mají ony, není příliš účinné.Jelikož však představivost mé dcery byla zušlechťována příběhy útrap

a bojů, bylo pro ni jednodušší si to uvědomit.

I když jsem si v mysli velmi dobře uvědomoval, jak drahé jsou

panenky American Girl, ve svém srdci jsem byl přesvědčen, že to

usnadní můj úkol – bez ohledu na cenu. Srdce nad myslí jetajemstvím pružnosti cen.

Mohli bychom se domnívat, že podobné úkoly se týkají jentakových značek, jako je American Girl nebo vysoce atraktivníkategorie typu hraček. Budete-li však uvažovat jako superzákazníci,

uvědomíte si, že podobné úkoly se týkají všech oblastí, i zcelaobyčejných kategorií. Superzákaznice kancelářských potřeb, o níž jsem

již v této knize psal, se nepřekrývá se superzákazníky The Container

Store (produkty sloužící k uspořádání věcí). Pro tyto spotřebitele

není uspořádání věcí jen důležitým úkolem, jde jim i o estetiku.

Superzákazníci produktů na čištění pleti jsou rovněžsuperzákazníky potřeb na čištění domácnosti a pracích prostředků. Jednasuper

82 83

Jak to dělají Jak využít superzákazníky k vytvoření nových kategorií: American Girl

... Chcete-li zásadně změnit přesvědčení a chování lidí ... musíte

kolem nich vytvořit komunitu, v rámci níž mohou být praktikována,

vyjadřována a pěstována nová přesvědčení ...

... Bod zlomu je oním magickým okamžikem, během něhož

myšlenka, trend nebo způsob společenského chování dospějí kur

čité hranici, překonají ji a začnou se šířit jako požár.

zákaznice popsala dokonalý den tak, že si dá luxusní sprchu seskvě

lými vůněmi, vyčistí sprchu, poté si oblékne čerstvě vyprané pyžamo

a skočí do postele s právě vypraným povlečením. Cíl tétosuperzá

kaznice spočíval v přesvědčení, že čistota je posvátná.

JAK VZNIKAJÍ SUPERKOMUNITY

Jak už bylo řečeno, superkomunita je prostě skupinousuperzákaz

níků, kteří jsou si dostatečně fyzicky či duševně blízcí, aby sevzá

jemně inspirovali a vytvářeli další superzákazníky. Superkomunita

je místem, ve kterém se formuje poptávka a v němž se mohouroz

růstat kategorie (graf 4-1). Vzhledem k tomu, jak vznikajísuperzá

kazníci, lze říci, že superkomunita přispívá k jejich utváření.

Superkomunita nemusí fungovat jen v rámci stejné lokality. To, že

Kaitlin žije půl míle od Miyy a že jejich babička je od nichpětačtyři

cet minut autem, hraje samozřejmě důležitou roli. Díky sociálním

sítím se však superkomunity mohou sdružovat na základě společ

ných zájmů a společných životních prožitků, jako je mateřství.

I když je každý superzákazník mocný, jeho síla roste exponen

ciálně, když má nablízku další jedince se společnými zájmy atou

hami. Zamyslete se nad těmito citáty z knihy Malcolma Gladwella

Bod zlomu:

3

Existují výjimeční lidé, schopní rozjet epidemii. Musíte je jen

najít ...

Útraty spotřebitelů v dané kategorii

GRAF 4-1

Vznik superkomunity

Emoce spotřebitele v dané kategorii

Superkomunita

pro inspiraci

a inovace

Nalezení

superzákazníků

a poučení

od nich

Skryté motivace,

potřeby a touhy

Životní událost/

/spouštěč

„Znám tuto

kategorii,

teď ji však

nepotřebuji.“

„Něco se

právě stalo,

takže teď

tuto kategorii

potřebuji.“

„Mám rád

tuto kategorii

a někdy ji

chci, i když ji

nepotřebuji.“

„Netušil jsem,

že bych mohl

tuto kategorii

takto využít!“

„Tato kategorie

řeší spoustu mých

potřeb a změnila

můj život

k lepšímu. Musím

o tom říci všem

přátelům

a příbuzným!“

Ne-spotřebitelé

nebo slabí

spotřebitelé

Průměrní spotřebitelé

Superzákazníci

Nízké

Vysoké

Minimální

zájem

Racionální

zájem

Emoce

a vzrušení

Láska

a evangelizace



       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist