načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Strategie a zdroje SCM - Bedřich Rathouský; Petr Jirsák; Martin Staněk

Strategie a zdroje SCM
-7%
sleva

Kniha: Strategie a zdroje SCM
Autor: ; ;

Logistika, přesněji řízení integrovaných logistických řetězců (Supply Chain Management - SCM) je významným faktorem konkurenceschopnosti. SCM prošel několika významnými vývojovými ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  490 Kč 456
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
15,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » C. H. Beck
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 272
Rozměr: 25 cm
Úprava: xxvii, 235 stran: ilustrace
Vydání: Vydání první
Skupina třídění: Management. Řízení
Jazyk: česky
Datum vydání: 13.03.2017
ISBN: 978-80-7400-639-5
EAN: 9788074006395
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Výklady o současných konceptech a strategiích SCM (Supply Chain Management).

Popis nakladatele

Logistika, přesněji řízení integrovaných logistických řetězců (Supply Chain Management - SCM) je významným faktorem konkurenceschopnosti. SCM prošel několika významnými vývojovými etapami. První z nich - Mass SCM byl orientován na úspory z rozsahu, další - Lean SCM byl zaměřen na zeštíhlení (odstranění plýtvání) a lepší orientaci na zákazníka. Následující - Agile SCM představoval pružný systém reagující na měnící se podněty podnikového okolí. Globalizace přinesla nové příležitosti v podobě přístupu k nesaturovaným trhům, k využití komparativních výhod při alokaci jednotlivých částí hodnototvorného řetězce napříč kontinenty. Zároveň však významně zvýšila citlivost a zranitelnost globálních logistických řetězců na ekonomické, politické, sociální a přírodní krize a problémy. Reakcí na tyto skutečnosti byl vznik Resilient SCM, zajišťujícího odolnost logistických řetězců v podobě hmotného a informačního toku. Současně byl větší důraz kladen na šetrnost k životnímu a přírodnímu prostředí (Green SCM). V posledních letech se stále častěji hovoří o SCM 4.0, který reaguje na rychlý rozvoj digitalizace průmyslu. Kromě logistických řetězců se podstatná část publikace zabývá také technickou základnou SCM, protože právě ta je významným předpokladem jejich kvality a výkonnosti. V závěru knihy je uvedena příloha, která pojednává o zajímavé problematice - cross-docking.Kniha přináší řadu nových a zajímavých poznatků. Je určena jak studentům logistiky, tak manažerům logistických řetězců ve firmách.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

