načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Spotřebitelské typologie - Nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015 - Radim Bačuvčík

Spotřebitelské typologie - Nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015
-7%
sleva

Kniha: Spotřebitelské typologie - Nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015
Autor:

Monografie nabízí obraz nákupního chování české populace, který je načrtnut pomocí závěrů kvantitativního výzkumu, který zkoumal postoje obyvatel České republiky ve věku 12 - 80 ... (celý popis)
Titul doručujeme za 5 pracovních dní
Vaše cena s DPH:  299 Kč 278
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
9,3
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » VeRBuM - Bačuvčík
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 12.12.2017
Počet stran: 206
Rozměr: 148x210
Úprava: 206 stran
Vydání: 1. vydání
Jazyk: česky
ISBN: 978-80-8750-090-3
EAN: 9788087500903
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Monografie nabízí obraz nákupního chování české populace, který je načrtnut pomocí závěrů kvantitativního výzkumu, který zkoumal postoje obyvatel České republiky ve věku 12 - 80 let k hmotným produktům, službám, společenským tématům a hudebním stylům. Jednotlivé kapitoly si do detailu všímají charakteristiky osob, které se o dané zboží, služby a společenská témata zajímají, respektive je nakupují. Popisuje je pomocí demografických charakteristik, přičemž si všímá, čím se liší od obecné populace, a tím je přesně definuje jakožto cílové skupiny. Zároveň je popisuje z hlediska behaviorálního, tedy ukazuje, jak se spotřebitelé jednotlivých hmotných produktů a služeb zajímají o entity zbývající, jinými slovy sleduje, do jaké míry se prolínají či neprolínají cílové skupiny zájemců o jednotlivé produkty či společenská témata. Přináší tak celou řadu informací, jejichž význam může být jak vědecký, tak i praktický, neboť v nich lze hledat odpověď na mnohé marketingově motivované otázky týkající se fungování příslušných trhů. (nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015)

Předmětná hesla
* 2015 * 2011-2020
Spotřebitelské chování -- Česko -- 2011-2020
Spotřebitelé -- Česko
Sociologie spotřeby -- Česko
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

OBSAH

ÚVOD.................................................................................................................................................7

METODOLOGICKÁ POZNÁMKA...............................................................................................8

1 NÁKUPNÍ A SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ..................................................................................9

1.1 ZÁKAZNÍK A SPOTŘEBITEL............................................................................................9

1.2 CHOVÁNÍ NA TRZÍCH ZBOŽÍ A SLUŽEB.................................................................10

1.2.1 Spotřebitel při nákupu.............................................................................. 10

1.2.2 Přístupy ke spotřebnímu chování............................................................ 10

1.2.3 Nákupní fáze........................................................................................... 11

1.2.4 Vlivy na nákupní chování......................................................................11

1.2.5 Faktory ovlivňující nákupní chování......................................................12

1.2.6 Další vlivy na nákupní chování.............................................................. 13

1.2.7 Nákupní, spotřební a spotřebitelské chování......................................... 13

1.3 TYPOLOGIE SPOTŘEBITELŮ.........................................................................................14

1.3.1 Typologie temperamentů dle Heymanse a Wiersmyho.......................14

1.3.2 Typologie dle tělesné konstituce............................................................15

1.3.3 Typologie dle životního stylu................................................................. 16

1.3.4 Typologie dle hodnot............................................................................... 16

1.3.5 Typologie dle behaviorálních motivů.....................................................17

1.3.6 Typologie dle užitku a způsobu prožívání spotřebitele.........................18

1.3.7 Typologie dle životního stylu................................................................. 18

1.3.8 Typologie dle kupní síly......................................................................... 20

1.3.9 Typologie českých nakupujících............................................................21

1.3.10 Typologie VALS...................................................................................22

1.3.11 Typologie podle Sinus-tříd...................................................................23

1.3.12 Typologie podle semiometrického modelu TNS Infratest.................28

1.3.13 Typologie podle Galaxie GIM - Společnost pro inovativní výzkum 28

1.3.14 Typologie podle zaměření na produkt a ochoty hledat.......................29

1.3.15 Typologie návštěvníků nákupního centra 1.........................................29

1.3.16 Typologie návštěvníků nákupního centra 2.........................................30

1.3.17 Typologie dle přístupu к prodejci.........................................................30

1.3.18 Typologie dle životního stylu a nákupního chování........................... 31

1.3.19 Typologie dle přístupu ke značkám a reklamě....................................32

1.3.20 Typologie nakupujících - žen...............................................................32

1.3.21 Typologie návštěvníků kulturních akcí............................................... 33

1.3.22 Typologie posluchačů hudby podle Adorna........................................34

1.3.23 Typologie posluchačů hudby podle Beka............................................34

1.3.24 Typologie posluchačů hudby podle Bačuvčíka.................................. 35


1.3.25 Typologie čtenářů...............................................................................37

1.3.26 Typologie návštěvníků fitness center.................................................38

1.3.27 Typologie členství ve virtuálních komunitách................................. 40

2 VÝZKUM SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ OBYVATEL ČESKÉ REPUBLIKY.........41

2.1 CÍL VÝZKUMU..............................................................................................................41

