načítání...


menu
nákupní košík
Košík

je prázdný
a
b

E-kniha: Specifické poruchy učení – Lenka Krejčová; Olga Zelinková; Kamila Balharová; Kamila Šemberová; Zuzana Bodnárová

Specifické poruchy učení

Elektronická kniha: Specifické poruchy učení
Autor: Lenka Krejčová; Olga Zelinková; Kamila Balharová; Kamila Šemberová; Zuzana Bodnárová

– Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i ... (celý popis)
Titul je skladem - ke stažení ihned
Médium: e-kniha
Vaše cena s DPH:  149
+
-
5
bo za nákup

hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6%hodnoceni - 74.6% 90%   celkové hodnocení
2 hodnocení + 0 recenzí

Specifikace
Nakladatelství: » EDIKA
Dostupné formáty
ke stažení:
EPUB, MOBI, PDF
Zabezpečení proti tisku a kopírování: ano
Médium: e-book
Rok vydání: 2017
Počet stran: 248
Rozměr: 25 cm
Úprava: ilustrace (převážně barevné)
Vydání: 2., aktualizované vydání
Skupina třídění: Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob
Jazyk: česky
ADOBE DRM: bez
ISBN: 978-80-266-1219-3
Ukázka: » zobrazit ukázku
Popis

Specifickými poruchami učení (SPU) jsou myšleny dyslexie, dysgrafie a dysortografie (pouze naznačeny budou také dyskalkulie a dyspraxie). V současné době se jedná o skupinu obtíží, která zahrnuje nejvyšší procento žáků základních i středních škol v kategorii žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Statistiky hovoří o přibližně pěti procentech žáků, kteří jsou ve školách tzv. integrováni z důvodu stanovení diagnózy SPU. Mimo to je třeba počítat s neméně velkou skupinou žáků, jejichž obtíže jsou menšího rozsahu, proto nejsou oficiálně integrováni. Přesto jsou v souladu se stávající legislativou chápáni jako žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a mají nárok na vyrovnávací opatření, jež jim mají poskytovat učitelé na základě pedagogické diagnostiky. Odhadem se takto dostáváme na bezmála 10 % žáků všech typů škol.

Současný stav odborného poznání ukazuje, že jediným účinným řešením obtíží souvisejících se SPU je dlouhodobá a intenzivní práce s dětmi i dospívajícími, volba vhodných intervenčních postupů, cílené rozvíjení oslabených oblastí prostřednictvím tzv. reedukací a přiměřená úprava výuky. Přitom rozumové schopnosti těchto žáků jsou standardní, mnohdy až nadprůměrné. Je tedy nesmírně důležité, aby byla včas zahájena efektivní péče, neboť pouze za těchto okolností lze rozvíjet také potenciál žáků a podpořit jejich možnosti. V tomto kontextu je pak nanejvýš žádoucí, aby také rodiče žáků se SPU byli aktivně zapojeni do práce se svými potomky, chápali, co jejich děti potřebují, jak jim mohou pomoci se školní přípravou, ale také jak je podpořit a výchovně působit tak, aby nedošlo ke zbytečnému snižování sebevědomí a sebehodnocení dětí a dospívajících. Praxe však ukazuje, že rodiče mnohdy přesně nerozumí obtížím svých dětí a nevědí, jak jim pomoci, někdy až příliš spoléhají, že škola na základě zprávy z psychologického a speciálně pedagogického vyšetření zaujme vhodné výukové postupy a problémy budou vyřešeny.

Publikace si klade za cíl přiblížit rodičům i starším žákům, v čem spočívají obtíže označované jako specifické poruchy učení, do jakých oblastí školního i běžného každodenního života se mohou promítat, jak lze obtíže účinně minimalizovat a současně jak nalézt vhodné postupy a nástroje, které mohou napomoci, aby do učebního procesu SPU zasahovaly co nejméně.

