načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Statistika v terénních průzkumech (třetí přepracované vydání) – Iva Pecáková

Statistika v terénních průzkumech (třetí přepracované vydání)
-1%
sleva

Kniha: Statistika v terénních průzkumech (třetí přepracované vydání)
Autor: Iva Pecáková

Výzkumy veřejného mínění významně ovlivňují chování politických sil, průzkumy trhu se stávají přímou součástí rozhodovacího procesu ve firmách, nacházejí uplatnění u výrobců, prodejců, v reklamě, ve finančních institucích i ve službách. ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  398 Kč 394
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
13,1
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 49Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Professional Publishing
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 254
Rozměr: 240x165
Úprava: ilustrace
Vydání: Třetí, přepracované vydání
Skupina třídění: Statistika
Učební osnovy. Vyučovací předměty. Učebnice
Jazyk: česky
Vazba: brožovaná
EAN: 9788088260103
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Výzkumy veřejného mínění významně ovlivňují chování politických sil, průzkumy trhu se stávají přímou součástí rozhodovacího procesu ve firmách, nacházejí uplatnění u výrobců, prodejců, v reklamě, ve finančních institucích i ve službách. Praktická analýza údajů z terénních průzkumů, které často nemohou být zjišťovány jinak než dotázáním zkoumané osoby, je však dnes nemyslitelná bez využití výpočetních systémů. Již třetí, výrazně přepracované vydání knihy se zabývá pořizováním a především vyhodnocováním dat ve výzkumech trhu a veřejného mínění z pohledu statistika. Z obsahu: Pořizování dat; Rozsah výběru a kritéria jeho volby; Statistické zpracování primárních dat; Zobecňování z výběru na populaci; Srovnání dvou nebo více populací; Ověřování a modelování závislostí v kontingenčních tabulkách; Metody vícerozměrné statistiky; Faktorová analýza; Korelační analýza; Vícerozměrné škálování atd.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Iva Pecáková - další tituly autora:
Statistika v terénních průzkumech Statistika v terénních průzkumech
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Obsah

1. Terénní průzkumy.......................................................................................... 9

2. Pořizování dat...............................................................................................15

2.1 Statistická jednotka a základní soubor..............................................................16

2.2 Výběrové postupy................................................................................................. 18

2.2.1 Pravděpodobnostní výběry.............................................................................. 18

2.2.2 Výběry nepravděpodobnostní........................................................................ 21

2.2.3 Vážení vzorku................................................................................................24

2.3 Metody sběru dat..................................................................................................27

2.3.1 Pravidla tvorby dotazníku...............................................................................30

2.3.2 Měření a škály................................................................................................35

2.3.3 Speciální škálovací postupy.......................................................................... 39

2.4 Chyby při sběru dat.............................................................................................51

3. Rozsah výběru a kritéria jeho volby................................................... 55

3.1 Intervalový odhad................................................................................................56

3.1.1 Odhad populační střední hodnoty.................................................................. 57

3.1.2 Odhad populační relativní četnosti..................................................................60

3.2 Testování hypotéz.................................................................................................62

3.2.1 Test hypotézy o populační střední hodnotě.................................................... 64

3.2.2 Test hypotézy o populační relativní četnosti.................................................69

3.2.3 Test hypotézy o shodě dvou středních hodnot..............................................72

3.2.4 Test hypotézy o shodě dvou relativních četností...........................................76

4. Statistické zpracování primárních dat................................................ 79

4.1 Jednorozměrné třídění a popis........................................................................... 83

4.2 Dvourozměrné třídění a popis............................................................................ 95

4.3 Míry intenzity závislosti dvou veličin...............................................................101

4.3.1 Nominální proměnné....................................................................................102

4.3.2 Ordinální proměnné......................................................................................106

4.3.3 Čtyřpolní tabulka..........................................................................................113

4.3.4 Čtvercová tabulka pro závislá pozorování.................................................. 114

4.4 Vícerozměrné třídění a popis............................................................................116

4.5 Měření parciální asociace..................................................................................122

5. Zobecňování z výběru na populaci........................................................125

5.1 Odhady..................................................................................................................125


6 STATISTIKA V TERÉNNÍCH PRŮZKUMECH

5.2 Testy hypotéz........................................................................................................ 130

5.2.1 Hypotézy o jedné populační relativní četnosti..............................................131

5.2.2 Hypotézy o dvou relativních četnostech v jedné populaci.......................... 137

5.2.3 Hypotézy o několika relativních četnostech v jedné populaci.....................140

6. Srovnání dvou nebo více populací.........................................................145

6.1 Dva nezávislé výběry........................................................................................... 145

6.2 Několik nezávislých výběrů................................................................................153

6.3 Dva závislé výběry............................................................................................... 158

6.4 Několik závislých výběrů....................................................................................163

7. Ověřování a modelování závislostí v kont. tabulkách.............. 169

7.1 Dvourozměrné třídění......................................................................................... 169

7.2 Vícerozměrné třídění.......................................................................................... 174

7.3 Loglineární model................................................................................................180

8. Metody vícerozměrné statistiky......................................................... 191

8.1 Redukce rozměru úlohy vzhledem к poětu proměnných............................... 192

8.1.1 Analýza hlavních komponent........................................................................192

8.1.2 Faktorová analýza.......................................................................................... 196

8.1.3 Kanonická korelační analýza..........................................................................198

8.2 Obecný lineární model........................................................................................200

8.2.1 Lineární regrese.............................................................................................201

8.2.2 Korelační analýza..........................................................................................206

8.2.3 Analýza rozptylu...........................................................................................210

8.2.4 Analýza kovariance.......................................................................................213

8.3 Zobecněný lineární model................................................................................. 216

8.3.1 Logistická regrese binární.............................................................................216

8.3.2 Logistická regrese multinomická.................................................................219

8.4 Klasifikační metody............................................................................................222

8.4.1 Diskriminační analýza...................................................................................222

8.4.2 Shluková analýza..........................................................................................226

8.5 Další metody vícerozměrné statistiky...............................................................229

8.5.1 Vícerozměrné škálování............................................................................... 229

8.5.2 Korespondenční analýza.............................................................................. 231

8.5.3 Analýza vícerozměrných preferencí.............................................................234

PŘÍLOHY....................................................................................................................239

Summary................................................................................................................. 246

Literatura............................................................................................................. 247

Rejstřík.................................................................................................................. 250




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.