2.2 METODA REALIZACE VÝZKUMU A JEHO VYHODNOCENÍ..............................41

2.3 SLOŽENÍ ZÁKLADNÍHO A VÝBĚROVÉHO SOUBORU PODLE POHLAVÍ, VĚKU

A VZDĚLÁNÍ........................................................................................................................ 42

2.4 DALŠÍ CHARAKTERISTIKY VÝBĚROVÉHO SOUBORU....................................... 44

2.5 SLEDOVANÉ POLOŽKY............................................................................................. 46

2.6 ZPŮSOB VYHODNOCENÍ VÝZKUMU.....................................................................50

2.7 PREFERENCE JEDNOTLIVÝCH POLOŽEK...............................................................51

3 PREFERENCE ČESKÝCH SPOTŘEBITELŮ....................................................................... 57

3.1 POSTOJ KE SLEDOVANÝM HMOTNÝM PRODUKTŮM....................................57

3.2 POSTOJ KE SLEDOVANÝM SLUŽBÁM...................................................................72

3.3 POSTOJ KE SLEDOVANÝM SPOLEČENSKÝM TÉMATŮM................................ 86

4 SPOTŘEBITELSKÉ TYPOLOGIE.........................................................................................97

4.1 POSTOJ К HMOTNÝM PRODUKTŮM....................................................................99

4.1.1 Provoz domácnosti...............................................................................99

4.1.2 Drobné radosti................................................................................... 101

4.1.3 Móda a styl..........................................................................................103

4.1.4 Trendy a cool..................................................................................... 105

4.1.5 Mužský styl....................................................................................... 107

4.1.6 Chlapská zábava................................................................................109

4.1.7 Elektro a technika..............................................................................111

4.2 POSTOJ KE SLUŽBÁM..............................................................................................114

4.2.1 Tradiční styl.......................................................................................114

4.2.2 Mainstream........................................................................................116

4.2.3 Ekonomika a finance.........................................................................118

4.2.4 On-line zábava.................................................................................... 120

4.2.5 Sport a hudba..................................................................................... 122

4.2.6 Kultura a cestování............................................................................124

4.2.7 Tradiční kultura................................................................................. 126

4.3 POSTOJ KE SPOLEČENSKÝM TÉMATŮM...........................................................128

4.3.1 Celý svět............................................................................................. 128

4.3.2 Kultura a umění................................................................................ 131

4.3.3 Lidé.....................................................................................................133

4.3.4 Náboženství........................................................................................ 135

4.3.5 Politika................................................................................................137

4.3.6 Mediální agenda................................................................................. 139

4.3.7 Motory a sport.................................................................................... 141


4.4 POSTOJ K HMOTNÝM PRODUKTŮM A SLUŽBÁM........................................143

4.4.1 Mužský svět..............................................................................................143

4.4.2 Všechno možné........................................................................................ 145

4.4.3 Sport.......................................................................................................... 148

4.4.4 Elektronika................................................................................................150

4.4.5 Dům a zahrada......................................................................................... 152

4.4.6 Fungující domácnost................................................................................154

4.4.7 Zralý styl...................................................................................................156

4.4.8 Móda a trendy.......................................................................................... 158

4.4.9 Dívčí svět..................................................................................................160

4.5 POSTOJ К HMOTNÝM PRODUKTŮM, SLUŽBÁM A SPOLEČENSKÝM

TÉMATŮM...................................................................................................................... 162

4.5.1 Zdraví, domácnost, kultura..................................................................... 162

4.5.2 Knihy, hudba, počítače........................................................................... 165

4.5.3 Vše pro sebe..............................................................................................167

4.5.4 Dům, zahrada, politika............................................................................ 170

4.5.5 Móda, umění, kultura...............................................................................172

4.5.6 Domácnost, zdraví, média...................................................................... 174

4.5.7 Sport, motorismus, technika...................................................................176

4.5.8 Móda, domácnost, péče o sebe.............................................................. 178

4.5.9 Móda, kultura, on-line............................................................................ 180

4.5.10 Sport, elektronika, kultura....................................................................182

6 DISKUSE............................................................................................................................185

ZÁVĚR...................................................................................................................................189

SHRNUTÍ A KLÍČOVÁ SLOVA.......................................................................................... 190

SUMMARY AND KEY WORDS........................................................................................ 191

POUŽITÁ LITERATURA.....................................................................................................192

SEZNAM ZKRATEK.............................................................................................................196

SEZNAM TABULEK............................................................................................................197

REJSTŘÍK..............................................................................................................................200

PŘÍLOHA - DOTAZNÍK......................................................................................................203




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2018 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist