načítání...
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Šperky z tekutého polymeru - Miroslava Pražáková

Šperky z tekutého polymeru

Elektronická kniha: Šperky z tekutého polymeru
Autor: Miroslava Pražáková

Návody na výrobu šperků, tentokrát z nového a méně známého materiálu - tekutého polymeru. Tekutý polymer je novinkou na našem trhu a zatím poněkud opomíjený materiál na výrobu ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  169
+
-
5,6
bo za nákup

ukázka z knihy ukázka

Titul je dostupný ve formě:
elektronická forma tištěná forma

hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%hodnoceni - 0%   celkové hodnocení
0 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » Grada
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2014
Počet stran: 64
Rozměr: 24 cm
Úprava: barevné ilustrace
Vydání: 1. vyd.
Skupina třídění: Kresba. Umělecká řemesla
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
Nakladatelské údaje: Praha, Grada, 2014
ISBN: 978-80-247-4802-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis / resumé

Návody na výrobu šperků, tentokrát z nového a méně známého materiálu - tekutého polymeru. Tekutý polymer je novinkou na našem trhu a zatím poněkud opomíjený materiál na výrobu šperků. V této knize máte tak možnost seznámit se s touto netradiční technikou a pokusit se sami vyrobit si originální přívěsek či naušnice. V úvodu vás autorka seznámí s materiály a pomůckami. Dále následují základní postupy na výrobu jednotlivých šperků.

Popis nakladatele

Kniha ediční řady Šikovné ruce přináší soubor pracovních postupů na výrobu šperků z tekutých polymerových hmot. Právě použití tekutého polymeru v kombinaci s dalšími materiály – inkousty, kovovými foliemi, pudry – nabízí další úžasné možnosti při tvorbě s tímto mnoha způsoby využitelným materiálem. Podrobné návody pomohou vytvořit si podle vlastních šablon neobyčejné zářivé šperky s intarzií, perleťovou mozaikou, technikou cloisonné, ve stylu Steampunk a mnoho dalších polymerových klenotů.

Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Miroslava Pražáková - další tituly autora:
Šperky z tekutého polymeru Šperky z tekutého polymeru
 
K elektronické knize "Šperky z tekutého polymeru" doporučujeme také:
 (e-book)
Šité válečky -- Trochu jiné šperky Šité válečky
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

Grada Publishing, a.s.

U Průhonu 22, 170 00 Praha 7

informace o dalších knihách

a bezplatné zasílání katalogů

zajišťuje Zákaznický servis:

tel.: +420 234 264 401

fax: +420 234 264 400

e-mail: obchod@grada.cz

www.grada.cz

V TÉTO EDICI JIŽ VYŠLO:

Kniha ediční řady Šikovné ruce přináší soubor pracovních postupů na výrobu šperků

z tekutých polymerových hmot. Právě použití tekutého polymeru v kombinaci s dalšími

materiály – inkousty, kovovými foliemi, pudry – nabízí další úžasné možnosti při tvorbě

s tímto mnoha způsoby využitelným materiálem. Podrobné návody pomohou vytvořit si

podle vlastních šablon neobyčejné zářivé šperky s intarzií, perleťovou mozaikou, techni

kou cloisonné, ve stylu Steampunk a mnoho dalších polymerových klenotů.

Mirka Pražáková

Šikovné ruce

ŠPERKY

Z TEKUTÉHO POLYMERU

ŠPERKY

z

t

e

k

u

h

o

p

o

ly m

e

r

u

SVÍýKY A MÝDLA – vosky, parafíny, mýdlové hmoty, barvy,

aromata, formy, náĜadí, nádobí, dekoraþní pĜedmČty, skleniþky

a kalíšky na svíþky, svícny, lampy.

TEKUTÉ POLYMEROVÉ HMOTY a mnoho dalších

modelovacích hmot - FIMO, CERNIT, MODURIT

A DALŠÍ. Nabízíme velké množství odstínĤ, náĜadí, doplĖky

a pĜíslušenství

KORÁLKY A DRÁTKY – korálky – rokajly, tyþinky, perly, ohĖovky,

maþkané korále. Drátky rĤzných prĤmČrĤ a barev. PĜíslušenství, náĜadí

a doplĖky.

PAPÍROVÉ TECHNIKY – slepovací stavebnice, QUILLING, ORIGAMI,

plastické obrázky, ubrousky.

BARVY, FÓLIE, OBTISKY na veškeré materiály, tČlo, sklo, textil, svíþky apod.

3D PUZZLE skvČlé skládaþky pro dČti i dospČlé – dĜevČné, z pČnovky, plastu.

DEKORAýNÍ PěEDMċTY – pro rĤzné hobbytechniky, sušené i umČlé lístky,

plody, barevné písky, drtČ, kamínky, sklenČné nugety, mušle, fólie, raznice,

vykrajovátka a mnoho dalších dekorací.

FORMY – stovky druhĤ forem na mýdla, svíþky i jiné techniky. Návody

a materiály pro výrobu forem – Lukopren, Silikon, ACC, StomaÀ ex, Dentacryl,

GelÀ ex apod.

PLSTċNÍ A TEXTILNÍ HOBBY – ovþí vlnu, pĜírodní i barvenou a ostatní

materiály a nástroje pro plstČní a textilní techniky

A mnoho dalších technik – MOZAIKA, HOT POT, ART CLAY, KěIŠġÁLOVÁ

PRYSKYěICE, ORIGAMI, SLÁMA, PEDIG, PAPÍROVÉ TECHNIKY, QUILLING...

GARANT

Schodová 4,

785 01 Šternberk

tel.: 585 012 607

www.svicky.net

email: svicky@svicky.net

SVÍýKY

Mirka Pražáková


Mirka Pražáková Šperky z tekutého polymeru Vydala Grada Publishing, a.s. U Průhonu 22, Praha 7 obchod@grada.cz, www.grada.cz tel.: +420 234 264 401, fax: +420 234 264 400 jako svou 5486. publikaci Odpovědná redaktorka Jana Minářová Sazba a grafická úprava obálky Marcela Veličková Texty a fotografie Mirka Pražáková Počet stran 64 První vydání, Praha 2014 Vytiskly Tiskárny Havlíčkův Brod, a.s. © Grada Publishing, a.s., 2014 ISBN 978–80–247–4802–3 (tištěná verze) ISBN 978–80–247–9179–1 (elektronická verze ve formátu PDF) ISBN 978–80–247–9180–7 (elektronická verze ve formátu EPUB)

Názvy produktů, firem apod. použité v knize mohou být ochrannými známkami

nebo registrovanými ochrannými známkami příslušných vlastníků. Doporučení a pracovní

postupy v této knize byly autorem ověřeny, přesto za ně nelze převzít odpovědnost. Autor

ani nakladatelství neručí za jakékoliv věcné, osobní ani majetkové škody.

Upozornění pro čtenáře a uživatele této knihy

Všechna práva vyhrazena. Žádná část této tištěné či elektronické knihy nesmí být

reprodukována a šířena v papírové, elektronické či jiné podobě bez předchozího

písemného souhlasu nakladatele. Neoprávněné užití této knihy bude trestně stíháno.

základní postupy


3

Úvod 5

Materiály 6

nástroje a PoMůcky 8

Základní PostuPy 10

vytvoření základního plátku 14

Práce s tekutým polymerem 16

nanášení a vypalování

tekutého polymeru 16

výroba a Použití Šablony 21

Šablona pravidelného tvaru 18

variabilní hledáček motivů 19

Projekty 20

techniky

s perleťovými pudry 20

Mozaika 21

originální textury 24

Šperky z formy 29

techniky s alkoholovými inkousty 32

inkoustové variace 33

intarzie – imitace perleti 36

Zářivé šperky s metalickými fóliemi 40

Plátky s metalickými fóliemi 40

souprava s Magic Glosem 42

Medailon s otiskem razítka 44

transfery obrázků 46

Šperky s obrázky 46

ve stylu steampunk 48

Medailon s koláží 48

Průhledné vrstvení 50

vytvoření a použití vrstveného plátku 50

kouzlení s akrylkami 52

Základní zlatý plátek 52

brokátový efekt 53

Zvýrazněný vzor 53

Použití klasické šablony 54

Použití sítotiskové šablony 55

koMbinovanÉ tecHniky 56

textura s intarzií 56

Medailon s puntíky 56

náhrdelník s ptáky 56

náušnice s brokátovým podkladem 56

využití zbytků 57

dokončovací Práce 58

rámečky 58

trubička 60

Průtah 62

Poutko 64

oBsaH


444

!Při studiu historie jsme si zvykli označovat velké epochy

rozvoje lidstva podle nejcharakterističtějšího materiálu,

který člověku sloužil. Tak mluvíme o době kamenné,

bronzové, železné – dobu, ve které žijeme, můžeme

z tohoto hlediska právem označit za dobu polymerní."

