načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Studia vizuální kultury – Sturken; Marita; Cartwright; Lisa

Studia vizuální kultury
-15%
sleva

Kniha: Studia vizuální kultury
Autor: Sturken; Marita; Cartwright; Lisa

Monografie shrnuje základní poznatky disciplíny, která usiluje o teoretické uchopení vizuální kultury v její celistvosti - od vysokého umění, přes film, televizi a reklamu až po vizuální data v oblasti vědy. Vizuální kultura a vizuální ... (celý popis)
Titul doručujeme za 7 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  965 Kč 820
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
27,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 66.5%hodnoceni - 66.5%hodnoceni - 66.5%hodnoceni - 66.5%hodnoceni - 66.5% 75%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » PORTÁL
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2009
Počet stran: 472
Rozměr: 29 cm
Úprava: ilustrace (některé barevné), portréty, faksim.
Vydání: Vyd. 1.
Název originálu: Practices of looking
Spolupracovali: z anglického originálu ... přeložili Lucie Vidmar a Milan Kreuzzieger
Vazba: pevná
Nakladatelské údaje: Praha, Portál, 2009
ISBN: 978-80-7367-556-1
EAN: 9788073675561
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Monografie shrnuje základní poznatky disciplíny, která usiluje o teoretické uchopení vizuální kultury v její celistvosti - od vysokého umění, přes film, televizi a reklamu až po vizuální data v oblasti vědy. Vizuální kultura a vizuální studia vymezují nové pole pro studium kulturní konstrukce vizuálna nejen v umění, ale i v médiích a každodenním životě. Tento směr zkoumání současné kulturní produkce pojímá vizuální obraz jako ohnisko procesů, kterými je vytvářen význam v kulturním kontextu. Přestože vliv obrazů na život společnosti stále vzrůstá, dlouho se o nich uvažovalo téměř výlučně v rámci tradičně definovaných kategorií umění, fotografie, film či masová média. Každá z nich má své specifické tvůrce a aktéry, své segmenty publika a svou rétoriku. Studia vizuální kultury pojímají média a obrazy v jejich komplexním vztahu a usilují o vytvoření nové disciplíny, která by překonávala tradiční úzké pojetí vizuální kultury. Marita Sturken vyučuje studia vizuální kultury na New York University Steinhardt. Lisa Cartwright přednáší mediální komunikaci na University of California v San Diegu.

Popis nakladatele

Vizuální kultura se stala součástí každodenního života. Naše doba se vyznačuje nebývalým nárůstem kvantity a intenzity obrazů, které nás obklopují, atakují, přitahují – ať prostřednictvím různých médií - ve formě výtvarného umění, fotografie, filmu, reklamy, televize, internetu, obrazů zprostředkovaných satelity, mobilními telefony či např. v podobě vědecké, právnické nebo lékařské „dokumentace“. V tomto širokém záběru mezi „vysokou“ a „nízkou“ kulturou však nebyla „obrazům“ dosud věnována dostatečná pozornost. Studia vizuální kultury pojímají média a obrazy v jejich komplexním vztahu a usilují o vytvoření nové disciplíny, která by překonávala tradiční úzké pojetí vizuální kultury. Zaměřují se na produkci, distribuci obrazů a sledují jejich „toky“ ve vztahu ke kulturnímu, sociálnímu a politickému kontextu a historicky proměnlivým způsobům, jakým na „obrazy“ nahlížíme, přikládáme jim významy a osvojujeme si je. Studia vizuální kultury mohou přispět k pochopení nejen věcí, které nás obklopují, ale i mocenských zájmů a naší vlastní identity v rámci společenství či globalizujícího se světa, jehož jsme součástí. Marita Sturken vyučuje studia vizuální kultury na New York University Steinhardt. Lisa Cartwright přednáší mediální komunikaci na University of California v San Diegu. Knihu vydalo nakladatelství Portál ve spolupráci s Centrem globálních studií, společným pracovištěm Filosofického ústavu AV ČR a Filosofické fakulty University Karlovy v Praze v roce 2009.

Další popis

Vizuální kultura a vizuální studia vymezují nové pole pro studium kulturní konstrukce vizuálna nejen v umění, ale i v médiích a každodenním životě. Tento směr zkoumání současné kulturní produkce pojímá vizuální obraz jako ohnisko procesů, kterými je vytvářen význam v kulturním kontextu. Přestože vliv obrazů na život společnosti stále vzrůstá, dlouho se o nich uvažovalo téměř výlučně v rámci tradičně definovaných kategorií „umění“, „fotografie“, „film“ či „masová média“. Každá z nich má své specifické tvůrce a aktéry, své segmenty publika a svou rétoriku. Studia vizuální kultury pojímají média a obrazy v jejich komplexním vztahu a usilují o vytvoření nové disciplíny, která by překonávala tradiční úzké pojetí vizuální kultury.


