

sleva
Kniha:
STEPS - Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra
Autor:
David Havelka
Podtitul: Manuál k vedení programu a materiál v online podobě

Nakladatelství: | » Pasparta |
Médium / forma: | Tištěná kniha |
Rok vydání: | 2020 |
Počet stran: | 198 |
Rozměr: | 21 cm |
Úprava: | ilustrace |
Vydání: | Vydání první |
Skupina třídění: | Fyzioterapie. Psychoterapie. Alternativní lékařství |
Jazyk: | česky |
Vazba: | kniha, brožovaná vazba |
Datum vydání: | 18.06.2020 |
ISBN: | 9788088290490 |
EAN: | 9788088290490 |
Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení). Kniha je rozdělena na tištěnou a elektronickou část. V tištěné části jsou popsána teoretická východiska, výzkum a zejména konkrétní podoba programu STEPS. Elektronická část pak obsahuje materiály pro praktickou aplikaci programu.
Pokud je v rodině dítě s hendikepem, v tomto případě s autismem, může dojít k tomu, že se často zapomíná na jeho zdravého sourozence. Minimálně to může dítě takto pociťovat. Zdraví sourozenci jsou v takových případech konfrontováni s celou řadou stresorů, které u nich zvyšují riziko rozvoje duševních obtíží a adaptačních problémů.
Protože se jedná o doposud značně opomíjenou skupinu dětí, je hlavním cílem této publikace představit jednu z možností jejich podpory - program STEPS (Skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s autismem).
Program se zaměřuje na posilování sourozeneckého vztahu, předání vědomostí o autismu a nácvik řešení problémů spojených se životem se sourozencem. Staví na jasném teoretickém podkladě (kognitivně-behaviorální terapie, zážitkově reflektivní učení) a prošel výzkumným zhodnocením, které ukázalo, že vede k pozitivním změnám ve stanovených cílových oblastech. Účastníky i rodiči je pozitivně přijímán.
Kniha je rozdělena na tištěnou a elektronickou část. V tištěné části jsou popsána teoretická východiska, výzkum a zejména konkrétní podoba programu STEPS. Elektronická část pak obsahuje materiály pro praktickou aplikaci programu.
Komplet tak představuje jedinečný nástroj pro odborníky pracující s dětmi (zejména psychology, psychiatry, speciální pedagogy), kteří vedou sourozenecké skupiny nebo o zavedení podobného programu uvažují. Inspiraci v něm však mohou najít i rodiče. (skupinový terapeuticko-edukační program pro sourozence dětí s poruchami autistického spektra : manuál k vedení programu)
Vzdělávací programy
Sociálněpsychologický výzkum
Dětská psychoterapie
Kognitivně-behaviorální terapie
Sourozenci
Děti s autismem