XIX

Obsah Úvod ........................................................... IX

Seznam zkratek .................................................. XI

Terminologie a definice .......................................... XVII

Seznam obrázků ............................................... XXV

Seznam tabulek .............................................. XXVII

1. Změny podnikového prostředí .................................... 1

1.1 Makroekonomické aspekty .................................... 1

1.2 Logistika posledních let ...................................... 4

1.3 Konkurenční výhoda ......................................... 5

1.3.1 Kvalita .............................................. 5

1.3.2 Cena ................................................ 5

1.3.3 Pružnost/komplementární služby .......................... 6

1.3.4 Ekologie ............................................. 6

1.3.5 Individualizace ........................................ 7

1.3.6 Digitalizace/Industry 4.0 ................................ 8

2. Definice a koncepty SCM ........................................ 9

2.1 SCM a logistika ............................................ 13

2.2 Strategie a SCM ............................................ 17

2.2.1 Tvorba strategie a její základní typologie .................. 17

2.2.2 Charakteristika vybraných strategických přístupů ............ 19

2.3 Plánování v SCM ........................................... 23

2.3.1 Zdroje a základní klasifikace plánování .................... 23

2.3.2 Komplexní rámec plánování v SCM ...................... 24

2.3.2.1 Strategic Network Planning – strategický návrh

logistické sítě ................................. 24

2.3.2.2 Střednědobý plán prodeje ....................... 27

2.3.2.3 Hlavní plán .................................. 28

2.3.2.4 Krátkodobé plánování prodeje ................... 29

2.3.2.5 Krátkodobé plánování distribuce .................. 30


XX

Strategie a zdroje SCM

2.3.2.6 Krátkodobé plánování přepravy .................. 30

2.3.2.7 Plánování a rozvrhování výroby .................. 30

2.3.2.8 Nákup a plánování potřeby materiálu .............. 30

3. Strategie SCM ................................................ 31

3.1 Základní charakteristika ..................................... 31

3.1.1 Mass SCM/Mass Logistics ............................. 31

3.1.2 Lean SCM .......................................... 32

3.1.3 Agile SCM .......................................... 37

3.1.4 Resilient SCM ....................................... 38

3.1.5 Green SCM ......................................... 39

3.1.6 SCM 4.0 ............................................ 39

3.2 Komparace paradigmat SCM ................................. 41

3.2.1 Řízení .............................................. 41

3.2.1.1 Tržní prostředí a zákaznická poptávka ............. 42

3.2.1.2 Konkurenční výhoda ........................... 45

3.2.1.3 Riziko v SCM ................................ 46

3.2.1.4 Organizační struktura, princip myšlení

a způsob řízení ................................ 48

3.2.1.5 Časový horizont cílů ........................... 49

3.2.1.6 Výběr a vztah mezi dodavatelem a odběratelem ...... 51

3.2.1.7 Požadavky na zaměstnance ...................... 53

3.2.1.8 Impulz pro začátek procesu a strategie zásob ........ 54

3.2.1.9 Průběžné doby ................................ 57

3.2.1.10 Strategie vývoje produktu ....................... 58

3.2.1.11 Rozsah optimalizace ........................... 60

3.2.2 Produktivita ......................................... 61

3.2.3 Přidaná hodnota ...................................... 64

3.2.4 Nákladové ocenění .................................... 66

4. Služby zákazníkům jako základní prvek konkurenceschopnosti

organizace ................................................... 69

4.1 Logistické služby a loajalita zákazníků .......................... 71

4.2 Složky zákaznického servisu .................................. 75

4.2.1 Předtransakční složka .................................. 75

4.2.2 Transakční složka ..................................... 76

4.2.3 Posttransakční složka .................................. 78

4.3 Segmentace zákazníků v SCM ................................ 78

4.4 Měření kvality logistických služeb ............................. 81

4.5 Rozpor mezi nabídkou a poptávkou logistických služeb ............ 83

4.6 Value Added Services ....................................... 85


XXI

Obsah

5. Infrastruktura SCM ........................................... 87

5.1 Uzlový subsystém – objekty SCM ............................. 88

5.1.1 Struktura logistických řetězců ........................... 93

5.1.1.1 Vertikální uspořádání logistického řetězce .......... 94

5.1.1.2 Horizontální uspořádání logistického řetězce ....... 101

5.1.2 Rozhodování o umístění logistických článků .............. 102

5.1.2.1 Kvantitativní faktory .......................... 104

5.1.2.2 Kvalitativní faktory ........................... 107

5.2 Liniový subsystém ......................................... 108

5.2.1 Pozemní komunikace ................................. 109

5.2.1.1 Kategorie pozemních komunikací ................ 109

5.2.1.2 Správa a vlastnictví pozemních komunikací ........ 111

5.2.2 Železniční tratě ...................................... 112

5.2.2.1 Kategorie drah ............................... 112

5.2.2.2 Interoperabilita v železniční dopravě ............. 113

5.2.3 Vodní cesty ......................................... 116

5.2.3.1 Základní klasifikace řek ....................... 117

5.2.3.2 Klasifikace vodních cest ....................... 118

5.2.4 Tratě letových provozních služeb ........................ 122

5.2.4.1 Rozdělení vzdušného prostoru .................. 122

5.2.4.2 Letový provoz ............................... 124

6. Dopravní prostředky .......................................... 127

6.1 Silniční vozidla ........................................... 127

6.1.1 Obecné dělení silničních vozidel ........................ 128

6.1.1.1 Kategorie vozidel ............................ 130

6.1.1.2 Druhy vozidel ............................... 131

6.1.2 Silniční nákladní vozidla a jízdní soupravy používané

v logistice .......................................... 138

6.1.2.1 Dvoupodlažní vozidla a soupravy ................ 140

6.1.2.2 Návěsy s délkou nad 13,6 metru ................. 142

6.1.2.3 Soupravy „European Modular System“ ........... 146

6.1.2.4 Soupravy „En Trave Till“ ...................... 148

6.2 Železniční vozidla ......................................... 149

6.2.1 Obecné dělení železničních vozidel a jejich mezinárodní

označování . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 149

6.2.1.1 Hnací vozidla ................................ 150

6.2.1.2 Železniční vozy .............................. 152

6.2.2 Železniční vozidla používaná v logistice .................. 154

6.2.2.1 Lokomotivy ................................. 154

6.2.2.2 Nákladní železniční vozy ...................... 156


XXII

Strategie a zdroje SCM

6.3 Plavidla ................................................. 158

6.3.1 Obecné rozdělení plavidel ............................. 161

6.3.1.1 Plavidla vnitrozemské vodní dopravy ............. 161

6.3.1.2 Plavidla námořní dopravy ...................... 164

6.3.2 Plavidla používaná v logistice .......................... 180

6.4 Letadla .................................................. 182

6.4.1 Obecné dělení letadel ................................. 183

6.4.2 Letouny používané v logistice . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185

7. Manipulační (přepravní) jednotky .............................. 187

7.1 Obecné vymezení manipulačních (přepravních)

jednotek/prostředků ........................................ 188

7.2 Řády manipulačních (přepravních) jednotek .................... 188

8. Přepravní prostředky v kontextu intermodální přepravy ............ 193

8.1 Základní terminologie ...................................... 193

8.2 Druhy intermodální přepravy ................................ 195

8.3 Technická základna intermodální přepravy ...................... 197

9. Softwarová podpora pro plánování silniční nákladní dopravy ........ 201

9.1 Vývoj softwarových řešení pro nákladní silniční dopravu .......... 201

9.2 Přepravní databanky na evropském trhu ........................ 201

9.3 Prověření smluvního partnera před započetím přepravy ............ 203

9.4 Nebezpečí odcizení zboží – fantomový dopravce ................. 204

9.5 Čas jako rizikový faktor při realizaci přepravy ................... 205

9.6 Uzavření přepravní smlouvy ................................. 206

9.7 SW integrace ............................................. 206

Závěr ......................................................... 209

Příloha ........................................................ 211

Cross-docking . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 213

1. Základní klasifikace ........................................ 213

1.1 Průtokový cross-docking .............................. 213

1.2 Kompletační cross-docking ............................ 215

1.3 Spojovací cross-docking (Merge in Transit) ............... 216

2. Faktory ovlivňující úspěšnost cross-dockingu ................... 217

2.1 Produkt ............................................ 217

2.2 Dodavatel .......................................... 218

2.3 Vhodný informační systém ............................ 219

2.4 Procesní zlepšování .................................. 219

2.5 Layout cross-dockingového objektu ..................... 220


XXIII

Obsah

Literatura ...................................................... 223

Rejstřík ........................................................ 229

Shrnutí ........................................................ 233

Summary ...................................................... 235




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist