načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra - Petr Adamus

Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra

Kniha: Strategie uplatňované v edukaci žáků s poruchami autistického spektra
Autor:

Tento metodický materiál je věnován poznatkům, radám a doporučením důležitým pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Vzhledem k ... (celý popis)
Titul doručujeme za 2 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  149
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
5
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Montanex
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 201701
Počet stran: 75
Rozměr: 210,0x152,0x10,0 mm
Úprava: tran : ilustrace (některé barevné)
Hmotnost: 0,127kg
Jazyk: česky
Vazba: Brožovaná bez přebalu lesklá
ISBN: 978-80-7225-436-1
EAN: 9788072254361
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis


Tento metodický materiál je věnován poznatkům, radám a doporučením důležitým pro výchovu a vzdělávání dětí, žáků a studentů s poruchou autistického spektra. Vzhledem k obsáhlosti tématu není záměrem této publikace poskytnout vyčerpávající přehled speciálně-pedagogických metod a přístupů k žákům s autismem. Cílem je nabídnout pedagogickým pracovníkům takové postupy, které budou moci využít při své náročné každodenní práci. V úvodních kapitolách metodiky jsou popsány speciální vzdělávací potřeby žáků s PAS, následuje popis podmínek inkluzivního vzdělávání a to od nutnosti úprav organizace vzdělávání, prostorové a materiální předpoklady až po nezbytné personální a sociální zajištění. V dalších kapitolách jsou popsány zásady nutné pro nácviky sociálních a komunikačních dovedností a základní principy strukturovaného učení, které je u žáků s poruchou autistického spektra v praxi využíváno. Většina dětí s autismem, vzhledem k deficitům vyplývajícím z autistické triády, trpí ve větší či menší míře problémy v chování. Více než polovina z nich dokonce tak závažnými, že vyžadují využití různých strategií k jejich eliminaci. Popisem a praktickým využitím těchto strategií se věnuje závěrečná kapitola tohoto metodického materiálu.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

ÚVOD................................................................................................................... 4

1 PORUCHY AUTISTICKÉHOSPEKTRA.................................................5

1.1 Klasifikace a popis vybraných porúch..............................................6

1.2 Typické projevy, chování a deficity u žáků s PAS............................ 11

1.3 Nespecifické rysy chování...................................................................17

1.4 Diagnostika poruch autistického spektra........................................21

1.5 Podmínky úspěšného vzdělávání žáků s PAS..................................... 25

1.6 Individuální vzdělávací plán (IVP)..................................................30

2 VYBRANÉ STRATEGIE A METODY V EDUKACI ŽÁKŮ S PAS.......32

2.1 Metody.................................................................................................32

2.2 Metoda strukturovaného učení........................................................ 36

2.3 Role motivace u žáků s PAS................................................................ 38

2.4 Vizuální komunikační strategie...................................................... 40

2.5 Strategie řešení problémů v chování..................................................45

3 UPLATŇOVANÉ ZÁSADY A PRINCIPY PRÁCE U ŽÁKŮ S PAS 52

3.1 Struktura prostoru............................................................................. 52

3.2 Vizuální podpora...............................................................................54

3.3 Rozvrhy, denní programy.................................................................. 54

3.4 Hlavní zásady při edukaci žáků s autismem....................................56

3.4.1 Zásady uplatňované při počátečním psaní...............................59

3.4.2 Zásady uplatňované ve výuce čtení...........................................61

3.4.3 Zásady uplatňované při vytváření matematických představ...64

3.5 Pomůcky.............................................................................................. 66

ZÁVĚR..................................................................................................................69

LITERATURA..................................................................................................... 70

SEZNAM ZKRATEK..........................................................................................73

SEZNAM OBRÁZKŮ (ČÍSLOVANÝCH) V TEXTU......................................74

DŮLEŽITÉ INTERNETOVÉ ZDROJE........................................................... 75

SEZNAM TABULEK..........................................................................................76

3




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist