načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Strategické řízení - Lenka Cimbálníková

Strategické řízení
-6%
sleva

Kniha: Strategické řízení
Autor:

Text Strategické řízení s podtitulem Proč je želva rychlejší než zajíc vychází ze známé Ezopovy bajky a charakterizuje přístupy managementu. Chceme, aby se organizace rozvíjela po ... (celý popis)
Titul doručujeme za 6 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  200 Kč 188
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
6,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 69Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Univerzita Palackého v Olomouci (UPOL)
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2012
Počet stran: 120
Rozměr: 235x164
Úprava: 119 stran : ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Jazyk: česky
Vazba: brožovaná
EAN: 9788024429632
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Text Strategické řízení s podtitulem Proč je želva rychlejší než zajíc vychází ze známé Ezopovy bajky a charakterizuje přístupy managementu. Chceme, aby se organizace rozvíjela po skocích a krátkozrace,a nebo postupně s dlouhodobým výhledem? Publikace je určena těm manažerům, kteří vnímají významnou roli strategického managementu, a zprostředkovává jim postupy a doporučení pro jeho realizaci ve firemní praxi. (proč je želva rychlejší než zajíc)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Ú v o d ........................................................................................................................................5

I S trategické ř í z e n í..................................................................................................... 7

1 Definice strategického ř íz e n í....................................................... 7

2 Strategie ........................................................................10

3 Koncepční, strategické m y šle n í................................................... 13

4 Vývoj strategických konceptů .....................................................15

II Proces strategického říz e n í.................................................................................. 19

III S trategické p lá n o v á n í............................................................................................23

1 Stanovení základních premis budoucího chování o rg a n iz ace.....................24

1.1 Poslání organizace .................................................................................... 25

1.2 Vize organizace .........................................................................................28

1.3 Rozvojové záměry organizace .............................................................. 30

2.................................Strategická a n a lý z a..............................................................32

2.1 Analýza nepřímých vlivů vnějšího okolí o rg an izace........................33

- analýzy obecného prostředí, makrookolí

2.1.1 Typy prostředí..................................................................................34

2.1.2 Vlivy p ro s tře d í................................................................................34

2.1.3 Plánování sc é n á řů...........................................................................36

2.2 Analýza přímých vlivů vnějšího prostředí - a n a lý z y........................37

oborového prostředí, mikrookolí

2.2.1 Analýza o d v ě tv í.............................................................................37

2.2.1.1 Základní charakteristika o d v ětv í.................................38

2.2.1.2 Struktura o d v ě tv í............................................................38

2.2.1.3 Životní cyklus o d v ě tv í..................................................40

2.2.2 Porterova analýza konkurenčního pro střed í............................41

(Porterův model pěti konkurenčních sil)

2.2.3 Analýza k o n k u re n ce......................................................................42

2.2.3.1 Analýza konkurence.......................................................43

2.2.3.2 Benchmarking .................................................................44

2.2.3.3 Strategická skupinová a n a lý z a....................................45

2.2.4 Analýza z á k a z n ík ů........................................................................47

2.2.4.1 STP a n a lý z a......................................................................47

2.2.4.2 Analýza očekávání zákazníků......................................48

2.2.5 Analýza dodavatelů ......................................................................49

2.2.6 Analýza zájmových skupin (stakeholders, ovlivňovatelů). . . 50

2.3 Analýza vnitřních zdrojů a schopností organizace.............................52

2.3.1 Portfoliová analýza BCG (Podíl na trhu a růst trhu) ............54

2.3.2 Analýza vnitřních zdrojů o rg an izace.........................................56

2.3.3 M etoda V R IO ..................................................................................58

2.3.4 Analýza 4 P .......................................................................................59

2.3.5 Analýza hodnotového ře tě z c e.....................................................61


2.3.6 Model I S .........................................................................................62

2.3.7 Technika SAP ................................................................................63

2.4 Závěrečné analýzy a vymezení pozice organizace............................64

2.4.1 SW OT a n a lý z a................................................................................64

2.4.2 Analýza klíčových resp. kritických faktorů ú s p ě c h ů 67

2.4.3 M etoda S PA C E................................................................................68

2.5 Informační zdroje pro analýzu prostředí organizace ........................69

3 Stanovení strategických cílů ..........................................................................70

4 Určení stra te g ie...................................................................................................74

4.1 Obecné strategické alternativy ...............................................................76

4.2 Strategie produkt - trh (Ansoffova m a tic e ).........................................76

4.3 Inovační stra te g ie.......................................................................................78

4.4 Strategie zaměřené na produkt (Porterovy generické strategie). . . 79

4.5 Konkurenční strateg ie................................................................................80

4.6 Strategie zá k azn ick á..................................................................................80

4.7 Strategie externího rozvoje o rg a n iz a c e................................................81

4.7.1 Strategie rozrůstání do dalších oblastí podnikání...................82

4.7.2 Formy externího ro z v o je...............................................................83

4.8 Generování možností strategického v ý b ě ru.........................................84

4.9 Vyhodnocení a schválení stra te g ií..........................................................85

5 Plán implementace a realizace stra te g ie......................................................86

6 Plán monitoringu a kontroly strategie .........................................................86

IV Im plem entace a realizace s tra te g ie.....................................................................89

1 Implementace strategie ....................................................................................89

1.1 Prosazení a přijetí strategie odpovědnými pracovníky.....................90

1.2 Specifikace strategických úkolů a sestavení ......................................92

programu implementace

1.3 Inovace organizační struktury a organizační k u ltu ry........................93

1.4 Alokace z d r o jů............................................................................................95

1.5 Vytvoření podpůrných sy stém ů...............................................................96

1.6 Program im plem entace.............................................................................97

2 Realizace strateg ie.............................................................................................98

V H odnocení a k o n tro la plnění strategických p lá n ů .........................................101

1 Techniky kontrolování zaměřené na výsledky, zdroje a procesy .... 102

2 Techniky měření výkonnosti o rg a n iz ace..................................................102

2.1 Balanced Scorecard - B S C ....................................................................102

2.2 Model Excellence E F Q M .......................................................................106

V I Z á v ě r.............................................................................................................................111

V II S u m m a r y ...................................................................................................................113

L ite r a tu r a..........................................................................................................................115

Seznam o b r á z k ů ..............................................................................................................117

Seznam ta b u le k................................................................................................................119




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist