načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Strategické řízení. Teorie pro praxi, 3. přepracované vydání – Alena Hanzelková; Miloslav Keřkovský; Oldřich Vykypěl

Strategické řízení. Teorie pro praxi, 3. přepracované vydání
-7%
sleva

Kniha: Strategické řízení. Teorie pro praxi, 3. přepracované vydání
Autor: Alena Hanzelková; Miloslav Keřkovský; Oldřich Vykypěl

Příručka shrnuje aktuální poznatky z oblasti strategického řízení především s ohledem na jejich využití v teorii i praxi. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  490 Kč 456
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
15,2
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » C. H. Beck
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2017
Počet stran: 256
Rozměr: 148x210
Úprava: xxii, 232 stran: ilustrace
Vydání: 3. přepracované vydání
Skupina třídění: Management. Řízení
Jazyk: česky
Datum vydání: 10.02.2017
ISBN: 978-80-7400-637-1
EAN: 9788074006371
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Příručka shrnuje aktuální poznatky z oblasti strategického řízení především s ohledem na jejich využití v teorii i praxi.

Popis nakladatele

Při vytyčování podnikatelských cílů je nejdůležitější včasné rozpoznání nových příležitostí a uvědomění si hrozeb, které mohou využití podnikatelských příležitostí zmařit. Mohou být samozřejmě rozpoznány také intuitivně, vnuknutím. Systematický přístup k analýze prostředí, shromažďování a vyhodnocování strategicky významných informací však rozhodně nemůže škodit. Na jeho základě lze bezpochyby formulovat dlouhodobé podnikatelské a manažerské cíle úspěšněji a lépe předvídat rizika. Třetí, přepracované vydání obsahuje ucelený přehled progresivních přístupů ke strategickému řízení, který zahrnuje problematiku strategické analýzy, formulace a implementace strategií a strategického řízení. Velká pozornost je přitom věnována analýze okolí, analýze očekávání důležitých stakeholders a analýze vnitřního prostředí firmy. V této souvislosti jsou vysvětleny např. metoda ETOP, BCG matice, matice atraktivity oboru, matice přežití, metoda MAP či metoda strategických scénářů. Dále je ukázáno, jak postupovat při SWOT analýze, je vysvětlena technika SAP či tzv. Porterova analýza ad.Důraz je opět kladen na aplikaci teorie v praxi. Autoři hledají odpověď na klíčové otázky: Kdy je nezbytné změnit strategii firmy? Jak postupovat při formulaci návrhu strategie? Jak vybrat optimální strategii? Jak zvolenou strategii správně realizovat? Příručka obsahuje řadu příkladů a případových studií. Je skutečným metodickým návodem, jak při tvorbě strategie podniku v praxi postupovat. Kniha je určena zejména manažerům a vlastníkům firem, ale také studentům vysokých škol, zejména pak MBA programů. (teorie pro praxi)

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Alena Hanzelková; Miloslav Keřkovský; Oldřich Vykypěl - další tituly autora:
Rodinné podnikání Rodinné podnikání
Strategický marketing.Teorie pro praxi Strategický marketing.Teorie pro praxi
Moderní přístupy k řízení výroby, 3. vydání Moderní přístupy k řízení výroby, 3. vydání
Ekonomie pro strategické řízení. Teorie pro praxi Ekonomie pro strategické řízení. Teorie pro praxi
Business strategie. Krok za krokem Business strategie. Krok za krokem
Personální strategie - krok za krokem Personální strategie
Business plán. Krok za krokem Business plán. Krok za krokem
Strategické řízení firemních informací Strategické řízení firemních informací
Korporátní strategie. Krok za krokem Korporátní strategie. Krok za krokem
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

Předmluva ke třetímu přepracovanému vydání ......................... VII

Seznam obrázků .................................................. XVII

Seznam tabulek ................................................... XXI

1. Strategické řízení firmy v tržní ekonomice ............................. 1

Shrnutí ........................................................... 3

2. Strategické řízení, strategie, hierarchie strategií ........................ 4

2.1 Jaké jsou základní rozdíly mezi taktickým, operativním

a strategickým řízením? .......................................... 4

2.2 Strategické řízení jako nikdy nekončící proces ........................ 6

2.3 Pojem „strategie“ ............................................... 7

2.4 Strategické cíle – jaké požadavky mají splňovat a jak při jejich

formulaci postupovat ........................................... 10

2.5 Kdy je nutno změnit strategii

– pojem strategické mezery ...................................... 16

2.6 Koncept strategického řízení preferovaný autory publikace ............. 19

2.6.1 Poslání (mise) firmy, firemní principy a elementární hodnoty ...... 22

2.6.2 Strategické obchodní jednotky (SBUs) ....................... 24

2.6.3 Hierarchie strategií firmy .................................. 26

2.6.4 Korporátní strategie ...................................... 27

2.6.5 Business strategie ........................................ 32

2.6.6 Horizontální strategie ..................................... 33

2.6.7 Funkční strategie ........................................ 35

2.7 Identifikace strategie ........................................... 41

2.8 Analýzy pro formulaci strategie, jejich pořadí a způsob zpracování ...... 43

Shrnutí .......................................................... 45

3. Strategická analýza okolí firmy ..................................... 47

3.1 Analýza obecného okolí podniku – SLEPT ......................... 50

3.1.1 Socioekonomický sektor .................................. 51


Strategické řízeníXII

3.1.2 Technologický sektor ..................................... 54

3.1.3 Vládní sektor ........................................... 55

3.2 Analýza oborového okolí podniku – analýza odvětví .................. 56

3.2.1 Sektor zákazníků ........................................ 56

3.2.2 Sektor dodavatelů ........................................ 58

3.2.3 Sektor konkurentů ....................................... 60

3.2.4 Porterův model/analýza konkurenčního prostředí ............... 62

3.3 Zahraniční okolí podniku ....................................... 67

3.4 Shrnutí analýzy vnějšího prostředí

– metoda ETOP ............................................... 70

3.5 Další analytické metody uplatnitelné při vnější analýze ................ 71

3.5.1 BCG matice ............................................ 72

3.5.2 Matice atraktivity oboru a pozice podniku na trhu .............. 74

3.5.3 Matice přežití ........................................... 78

3.6 Jak vnější analýzu zaměřit na odhalení vývojových trendů ............. 79

3.6.1 Metoda MAP ........................................... 79

3.6.2 Metoda strategických scénářů .............................. 81

3.7 Jak prognózovat vývoj trhu? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84

3.7.1 Prognóza a predikce vývoje trhu ............................ 87

3.7.2 Význam poznání rovnováhy trhu pro strategická rozhodování ..... 90

3.7.3 Jak lze využít znalosti působení necenových faktorů

při analýze a prognózování vývoje trhu ....................... 94

3.7.4 Závěrem k prognóze/analýze vývoje tržní poptávky a nabídky ..... 97 3.8 Specifika vnějších analýz při formulaci korporátní, business

a funkčních strategií ........................................... 98

3.8.1 Specifika vnějších analýz při formulaci korporátní strategie ....... 99

3.8.2 Specifika vnějších analýz při formulaci business strategie ....... 100

3.8.3 Specifika vnějších analýz při formulaci funkční strategie ........ 100

3.9 Informační zdroje pro analýzu vnějšího prostředí firmy ............... 101

Shrnutí ......................................................... 104

4. Analýza očekávání důležitých stakeholders .......................... 106

Shrnutí ......................................................... 110

5. Strategická analýza vnitřního prostředí firmy ........................ 111

5.1 Analýza firemních faktorů ...................................... 112

5.1.1 Faktory vědecko-technického rozvoje ....................... 112

5.1.2 Marketingové a distribuční faktory ......................... 116

5.1.3 Faktory výroby a řízení výroby ............................ 117

5.1.4 Faktory podnikových a pracovních zdrojů .................... 119

5.1.5 Faktory finanční a rozpočtové ............................. 119

5.1.5.1 Ukazatele používané při finanční analýze .............120


Obsah XIII

5.1.5.2 Du Pont analýza .................................123

5.1.5.3 Analýza rozdělování finančních zdrojů ...............124

5.1.5.4 Analýza současné a budoucí hodnoty peněz ...........125

5.2 Analýza „7P“ ................................................ 126

5.3 Analýza hodnototvorných řetězců (Value Chain Analysis) ............. 128

5.4 Analýza vnitřního prostředí firmy metodou „7S“ .................... 132

5.5 Analýza vztahu strategie, organizace a firemní kultury ............... 134

5.6 Specifika analýz vnitřního prostředí firmy/SBU při formulaci

korporátní, business a funkčních strategií .......................... 135

Shrnutí ......................................................... 136

6. Diagnóza silných stránek a slabin, hrozeb a příležitostí – shrnutí

analýzy formou SWOT ........................................... 137

6.1 SWOT analýza ............................................... 137

6.2 Technika SAP ............................................... 141

Shrnutí ......................................................... 142

7. Formulace návrhu strategie – jak vnést do návrhů logiku .............. 143

7.1 Vymezení konkurenční podstaty business strategie .................. 144

7.1.1 „Business Definition“ .................................... 144

7.1.2 Konkurenční podstata, generický charakter strategie ........... 145

7.1.2.1 Nákladová strategie ..............................146

7.1.2.2 Strategie diferenciace .............................148

7.1.2.3 „Focus“ strategie ................................149

7.2 Možné alternativní směry strategického rozvoje ..................... 150

7.2.1 Strategie stability ....................................... 151

7.2.2 Strategie expanze ....................................... 152

7.2.3 Strategie útlumu, omezení ................................ 153

7.2.4 Kombinovaná strategie ................................... 153

Dílčí shrnutí ................................................. 154

7.3 Interní a externí strategický rozvoj ............................... 155

Dílčí shrnutí ................................................. 159

7.4 Strategie diverzifikace ......................................... 160

Dílčí shrnutí ................................................. 161

7.5 Ofenzivní a defenzivní strategie ................................. 162

Dílčí shrnutí ................................................. 162

7.6 Jak vnést do návrhu strategie logiku? ............................. 162

7.6.1 Odvození návrhu strategie z výsledků sumární SWOT analýzy ... 163

7.6.2 Kontrola návrhu strategie pomocí Porterova modelu

konkurenčního prostředí ................................. 163

7.6.3 Nadčasové principy a zásady .............................. 166

7.6.4 Přizpůsobení návrhu strategie životnímu cyklu výrobků a trhů .... 166


Strategické řízeníXIV

7.6.5 Využití závěrů „portfolio“ analýz ....................... 167

7.6.6 Návrh strategie by měl zajistit stabilní vývoj firmy/SBU ..... 167 Shrnutí ........................................................ 167

8. Výběr optimální strategie ........................................ 169

8.1 Vhodnost strategie ......................................... 171

8.2 Přijatelnost strategie ........................................ 172

8.3 Uskutečnitelnost strategie .................................... 173

Shrnutí ........................................................ 173

9. Realizace strategie a kontrola jejího plnění ......................... 174

10. Příklady, případové studie a citáty z odborného tisku ................ 176

10.1 Výtah z článku „Řídící pracovníky rozděluje přístup

k vývoji uvnitř i vně jejich firmy“ ............................. 176

10.2 Výběr z článku „Jasně formulovaná vize promění pasivního

zaměstnance v zaníceného ochránce“ ........................... 177

10.3 British Airways pro třetí tisíciletí .............................. 178

10.4 Kovopetrol, a. s., Plzeň diverzifikuje svoje podnikání .............. 179

10.5 Volkswagen a akcionáři ..................................... 180

10.6 Jak mohou být strategické cíle využity při rozhodování

o investicích: Případová studie „Koupí firma Marketis?“ ............ 181

10.7 Strategická mezera v produktivitě: dlouhodobý problém

českých firem ............................................. 182

10.8 Prognózy vývoje ekonomiky: významný zdroj strategických

informací ................................................. 183

10.9 Koruna nám občas dělá starosti ............................... 184

10.10 S El Al můžete slavit ve vzduchu .............................. 187

10.11 Jakou strategii sleduje McDonald’s ............................ 187

10.12 Metoda pro objektivizaci Porterovy analýzy ..................... 190

10.13 Jak zajistit, aby závěry Porterovy analýzy byly relevantní ........... 196

10.13.1 Vyjednávací síla zákazníků ............................ 196

10.13.2 Vyjednávací síla dodavatelů ........................... 197

10.13.3 Hrozba vstupů do odvětví ............................. 197

10.13.4 Hrozba substitutů ................................... 198

10.13.5 Konkurenční rivalita v odvětví ......................... 198

10.14 Jak správně strukturovat práce zaměřené na formulace korporátní,

business a funkčních strategií při aplikaci modelu strategického

řízení B.I.B.S. ............................................. 199

10.14.1 Doporučená struktura práce zaměřené na korporátní

strategii ........................................... 199


Obsah XV

10.14.2 Doporučená struktura práce zaměřené na business

strategii zvolené SBU ................................ 204

10.14.3 Doporučená struktura práce zaměřené na formulaci

výrobní strategie zvolené SBU ......................... 206

10.15 Obsah směrnice k zajišťování strategického řízení v XXX, a. s. ....... 209

10.16 Výzkum, nebo analýza? ..................................... 215

Závěrem .......................................................... 219

Literatura ......................................................... 223

Rejstřík ........................................................... 227




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.