Vizuální kultura a vizuální studia vymezují nové pole pro studium kulturní konstrukce vizuálna nejen v umění, ale i v médiích a každodenním životě. Tento směr zkoumání současné kulturní produkce pojímá vizuální obraz jako ohnisko procesů, kterými je vytvářen význam v kulturním kontextu. Přestože vliv obrazů na život společnosti stále vzrůstá, dlouho se o nich uvažovalo téměř výlučně v rámci tradičně definovaných kategorií „umění“, „fotografie“, „film“ či „masová média“. Každá z nich má své specifické tvůrce a aktéry, své segmenty publika a svou rétoriku. Studia vizuální kultury pojímají média a obrazy v jejich komplexním vztahu a usilují o vytvoření nové disciplíny, která by překonávala tradiční úzké pojetí vizuální kultury. Marita Sturken vyučuje studia vizuální kultury na New York University Steinhardt. Lisa Cartwright přednáší mediální komunikaci na University of California v San Diegu.


Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Sturken; Marita; Cartwright; Lisa - další tituly autora:
 (e-book)
Prosperita Prosperita
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

kapitola 1

Obrazy, moc a politika

Reprezentace

Mýtus fotografické pravdy ...

Obrazy a ideologie

Jak vytváříme význam obrazů

Hodnota obrazů

Obrazové ikony

Kapitola 2

Diváci vytvářejí význam

Významy zamýšlené producenty

Estetika a vkus

Sběratelství, výstavy a institucionální kritika

Čtení obrazů jako ideologických objektů

Kódování a dekódování

Recepce a obecenstvo

Přivlastnění a kulturní produkce

Znovupřivlastnění a antibrikoláž

Kapitola 3

Modernost: podívaná, moc a vědění

Subjekt v modernosti

Podívaná

Diskurs a moc

Podmíněný pohled a ti druzí

Podmíněný pohled v psychoanalýze

Podmíněný pohled a gender

Změny v pojetí podmíněného pohledu ....


Kapitola 4

Realismus a perspektiva

Od renesanční malby po digitální média

Vizuální kódy a historický význam

Otázky realismu

Dějiny perspektivy

Perspektiva a tělo

Camera obscura

Zpochybnění perspektivy

Perspektiva v digitálních médiích

Kapitola 5

Vizuální technologie, reprodukce obrazů a kopie

Vizuální technologie

Pohyb a sekvence

Reprodukce obrazů: kopie

Walter Benjamin a mechanická reprodukce

Reprodukovatelnost a politika

Kopie, vlastnictví a autorská práva

Reprodukce a digitální obraz

Kapitola 6

Média v každodenním životě

Masy a masmédia

Mediální formy

Hromadné sdělovací prostředky a úzce zaměřená a internetová média

Dějiny kritiky masmédií

Média a jejich demokratický potenciál

Média a veřejná sféra

Státní a celosvětové události v médiích

Dnešní média a oběh obrazů

Kapitola 7

Reklama, konzumní kultura a touha

Společnost spotřeby

Závist, touha a přináležitost

Komoditní kultura a komoditní fetišismus

Obchodní značky a jejich význam

Obchodovatelné „super"

Antireklama a kulturní jamming


Kapitola 8

Postmodernismus, Indie Media a populární kultura

Postmodernismus a jeho vizuální kultury

Oslovení postmoderního subjektu

Reflexivita a postmoderní identita

Pastiš, parodie a remake

Indie média a postmoderní přístupy k trhu

Postmoderní prostor, geografie a konstruované prostředí

Kapitola 9

Vědecký pohled, pohled na vědu

Divadlo vědy

Obrazy jako důkaz: tělo a jeho třídění do kategorií

Zobrazování vnitřku těla: osobnost v biomedicíně

Vidění a pravda

Zobrazovací genetika

Digitální tělo

Vizualizace léčiv

Kapitola 10

Globální tok vizuální kultury

Globální subjekt a globální pohled

Kulturní imperialismus a další koncepce ...

Globální značky

Koncepty globalizace

Vizualita a globální mediální tok

Média pro původní obyvatelstvo a diaspory

Hranice a franšízy: umění a globalizace....




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.