V úvodní části budou stručně vymezeny SPU, jichž se bude kniha týkat. Budou zmíněny základní symptomy, nejčastěji uváděné příčiny vzniku obtíží a související témata. Těžiště knihy bude spočívat v konkrétních doporučeních a námětech na postupy práce s dětmi i dospívajícími v domácím i školním prostředí, které je vhodné účinně využívat pro zmírnění SPU či jejich kompenzaci. Vybrané kapitoly se budou také stručně věnovat vysvětlení stávající legislativy a psychologických a speciálně pedagogických postupů, s nimiž se rodiče mohou setkat v poradenských zařízeních. Dále budou zaměřeny na způsoby práce v domácím prostředí, ale také při výuce ve škole, a to především v tom smyslu, aby rodiče chápali, co mohou očekávat od učitelů a co mohou pro své potomky žádat. Texty budou doplněny stručnými případovými studiemi a také konkrétními tipy na pracovní listy a další pomůcky, které lze při práci s dětmi a dospívajícími využít.

Kniha je určena jak pro pedagogy, tak pro rodiče.

(dyslexie, dysgrafie, dysortografie)
Předmětná hesla
Zařazeno v kategoriích
Lenka Krejčová; Olga Zelinková; Kamila Balharová; Kamila Šemberová; Zuzana Bodnárová - další tituly autora:
Fíovo čtení Fíovo čtení
Pavučinka Sluchové vnímání Pavučinka Sluchové vnímání
Dyspraxie -- Vývojová porucha pohybové koordinace Dyspraxie
Učíme se počítat - Pracovní listy pro prevenci dyskalkulie Učíme se počítat
Příběhy veverky Zrzinky -- Učíme se di-ti-ni s veverkou Zrzinkou Příběhy veverky Zrzinky
Dyslexie -- Psychologické souvislosti Dyslexie
Zvládáme specifické poruchy učení -- Dyslexie, dysortografie, dysgrafie Zvládáme specifické poruchy učení
 (e-book)
Dyslexie -- Psychologické souvislosti Dyslexie
Vyjmenovaná slova hrou – Kvarteta -- Problémová slova a jejich tvary Vyjmenovaná slova hrou – Kvarteta
Putování klokánka Jumpíka Putování klokánka Jumpíka
Znevýhodněný žák -- Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu Znevýhodněný žák
 (e-book)
Znevýhodněný žák -- Deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu Znevýhodněný žák
Dyslexie -- Zaostřeno na angličtinu Dyslexie
První třída v malíčku První třída v malíčku
Vyjmenovaná slova hrou 2 – Kvarteta -- Slova příbuzná a slova s předponami vy-, vý- Vyjmenovaná slova hrou 2 – Kvarteta
 
Recenze a komentáře k titulu
Zatím žádné recenze.


Ukázka / obsah
Přepis ukázky

SLAVNÉ MELODIE

V LEHKÉ ÚPRAVĚ PRO KLAVÍR

»}

vybral a upravil Radim Linhart • vydalo G & W, Cheb

OBSAH 3. DÍLU

Amazing Grace ................................................................................... . . 4

Až rozkvetou lípy .....................................................................................6

Can’t Help Falling In Love .................................................................... 8

Cielito Lindo ............................................................................................10

Cikánka .................................................................................................. 12

Cizinec na pobřeží .................................................................................14

Dajána ......................................................................................................16

Děti z Pirea .............................................................................................. 20

Edelweiss .................................................................................................22

Hospůdko známá ...................................................................................24

Jožin z bažin ....................................................................7...................26

Love Story .................................................................................................28

Medvědi nevědí ........................................................................................30

Modrý sarafán ....................................................................................... 32

O sole mio .................................................................................................34

Padrino ......................................................................................................36

Pampelišky ...............................................................................................38

P á tá .............................................................................................................40

Písnička pro kočku ................................................................................42

Pomněnka .................................................................................................44

Rolničky ...................................................................................................46

Růžička ......................................................................................................48

Something Stupid ...................................................................................50

Split .......................................................................................................... 52

Stín k ated rál............................................................................................54

The Entertainer .....................................................................................56

Tichá noc ...................................................................................................58

Tři oříšky pro Popelku .........................................................................60

V Montgomery ....................................................................................... 62

Včera neděle byla ...................................................................................64




       
Knihkupectví Knihy.ABZ.cz – online prodej | ABZ Knihy, a.s.