Ducháček V.: Polymery – výroba, vlastnosti, zpracování, použití


Věříte na šťastnou náhodu? Já

ano. Když jsem před několika

lety v knihkupectví vybírala dárek

pro svou švagrovou, zaujala mě

v oddělení hobby a řemesel kniha

autorky Donny Kato o tvorbě šper

ků z polymerové hmoty. Zběžně

jsem ji prolistovala a v té chvíli se

mně otevřel úžasný svět nových

možností a technik. Přesto, že jsem

se tvorbě z polymerové hmoty

věnovala již nějaký čas, nebylo mi

jasné, jak mohla vytvořit tak krásné

a zářivé šperky. Teprve doma, po

pečlivém prostudování knihy jsem

zjistila, že téměř všechny techniky

spojuje pro mě dosud neznámý

materiál – tekutý polymer. Přesto

že byl v té době dostupný pouze

v USA, neváhala jsem a objednala

jej, a s ním i některé další materiály

a pomůcky, a pustila se do objevi

telské a dobrodružné práce... V knize vám předkládám část výsledků svého snažení. Shrnula jsem zde své zkušenosti a poznatky o tekutém polymeru, práci s ním a možnosti jeho kombinování s dalšími zajímavými materiály. Nabízím vám návody a postupy na výrobu originálních šperků. Jedná se však o pouhý zlomek možností, protože každá z uvedených technik nabízí další obměny a kombinace. Některé techniky jsou již všeobecně známé, některé jsem pozměnila nebo vytvořila úplně nové. Držím Vám palce a přeji radost a uspokojení při tvorbě krásných, originálních a nositelných šperků.

Mirka Pražáková

55

Úvod


POLYMEROVÁ HMOTA MODELOVACÍ Polymerová hmota je relativně nové médium, které je vhodné především pro výtvarné a řemeslné zpracování. První pokusy o její výrobu se datují do čtyřicátých let minulého století v Německu. Byla zde snaha vyvinout hmotu, která by nahradila porcelán, ze kterého se v té době vyráběly hlavičky panenek. Pro naši informaci je důležité, že se jedná o uměle vyrobenou modelovací hmotu na bázi PVC, kombinovanou s různými náplněmi, změkčovadly, pigmenty a pryskyřicemi. Jedná se o netoxický materiál, který lze bezpečně vytvrzovat při poměrně nízké teplotě v rozmezí 100–160 °C, pečením v obyčejné elektrické troubě. Po vytvrzení je možné výrobek dále brousit, leštit, vrtat, patinovat... Polymerová hmota je úžasně všestranný materiál, který nabízí nekonečně mnoho možností zpracování. Má také schopnost spojovat se v syrovém stavu s dalšími materiály, například s akrylovými barvami, kovovými plátky, alkoholovými inkousty a perleťovými pudry, které se po výpalu stanou její pevnou součástí.

Výrobci dodávají na trh polymerovou

hmotu různých značek. U nás jsou zatím

nejznámější a nejpoužívanější pro naše

účely FIMO, CERNIT, PREMO, PARDO

a Kato PolyClay. Každá z nich má svoji

barevnou škálu a své specifické vlastnosti,

které je dobré znát a vhodně využít pro

svůj záměr. Vzhledem k vyšším vypalo

vacím teplotám, které budou žádoucí při

tvorbě projektů v této knize, doporučuji

používat Kato PolyClay. Mám také dobré

zkušenosti s Cernitem, který dobře snáší

vypalovací teploty okolo 130 °C. SKLADOVÁNÍ HMOT Y Uchovávejte v chladu a temnu. Tak by se nechalo shrnout doporučení pro skladování hmoty. Mně se osvědčily ploché kovové krabice od čajů a sušenek, kam zpracovanou hmotu a různé zbytky lehce zabalené do strečové potravinové fólie nebo zipových sáčků ukládám. TEKUT Ý POLYMER Vedle běžně používaných modelovacích polymerových hmot nabízí někteří výrobci také jejich tekutou formu. Na otázku, co je to vlastně tekutý polymer, odpovídá krátce a vtipně Donna Kato: „Tekutý polymer je vlastně polymerová hmota v láhvi. Pokud se vypálí, změní své skupenství z kapalného na pevné a stane se z ní velice univerzální materiál.“ V současné době je pro naše tvoření na trhu k dispozici několik značek tekutého polymeru. Sculpey od firmy Polyform, Liquid Kato Clear Medium od firmy Van Aken a Fimo

66

materiály


Decorating Gel od firmy Staedtler. V přípa

dě Sculpey a Kato Clear Medium se jedná

o hustou, mléčně zabarvenou tekutinu, která

výpalem zprůsvitní. Fimo Gel je po výpalu

lehce zakalený a pružný. Mým favoritem je

Kato Clear Medium. Při správném použití je po

výpalu křišťálově čirý. Na povrchu šperků je

hladký a lesklý a vytváří dojem glazury. V kom

binaci s modelovací polymerovou hmotou

a dalšími materiály umožňuje mnoho dalších

zajímavých technik, například mnohovrstevné

efekty, techniku cloisonné a transfery obrázků.

V neposlední řadě nám umožňuje vytvářet

skládané projekty tím, že pomáhá při spojení syrové a již vypálené hmoty. Tekutý poly

mer se stal nedílnou součástí ve větší či menší míře téměř všech mých projektů v knize.

PERLEŤOVÉ PUDRY

Jednoduché použití a přitom efektní výsledek nám nabízí perleťové pudry. Svým hed

vábným leskem dodávají špekům jiskru a exkluzívní vzhled.

Na trhu jsou dostupné například Pearlex od Jaquard, Polished Pigments od LuminArte,

nejraději ale pracuji s Perfect Pearls od firmy Ranger. Jejich název totiž plně vystihuje,

že jsou skutečně perfektní. Vyrábějí se přidáním pigmentů do slídového základu, obsah

pryskyřice spojí při výpalu všechny složky s hmotou, a tak není nutná další povrchová

úprava šperků. Pudry se vyrábějí v široké škále barev včetně zářivých interferenčních

odstínů. Přesto, že jsou v průsvitných kulatých krabičkách se šroubovacím víčkem dobře

vidět, vytvořte si jejich vzorník. Některé barvy totiž vypadají po nanesení na syrovou

hmotu trochu jinak. Usnadníte si tak výběr vhodných odstínů. Použití perleťových pudrů

je blíže popsáno v kapitole Mozaika s perleťovými pudry.

77

materiály


KOVOVÉ PLÁTKY

Jsou tenoučké plátky kovu, nebo kovo

vých slitin. Napodobují zlato, stříbro, měď,

ale existují i vícebarevné. Aplikují se na sy

rovou hmotu, nebo mezi vrstvy tekutého

polymeru, kde ve spojení s alkoholovými

inkousty, nebo akrylovými barvami vytváří

zajímavý prostorový efekt.

METALICKÉ FÓLIE

Čirá polyesterová folie je z jedné strany

pokryta kovovou substancí, která za

určitých podmínek přilne k syrové hmotě.

Nabízí širokou škálu kovových barev,

holografických efektů i barevných přecho

dů. Jejich použití vytváří dokonalou iluzi

kovového povrchu a s dalšími technikami

umožňuje téměř nekonečné a úžasné

kombinace. O jejich použití se dozvíte více

v kapitole Zářivé šperky.

ALKOHOLOVÉ INKOUST Y

Alkoholové inkousty mají při tvoření

s polymerovou hmotou téměř univerzální

využití. Já používám alkoholové inkousty

Adirondack Tima Holtze od firmy Ranger.

Nechá se s nimi malovat a barvit syrová

i vypálená hmota, můžou se použít i mezi

vrstvy tekutého polymeru. Nejzajímavější

je asi jejich aplikace na kovové plátky, na

nich nádherné transparentní barvy nejvíce

vyniknou. Při nanášení se mezi sebou mísí

a vytlačují a tím vznikají téměř bez našeho

přičinění fantastické barevné kombinace,

přechody a obrazce. O jejich použití se

dozvíte více v kapitole Inkoustové variace.

88

materiály


AKRYLOVÉ BARVY

Použití akrylových barev umožňuje další

zajímavé zdobení a barvení povrchu

hmoty. Akrylové barvy dobře přilnou

k syrové hmotě a po výpalu se stanou její

součástí. Široké využití se nabízí v kom

binaci s razítky, texturami a šablonami.

Barvy můžeme nanášet tupováním na

povrch, zatírat do prohlubní, dokonce

i protlačovat přes sítotiskovou šablonu.

Více o jejich použití se dozvíte v kapitole

Kouzlení s akrylkami.

Při výběru značky je rozhodující přede

vším množství obsaženého pigmentu.

Vyhněte se proto laciným výrobkům na

bázi školních potřeb.

MAGIC GLOS

Magic Glos je jednosložková pryskyřice.

Tato gelovitá křišťálová hmota je určená

k aplikaci na povrch výrobků. K jejímu

rychlému vytvrzení je však nutná UV lam

pa. Protože má tendenci stahovat se od

okrajů výrobku, hodí se především k „za

lévání“ koláží do kovových lůžek. Jedna

vrstva hmoty se vytvrzuje pod UV lam

pou zhruba 10 minut, což je její nesporná

výhoda oproti klasické dvousložkové

pryskyřici, která se vytvrzuje podle

teploty a vlhkosti prostředí cca 10 hodin.

O použití Magic Glosu se dozvíte více

v kapitolách Zářivé šperky a Ve stylu

steampunk.

99

materiály


Krásné šperky z polymerové hmoty lze vytvořit i s minimálním vybavením. Mezi nejdůležitější a víceméně nezbytné pomůcky a nástroje pro vaši práci na projektech v této knize bude patřit pracovní podložka, strojek na těstoviny, váleček, nože na krájení hmoty, horkovzdušná pistole a elektrická trouba.

jednotlivé plošné projekty se mi osvědčily

menší skleněné tabulky (o velikosti cca

11×9 cm), které jsem si nechala nařezat

z odřezků obyčejného tabulového skla.

Výrobek na tabulce zůstává po celou dobu

zpracování, odpadá jeho přendávání, s ta

bulkou se dobře manipuluje i při výpalu.

STROJEK

Strojek na polymerovou hmotu (také strojek

na těstoviny, nudlovač, mašinka, dále už

jen strojek) je nepostradatelný pomocník,

který zefektivní a urychlí vaši práci s hmotou.

S jeho pomocí vyválíte hladké, elastické

plátky v požadované tloušťce, zbavené

vzduchových bublin. Jeho nezaměnitelné

využití je i při technice blendování – míchání

různě barevných hmot s výsledným plynu

lým barevným přechodem. Každý strojek

má trochu jinou stupnici nastavení tloušťky

plátků, proto v návodech budu používat

pro označení tloušťky plátků pouze výrazy

nejširší, střední a tenké nastavení.

VÁLEČEK

Váleček může být akrylový, nebo kovový

o průměru cca 3 cm. Důležité je především,

aby byl dokonale hladký a rovný. S úspě

chem můžete používat i obyčejnou kovovou

trubičku o průměru cca 1,5 cm, pokud

splňuje uvedené požadavky. PRACOVNÍ PODLOŽKA Při práci s polymerovou hmotou se bez pracovní podložky neobejdete. Měla by být dostatečně velká, z nenasákavého materiálu, protože na ní budete hmotu válet, řezat a vykrajovat. Zcela dostačující je skleněná deska, nebo hladká keramická dlaždice. Na

1010

nástroje a pomůcky


NOŽE

Nože slouží na krájení, řezání a vykrajování

hmoty. Nejpoužívanější jsou plátkové če

pele. Jsou to pružné, tenké a ostré plátky,

dlouhé většinou 15 cm, existují v různých

tvrdostech. Postačí jeden střední tvrdosti,

se kterým se nechá krájet rovně, můžete jej

také lehce ohnout a vykrajovat oblé tvary.

Na detailní práci je vhodný skalpelový

špičatý nožík v kulaté rukojeti.

HORKOVZDUŠNÁ PISTOLE

Jak už napovídá název, jedná se o zařízení,

kterým můžeme cíleně nasměrovat horký

vzduch, dosahující teploty až 350 °C,

koncentrovaný na malou plochu. Její po

užití umožňuje „vyčistit“ mléčně zakalený

tekutý polymer během několika vteřin do

křišťálové čirosti. Tento postup je vhodný

především při technikách s více vrstvami

tekutého polymeru. Odpadá tak zbytečné

opakované vypékání celého výrobku při

vysoké teplotě okolo 150 °C.

KULIČKOVÝ HROT

Kovová tyčinka zakončená kuličkou, za

sazená v dřevěné, nebo plastové rukojeti.

Kuličky jsou v různých velikostech. Hodí se

k rytí a prorývání syrové hmoty. S malou

kuličkou se také dobře tvoří otvory.

VYKRAJOVÁTKA

Vykrajovátka jsou většinou kovová, různých

tvarů. Jejich použitím snadno vykrojíte

z plátku hmoty dokonalé tvary. Doporučuji

alespoň základní tvary v různých velikos

tech. Skvělé jsou také sady minivykrajová

tek na zdobení.

1111


ŠABLONY

Tvary šperků můžete vyřezávat také po

mocí šablon, které jsou většinou vyro

beny z plastu. Jedná se o tenké plátky

s výseky obrazců v různých velikostech.

Originální a neokoukané tvary šablon

si však můžete vytvořit i sami. Tomuto

tématu se věnuji v kapitole Tvorba

a použití vlastních šablon.

TEXTURY

Textury jsou plastové, nebo gumové

plátky s různými celoplošnými motivy.

Otiskávají se do syrové hmoty a umožňují

další variace zpracování. Přesto, že je na

trhu velká nabídka krásných a zajíma

vých textur, můžete si vyrobit své vlastní.

Výhodou je, že budou jenom vaše a tak

„nepotkáte“ šperk se stejnou texturou.

Více se dozvíte v kapitole Textury.

RAZÍTKA

Razítka mají obdobné využití jako textu

ry. Nabídka motivů však mnohonásob

ně předčí textury. Využijete je hlavně na

tisknutí barvami mezi vrstvy tekutého

polymeru. Více o této technice v kapito

le Průhledné vrstvení.

UV LAMPA

Toto jednoduché zařízení je vhodné na

vytvrzování jednosložkové pryskyřice

Magic Glos, kterou budeme používat

u některých projektů.

1212

nástroje a pomůcky


ŠTĚTCE

Štětce budete potřebovat na aplikaci te

kutého polymeru, perleťových pudrů a na

práci s alkoholovými inkousty. Doporučuji

pružné, kvalitní syntetické štětce. Nevhod

né jsou tvrdé štětinové a měkké akvarelové

štětce (výjimku tvoří měkký štětec na

nanášení škrobu).

Na nanášení tekutého polymeru jsou vhod

né ploché štětce. Bude vám stačit jeden

středně široký na větší plochy a jeden

menší na detaily a malé plošky (oceníte

jej zejména při technice cloisonné). Tyto štětce nepoužívejte na nic jiného. Po použití je

vytřete do papírového ubrousku a občas je vyčistěte toluenem. Na aplikaci perleťových

pudrů se mi osvědčil menší špičatý štětec. K vytvoření větších ploch je vhodný větší

kulatý štětec. Další špičatý štětec budete potřebovat na alkoholové inkousty.

ELEKTRICKÁ TROUBA

Je důležitá součást vaší výbavy. Pokud tvoříte jen občas, bude vám na výpal vašich

výrobků stačit kuchyňská trouba. Jestliže ale tvoříte denně, pořiďte si malou elektrickou

troubu pouze pro vypalování polymerové hmoty. Vzhledem k tomu, že každá trouba

peče trochu jinak, je dobré si nastavení optimální vypalovací teploty odzkoušet na

vzorcích hmoty. Já jsem si na termostat nakreslila lihovým popisovačem rysky, na které

teplotu výpalu nastavuji. Pro lepší rozptyl teploty, jsem na rošt položila keramickou dlaždi

ci. Výrobky se také díky rovnému podkladu lépe „nakládají a vykládají.“

KOVOVÁ LŮŽKA

Zařazením patří spíš do komponentů, bu

deme je ale využívat u některých projektů,

takže alespoň pár informací o nich. Jedná

se o kovové výlisky různých velikostí, tvarů

a stylů. Používají je hlavně tvůrci šperků

ve spojení s křišťálovou pryskyřicí. My je

budeme využívat například při technikách

s metalickými fóliemi. Jsou také vhod

né pro začátečníky a tvoření s dětmi. Zajistí při minimální námaze perfektní výsledek.

Výrobek se nemusí tvarovat, zabrušovat a leštit a je vyřešené i zavěšení. Myslím, že jejich

využití ve spojení s polymerovými hmotami je zatím neprávem opomíjeno.

1313


Toto je pouze náhled elektronické knihy. Zakoupení její plné verze je možné

v elektronickém obchodě společnosti eReading.




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz - online prodej | ABZ Knihy, a.s.
ABZ knihy, a.s.
 
 
 

Knihy.ABZ.cz - knihkupectví online -  © 2004-2019 - ABZ ABZ knihy, a.s. TOPlist