načítání...
menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

Kniha: Společensky odpovědný cestovní ruch - Martina Pásková; Josef Zelenka;

Společensky odpovědný cestovní ruch

Kniha: Společensky odpovědný cestovní ruch
Autor: Martina Pásková; Josef Zelenka;

Monografické zpracování současného stavu poznání problematiky společenské odpovědnosti v cestovním ruchu s původními poznatky autorů. Poukazuje na mezioborové propojení poznatků o ... (celý popis)
Titul doručujeme za 3 pracovní dny
Vaše cena s DPH:  349
+
-
rozbalKdy zboží dostanu
11,6
bo za nákup
rozbalVýhodné poštovné: 39Kč
rozbalOsobní odběr zdarma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Idea servis
Médium / forma: Tištěná kniha
Rok vydání: 2018
Počet stran: 192
Rozměr: 256 x 185 x 10 mm
Úprava: ilustrace
Vydání: 1. vydání
Skupina třídění: Hospodářská a výrobní odvětví
Vazba: Vázaný
Datum vydání: 31. 8. 2018
ISBN: 978-80-85970-91-3
EAN: 9788085970913
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Monografické zpracování současného stavu poznání problematiky společenské odpovědnosti v cestovním ruchu s původními poznatky autorů. Poukazuje na mezioborové propojení poznatků o společenské odpovědnosti v cestovním ruchu s důrazem na aplikaci znalostí z ekonomie, environmentalistiky, sociologie, psychologie, marketingu a managementu. Popsány jsou přístupy a metody vedoucí k odpovědné realizaci cestovního ruchu a uvedeny ilustrativní případové studie, příklady dobré praxe a analýza vybraných udržitelných forem cestovního ruchu (dobrovolnický cestovní ruch, ekoturismus, geoturismus aj.), které předpokládají přijetí určité minimální míry odpovědnosti na straně nabídky i poptávky cestovního ruchu.

Předmětná hesla
Kniha je zařazena v kategoriích
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

1 Úvod do problematiky...................................................................................................7

2 Současné pojetí společenské odpovědnosti a základní poznatky o její aplikaci......... 15

2.1 Současné pojetí společenské odpovědnosti organizací...................................... 15

2.2 Základní aspekty společenské odpovědnosti..................................................... 16

2.2.1 Tři základní dimenze společenské odpovědnosti....................................16

2.2.2 Změna kvality produktu v cestovním ruchu........................................... 27

2.2.3 Ochota platit za zvýšení kvality produktu zavedením společenské

odpovědnosti.............................................................................................27

2.2.4 Environmentální orientace a environmentální chování účastníků

cestovního ruchu....................................................................................... 29

2.2.5 Společenská odpovědnost a tržní externality v cestovním ruchu........... 30

2.3 Základní poznatky o aplikaci společenské odpovědnosti.................................. 30

2.3.1 Systém lidských hodnot a společensky odpovědné chování...................31

2.3.2 Doporučený způsob zavádění společenské odpovědnosti..................... 32

2.3.3 Měření výsledků společenské odpovědnosti organizací......................... 33

2.3.4 Spokojenost aktérů se zaváděním společenské odpovědnosti................34

2.3.5 Deklarovaný obsah společenské odpovědnosti a skutečnost................. 35

2.3.6 Ekonomie zavádění společenské odpovědnosti....................................... 36

2.3.7 Mentální mapa základních souvislostí a poznatků o společenské

odpovědnosti a témat jejího výzkumu..................................................... 37

2.4 Vliv společenské odpovědnosti na různé aktéry cestovního ruchu................... 39

2.4.1 Vliv společenské odpovědnosti organizace na její zaměstnance............ 39

2.4.2 Vliv společenské odpovědnosti na (potenciální) klienty.........................41

2.5 Vybrané přístupy, metody a koncepty společenské odpovědnosti.....................42

3 Kontext a pojetí udržitelnosti cestovního ruchu......................................................... 50

3.1 Teoretický koncept udržitelného cestovního ruchu ...........................................54

3.2 Vymezení udržitelnosti cestovního ruchu a společenská odpovědnost.............59

3.3 Role společenské odpovědnosti v udržitelnosti cestovního ruchu.................... 61

4 Společenská odpovědnost v cestovním ruchu a její specifika .................................... 64

4.1 Teoretická východiska odpovědného cestovního ruchu ve vztahu

ke společenské odpovědnosti ..............................................................................66

4.2 Sociokulturní, environmentální a ekonomický rozměr odpovědnosti

v cestovním ruchu................................................................................................ 69

4.2.1 Občanská společnost jako základ společenské odpovědnosti................. 70

4.2.2 Vztah společnosti к přírodě jako základ společenské odpovědnosti......71

4.2.3 Hospodárnost jako základ společenské odpovědnosti............................72

4.2.4 Environmentální praxe společensky odpovědných subjektů

cestovního ruchu....................................................................................... 73


4.3 Motivace aktérů cestovního ruchu pro společensky odpovědné jednání...........79

4.4 Politika EU, etické kodexy, charty, kodexy chování a mezinárodní normy...... 80

4.4.1 Politika EU................................................................................................80

4.4.2 Charty....................................................................................................... 81

4.4.3 Etické kodexy............................................................................................ 84

4.4.4 Kodexy chování........................................................................................ 87

4.4.5 Mezinárodní normy..................................................................................89

4.5 Norma ČSN ISO 26000........................................................................................89

4.6 Norma SA8000.....................................................................................................93

4.7 Fairtrade..............................................................................................................94

4.8 Environmentální management........................................................................... 95

4.8.1 Systémové pojetí environmentálního managementu.............................. 95

4.8.2 Green management...................................................................................99

4.8.3 Metody čistší produkce...........................................................................100

4.9 Participativní management............................................................................... 102

4.10 Stimulační nástroje, certifikační schémata, indikátory a organizace................102

4.11 Společenská odpovědnost v sektoru ubytování................................................104

4.12 Společenská odpovědnost ve stravování............................................................107

4.13 Společenská odpovědnost v dopravě v cestovním ruchu................................. 109

4.14 Společenská odpovědnost destinačního managementu.................................. 112

4.15 Společenská odpovědnost průvodců, animátorů a interpretátorů................... 117

4.16 Společenská odpovědnost účastníků cestovního ruchu................................... 118

4.16.1 Cestovatelský kodex UNWTO............................................................... 122

4.16.2 Výzkum motivace účastníků pro odpovědné cestování.........................124

5 Formy a příklady sociálně, ekonomicky a environmentálně odpovědného

cestovního ruchu..........................................................................................................126

5.1 Geoturismus.......................................................................................................126

5.2 Ekoturismus........................................................................................................130

5.3 Komunitní cestovní ruch................................................................................... 133

5.4 Dobrovolnický cestovní ruch.............................................................................137

5.5 Pomalý cestovní ruch.........................................................................................141

6 Shrnutí..........................................................................................................................144

Summary ..........................................................................................................................146

Přílohy............................................................................................................................... 147

Stručný výklad vybraných pojmů..................................................................................... 147

Komentovaná fotogalerie................................................................................................. 150

Literatura a další použité zdroje informací...................................................................... 153

Rejstřík.............................................................................................................................. 188




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist